Опис досвіду "Створення позитивного навчального середовища, як спосіб подолання освітніх втрат і розривів на уроках хімії".

Про матеріал
Опис досвіду "Створення позитивного навчального середовища, як спосіб подолання освітніх втрат і розривів на уроках хімії" ( використання фентезі та квестів на уроках хімії.
Перегляд файлу

Волошина Олена Іванівна, вчитель хімії та біології, комунальний заклад «Харківська гімназія № 125 Харківської міської ради».  

Тема: Створення позитивного навчального середовища, як спосіб подолання освітніх втрат і розривів на уроках хімії.

На сучасному етапі важливим для учителя хімії є формування потреби та вміння учнів організовувати свою діяльність з відображенням оточуючого світу мовою хімії; розвивати стійкий інтерес до пізнання та навчання.

Пристосовуючись до потреб кожного учня та створюючи позитивне навчальне середовище, вчитель може допомогти подолати розрив у освітніх втратах і покращити розуміння на уроках хімії.

Використання таких засоби навчання хімії, як нетрадиційні завдання, нестандартні ситуації та творчі завдання практичної спрямованості допомагає  розвиває в учнях не тільки знання, а й певні компетентності.                             Уроки хімії проводжу під гаслом « Хімія – це цікаво!». На своїх уроках обов’язково використовую такі прийоми, які можуть зацікавити, примусити учнів замислитися чи просто налаштувати їх до сприйняття нової теми.

Зацікавити та спонукати учнів до вивчення хімії під час дистанційного та очного навчання можна за допомогою фентезі та квестів.                                 

Фентезі може бути веселим і захоплюючим способом представити учасникам освітнього процесу складні хімічні концепції. Однією з ідей може бути створення вигаданого світу, де магічні зілля створюються за допомогою реальних хімічних реакцій. За допомогою цього творчого підходу учні можуть дізнатися про механізми реакції та властивості різних хімічних речовин. Іншою ідеєю може бути створення сюжетної лінії, де персонажі використовують  алхімію для трансмутації речовин, наголошуючи на важливості розуміння хімічних реакцій і балансів.  Ще одна ідея: створення вигаданої історії чи сценарію, пов’язаного з хімічними поняттями, які вивчаються. Наприклад, учні можуть уявити, що вони намагаються врятувати вигадане королівство, використовуючи свої знання про хімічні реакції для створення зілля або розчинів. Іншою ідеєю може бути введення фантастичних елементів в експерименти чи демонстрації. Наприклад, використання кольорового полум’я або реакції «світіння в темряві» для імітації магічних ефектів. Крім того, ви можете використовувати популярні теми фентезі, такі як алхімія або зілля, щоб представити складні хімічні поняття весело та доступно.

Ось кілька прикладів фантазійних уроків з хімії для учнів 7- 9 класу:

     "Полум'яні барви": учні можуть вивчити явище хімічної оксидації шляхом спостереження за різними способами додавання речовин до вогню і спостереженням за зміною кольору полум'я.

     "Секретні інгредієнти": учні можуть створити власні "чарівні" експерименти, додаючи та змішуючи різні речовини, щоб спостерегти хімічні реакції.

     "Хімія в господарстві": учні можуть вивчити хімічні властивості різних побутових предметів, таких як мило, сіль, оцет тощо, і дізнатися, як вони взаємодіють між собою.

     "Хімія у природі": вчитель може показати учням приклади хімічних процесів, які відбуваються в природі, такі як фотосинтез чи окиснення заліза, щоб продемонструвати, як важлива роль хімії в нашому оточенні. Ці уроки можуть бути цікавими та захоплюючими для учнів, бо вони допомагають їм застосовувати теоретичні знання в практичних ситуаціях та розвивають їх творчість та допитливість.

     Уявіть, що ви хімік на борту космічного корабля, який шукає нові методи очищення води для подальшого використання. Які методи ви запропонуєте своїм колегам?

     Придумайте експеримент, який допоможе вам з’ясувати, чому деякі речовини можуть реагувати між собою, а інші – ні.

     Уявіть, що ви вчений-інженер, який створює новий матеріал для високотемпературних додатків. Які хімічні властивості має матеріал, щоб він був стійким до високих температур?

 

Квести на уроках хімії – це освітні ігри  або завдання, які допомагають учням засвоювати матеріал більш цікавим та захоплюючим способом. Квести дозволяють учням більш глибоко засвоювати матеріал, розвиваючи при  цьому їхні когнітивні навички, креативність та комунікативні здібності.

 Ось кілька прикладів квестів з хімії для учнів 7- 9 класу:

 Квест «Таємниця неорганічного царства»

Коли учні заходять на урок хімії, вони знаходять загадкову записку, залишену для кожного учня: «Щоб розкрити таємниці Неорганічного королівства, ви повинні розпочати квест, щоб розгадати загадки стихій». Учитель пояснює, що учні будуть об’єднанні  в команди і їм дадуть список загадок, пов’язаних з різними класами неорганічних сполук. Кожна правильна відповідь приведе їх до наступної підказки, яка проведе через королівство. Команди повинні використовувати свої знання про неорганічні сполуки, щоб розгадати загадки та розкрити останню таємницю королівства. Попутно вони дізнаються про властивості, застосування та важливість кожного класу сполук.

Наприкінці квесту команди представлять свої висновки, а вчитель розкриє захований скарб — символічне зображення важливості неорганічної хімії в нашому світі. Завдяки цьому захоплюючому квесту учні не тільки зміцнять своє розуміння неорганічних сполук, але й розвинуть командну роботу, критичне мислення та навички вирішення проблем.

https://naurok.com.ua/kvest-taemnicya-neorganichnogo-carstva-403882.html

 

 Квест  «У пошуках елемента X»

Настав 2055 рік, і ви — група блискучих молодих хіміків, які навчаються в елітній академії для обдарованих учнів. Ваш професор хімії, доктор Хімікус, поставив вам таємниче завдання, відоме як «Пошук елемента X». Елемент X — це міфічний елемент, який, за чутками, володіє надзвичайними властивостями, які можуть зробити революцію в науковому світі. Щоб розкрити секрети Елемента X, ви повинні взяти участь у квесті, який перевірить ваші знання про Періодичний закон і елементи періодичної таблиці. У вашій подорожі вас чекає низка випробувань, кожне з яких допоможе вам знайти підказку про місцеперебування Елемента X. По дорозі ви зіткнетеся з головоломками, експериментами та загадками, які розширять ваше розуміння хімії.

 Під час проходження квесту ви дізнаєтесь про історію періодичної таблиці, тенденції та закономірності, які керують поведінкою елементів. Використовуючи свої знання про Періодичний закон, ви зможете розшифрувати підказки та, зрештою, виявити місцезнаходження Елемента X.

Але будьте обережні: на вашому шляху стоять перешкоди та супротивники, які прагнуть завадити вам досягти мети. Лише працюючи разом, використовуючи свою кмітливість і покладаючись на свій хімічний досвід, ви зможете досягти успіху в Пошук елемента X.

https://naurok.com.ua/kvest-u-poshukah-elementa-x-403884.html

 

 Квест « Загадкові властивості води»

Учнів класу хімії було відібрано, щоб розпочати квест, щоб розкрити таємничі властивості води. Для цього вони повинні вирішити низку завдань і головоломок, пов’язаних з унікальними характеристиками води.

Виконавши всі випробування, вони розкриють останню таємницю води та здобудуть звання Чарівників води. Завдяки цьому цікавому квесту учні не тільки зміцнять свої знання з теми «Властивості води», але й розвинуть командну роботу, критичне мислення та навички вирішення проблем.

https://naurok.com.ua/kvest-zagadkovi-vlastivosti-vodi-403886.html

 

 

 Квест «У пошуках хімічних знань»

Учні вашого класу на уроці хімії перенеслися в минуле до стародавньої лабораторії легендарного алхіміка Алхіміченко. Пересуваючись містичними кімнатами, вони повинні пройти низку випробувань і головоломок, щоб отримати знання про основні хімічні концепції та зрештою повернутися в сьогодення. Цей квест може бути цікавою та захопливою формою навчання, яка допоможе засвоїти навчальнийматеріал легше. Чим цікавіше і захопливіше буде сприйняття матеріалу, тим краще його зрозуміють та запам'ятовують учні.

https://naurok.com.ua/kvest-u-poshukah-elementa-x-403884.html

          Використання фентезі та квестів на уроках хімії може допомогти зробити навчання цієї науки більш захоплюючим і зрозумілим для учнів, може надихнути учнів вивчати властивості та реакції різних речовин. Такі елементи навчання можуть викликати інтерес та допомогти учням запам'ятати складні концепції хімії, активізувати уяву учнів, експериментувати та виявляти свої таланти, покращують навчальний процес, формують творчу особистість. Учні навчаються використовувати набуті знання у будь-яких нестандартних ситуаціях. Такі форми роботи дуже подобаються учням, спонукають активно співпрацювати з викладачем, проявляючи свої знання, вміння, навички. Учені виступають не в ролі стороннього спостерігача, а активних учасників  навчального процесу.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Інші матеріали
Додано
17 березня
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку