Квест з української мови «Кращої, ніж рідна, мови не буває!»

Про матеріал
Конспект квесту як позакласного заходу з української мови, розроблений учителем української мови і літератури Стародубцовою О. І.
Перегляд файлу

Квест з української мови

Тема «Кращої, ніж рідна, мови не буває!»

Мета: поглибити знання учнів про багатство та красу української мови, ознайомити учнів з розвитком писемності та постатями, які відіграли важливу роль у становленні української мови та літератури, розвивати пам’ять, культуру мовлення, творчі здібності, уміння толерантно працювати в команді, виховувати почуття згуртованості, відповідальності за спільну справу, формувати почуття національної свідомості та патріотизму.


Обладнання: маршрутні листи,  конверти із завданнями, портрети письменників та науковців, грамоти та символічні подарунки.

Хід заходу

І. Організаційний момент.

Квест відбувається у приміщенні навчального закладу, у різних кабінетах з підказками локацій.  Учням заздалегідь оголошено про початок квесту та місце збору. Кожна команда отримує маршрутний лист, який в процесі гри заповнюють відповідальні вчителі, бібліотекар, педагог – організатор.

ІІ. Правила гри

  1. Для участі в грі учні  об’єднуються в команди за кольором, який обирають заздалегідь.
  2. Команда обирає капітана й повідомляє назву команди організатору гри до її проведення.
  3. Капітан користується повагою команди, здійснює зв'язок з організатором гри.
  4. Команди виконують завдання в приміщенні школи.
  5. Під час гри командам потрібно знайти свою локацію, згідно маршрутного листа і виконати завдання, уклавшись у час.
  6. Завдання обговорюється всіма членами команди, рішення приймається колегіально.

7.    Забороняється користуватися підказками учнів з інших команд.

8.    Не можна користуватися підказками, знайденими в Інтернеті.

9.    Забороняється критикувати інших членів команди.

10.  Перемагає команда, яка першою виконає всі завдання.

ІІІ. Хід гри.

Локація №1 «Просвітительська»

«Великий талант вимагає великої працьовитості»

Завдання: дати відповідь на запитання, а кожну правильну відповідь – 1 бал.

  1. Скільки мов є у світі?

(За приблизними підрахунками вчених – мовознавців, загальна кількість мов на земній кулі становить близько 3000, не рахуючи різних діалектів (місцевих говірок) однієї і тієї ж мови.)

 

  1. У якому році Кирило і Мефодій створили азбуку, на основі грецької?

        (Двоє братів – болгар Кирило і Мефодій у 863 році створили азбуку на       основі грецької . Після хрещення Русі вони передали цю азбуку східним слов’янам. З того часу, зазнавши ряду реформ, вона й існує.)

 

  1. Як називається алфавіт, яким користуються українці?

(Алфавіт, яким користуються українці , називають кирилицею.)

 

  1. Що ви знаєте про штучну мову есперанто?

(Варшавський окуліст Людвіг Земенгоф у 1887 році створив міжнародну мову – есперанто. Її алфавіт нараховує 28 букв, які завжди читаються і вимовляються так , як і пишуться. Граматика есперанто складається із 16 правил . Ця штучна мова виявилася нежиттєздатною.)

 

  1. Кого називають поліглотом, і хто із відомих українських письменників є поліглотом?

(Людину, яка знає багато мов, називають поліглотом.)

 

    

 

    

 

    

 

  1. Хто заснував першу бібліотеку в Україні?

   (Першою відомою бібліотекою в Київській Русі була бібліотека Софійського собору в Києві, заснована в 1037 році Ярославом Мудрим.)

 

  1. Хто створив найменшу книгу – томик віршів Т.Г.Шевченка)?

    (Найменша книга - томик віршів Т.Г. Шевченка «Кобзар». Його створив український мікромайстер Микола Сядристий. У книзі 12 сторінок, кожна площею 0,6 квадратного міліметра. Перегортати сторінки можна тільки загостреним кінцем людської волосини. Книга зшита павутинкою)

Обкладинка зроблена з пелюстка безсмертника .На обкладинці – портрет поета і зображення хати , де він народився , через мікроскоп можна прочитати вірші .

 

Локація №2 «Пісенна»

«А пісня — це душа. З усіх потреб потреба»

Завдання: відгадати пісню за мінусовкою, указати назву. Правильна відповідь – один бал.

 

Локація №3 «Кмітлива»

«Розум – то скарб людини»

Завдання: розгадати ребуси, дібравши до поданих запозичених слів відповідники українською.

1. Лайк: вподобайка

https://naurok.com.ua/uploads/blog/Screenshot_1%20%281%29.png

2. Селфі: самчик
https://naurok.com.ua/uploads/blog/Screenshot_2%20%281%29.png 

3. Фотографія: світлина

https://naurok.com.ua/uploads/blog/Screenshot_3.png

4. Попкорн: баранці

https://naurok.com.ua/uploads/blog/Screenshot_4.png

5. Пост: допис

https://naurok.com.ua/uploads/blog/Screenshot_6.png

6. Рюкзак: наплічник
https://naurok.com.ua/uploads/blog/Screenshot_8.png 

7. Смайл: усміхайлик
https://naurok.com.ua/uploads/blog/Screenshot_9.png 

8. Гімн: славень

https://naurok.com.ua/uploads/blog/Screenshot_10.png

 

Локація №4 «Літературна»

«Яке прекрасне рідне слово! Воно – не світ, а всі світи!»

Завдання: необхідно сказати кому належать ці вислови та знайти портрет автора слів? За правильну відповідь – 1+1 бал. Максимальна кількість балів – 18.

1.Не можна ходити по рідній землі,

не чаруючись виплеканою народом у віках рідною мовою.

У народу немає скарбу більшого, як його мова…

                                   ( Ю. Мушкетик )

 

2. Мова – це доля нашого народу,

І вона залежить від того, як ревно

Ми всі плекатимемо її.

                                    ( О. Гончар )

 

3. Мова – коштовний скарб народу.

                                    ( І. Франко )

 

4. Людина, яка не любить мови рідної матері,

Якій нічого не промовляє рідне слово, - це

Людина без роду й племені.

                                      ( В. Сухомлинський )

 

5. Мова – втілення думки. Що багатша думка,

То багатша мова. Любімо її, розвиваймо її.

                                       ( М. Рильський )

 

 6.На Україні повинно мати силу тільки українське слово

                                                    ( В. Винниченко )

 

7.Без мови нашої, юначе, й народу нашого нема.

                                                   ( В. Сосюра )

 

8. Ця мова є набуток тих віків.

Яких не вирвать з серця супостату,

Не вибирають мов, як і матір, 

Як місце вродження , як ту вишневу хату,

Яку нам дід чи прадід заповів.

                                   ( Л. Забашта )

 

9. Нашу мову в час горя – біди,

Не одної тяжкої навали,

Не на те рятували діди,

Щоб онуки її забували.

                                    ( Д. Білоус )

 

Локація №5 «Здоров’я»

«Дев’ять десятих нашого щастя залежить від здоров’я»

Завдання: учні заздалегідь одержали завдання – скласти власну руханку, використовуючи дієслова наказового способу, та виконати разом із членами команди. Максимальна кількість балів – 5. (Оцінюється оригінальність та командне виконання вправи)

Локація № 6 «Наукова»

«Ключ до всякої науки є знак питання»

Завдання: виправити помилки у прізвищі та імені відомих науковців. За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів 10.

  1. Ісаак Н'ютон
  2. Перогов Микола Іванович
  3. Джеймс Ват
  4. Ернст Гекель
  5. Уолд Джорж
  6. Марі Франсуа Ксавьє Біша
  7. Неті Стівенс
  8.  Фридирік Гоуленд Гопкінс 

 

Правильні відповіді:

Галілео Галілей

Галілео Галілей - геніальний італійський учений,  один із засновників класичної фізики і дослідного природознавства взагалі.

Миколай Коперник

Миколай Коперник – великий польський астроном, автор геліоцентричної системи світу.

Ісаак Ньютон

Ісаак Ньютон – основоположник класичної фізики.

Пирогов Микола Іванович

Пирогов Микола Іванович - видатний хірург, учений і винахідник.

Джеймс Ватт

Джеймс Ватт - англійський винахідник, іменем якого названа одиниця потужності ват. 

Ернст Геккель

Ернст Генріх Філіп Август Геккель (1834-1919), німецький натураліст і філософ, автор термінів «пітекантроп», «філогенез» та «екологія»

Уолд Джордж

Уолд Джордж (Wald, George; 1906 Нью-Йорк, - 1997, Кембридж), американський біолог і біохімік.

Марі Франсуа Ксав'є Біша

Біша, Марі Франсуа Ксав'є (Bichat, Marie François Xavier) (1771-1802), французький анатом, фізіолог і лікар.

Нетті Стівенс

Нетті Марія Стівенс (7 липня 1861 - 4 травня 1912) - одна з перших американських жінок-генетиків, чий внесок у науку отримав офіційне визнання. 

Фредерік Гоуленд Гопкінс 

Фредерік Гоуленд Гопкінс (1861, Істборн, Англія – 1947, Кембрідж) – англійський медик і біохімік, лауреат Нобелівської премії з фізіології та медицини у 1929 р.

 

Локація №7 «Загадкова»

«Розум людський має три ключі: знання, думку, уяву, які все відкривають»

Завдання. Відгадайте назву української народної пісні, дібравши до кожного слова антоніми. За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимально -  6 балів

  1. Я ж тобі сказав правду.
  2. Гей, в долині самотня верба.
  3. Поклав Іванко вогонь.
  4. Померла в дідуся одна сумна качка.
  5. Шепоче та радіє Дон вузенький
  6. День такий сонячний

 

Правильні відповіді:

  1. «Ти ж мене підманула»
  2. «Ой на горі два дубки»
  3. «Несе Галя воду»
  4. Жили у бабусі два веселі гуси»
  5. «Реве та стогне Дніпр широкий»
  6. «Ніч яка місячна»

Локація №8 «Графічна»

«Розум людський володіє трьома ключами, що відкривають все: цифрою, буквою, нотою»

Завдання на швидкість: розташувати за алфавітом членів своєї команди. Мінімальний час : 20 секунд – 5 балів.

Локація №9 «Креативна»

«Наші знання  -  зерна наших творінь»

Завдання: створити рекламу української мови, зняти відео. Максимальна кількість балів – 12.

 

ІV. Підведення підсумків мовознавчої гри, нагородження переможців.

Слово організатора квеста

  • Ми з вами одержали у спадок сучасну українську літературну мову — багату, розвинену, гнучку. Нею і можна висловити все: від найскладніших і найновіших наукових відкриттів до найвеселіших віршів, пісень, оповідань. Багатство мови зберігається у незліченній кількості чудових українських пісень, у думах і казках, у творах письменників, у живій розмовній мові. Наше завдання — берегти цей неоціненний дар, примножу­вати його, не засмічувати чужими і грубими словами, не забувати, щиро любити. І хоч наша мова зазна­ла гоніння, переслідування, зараз вона живе, квітне і вдосконалюється. Любімо і бережімо її.

 

Українська мова —

Це серця мого подих,

Ти — небесна ласка, ясна височінь.

Ти для мене, мово,

Як ковток повітря.

Ти — моє майбутнє й синя далечінь!

 

 

Додаток

Маршрутний лист команди «Лексикон»,

учасників квесту «Кращої, ніж рідна, мови не буває!» 

 

Назва локації

К- сть набраних балів

Підпис координатора

1

Локація №1 «Просвітительська»

(кабінет № 19)

 

Учитель української мови

2

Локація №2 «Пісенна»

(кабінет №3)

 

 

Учитель музичного мистецтва

3

Локація №3 «Кмітлива»

 (кабінет директора)

 

 

Директор школи

 

4

Локація №5 «Здоров’я» (спортивний зал)

 

 

Учитель фізкультури

 

5

Локація №4 «Літературна»

(Бібліотека)

 

Бібліотекар

6

Локація № 6 «Наукова»

(учительська)

 

Заступник директора з навчальної роботи

 

7

Локація №7 «Загадкова»

(кабінет заступника з виховної роботи)

 

Заступник директора з виховної роботи

 

8

Локація №8 «Графічна»

(кабінет № 9 )

 

 

Учитель української мови

 

9

Локація №9 «Креативна»

«Актова зала»

 

Педагог – організатор

 

Загальна сума балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 травня 2020
Переглядів
1396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку