Квест «День зустрічі птахів»
Міжнародний день птахів проходить щорічно в рамках програми ЮНЕСКО «Людина і біосфера» і не випадково саме у квітні. 1 квітня 1906[джерело?] підписана Міжнародна конвенція з охорони птахів. День птахів — це не тільки річниця Конвенції, але і час прильоту пернатих із зимівель. За традицією в цей час в очікуванні пернатих розвішуються шпаківні, дуплянки та інші «пташині будиночки». Повернення птахів святкується також як прихід весни.
Вперше цей день, як масове дитяче свято, стало проводитися в Сполучених Штатах Америки ще з 1894 року. Організатором виступив педагог Чарльз Бебкок (інтендант шкіл) з містечка штату Пенсильванія. Незабаром його підтримала одна з популярних газет «Пітсбургська телеграфна хроніка», яка стала популяризувати це свято.
За деякими даними Міжнародна конвенція з охорони птахів, корисних сільському господарству, була підписана 19 березня 1902, а вступила в силу, мабуть, саме в 1906 році. Радянський Союз приєднався до неї у 1927 році. 18 жовтня 1950-го в Парижі була підписана Міжнародна конвенція про охорону птахів, яка прийшла на зміну документа 1902 року. У ній окрім «корисних» птахів називалися і птахи «шкідливі», до яких, зокрема, потрапили майже всі яструбині.
Допомогти птахам може кожен з нас. Перш за все, меньше турбуйте перелітні зграї. Пам’ятайте, птахи вже здолали багато сотень кілометрів, і ще не близкий шлях їх очікує. Повісьте на своєму подвір’ї штучну гніздівлю: шпаківню, синичник, чи зробіть поличку для більш зручного гніздування ластівок – невеликий клопіт, а користі принесе багато.
Краса нашого краю неможлива без видового багатства тварин та рослин, і зберегти їх ми зможемо тільки разом.
Мета: звернути увагу школярів та всіх громадян на проблеми збереження пташиного світу, показати велике значення птахів у природі та житті людини. Закликати учнів охороняти, дбайливо та гуманно ставитися до птахів і природи в цілому, тим самим мотивуючи інтерес дітей до їх охорони. Залучити до практичної діяльності дітей у проведенні робіт по приваблюванню птахів та організувати допомогу птахам в обладнанні місць гніздування шляхом розвішування штучних гніздівель. Продовжити формувати навички колективної діяльності.
Обладнання: аудіо запис звуків пташок, кросворди по кількості команд, загадки та питання у роздрукованому вигляді, картинки – пазли птахів по кількості команд, маршрутні листи.
Оформлення місця проведення: дитячі малюнки, роздруковані цікаві факти про птахів, картинки з птахами.
Правила проведення квесту.
1.Усі бажаючі учні формують команди отримують маршрутні листи.
2.У маршрутному листі необхідно вказати прізвища учасників та придумати назву команди.
3. На перервах команди підходять до станції відповідно свого маршрутного листа і виконують завдання, які їм задають учні - помічники вчителя.
4. Учні – помічники після проходження командою завдання виставляють бали у маршрутному листі команди у відповідному полі.
5. Після проходження усі станцій команда повинна віддати свій маршрутний лист вчителю для підведення підсумків та визначення команди переможця.
Станція «Пташине караоке»
Завдання: необхідно впізнати пташку по пісні.
Лелека, горобець, ворона, голуб, грач, дрізд, дятел, жайворонок, журавель, шуліка, зозуля, ластівка, лебідь, качка, синиця, шпак, сова, сойка, соловей, сорока, чапля, чайка, чиж.
Станція «Слідопити»
Завдання: необхідно розгадати загадки (учні 1-6 клас) або відповісти на запитання (учні 7-11 клас)
Питання для старшокласників 7-11 клас
Загадки про птахів». Для дітей 1-6 клас
2. Спить чи купається, Все не роззувається:
День і ніч він ходить В червоних чоботях. (Гусак)
3.Довгоногий, довгошиїй, Довгодзьобий, тілом сірий,
А потилиця – гола, По болоту він ходить. (Журавель)
4.Відгадайте, що за птичка – Темненька та невеличка?
Біленька з живота Хвіст розходиться в два хвоста. (Ластівка)
5. Шубка з сірого пушку, Скаче в жовтім кожушку,
Чорний шарфик та шапчина, Хоч маленька ця пташина
Та корисна трудівниця, називається... (Синиця)
6.Хто комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає? (Дятел)
7.Маленький, сіренький,
По гаях літає, уночі співає. (Соловей)
8.Свитка на ньому сіренька, благенька. Вітер подме, то й спинка засвітиться. Але нічого! Як захурделить, то знайде собі раду, кудись та й сховається. А поки що по двору стрибає, крихти збирає, то й тепліше стане. (Горобець)
9.В мене є великий хист. Я співаю – як артист. Спів мій рідкісний усюди дуже люблять слухать люди. (Соловей)
10. У садочку понад тином я зробив йому хатину. Він навколо озирнувся, заспівав і оселився. (Шпак)
11. Що воно за дивна птиця: світла денного боїться, дзьоб крючком, великі очі, і не спиться їй до ночі? (Сова)
12. Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
13.Це осілий птах. Завдяки чорно-білому опіренню і незвично довгому хвосту пташка неповторна та її легко впізнати. Голова, шия, груди і спина – чорні, живіт і плечі – білі. Цю пташку в народі називають «злодійкою». (Сорока).
Станція «Орнітологи»
Завдання: діти отримують конверт із пазлами і необхідно скласти малюнок і назвати пташку
Станція «Пісняри і піснярки»
Завдання: необхідно назвати пісні де зустрічаються назви птахів
Станція «Пташина реклама»
Завдання: скласти рекламний слоган, використовуючи у ньому слово птах або назву птаха
Станція «Пташине суспільство»
Завдання: необхідно розшифрувати кросворд і знайти усіх пташок
О |
С |
І |
Д |
Г |
К |
Й |
К |
А |
Я |
Л |
Л |
Б |
Ь |
Р |
А |
О |
О |
У |
Л |
О |
Е |
Е |
Л |
А |
К |
С |
Р |
О |
К |
В |
Л |
Л |
А |
К |
И |
З |
О |
З |
А |
Е |
Е |
О |
С |
П |
О |
В |
С |
К |
Н |
Й |
К |
К |
Т |
С |
О |
В |
А |
А |
Ю |
|
А |
А |
І |
Ь |
Ц |
Е |
Б |
П |
К |
|
|
К |
В |
Г |
О |
Р |
О |
Ш |
А |
лелека, лебідь, ластівка, горобець, шпак, сова, сойка, соловей, сорока, зозуля, грак, повзик, канюк