Квест знавців української мови та літератури “Бринить- співає наша мова, чарує, тішить і п'янить” для 5-9 класів

Про матеріал

Квест знавців української мови та літератури для 5-9 класів

Правила квесту

Керуючись маршрутною картою, учні відвідують 4 зупинки, де вони знаходяться, вказано на карті. Послідовність їх відвідування також вказано різним кольором. На кожній зупинці, виконавши завдання, учні отримують фрагмент вислову про мову. Якщо команди пройдуть всі чотири зупинки і зберуть всі частинки вислову, повертаються на старт і складають цей вислів у правильній послідовності. Виграє та команда, яка швидше збере частини вислову на зупинках і правильно його складе на фініші. Але якщо на зупинках команди не знатимуть відповідей, то за те, щоб отримати частинку вислову, потрібно буде виконати штрафне завдання. Наприклад, станцювати гопак, заспівати українську пісню, розповісти напам'ять вірш українського поета тощо. Координатори (вчителі, старші учні) на станціях самостійно обирають штрафне завдання.

Перегляд файлу

Квест знавців української мови та літератури “Бринить- співає наша мова, чарує, тішить і п'янить” для 5-9 класів

 

Мета: у цікавій ігровій формі розширити знання учнів про красу і багатство української мови; формувати  розуміння того, що українська мова - наш скарб; розвивати навички роботи в групах, швидкість мислення, увагу, спостережливість; виховувати інтерес та повагу до рідної мови, почуття патріотизму.

 

Квест - спортивно- інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання завдань командами.

Маршрутний лист

Зупинки:

 

  1.                    літературна
  2.                    орфографічна
  3.                    пунктуаційна
  4.                    лексична

 

За бажанням кількість зупинок можна збільшити, враховуючи можливості учнів.

 

Хід змагань

 

Учні об'єднуються у команди, обирають капітана, отримують девізи та назви,кольоровими стрічками пов'язуються капітани.

 Правила квесту

 Керуючись маршрутною картою, учні відвідують 4 зупинки, де вони знаходяться, вказано на карті. Послідовність їх відвідування також вказано різним кольором. На кожній зупинці, виконавши завдання, учні отримують фрагмент вислову про мову. Якщо команди пройдуть всі чотири зупинки і зберуть всі частинки вислову, повертаються  на старт і складають цей вислів у правильній послідовності. Виграє та команда, яка швидше збере частини вислову на зупинках і правильно його складе на фініші. Але якщо на зупинках команди не знатимуть відповідей, то за те, щоб отримати частинку вислову, потрібно буде виконати штрафне завдання. Наприклад, станцювати гопак, заспівати українську пісню, розповісти напам’ять вірш українського поета тощо. Координатори (вчителі, старші учні) на станціях самостійно обирають штрафне завдання.

 

 

 

            Школа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назви команд та девізи

 

«Мовознавці»

«Чим важче завдання, тим дорожча перемога»

 

«Дефіси»

«Хто мову шанує свою, той хай переможе в бою»

 

«Літописці»

«Перемога-наше діло, ми до неї йдемо сміло!»

 

«Епітети»

«Друг завжди в біді поможе, наша дружба переможе»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка №1 «Літературна»

 

  1. Що таке фольклор?
  2. Хто написав слова до Гімну  України?
  3. У якому році народився Т.Шевченко?
  4. Рік видання першого «Кобзаря»?
  5. Рік звільнення Шевченка з кріпацтва?
  6. Що  таке коломийка?
  7. Народний псевдонім Шевченка?
  8. Як називається вірш, що не має рими?
  9. Де знаходиться могила Т.Шевченка?
  10. На якій купюрі можна побачити портрет Т.Шевченка? 
  11. На якій купюрі можна побачити портрет Лесі Українки? 
  12. Продовжте рядки «Як умру , то …  широкого 
  13. Продовжте рядки «Садок вишневий коло хати … .»
  14. Хто такий Нестор Літописець?
  15. Що таке тема твору?
  16. Художнє означення це - ?
  17. Алегоричний твір повчального характеру?
  18. Найвідоміший український байкар
  19. Марко Вовчок чоловік чи жінка?
  20. Як звали лиса з казки І.Франка «Фарбований лис»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка №2 «Орфографічна»

 

 

 

Непримеренний, пів країни, пів Одеси, до нині

Євро союз, при Дніпровський, профессор , до тепер

інтервю,  міллярд, дончин,на вічно

прінтер, контрасний,  пів ящика , денеде

 

 

Непримиренний,півкраїни,пів-Одеси,донині

Євросоюз,придніпровський,професор,дотепер

інтерв’ю,мільярд,доньчин,навічно

Принтер,контрастний,пів’ящика,де-не-де

 

 

 

Зупинка №3 «Пунктуаційна»

"Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити."

 

 

"Поки жива мова в устах народу, до того часу живий i народ. I нема насильства нестерпнiшого, як те, що хоче вiдiрвати в народу спадщину, створену незчисленними поколiннями його вiджилих предкiв."

 

 

 

"Засвоюючи рідну мову, дитина засвоює не самі тільки слова, їх сполучення та видозміни, але безліч понять, поглядів на речі, велику кількість думок, почуттів, художніх образів, логіку і філософію мови

 

 

 

"Доля народу нерозривно зв’язана з долею мови. В свою чергу, мова народу є тим стержнем, на якому формується культурна самобутність цього народу. Мова-душа народу».

 

 

 

* * *

 

 

"Щоб любити  треба знати а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну величну й багатогранну річ як мова треба її любити."

 

 

 

"Поки жива мова в устах народу  до того часу живий i народ. I нема насильства нестерпнiшого як те що хоче вiдiрвати в народу спадщину створену незчисленними поколiннями його вiджилих предкiв."

 

 

 

Засвоюючи рідну мову дитина засвоює не самі тільки слова їх сполучення та видозміни але безліч понять поглядів на речі велику кількість думок почуттів  художніх образів, логіку і філософію мови

 

 

 

«Доля народу нерозривно зв’язана з долею мови. В свою чергу  мова народу є тим стержнем на якому формується культурна самобутність цього народу.

Мова душа народу».

 

 

 

 

 

Зупинка №4 «Лексична»

Установіть відповідність між словами

 

когут

білка

 шульга

хазяїн

  десниця

 щоки

  рамена

  чорнильниця

  ланіти

права рука

каламар

  ліва рука

газда

плечі

чічка

вогнище

ватра

квітка

вивірка

півень

 

 

 

 

 

 

Вислів, який потрібно зібрати:

“Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів — скількома епітетами супроводяться визнання української мови… Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе”

Олесь Гончар

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Марина Лєвтєрова
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бєляєва Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
2713
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку