Квіз для учнів 8-го класу для перевірки знань, проведення цікавого уроку, або ж до дня української мови та писемності. У квізі використані такі теми: фразеологізми, загадки, література, правопис, граматика, про мову, прислів'я та приказки. Мета квізу: поділити клас на декілька команд; на дошці записати подані вище теми питань, під кожною категорією у стовпчик написати числа 10, 20, 30, 40, 50; команди по черзі обирають категорію та складність питання (обираючи цифру); вчитель зачитує питання та дає 1 хвилину для обговорення; виграє та команда, яка назбирає більше балів.
Квіз «Мова – серце народу»
Квіз для учнів 8-го класу для перевірки знань, проведення цікавого уроку, або ж до дня української мови та писемності. У квізі використані такі теми: фразеологізми, загадки, література, правопис, граматика, про мову, прислів’я та приказки. Мета квізу: поділити клас на декілька команд; на дошці записати подані вижче теми питань, під кожною категорією у стовпчик написати числа 10, 20, 30, 40, 50; команди по черзі обирають категорію та складність питання (обираючи цифру); вчитель зачитує питання та дає 1 хвилину для обговорення; виграє та команда, яка назбирає більше балів.
Приклад запису тем на дошці:
Фразеологізми Загадки Література Правопис Граматика Про мову
10 10 10 10 10 10
20 20 20 20 20 20
30 30 30 30 30 30
40 40 40 40 40 40
50 50 50 50 50 50
Нижче подаються питання до квізу та додаткові матеріали для друку (Макет для друку балів та слова для завдання із визначення правильних наголосів у словах).
Квіз (8 клас)
10 |
Що означає “Ахіллесова п'ята” та “Бити байдики” (дошкульне місце; лінуватися) |
20 |
Що означає “Вити вовком”, “грати першу скрипку”, “до сьомого поту” (тужити; бути головним; дуже важко) |
30 |
Що означає “ловити гав”, “мов з гуски вода”, “набити руку”, “ні сіло ні впало” (байдикувати; ніщо не впливає; набути навичок; раптово) |
40 |
Що означає “облизня піймати”, “кинути палицею”, “пускати бісики”, “рвати горло”, “світла голова” (зазнати невдачі; недалеко; залицятися; кричати; розумна людина) |
50 |
Що означає “стріляний горобець”, “теревені правити”, “у свинячий голос”, “хоч греблю гати”, “шапкою докинути”, “як бджіл у вулику” (досвідчений; говорити без потреби; несвоєчасно; дуже багато; близько; дуже багато) |
10 |
Коли я з “д” – росту на гілці, Коли ж із “т” – пливу по річці. (Плід - пліт). |
20 |
З “и” я плаваю у морі, З “і” – ловлю мишей в коморі. (Кит – кіт). |
30 |
З димаря він вилітає, Як в печі вогонь палає. Варт нам “д” на “р” змінить – Стане містом він умить. (Дим – Рим). |
40 |
Тече собі, хвилюється, Навколишнім милується, А “р” на “п” змінити – Почне пекти й варити. (Річка – пічка). |
50 |
Не цвірінькає – співає, / Жовто-чорне пір’я має. / З лісових густих кущів / До родини горобців / Пташка в гості прилітає, / Як харчів не вистачає. / Після “с” як замість “и” /Букву” у” напишем ми – / Будем мати запашну / Гарну ягоду смачну. (Синиця - суниця). |
10 |
Як називається збірник віршів Шевченка?(Кобзар) |
20 |
Вигадане ім'я, під яким автор друкує свій твір. (Псевдонім) |
30 |
Як називається вірш, що не має рими? (Білий) |
40 |
Як називаються всі види невіршованої мови художніх творів. (Проза) |
50 |
Скільки є родів літератури і як вони називаються? (епос, лірика, драма) |
10 |
Утворіть правильну форму імен по батькові: Микита, Яків, Григорій (Микитович, Микитівна; Якович, Яківна; Григорович, Григорівна) |
20 |
Утворіть фемінітиви з таких слів: англієць, киянин, європеєць, житомирянин (англійка, киянка, європейка, житомирянка) |
30 |
Назвіть правильний наголос цих слів: асиметрія, багаторазовий, вірші, дрова, кропива, листопад (асиметрія, багаторазовий, вірші, дрова, кропива, листопад) |
40 |
Назвіть 5 слів з апострофом (сім'я, здоров’я, м'язи, ім’я, подвір’я, пір'я, м'ясо, м'ята, об’єкт, бур’ян) |
50 |
Назвіть 5 слів, де зустрічається літера Ґ (аґрус, ґава, ґазда, ґанок, ґедзь, ґніт, ґрати, ґрунт, ґудзик, ґуля, дзиґа, ґелґотати) |
10 |
Що вивчає розділ про мову «Морфологія»? (Частини мови) |
20 |
Яка частина мови вказує на предмет, але не називає його? (Займенник) |
30 |
Другорядний член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків. (Додаток) |
40 |
Назвіть знак, що позначає тверду, роздільну вимову на межі приголосного і голосного. (Апостроф) |
50 |
Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових частин? (Вигук) |
10 |
Скільки букв в українському алфавіті? (33) |
20 |
Який знак в українській мові не є розділовим? (Дефіс, апостроф) |
30 |
Словник, з якого дізнаємося про значення слова? (тлумачний) |
40 |
Яка літера українського алфавіту є найуживанішою, а яка найменш вживана? (п, ф) |
50 |
Що таке “паліндроми”? Назвіть три приклади (Пилип, око, дід) |
10 |
Назвіть 2 прислів’я, де згадується вовк (скільки вовка не годуй, все одно в ліс дивитися; вовка боятися - в ліс не ходити; про вовка промовка, а вовк до хати) |
20 |
Назвіть 2 прислів’я, де згадується вода (під лежачий камінь вода не тече; тиха вода греблю рве; без нашого Гриця вода не освятиться) |
30 |
Назвіть 3 прислів’я, де згадується дім/хата (в гостях добре, а вдома краще; моя хата скраю, нічого не знаю; додому і коні веселіше біжать) |
40 |
Назвіть 3 прислів’я, де згадується пан (або пан, або пропав; видно пана по халявах; двом панам служить - сорочки не мати) |
50 |
Назвіть 3 прислів’я, де згадується друг/дружба (Дерево міцне корінням, людина — друзями; Друга за гроші не купиш; Друга шукай, а найдеш — тримай) |
Додаткові матеріали:
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
асиметрія
багаторазовий
вірші дрова кропива
листопад