Квест: Здоров’я - наша цінність

Про матеріал
Під час проходження квесту учні 8-х класів , виконуючи завдання застосовують знання одержані в 7 кл. (рослини, гриби) , в 8 кл. (Людина) та знання з Основ здоров’я. Захід може бути проведений в межах одного класу, а може бути проведений між класами однієї паралелі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Квест

«Здоров’я - наша цінність»
У рамках проєкту «Молодь за здоров’я»

 

 

 

 

 

 

 

 

підготувала та провела

вчитель Павлоградської ЗШ І-ІІІ ст № 5

Пугач С.В.

 

 

 

 

2019- 2020 н.р.

 

 

Мета: Закріпити знання про здоров’я, захворювання, отруєння та надання першої допомоги; формувати у учнів свідоме ставлення до свого здоров’я, співчуття до інших людей та навички надання першої долікарської допомоги; виховувати у дітей бажання вести здоровий спосіб життя.

Час проведення: 45 хвилин

Матеріали: 3 картки із завданнями для капітанів команд, підписи станцій, картки для станції «Зрозумій мене», малюнки, пазли для станцій «Корисне та шкідливе» і «Перша допомога», колонка, або компьютер для «Танцювальної» станції.

До проведення квесту були залучені учні 10 класу ( на 3-х станціях) і учні 6 класу – на станціїї «Танцюй, танцюй»

 

 

 

Бережи здоров’я змалку,

Бо хазяїн тіла – ти.

Щоб життя прожити довге,

Себе треба берегти.

Вступне слово вчителя:

Щодня, зустрічаючись один з одним ми вітаємось : «Здрастуйте», «Доброго здоров’я» Таким чином ми бажаємо один одному здоров’я. А що означає бути здоровим?

 Бути здоровим - це природне прагнення людини. Здоров’я означає не

просто відсутність хвороб, а й фізичне, психічне, соціальне благополуччя.

Цілісність людської особистості проявляється насамперед у взаємозв’язку та

взаємодії психічних і фізичних сил організму.

Сьогодні ми трохи пограємось та поговоримо про здоров’я, його збереження та про надання першої допомоги у разі потреби.

Кожна група учасників одержує маршрутний лист і рухаючись від станції до станції ви будете виконувати завдання, а в кінці роботи ми підіб’ємо підсумки. На кожній станції, ви маєте обмеження по часу, якщо не встигаєте, або не в змозі виконати якесь завдання, можете його викупити, інакше – не зможете вирушити на наступну станцію. Де ж взяти кошти? Перед початком квесту команди  можуть заробити деяку суму, яка стане вам у пригоді. За правильні відповіді капітани та команда одержує жетони- «кошти», які зможе згодом використати, та які будуть враховані при підведенні підсумків квесту.

  1. Завдання для капітанів команд. Розгадай, переставивши літери:

В’язодор  - Здоров’я

Манивіті – Вітаміни

Анєгігі – Гігієна

Рохавоб – Хвороба

Дарязка – Зарядка

Межир – Режим

(можна дати листочки з завданнями всім капітанам, хто перший розгадає, або кожному капітану запропонувати розгадати по два слова – на вибір вчителя)

  1.               Завдання для команд. Команди по черзі відповідають на запитання, якщо команда не змогла дати відповіть, то право відповіді переходить наступній команді.

Запитання першій команді:

-Людина, яка сама не палить, але знаходиться в накуреному приміщенні називається…. ( пасивним курильником)

- За яким телефоном, у разі потреби,  будете викликати рятувальників?...  (101)

- Якщо інфекція, що потрапила в організм опускається вниз, то її називають… 

                                                                                                                    (Низхідною)

-Як загалом називають ліки, що вбивають бактерії ? …               (Антибіотики)

 

Запитання для другої команди:

-За яким телефоном, у разі потреби,  будете викликати швидку допомогу?...  (103)

-Яку хворобу ще називають «царською» хворобою? …                          (Гемофілію) 

-Скільки часу дитині можна проводити біля монітора комп’ютера? …  (15-30 хв)

-Який найкращий відпочинок для мозку? ….                                             (Сон)

Запитання для третьої команди:

-Цю хворобу ще називають «хворобою брудних рук»…           ( Гепати А, жовтуха)

- За яким телефоном, у разі потреби,  будете викликати газову службу?...        (104)

-Ця хвороба може передаватись від диких тварин свійським та людям…       (Сказ)

-Як швидко збагатити приміщення свіжим повітрям? …..                     (Провітрити)

 

 

Станція «Зрозумій мене»

1 завдання:

Учням  з команди, по черзі, пропонується з двох груп папірців обрати собі по 1 листочку та виконати завдання. Зручніше використати або різного кольору папірці, або друкувати різними кольорами текст на них.

1 група листочків: Що ( термін, явище, об’єкт) треба описати, зобразити, наприклад:

  • Їжак
  • Динозавр
  • Комаха
  • Яблуко
  • Людина
  • рослина
  • Акула
  • Черви
  • Квітка
  • Риба
  • Собака
  • Клітина
  • Черв’як
  • Плазун
  • Метелик
  • Людина
  •  Австралопітек
  • Здоров’я
  • Жири
  • Фотосинтез
  • Запилення
  • Робота м’яза
  • Кровоносна система
  • Кровотеча
  •  Зарядка
  • Скелет
  • Мозок
  • Білок
  • Кров
  • Дихання

Кожен об’єкт, чи явище написані на окремих аркушах.

2 група листочків: як саме це треба пояснити:

  • Показати на товаришеві
  • Намалювати
  • Пояснити іншими словами
  • Показати без слів
  • Тобі пощастило, можеш просто назвати це слово ( як бонус).

Листочків другої групи потрібно роздрукувати більше: по кілька штук кожного, тільки останнє (бонусне) можна зробити 1-2, або кожен раз повертати на місце, тільки потрібно буде перемішувати.

2 завдання: Правильно розташувати частини слів, щоб одержати правильний вираз, наприклад:

Тре

ба

їсти,

щоб

жи

ти,

а не

жи

ти,

щоб

їсти.

 

- Вартість здоров’я знає лиш той, хто його втратив;

 - Бережи одяг знову, а здоров’я – з молоду!

 

Станція «Корисне і шкідливе»

Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне,

Не їсти надміру,  не шкодити тілу

І пам’ятати про ВІТАМІНИ

 

  1. Що вам відомо про вітаміни?

1. Що в перекладі з латині означає вітамін?     (vita – „життя”)

2. Які ви знаєте 2 основних джерела вітамінів для людей?  (продукти харчування рослинного походження і тваринного походження – вітаміни А і D)

3. На які дві групи можна поділити всі відомі вітаміни? ( водо- та жиророзчинні)

4. Який із вітамінів називають вітаміном росту?  (вітамін А)

5. За відсутності в їжі якого вітаміна у дітей раннього віку виникає рахіт? (вітаміну D)

6. Які вітаміни у незначній кількості можуть синтезуватися в організмі людини?  (вітаміни D, К, В6, В12)

7. Чим проявляється нестача в організмі того чи іншого вітаміну?  (зниження працездатності, погіршення апетиту, поява дратівливості, апатія)

8. На який вітамін особливо багатий риб’ячий жир?  (вітамін D)

9. Які з продуктів найбільш багаті на вітамін А?  (вершкове масло, печінка, яєчний жовток, нирки)

10. Без чого борщ не сядеш їсти? (без хліба – вітамін В)

 

  1. Відгадай загадки:

1. У зеленій сиджу коморі, а коса моя надворі? (Морква)

2. Без рук, без ніг, а по тичині в’ється. (Горох)

3. Зелена шийка, червона шапочка. (Суниця)

4. Не вогонь, а обпікає. (Кропива)

5. На городі молода пишні коси розпліта,

У зеленую хустинку золоті хова зернинки. (Кукурудза)

6. Сидить баба серед літа в сто сорочок вдіта. (Капуста)

7. Що то за голова, що лиш зуби й борода? (Часник)

 

  1. «Корисні і шкідливі продукти»

Учням пропонуються картинки різних продуктів харчування, які їм потрібно розкласти у два конверта:

 

      «Корисні продукти»                     та                  «Шкідливі продукти»

Фрукти

Овочі

Молочні продукти

Горіхи

Крупи

Яйця

Хлібні вироби

риба

Смажена їжа

Копчена їжа

Цукерки

Чіпси

Газовані напої

Кетчуп

Майонез

Консерви

 

Станція «Перша допомога»

Команді пропонується кілька завдань:

  1. Збери пазл

Наприклад: Розрізана схема «Велике та мале кола кровообігу», або

«Травна система»

  1. Надай першу допомогу: Команда розглядає картинки різних видів кровотеч, називає їх та пропонує першу допомогу у кожному випадку.
  2. Вибрати серед картинок отруйні рослини та гриби

Запропоновані отруйні рослини: Амброзія, Борщовик, Аконіт, Вовчі ягоди, Блекота чорна, Дурман звичайний;

гриби: Мухомор, Бліда поганка, Сатанинський гриб, Жовчний гриб, Хибна лисичка, Несправжні опеньки та ін.

Не отруйні – запропонувати будь-які на свій вибір, можна ті, що дещо схожі на отруйні.

 

  1. Дайте відповідь: ТАК, чи НІ?

"Усі їстівні гриби мають приємний смак".

"Отруйні гриби мають неприємний запах, а їстівні -приємний".

"Усі гриби в молодому віці їстівні".

"Личинки комах, черви й равлики не чіпають отруйних грибів".

"Опущена у відвар грибів срібна ложка або срібна монета чорніє, якщо в каструлі є отруйні гриби".

"Цибуля або часник стають бурими, якщо варити їх разом з грибами, серед яких є отруйні".

"Отрута з грибів видаляється після кип'ятіння протягом кількох годин".

"Сушка, засолювання, маринування, теплова кулінарна обробка знешкоджують отруту в грибах".

Відповідь на всі запитання НІ!

Увага! Ні в якому разі не довіряйте таким помилковим тлумаченням

 

  Первинні ознаки отруєння (нудота, блювота, біль у животі, пронос) - з'являються через 1-4 години після вживання грибів, в залежності від виду гриба, віку та стану здоров'я потерпілого, кількості з'їдених грибів.

Біль та нападки нудоти повторюються декілька разів через 6-48 годин, а смерть настає через 5-10 днів після отруєння.

 

  Перша допомога при отруєнні грибами.

  Викличте "Швидку медичну допомогу".

  Одночасно, не очікуючи її прибуття, негайно промийте шлунок: випийте 5-6 склянок кип'яченої води або блідо-рожевого розчину марганцівки; нажміть пальцями на корінь язика, щоб викликати блювоту; прийміть активоване вугілля (4-5 пігулок), коли промивні води стануть чистими.

  Після надання первинної допомоги: дайте випити потерпілому міцний чай, каву, або злегка підсолену воду, відновіть тим самим водно-сольовий баланс; покладіть на живіт і до ніг потерпілого грілки для полегшення його стану.З'ясуйте, хто вживав разом із постраждалим гриби, проведіть профілактичні заходи.

 

  Забороняється вживати будь-які ліки та їжу, а надто ж алкогольні напої, молоко, - це може прискорити всмоктування токсинів грибів у кишечнику. Займатися будь-якими іншими видами самолікування.

Отруєння грибами дуже важко піддається лікуванню. Настійно радимо всім! Не збирайте та не їжте гриби зовсім.

 

Станція «Танцюй, танцюй!

 

Всі три команди одночасно підходять на 4 станцію, де під музику повторюють танцювальні рухи за лідерами-волонтерами, які заздалегідь підібрали мелодії та рухи для команд.

Наприклад: «Нехочуха», «Ти щасливий, то роби за нами так», «Арам-зам-зам», «Бибика», «Колесики, колесики» та ін.

Заключне слово вчителя:

Дякую всім за вашу активність і за ваші знання. Нагороджуємо переможців.

Хочу,  щоб ви пам’ятали, що ваше здоров’я, як і ваше життя у ваших руках. Ви всі бажаєте бути успішними, а успішність і здоров’я ідуть поряд.

Бути здоровим сьогодні модно. Бережіть своє здоров’я та здоров’я своїх близьких. А сьогодні ви  довели, що зможете, за потреби розпізнати види кровотеч та надати посильну допомогу, яка врятує людині життя!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки:

  • Їжак
  • Динозавр
  • Комаха
  • Яблуко
  • Людина
  • рослина
  • Акула
  • Черви
  • Квітка
  • Риба
  • Собака
  • Клітина
  • Черв’як
  • Плазун
  • Метелик
  • Земноводне
  • Людина
  •  Австралопітек
  • Здоров’я
  • Жири
  • Фотосинтез
  • Запилення
  • Робота м’яза
  • Кровоносна система
  • Кровотеча
  •  Зарядка
  • Скелет
  • Мозок
  • Білок
  • Кров
  • Дихання

 

  • Показати на товаришеві
  • Намалювати
  • Пояснити іншими словами
  • Показати без слів
  • Тобі пощастило, можеш просто назвати це слово

 

Тре

ба

їсти,

щоб

жи

ти,

а не

жи

ти,

щоб

їсти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отруйні рослини:

https://www.adm-km.gov.ua/wp-content/uploads/2017/07/Premiere-alerte-a-l-ambroisie-dans-la-region-Rhone-Alpes-300x201.jpg    https://www.adm-km.gov.ua/wp-content/uploads/2017/07/borshhivnik-300x212.jpg

Амброзія                                                           Борщовик

https://www.adm-km.gov.ua/wp-content/uploads/2017/07/IMG_8219-300x225.jpg  https://www.adm-km.gov.ua/wp-content/uploads/2017/07/Vovchi-yagody-zvychajni-vovche-lyko-300x190.jpeg

Аконіт                                                            Вовчі ягоди

https://www.adm-km.gov.ua/wp-content/uploads/2017/07/blkhenbane-300x187.jpeg  https://www.adm-km.gov.ua/wp-content/uploads/2017/07/DaturaStramonium-plant-sm-300x225.jpg

Блекота чорна                                                   Дурман звичайний

 

 

 

 

 

Отруйні гриби:

Отруйні гриби - Україна - поганка - мухомор - свинуха   http://k.img.com.ua/img/forall/i/2013/1375795869.jpg

Мухомор                                                           Бліда поганка

http://k.img.com.ua/img/forall/i/2013/1375795917.jpg  http://k.img.com.ua/img/forall/i/2013/1375795992.jpg

Сатанинський гриб                                      Жовчний гриб

ok2507123 ok25071823

Хибна лисичка                                                 Несправжні опеньки

 

 

 

 

 

«Корисне та шкідливе»

Картинки по запросу "молочні продукти"      Картинки по запросу "Горіхи"

Картинки по запросу "хлібо-булочні"      Картинки по запросу "шоколад"

Картинки по запросу "фрукти картинки"    Картинки по запросу "овочі картинки"

Картинки по запросу "крупикартинки"   Картинки по запросу "яйця картинки"

Картинки по запросу "смажене картинки"      Картинки по запросу "копчене картинки"

Картинки по запросу "Газовані напої картинки"           Картинки по запросу "чипси картинки"

    Картинки по запросу "кетчупи, майонезкартинки"     Картинки по запросу "консерви картинки"

 

 

Фото:

G:\Новая папка (5)\20191121_134618.jpg  G:\Новая папка (5)\20191121_135413.jpg

G:\Новая папка (5)\20191121_134833.jpg  G:\Новая папка (5)\20191121_135929.jpg

G:\Новая папка (5)\20191121_140550.jpgG:\Новая папка (5)\20191121_134939.jpg

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
1296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку