КВК – асорті з хімії для учнів 9 класу

Про матеріал

З"ясувати рівень знань учнів з хімії в ігровій формі з використанням ІКТ. Заздалегідь ведеться підготовка і виконується домашнє завдання. Хід гри завантажено на комп"ютери у вигляді призентації

Перегляд файлу

КВК – асорті

Домашнє завдання командам

  1.                          Випустити стіннівку «Юний хімік».
  2.                          Придумати емблему кабінету хімії в ліцеї.
  3.                          Підготувати по два цікаві досліди (під керівництвом вчителя і студентів).

1-й ведучий

Всім - добрий ранок, друзі, -

Дівчата і хлоп’ята!

Ми раді знов у класі

Вас нині привітати.

 

2-й ведучий

Наук в ліцеї різних

Вивчається багато.

Сьогодні всі ми радо

Будем хімію вітати.

 

1-й ведучий

Сучасну й дуже давню

Науку пречудову

Сьогодні у дії

Побачимо ми знову.

 

2-й ведучий

Чекають тут різні

На вас запитання,

І конкурси хитрі,

Й цікаві завдання.

 

1-й ведучий

Тож будьте уважні

І будьте кмітливі,

Бо крім завдань серйозних

Вас ждуть ще й жартівливі.

 

2-й ведучий

Гравці – ви сміливці –

Вітаємо вас!

Бажаєм у грі цій

Показати всім «клас»!

 

1-й ведучий

Виконувать роботу

Журі має сумлінно.

Учасники ж серйозні –

Всі вчаться на «відмінно».


 

Перший ведучий представляє журі й оголошує початок змагання.

Перший конкурс «Кольорові запитання»

Ведучі кожній команді по черзі дають запитання, пов’язані з кольором речовин. За правильну відповідь – 1 бал.

  1. Яким індикатором не можна визначити кислоту? (Фенолфталеїном, бо у кислому середовищі він не змінює кольору і залишається безбарвним).
  2. Як змінюється колір лакмусу в лужному середовищі? (Стає синім).
  3. В який колір забарвлює полум’я спиртівки калій хлорид? (У рожево-фіолетовий).
  4. В який колір забарвлює полум’я спиртівки купрум (ІІ) хлорид? (У смарагдово-зелений).
  5. Що відбувається, якщо через вапняну воду пропустити вуглекислий газ? (Прозора вапняна вода стає каламутною).
  6. Що відбувається під час взаємодії натрій сульфату з барій хлоридом? (Випадає білий осад).
  7. Яка кислота за зовнішнім виглядом нагадує канцелярський клей? (Силікатна, бо це безбарвна драглиста маса).
  8. Що відбувається під час нагрівання малахіту? (Колір із зеленого змінюється на чорний, бо під час розкладання цієї речовини утворюється купрум (ІІ) оксид).
  9. Якого кольору набуває кисень за t = - 219 °С? (Це сині кристали).

10. Що відбувається в разі сильного нагрівання цукру? (Утворюється карамель, однорідна маса золотисто-коричневого кольору).

Представник журі оголошує результати конкурсу.

 

Другий конкурс «Знання хімічного обладнання»

Ведучі на підносах виносять хімічне обладнання. За 1 хв учасники команд мають скласти найповніший перелік запропонованих предметів. Максимальна оцінка за цей конкурс – 3 бали.

Обладнання: лійка, хімічна склянка, фарфорова чашка, скляна паличка, ділильна лійка, мірний циліндр, круглодонна колба, фарфорова ступка з товкачиком, плоскодонна колба, пробіркотримач, спиртівка, пробірка, індикаторний папір, штатив для пробірок, фільтрувальний папір.

Поки йде оцінювання, команди пропонують увазі глядачів підготовані дома стіннівки й емблеми кабінету хімії. За необхідність дають пояснення емблемам.

Представник журі оголошує результати другого конкурсу і пояснює, що буде брати журі до уваги під час оцінювання газет і емблем (актуальність статей, правильність мови, оригінальність, художнє оформлення, екологічну направленість).

 

Третій конкурс «Домашні заготовки»

Команди по черзі демонструють підготовлені дома під керівництвом учителя і студентів цікаві досліди і коментують їх в оригінальній формі. Журі тут оцінює не лише правильність пояснення, але і винахідливість та артистизм учасників змагань. Максимальна оцінка за цей конкурс – 7 балів.

  1.  «Як очистити яйце, не розбивши шкарлупи»

Реактиви та мінерали: куряче яйце, мінеральні кислоти: хлоридна, сульфатна, нітратна або інші.

Якщо занурити куряче яйце в розчин будь-якої (бажано сильної) мінеральної кислоти – нітратної HNO3, хлоридної - HCl, сульфатної - H2SO4, ортофосфатної - H3PO4 тощо, то шкаралупа повністю розчиниться і залишаться білок і жовток, оточені тонкою плівкою. Це пояснюється тим, що не розчинні у воді солі Кальцію взаємодіють із сильними кислотами.

CaCO3 + 2HCl          CaCl2 + CO2   + H2O

  1. «Дим без вогню»

Реактиви та матеріали: скляні палички, нашатирний спирт, хлоридна кислота.

Змочити одну скляну паличку в нашатирному спирті, а іншу – у концентрованому розчині хлоридної кислоти. Доторкнутися цими паличками одна до одної. У повітрі, що оточує палички, з’являється білий дим – дрібні кристали амоній хлориду:

NH3 + HCl            NH4Cl

  1. «Сніг, що падає»

Реактиви та матеріали: кальцій карбід, сніг.

Заповнити порцелянову чашку на половину снігом, покласти три-чотири шматочки кальцій карбіду, зверху засипати снігом та обережно піднести палаючий сірник. Сніг спалахує і горить полум’ям, що сильно коптить.

Ефект досліду пояснюється тим, що внаслідок взаємодії кальцій карбіду з водою (снігом) виділяється ацетилен, що горить.

CaC2 + 2H2O         C2H2 + Ca(OH)2

2C2H2 + 5O2           4CO2 + 2H2O

Судді оцінюють досліди, оголошують результати третього конкурсу.

Поки журі підраховує загальну кількість балів і оцінює газети та емблеми команд, ведучі оголошують музикальну паузу. Уболівальники команд по черзі демонструють придумані ними частівки, пов’язані з хімією.

Слід сказати, що максимальну кількість балів за газету – 5, а за емблему – 4 бали. Після закінчення музикальної паузи представник журі оголошує оцінки за газети й емблеми та загальну кількість балів.

 

Четвертий конкурс «Хімічні розваги»

Команди виділяють по одному представнику, який буде з допомогою міміки і жестів показувати названі ведучими хімічні поняття чи явища для своєї команди. За 2 хв учасники команди повинні відгадати, що показує їм товариш. Журі оцінюють винахідливість і почуття гумору учня-міма. Максимальна оцінка за конкурс – 5 балів.

Можливі варіанти для показу.

  1.                                       Валентність.
  2.                                       Коефіцієнт.
  3.                                       Реакція обміну.
  4.                                       Реакція горіння.

Після закінчення представник суддівської команди оголошує результати конкурсу.

 

П’ятий конкурс «Літературний аукціон»

У процесі цього конкурсу учні повинні назвати якомога більшу кількість прислів’їв, приказок, дотепних висловів. Кожне прислів’я чи приказка повинні містити назву речовини, хімічний термін тощо оцінюються вони в 1 бал. Команди по черзі називають прислів’я, приказку або відомий дотепний вислів. Перемагає та команда, яка назве найбільшу кількість висловів.

Наприклад:

  1. Не все те золото, що блищить.
  2. Не знаючи броду – не лізь у воду.
  3. Розлитої води не збереш.
  4. Слово – срібло, а мовчання – золото.
  5. Де вода, там і життя.
  6.  Золото добувають із землі, а знання – з книги.

Після закінчення цього конкурсу представник журі оголошує результати і повідомляє загальну кількість балів.

Підбивають підсумки гри і загальну кількість балів, вітають переможця.


1-й ведучий

За хвилиною – хвилина.

Ось і грі настав кінець.

Думка в нас буде єдина –

Кожен гравець – молодець!

 

2-й ведучий

Дві команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Результати показали,

Що обидві – молодці!

1-й ведучий

Оплесками гравців наших

Дружно привітаємо.

Як завзято змагалися –

Ще не раз згадаємо.

 

2-й ведучий

Тож прийміть від нас гарячі

Побажання щирі:

Живіть довго і щасливо

В злагоді і мирі!


 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Добровольська Олена Владиславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
1142
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку