Квест
«Здоров’я - наша цінність»
У рамках проєкту «Молодь за здоров’я»
підготувала та провела
вчитель Павлоградської ЗШ І-ІІІ ст № 5
Пугач С.В.
2019- 2020 н.р.
Мета: Закріпити знання про здоров’я, захворювання, отруєння та надання першої допомоги; формувати у учнів свідоме ставлення до свого здоров’я, співчуття до інших людей та навички надання першої долікарської допомоги; виховувати у дітей бажання вести здоровий спосіб життя.
Час проведення: 45 хвилин
Матеріали: 3 картки із завданнями для капітанів команд, підписи станцій, картки для станції «Зрозумій мене», малюнки, пазли для станцій «Корисне та шкідливе» і «Перша допомога», колонка, або компьютер для «Танцювальної» станції.
До проведення квесту були залучені учні 10 класу ( на 3-х станціях) і учні 6 класу – на станціїї «Танцюй, танцюй»
Бережи здоров’я змалку,
Бо хазяїн тіла – ти.
Щоб життя прожити довге,
Себе треба берегти.
Вступне слово вчителя:
Щодня, зустрічаючись один з одним ми вітаємось : «Здрастуйте», «Доброго здоров’я» Таким чином ми бажаємо один одному здоров’я. А що означає бути здоровим?
Бути здоровим - це природне прагнення людини. Здоров’я означає не
просто відсутність хвороб, а й фізичне, психічне, соціальне благополуччя.
Цілісність людської особистості проявляється насамперед у взаємозв’язку та
взаємодії психічних і фізичних сил організму.
Сьогодні ми трохи пограємось та поговоримо про здоров’я, його збереження та про надання першої допомоги у разі потреби.
Кожна група учасників одержує маршрутний лист і рухаючись від станції до станції ви будете виконувати завдання, а в кінці роботи ми підіб’ємо підсумки. На кожній станції, ви маєте обмеження по часу, якщо не встигаєте, або не в змозі виконати якесь завдання, можете його викупити, інакше – не зможете вирушити на наступну станцію. Де ж взяти кошти? Перед початком квесту команди можуть заробити деяку суму, яка стане вам у пригоді. За правильні відповіді капітани та команда одержує жетони- «кошти», які зможе згодом використати, та які будуть враховані при підведенні підсумків квесту.
В’язодор - Здоров’я
Манивіті – Вітаміни
Анєгігі – Гігієна
Рохавоб – Хвороба
Дарязка – Зарядка
Межир – Режим
(можна дати листочки з завданнями всім капітанам, хто перший розгадає, або кожному капітану запропонувати розгадати по два слова – на вибір вчителя)
Запитання першій команді:
-Людина, яка сама не палить, але знаходиться в накуреному приміщенні називається…. ( пасивним курильником)
- За яким телефоном, у разі потреби, будете викликати рятувальників?... (101)
- Якщо інфекція, що потрапила в організм опускається вниз, то її називають…
(Низхідною)
-Як загалом називають ліки, що вбивають бактерії ? … (Антибіотики)
Запитання для другої команди:
-За яким телефоном, у разі потреби, будете викликати швидку допомогу?... (103)
-Яку хворобу ще називають «царською» хворобою? … (Гемофілію)
-Скільки часу дитині можна проводити біля монітора комп’ютера? … (15-30 хв)
-Який найкращий відпочинок для мозку? …. (Сон)
Запитання для третьої команди:
-Цю хворобу ще називають «хворобою брудних рук»… ( Гепати А, жовтуха)
- За яким телефоном, у разі потреби, будете викликати газову службу?... (104)
-Ця хвороба може передаватись від диких тварин свійським та людям… (Сказ)
-Як швидко збагатити приміщення свіжим повітрям? ….. (Провітрити)
Станція «Зрозумій мене»
1 завдання:
Учням з команди, по черзі, пропонується з двох груп папірців обрати собі по 1 листочку та виконати завдання. Зручніше використати або різного кольору папірці, або друкувати різними кольорами текст на них.
1 група листочків: Що ( термін, явище, об’єкт) треба описати, зобразити, наприклад:
|
|
Кожен об’єкт, чи явище написані на окремих аркушах.
2 група листочків: як саме це треба пояснити:
Листочків другої групи потрібно роздрукувати більше: по кілька штук кожного, тільки останнє (бонусне) можна зробити 1-2, або кожен раз повертати на місце, тільки потрібно буде перемішувати.
2 завдання: Правильно розташувати частини слів, щоб одержати правильний вираз, наприклад:
Тре |
ба |
їсти, |
щоб |
жи |
ти, |
а не |
жи |
ти, |
щоб |
їсти. |
- Вартість здоров’я знає лиш той, хто його втратив;
- Бережи одяг знову, а здоров’я – з молоду!
Станція «Корисне і шкідливе»
Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне,
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати про ВІТАМІНИ
1. Що в перекладі з латині означає вітамін? (vita – „життя”)
2. Які ви знаєте 2 основних джерела вітамінів для людей? (продукти харчування рослинного походження і тваринного походження – вітаміни А і D)
3. На які дві групи можна поділити всі відомі вітаміни? ( водо- та жиророзчинні)
4. Який із вітамінів називають вітаміном росту? (вітамін А)
5. За відсутності в їжі якого вітаміна у дітей раннього віку виникає рахіт? (вітаміну D)
6. Які вітаміни у незначній кількості можуть синтезуватися в організмі людини? (вітаміни D, К, В6, В12)
7. Чим проявляється нестача в організмі того чи іншого вітаміну? (зниження працездатності, погіршення апетиту, поява дратівливості, апатія)
8. На який вітамін особливо багатий риб’ячий жир? (вітамін D)
9. Які з продуктів найбільш багаті на вітамін А? (вершкове масло, печінка, яєчний жовток, нирки)
10. Без чого борщ не сядеш їсти? (без хліба – вітамін В)
1. У зеленій сиджу коморі, а коса моя надворі? (Морква)
2. Без рук, без ніг, а по тичині в’ється. (Горох)
3. Зелена шийка, червона шапочка. (Суниця)
4. Не вогонь, а обпікає. (Кропива)
5. На городі молода пишні коси розпліта,
У зеленую хустинку золоті хова зернинки. (Кукурудза)
6. Сидить баба серед літа в сто сорочок вдіта. (Капуста)
7. Що то за голова, що лиш зуби й борода? (Часник)
Учням пропонуються картинки різних продуктів харчування, які їм потрібно розкласти у два конверта:
«Корисні продукти» та «Шкідливі продукти»
Фрукти Овочі Молочні продукти Горіхи Крупи Яйця Хлібні вироби риба |
Смажена їжа Копчена їжа Цукерки Чіпси Газовані напої Кетчуп Майонез Консерви |
Станція «Перша допомога»
Команді пропонується кілька завдань:
Наприклад: Розрізана схема «Велике та мале кола кровообігу», або
«Травна система»
Запропоновані отруйні рослини: Амброзія, Борщовик, Аконіт, Вовчі ягоди, Блекота чорна, Дурман звичайний;
гриби: Мухомор, Бліда поганка, Сатанинський гриб, Жовчний гриб, Хибна лисичка, Несправжні опеньки та ін.
Не отруйні – запропонувати будь-які на свій вибір, можна ті, що дещо схожі на отруйні.
"Усі їстівні гриби мають приємний смак".
"Отруйні гриби мають неприємний запах, а їстівні -приємний".
"Усі гриби в молодому віці їстівні".
"Личинки комах, черви й равлики не чіпають отруйних грибів".
"Опущена у відвар грибів срібна ложка або срібна монета чорніє, якщо в каструлі є отруйні гриби".
"Цибуля або часник стають бурими, якщо варити їх разом з грибами, серед яких є отруйні".
"Отрута з грибів видаляється після кип'ятіння протягом кількох годин".
"Сушка, засолювання, маринування, теплова кулінарна обробка знешкоджують отруту в грибах".
Відповідь на всі запитання НІ!
Увага! Ні в якому разі не довіряйте таким помилковим тлумаченням
Первинні ознаки отруєння (нудота, блювота, біль у животі, пронос) - з'являються через 1-4 години після вживання грибів, в залежності від виду гриба, віку та стану здоров'я потерпілого, кількості з'їдених грибів.
Біль та нападки нудоти повторюються декілька разів через 6-48 годин, а смерть настає через 5-10 днів після отруєння.
Перша допомога при отруєнні грибами.
Викличте "Швидку медичну допомогу".
Одночасно, не очікуючи її прибуття, негайно промийте шлунок: випийте 5-6 склянок кип'яченої води або блідо-рожевого розчину марганцівки; нажміть пальцями на корінь язика, щоб викликати блювоту; прийміть активоване вугілля (4-5 пігулок), коли промивні води стануть чистими.
Після надання первинної допомоги: дайте випити потерпілому міцний чай, каву, або злегка підсолену воду, відновіть тим самим водно-сольовий баланс; покладіть на живіт і до ніг потерпілого грілки для полегшення його стану.З'ясуйте, хто вживав разом із постраждалим гриби, проведіть профілактичні заходи.
Забороняється вживати будь-які ліки та їжу, а надто ж алкогольні напої, молоко, - це може прискорити всмоктування токсинів грибів у кишечнику. Займатися будь-якими іншими видами самолікування.
Отруєння грибами дуже важко піддається лікуванню. Настійно радимо всім! Не збирайте та не їжте гриби зовсім.
Станція «Танцюй, танцюй!
Всі три команди одночасно підходять на 4 станцію, де під музику повторюють танцювальні рухи за лідерами-волонтерами, які заздалегідь підібрали мелодії та рухи для команд.
Наприклад: «Нехочуха», «Ти щасливий, то роби за нами так», «Арам-зам-зам», «Бибика», «Колесики, колесики» та ін.
Заключне слово вчителя:
Дякую всім за вашу активність і за ваші знання. Нагороджуємо переможців.
Хочу, щоб ви пам’ятали, що ваше здоров’я, як і ваше життя у ваших руках. Ви всі бажаєте бути успішними, а успішність і здоров’я ідуть поряд.
Бути здоровим сьогодні модно. Бережіть своє здоров’я та здоров’я своїх близьких. А сьогодні ви довели, що зможете, за потреби розпізнати види кровотеч та надати посильну допомогу, яка врятує людині життя!
Додатки:
|
|
Тре |
ба |
їсти, |
щоб |
жи |
ти, |
а не |
жи |
ти, |
щоб |
їсти. |
|
Отруйні рослини:
Амброзія Борщовик
Аконіт Вовчі ягоди
Блекота чорна Дурман звичайний
Отруйні гриби:
Мухомор Бліда поганка
Сатанинський гриб Жовчний гриб
Хибна лисичка Несправжні опеньки
«Корисне та шкідливе»
Фото: