Мовознавчий квест
Квест – це гра, це пошук.
Завдання квесту – розгадати станцію, де буде виконуватись завдання, розв’язати завдання і отримати маршрутний лист на наступну станцію. Маршрути у всіх однакові, лише в різній послідовності. Завдання для всіх команд однакові.
І етап – відкриття. Після урочистої промови представлення команд. Серед команд учнів – команди батьків та вчителів.
Оголошуються назви команд:
Зелений гай
Синє море
Жовті курчата
Червоні тюльпани
Весела олива
Рожеві фламінго
Великі помаранчі
Заздалегідь заготовлені конверти з емблемами відповідних до назв кольорів: зелені, сині, жовті, червоні. помаранчеві, рожеві, оливкові кружечки.
По одному учаснику від команди підходять до столу і тягнуть конверти. Таким чином обирається назва команди.
ІІ етап. Вручення маршрутних листів відповідного кольору командам. «Червоним тюльпанам» - на червоному папері, «Зеленому гаю» - на зеленому і т.д. Команди розбігаються відповідно до маршрутів.
МАРШРУТИ:
-
Ви швидко, майже стрімголов, бо час дорогоцінний, біжитЕ на станцію 1 : в кабінет вчительки української мови, по батькові яка – НА 25 букву алфавіту!!! (команда «Синє море» біжить в кабінет Світлани Франківни; розв’язує завдання і отримує синій папірець з наступним маршрутом)
-
Вас чекають на станції 2 - в кабінеті, номер якого ви дізнаєтесь, коли складете всі цифри року народження Тараса Шевченка і отримаєте однозначне число. (1+8+1+4=14=1+4=5, команда «Зелений гай» знаходить кабінет №5, розв’язує завдання і отримує зелений папірець з наступним маршрутом)
-
Підіймаєтесь на поверх магічного числа в українських казках. Вас чекають в кабінеті, на дверях якого побачите портрет Дочки Прометея. Це станція 3.( Третій поверх; на кабінетах – портрети письменниць, на одному з них - портрет Лесі Українки. Команда «Весела олива» знаходить цей кабінет, розв’язує там завдання у вчителя і отримує папірець оливкового кольору з наступним маршрутом)
-
Вирушаєте на пошуки завдання туди, де живуть словники, підручники та художня література, де вночі перешіптуються сторінками між собою поети та письменники. Це станція 4. ( «Великі помаранчі» знаходять бібліотеку, розв’язують завдання і отримують помаранчевий папірець з наступним маршрутом)
-
Зайдіть в кабінет, назва якого перейшла з прикметника в іменник. Це буде станція 5. Знайдіть свічадо. Там відшукайте наступне завдання. («Червоні тюльпани» шукають учительську, а в учительській – дзеркало. За дзеркалом беруть маршрут червоного кольору; в учительській також розв’язують завдання у вчителя-мовника)
-
Поспішайте на станцію 6. Вас чекають в кабінеті, що знаходиться між залом книжкового царства і і царИною інформатики. ( На жовтому папірці маршрут для «Жовтих курчат». Вони знаходять кабінет, що розташований між бібліотекою та кабінетом інформатики. У вчителя-мовника розв’язують завдання і отримують жовтий папірець з наступним маршрутом)
-
Станція 7. Шукаєте навчальний кабінет, номер якого співпадає з віком Кобзаря, коли він пас ягнята за селом. ( кабінет 13. «Мені тринадцятий минало…». Розв’язують завдання і отримують рожевий папірець з наступним маршрутом)
-
Кожна команда проходить СІМ станцій. На кожній отримує подальший маршрут відповідного кольору, на останній станції – фінішний жетон того ж кольору. Отриманий жетон свідчить про виконання всіх завдань.
Завдання на станції 1:
І-ше завдання: прочитати текст, правильно наголошуючи слова. Рахуються підкреслені. (15 балів)
Подруга взяла фартух, зробила собі лате, поклала курятину на ваги та дістала з холодильника начинку.
Пригадала випадок, коли зайшла разом з подругою до піцерії босоніж, забула там каталог і по дорозі додому не купила фольгу, а жалюзі в іншій крамниці булі опущені, мабуть, там вже зачинилися.
ІІ –е завдання: граматичний марафон: (1бал за правильну відповідь)
-
Слово «мрець» - істота чи неістота?
-
Як правильно: Моє день народження чи мій день народження?
-
Як пишеться «будь ласка»?
-
Якого кольору гнідий кінь?
-
Брунатний – який це колір?
-
Школу на ремонт….зачиняють, замикають, закривають?
-
Скільки пальців на руках, стільки в українській мові……чого?
Завдання на станції 2:
І-ше завдання: записати іменники-відгадки на дошці ( 6б.)
-
Її сушать під час контрольної роботи, посипають попелом, коли про щось шкодують. Кажуть, добре, коли вона одна, але ще краще, як їх дві. (голова)
-
Під ним часто нічого не бачать, ним крутять, коли в їдальні на гарнір каша, з ним часто залишаються обдурені люди. (ніс)
-
Якщо ви даєте їм волю, то й вам може перепасти на горіхи, вони можуть мити одна одну, у них можна взяти навіть ноги. (руки)
-
Їх можна з’їсти на чомусь, а одного віддати, якщо тобі не вірять. А ще окремі учні їх часто показують на уроках , чим викликають невдоволення вчителів. (зуб)
-
Коли дуже поспішають, їх беруть у руки, а також на плечі. А ще вони можуть гудіти, коли ти стомишся. (ноги)
-
Два брати, ніколи не бачили один одного, обидва однакового кольору, вони можуть опускатися, коли робиться соромно. (очі)
ІІ-ге завдання: розгадати ребус. ( 5 б.)
(Мова – це кордон)
Завдання на станції 3: «Чорна скриня»
За 5 підказок ви повинні відгадати, що знаходиться в чорній скрині (Чим менше підказок використали – тим більший бал)
Підказка 1: Найбільший такий предмет має величезні розміри: 6Х3 метри, а його вага становить 492 кілограми. Висота найменшого такого предмета – 0,3 мм.
(5 балів)
Підказка 2: Один із цих предметів був проданий на аукціоні у 2013 році за 24 мільйони доларів (4 бали)
Підказка 3: Щоб створити цей предмет, людина використовує в середньому 475 годин свого часу (3 бали)
Підказка 4;В Україні такий предмет вперше зʼявився у 1574 році за сприяння Івана Федорова (2 бали)
Підказка 5: Грецькою це слово звучить як «бібліа» (1бал)
Відповідь: в чорній скрині - книга
Завдання на станції 4: вам буде запропоноване одне велике слово, з його літер ви повинні за 1 хвилину скласти якомога більше нових слів.
«милозвучність»
1 слово – 1 бал
Завдання на станції 5: розшифруйте слова за шрифтом Брайля
Відповідь - Добрий день
Завдання на станції 6:
І-ше завдання: перекласти українською -( 10 б.)
-
Хлопок
-
Блёстки
-
Бархат
-
Кружево
-
Гастук
-
Янтарь
-
Рубашка в клетку
-
Рубашка в полоску
-
Вспыльчивый характер
-
Форточка
ІІ-ге завдання: дати відповіді на питання – (10б)
-
Що роблять зазвичай у книгарні?
-
Чим філіжанка різниться від горнятка?
-
Чи взаємозамінні слова мимохіТь та мимохіДь?
-
Що робить легіт?
-
Куди відлітають на зиму птахи?
-
Витребеньки те саме, що байдики?
-
З чого можна зробити накладанець?
-
Що таке горОдина і садовинА?
-
На осонні – це де?
-
Якщо протягом дня сидіти на протязі, що може бути?
Завдання на станції 7:
І-ше завдання: виправити суржик
-
Зробити слідуючим чином (зробити таким чином)
-
Відмінити процедуру (скасувати процедуру)
-
Відкрити очі (розплющити очі)
-
Лєснічна площадка (сходовИй майданчик)
-
Різка біль (різкий біль)
-
Зустрічаємося по суботам (зустрічаємося щосуботи (по суботах))
-
Потерпіти поразку (зазнати поразки)
-
На протязі години (протягом (упродовж) години)
-
Я не маю мєлочі (я не маю дрібних)
-
Підняти важливе питання (порушити важливе питання)
-
Обсудити проблему (обговорити проблему)
-
Повістка дня (порядок денний)
-
Отримати освіту (здобути освіту)
ІІ-ге завдання: я читаю гарні соковиті українські слова : Серпанок, веселка, небокрай, берегиня, вірність, водограй, сумління, кохання, суцвіття, марево.
….Запишіть, які запам’ятали (10 б)
ІІІ-тє завдання: чим замінити слова-паразити:
Чучуть –
Канешна –
Тіпа –
Кстаті –
Воопше -
На кожній станції вчителі-мовники виставляють бали командам за розв’язані завдання.
Все сумується, перемагає команда з найбільшою кількістю балів.