Квест " Я люблю українську мову"

Про матеріал
Квест - це цікава й захоплива гра. Відгадати маршрут, а потім розв'язати питання з мови. Гра розрахована на сім команд, в тому числі бажано створити команду вчителів та команду батьків. Тривалість - приблизно півтори години. Потрібно сім вчителів на сім станцій.
Перегляд файлу

Мовознавчий квест

Квест – це гра, це пошук.

Завдання квесту – розгадати станцію, де  буде виконуватись завдання, розв’язати завдання і отримати маршрутний лист на наступну станцію. Маршрути у всіх однакові, лише в різній послідовності. Завдання для всіх команд однакові.

І етап – відкриття.  Після урочистої промови представлення команд. Серед команд учнів – команди батьків та вчителів.

Оголошуються назви команд:

Зелений гай

Синє море

Жовті курчата

Червоні тюльпани

Весела олива

Рожеві фламінго

Великі помаранчі

Заздалегідь заготовлені конверти з емблемами відповідних до назв кольорів: зелені, сині, жовті, червоні. помаранчеві, рожеві, оливкові кружечки.

По одному учаснику від команди підходять до столу і тягнуть конверти. Таким чином обирається назва команди.

ІІ етап.  Вручення маршрутних листів відповідного кольору командам. «Червоним  тюльпанам» -  на червоному папері, «Зеленому гаю» - на зеленому і т.д. Команди розбігаються відповідно до маршрутів.

МАРШРУТИ:

  1. Ви швидко, майже стрімголов, бо час дорогоцінний, біжитЕ  на станцію 1 : в кабінет вчительки української мови, по батькові яка – НА 25 букву алфавіту!!!   (команда «Синє море»  біжить в кабінет Світлани Франківни; розв’язує завдання і отримує синій папірець з наступним маршрутом)
  2. Вас  чекають на станції 2  - в кабінеті, номер якого ви дізнаєтесь, коли складете всі цифри року народження Тараса Шевченка і отримаєте  однозначне число.   (1+8+1+4=14=1+4=5, команда «Зелений гай» знаходить  кабінет  №5,   розв’язує завдання і отримує зелений папірець з наступним маршрутом)
  3. Підіймаєтесь на поверх магічного числа в  українських казках. Вас чекають в кабінеті, на дверях якого побачите портрет Дочки Прометея. Це станція 3.( Третій поверх; на кабінетах – портрети письменниць,  на одному з них - портрет Лесі Українки. Команда «Весела олива»  знаходить цей кабінет, розв’язує там  завдання у вчителя і отримує папірець  оливкового  кольору з наступним маршрутом)
  4. Вирушаєте на пошуки  завдання туди, де живуть словники, підручники та художня література, де вночі перешіптуються сторінками між собою поети та письменники.  Це станція 4. ( «Великі помаранчі» знаходять бібліотеку, розв’язують завдання і отримують помаранчевий  папірець з наступним маршрутом)
  5. Зайдіть в кабінет, назва якого перейшла з прикметника в іменник. Це буде станція 5. Знайдіть свічадо. Там відшукайте  наступне завдання. («Червоні тюльпани» шукають учительську, а в учительській – дзеркало. За дзеркалом   беруть маршрут червоного кольору;  в учительській також розв’язують  завдання у вчителя-мовника)
  6. Поспішайте на станцію 6. Вас чекають в кабінеті, що знаходиться між залом книжкового царства і і царИною інформатики.   ( На жовтому папірці маршрут для «Жовтих курчат». Вони знаходять кабінет, що розташований між бібліотекою та кабінетом інформатики. У вчителя-мовника розв’язують завдання і отримують жовтий   папірець з наступним маршрутом)
  7. Станція 7. Шукаєте  навчальний  кабінет, номер якого  співпадає  з віком Кобзаря, коли він пас ягнята за селом. ( кабінет 13. «Мені  тринадцятий минало…». Розв’язують завдання і отримують рожевий   папірець з наступним маршрутом)

 

  •          Кожна команда проходить СІМ станцій. На кожній отримує подальший маршрут відповідного кольору,  на останній  станції – фінішний жетон того ж кольору. Отриманий жетон свідчить про виконання всіх завдань.

 

Завдання на станції 1:

І-ше  завдання: прочитати текст, правильно наголошуючи  слова. Рахуються підкреслені. (15 балів)

Подруга взяла фартух, зробила собі лате, поклала курятину на ваги та дістала з холодильника начинку.

Пригадала випадок, коли зайшла разом з подругою до піцерії босоніж, забула там каталог  і по дорозі додому не купила фольгу, а жалюзі в іншій крамниці булі опущені, мабуть, там вже зачинилися.        

ІІ –е завдання: граматичний  марафон: (1бал за правильну відповідь)

  1. Слово «мрець» - істота чи неістота?
  2. Як правильно: Моє день народження чи мій день народження?
  3. Як пишеться «будь ласка»?
  4. Якого кольору гнідий кінь?
  5. Брунатний – який це колір?
  6. Школу на ремонт….зачиняють, замикають, закривають?
  7. Скільки пальців на руках, стільки в українській мові……чого?

 

Завдання на станції 2:

І-ше  завдання:  записати іменники-відгадки  на дошці  ( 6б.)

  • Її сушать під час контрольної роботи, посипають попелом, коли про щось шкодують. Кажуть, добре, коли вона одна, але ще краще, як їх дві.    (голова)                                                                                        
  • Під ним часто нічого не бачать, ним крутять, коли в їдальні на гарнір каша, з ним часто залишаються обдурені люди. (ніс)
  • Якщо ви даєте їм волю, то й вам може перепасти на горіхи, вони можуть мити одна одну, у них можна взяти навіть ноги. (руки)
  • Їх можна з’їсти на чомусь, а одного віддати, якщо тобі не вірять. А ще окремі учні їх часто показують на уроках , чим викликають невдоволення вчителів. (зуб)
  • Коли дуже поспішають, їх беруть у руки, а також на плечі. А ще вони можуть гудіти, коли ти стомишся.  (ноги)
  • Два брати, ніколи не бачили один одного, обидва однакового кольору, вони можуть опускатися, коли робиться соромно.  (очі)

ІІ-ге  завдання:  розгадати ребус. ( 5 б.)

 C:\Users\Licey\Downloads\rebus.png

(Мова – це кордон)

Завдання на станції 3:  «Чорна скриня»

За 5 підказок ви  повинні відгадати, що знаходиться в чорній скрині (Чим менше підказок використали – тим більший бал)

 

Підказка 1: Найбільший такий предмет має величезні розміри: 6Х3 метри, а його вага становить 492 кілограми. Висота найменшого такого предмета – 0,3 мм.

 (5 балів)

 

     Підказка 2: Один із цих предметів був проданий на аукціоні у 2013 році за 24 мільйони доларів (4 бали)

 

Підказка 3: Щоб створити цей предмет, людина використовує в середньому 475 годин свого часу (3 бали)

 

Підказка 4;В Україні такий предмет вперше зʼявився у 1574 році за сприяння Івана Федорова (2 бали)

 

     Підказка 5: Грецькою це слово звучить як «бібліа» (1бал)

 

Відповідь:  в чорній скрині - книга

Завдання на станції 4:  вам буде запропоноване одне велике слово, з його літер ви повинні за 1 хвилину скласти якомога більше нових слів.

«милозвучність» 

1 слово – 1 бал

Завдання на станції 5:  розшифруйте слова за шрифтом Брайля

 

Картинки по запросу абетка з шифром

Відповідь - Добрий день

 

Завдання на станції 6:  

І-ше  завдання: перекласти українською    -( 10 б.)

  1. Хлопок
  2. Блёстки
  3. Бархат
  4. Кружево
  5. Гастук
  6. Янтарь
  7. Рубашка в клетку
  8. Рубашка в полоску
  9. Вспыльчивый характер
  10. Форточка

ІІ-ге  завдання: дати відповіді на питання – (10б)

  1. Що роблять зазвичай у книгарні?
  2. Чим філіжанка різниться від горнятка?
  3. Чи взаємозамінні слова мимохіТь та мимохіДь?
  4. Що  робить легіт?
  5. Куди відлітають на зиму птахи?
  6. Витребеньки те саме, що байдики?
  7. З чого можна зробити накладанець?
  8. Що таке горОдина і садовинА?
  9. На осонні – це де?
  10. Якщо протягом дня сидіти на протязі, що може бути?

 

Завдання на станції 7:  

І-ше  завдання: виправити суржик

  •      Зробити слідуючим чином  (зробити таким чином)
  •      Відмінити процедуру (скасувати процедуру)
  •      Відкрити очі (розплющити очі)
  •      Лєснічна площадка (сходовИй майданчик)
  •      Різка біль (різкий біль)
  •      Зустрічаємося по суботам (зустрічаємося щосуботи (по суботах))
  •      Потерпіти поразку (зазнати поразки)
  •      На протязі години (протягом (упродовж) години)
  •      Я не маю мєлочі (я не маю дрібних)
  •      Підняти важливе питання (порушити важливе питання)
  •      Обсудити проблему (обговорити проблему)
  •      Повістка дня (порядок денний)
  •      Отримати освіту (здобути освіту)

ІІ-ге  завдання:  я  читаю гарні соковиті українські слова : Серпанок, веселка, небокрай, берегиня, вірність, водограй, сумління, кохання, суцвіття, марево.    

 ….Запишіть, які запам’ятали   (10 б)

ІІІ-тє  завдання: чим замінити слова-паразити:

Чучуть –

Канешна –

Тіпа –

Кстаті –

Воопше -

 

На кожній станції вчителі-мовники виставляють бали командам за розв’язані завдання.

Все сумується,  перемагає команда з найбільшою кількістю балів.

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Сценарії
Додано
13 листопада
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку