Квітковий вернісаж рідної України. (УРЗМ № 1 з елементами проектної діяльності)

Про матеріал
Дана методична розробка містить план-конспект на тему "Квітковий вернісаж рідної України. (УРЗМ з елементами проектної діяльності) Тема: Збір матеріалу для твору – опису предмета (квітки)"
Перегляд файлу

Загальноосвітня  школа І – ІІ ступенів    21

Торецької  міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель української мови  та  літератури

 ( 1 категорія)

Савіна  Вікторія  Володимирівна

 

 

Урок № 1 Квітковий  вернісаж рідної  України.

(урок  розвитку  зв’язного  мовлення з елементами  проектної  діяльності. 5 клас)

Тема: Збір  матеріалу для твору – опису предмета (квітки)

Комунікативна  тема: Квіти – символи  України.

Мета: навчити  п’ятикласників підбирати, компонувати  знайдений матеріал, працювати  з  літературними  джерелами, матеріалом  з  Інтернету, програмою Microsoft Office PowerPoint; під керівництвом  вчителя  інформатики  створювати  мультимедійні презентації  на  початковому  рівні; з  допомогою   учнівських проектів  показати  значимість квітки в народних  традиціях  та  звичаях  українців, її  красу  і  особливість;  навчити  створювати  групові  міні – проекти, захищати  їх;

розвивати  зв’язне  мовлення, творчу уяву  та здібності,вміння  розмірковувати, робити висновки з почутого  чи  побаченого;

удосконалювати  вміння  працювати  в  парах, групах;

виховувати  повагу  до  України  як  держави, що  має  свої  символи.

Обладнання: проектор, дидактичний матеріал.

Тип  уроку: урок  розвитку  зв’язного  мовлення.

Міжпредметні  зв’язки: українознавство, інформатика, природознавство.

Випереджувальне  завдання:

  1. Під  керівництвом  вчителя  створити  групові  проекти з певної теми.

1група – « Барвінок»

2 група – « Соняшник»

3 група -  « Лілія»

  1. Завдання  творчого проекту:
  • підготувати електронну  презентацію про квітку  ( соняшник, барвінок, лілію)  як символ  України, використовуючи міфи, легенди, наукову, художню , довідкову  літературу, матеріали  Інтернету;
  • знайти 2-3 пісні, 2-3  поезії  про квітку, один вірш  вивчити  напам’ять;
  • підготувати  наукову довідку про  квітку, її  біологічні  властивості  та  особливості;
  • намалювати  малюнок  цієї квітки, знайти репродукції  картини  із  зображення  певної квітки;
  • знайти  легенду, казку  чи  міф  про цю  квітку;
  • створити  буклет  або  листівку  за  темою  проекту.

Результат  проекту: мультимедійна  презентація за  темою  проекту.

Тривалість: тиждень.

            ХІД  УРОКУ:

  1. Організація  класу. 3 хв.
  1. Вступне  слово  вчителя.

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Роботу швидше починаймо!

  1. Емоційна  настанова.  Квітка  «Мрія»

           Сьогодні   у  мене  незвичайний  день, і незвичайний  урок. І  сьогодні  я  знайшла  квітку  під назвою  « Мрія». Я дарую  кожному  з  вас  чарівну  пелюсточку  цієї  квітки. Загадайте  бажання, запишіть  його  на  пелюсточці. А  в кінці  уроку  ми  визначимо, чи  здійснилося  воно.

( На  кожній  пелюстці написані  слова:

Я хочу  дізнатися  про …

Я хочу  навчитися…

Я хочу  отримати…

Я хочу  побачити…

Я хочу зрозуміти …

Я хочу  стати …

  1. Мотивація  навчальної   діяльності. 7 хв.
  1. Перегляд відеофільму.
  2. Запитання   до  учнів:
  • Які  почуття  у вас  викликав   цей  ролик?
  • Що  зображено  на  цих  кадрах?

3.Слово  вчителя  про квіти та їх красу.

Так, вірно, це  квіти.

(Вчитель  читає  вірш  про квіти.)

Вийшли зрання на гуляння 
Українські діти, 
Їх стрічали і вітали 
Українські квіти. 
Ось волошки, сонні трошки, 
Синім шовком шиті, 
Ясноокі, чисто вмиті, 
Розбрелись по житі. 
Ось рожева конюшина, 
А на ній і комашина, 
Що, не дивлячись на ранок, 
Їсть солодке на сніданок. 
На горбочку мак, 
В шапці, як козак. 
Він яскравий, мов вогонь! 
А бундючний – Бог боронь! 
Вміє задаватись так, 
Як будяк! 
Там росте холодна м’ята 
(Добре пахне, як пом’ята), 
Там шовковая трава 
Щось шепоче, мов жива. 
А з травички – ніжні личка: 
То вже Братик і Сестричка 
У тих самих кольорах, 
Що на наших прапорах. 
Розбрелись по полю діти – 
Більші, менші і малі – 
Молоді яскраві квіти 
Української землі.

          Наші предки обожнювали квіти, вважаючи, що цей витвір природи даровано людям від Бога. Квіти — постійні супутники нашого життя. Вони — на клумбах, у кімнаті, на газонах. Вони на вишиваних рушниках, скатерках. Ними розмальовують печі, стіни осель. А ще квіти є на нашому національному одязі. Квіти на плахті й корсетці символізують доброту, щирість душі. Квіти на рукавах сорочки оберігають від хвороби, злого ока.

            Споконвіку шанують в Україні квіти. Нема жодної української хати, біля якої дбайливі руки господині не влаштували б яскравих квіткових острівців. Вони милують око, ніжно хвилюють душу, міцно прив’язують наші серця до рідної домівки.

  1. Захист  проектів.17 хв.
  1. Слово вчителя.

          Тиждень тому  і  дала  вам  таке  завдання  - створити  проект під  загальною  назвою « Квіти – символи України», з’ясувати, які  ж  квіти  є  символами  України. Цілий  тиждень  ви працювали під  моїм  керівництвом  і  керівництвом  ваших  координаторів. І ось настав  час  їх  захистити.

Будьте  уважними  слухачами і  запам’ятовуйте  новий  для  вас  матеріал, тому  що наступного уроку  ми  будемо  складати  твір – опис  квітки, і ваші  проекти  стануть  вам  у  нагоді!

А  зараз  я  хочу  нагадати  про  правила  поведінки  на  уроці:

  1. Будь  ввічливим, уважним, доброзичливим.
  2. Поважай  співрозмовника  та  його  думку.
  3. Уважно слухай  і  не  перебивай.
  4. Прислухайся  до  думок  однокласника.
  5. Не  розмовляй  без  особливої  потреби.
  6. Не  вживай  грубих  слів.
  7. Не викрикуй  і  не   розмахуй  руками.
  8. Підніми  руку, якщо  хочеш  щось  сказати.
  9. Роби  висновки  з почутого.
  1. Жеребкування.

( Кожна  команда  повинна  обрати  одну  з  трьох  квіток. Кожна  квітка  має  свій  номер № 1,2,3)

  1. Захист  проектів. Підведення  підсумків   проектів. 

           Першою  захищає  свій  проект  команда  « ________________». Після  захисту  кожна  команда  повинна  відповісти  на  декілька  запитань  своїх  опонентів. Тому  команда  не  тільки  захищає  проект, а  і  уважно  слухає  свого  опонента, щоб  задати  йому  запитання. (Команди  по  черзі  виступають, підводять підсумки  своїх  досліджень, роблять висновки , відповідають  запитання.)

І так, вперед!

  1. Фізхвилинка 2хв.
  2. Проблемне  запитання. Робота  в  групах. 10 хв.

( Учні  залишаються в  первинних  групах)

Завдання  для  груп:

1 група:

Дивлячись  на  сучасне  життя України, яку    квітку  ви  додали  б до  списку « Квіти – символи  України»?

2 група:

Як, на  ваш  погляд, могла б виглядати  незвичайна  квітка  під  назвою «Україна»?  Усно  опишіть  її.

3 група:

Усно  створіть  квітку – символ  вашого  класу, спираючись  на  улюблені  уроки, заняття, заходи, свята  тощо. ( Якщо  час  є  можна  намалювати)

  1. Колективне  визначення  найкращого  проекту. 2 хв.

Номінації  для  нагородження:

  1. « Найкращий  проект класу»
  2. «Найкраща презентація  до проекту»
  3. « Найкращий буклет  ( листівка) до  проекту»

(Заздалегідь виготовляються квіточки за кількістю учнів.)

Кожен учень підходить до столу й укидає до скриньки квіточку.

  1. Рефлексія. 2 хв.
  1. Квітка « Мрія»
  • Діти, чи  здійснилися  ваші  мрії і побажання? ( Відповіді  учнів)

Вчитель: Тож, нехай пелюстки  квітки повертаються  до  неї, щоб  наступного  разу  здійснити нові  ваші  мрії! 

  1. Самостійне оцінювання « Квітка  знань»

Вчитель: Я  знаю, що  ви діти  справедливі, чесні, самокритичні, тому  самостійно  зможете  оцінити  свої  знання. Виберіть  пелюсточку з  оцінкою, яка  відповідає  вашій  роботі  на  уроці  і  під  час  створення  проекту.

( Учні  оцінюють  себе  самостійно)

  1. Домашнє  завдання. 2 хв.

Діти, пропоную  вам  самостійно  обрати   домашнє  завдання. Оберіть  те  завдання, яке   ви  виконаєте  на  12  балів.

1 – склади  сенкан « Квітка»

2 – склади  речення про  квітку, яка  є  символом  України , підкресли  усі  члени  речення, визнач  частини  мови.

3- склади  казку  про  улюблену квітку, зроби  до  неї  ілюстрацію.

docx
Додано
30 листопада 2022
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку