КВК «Ми – українці» (конкурс знавців рідної мови)

Про матеріал
Мета. Вчити учнів розуміти і збагачувати свої знання про значення рідної мови. Розвивати творчі здібності , мислення , творчу думку дітей . Виховувати бажання вивчати і шанувати рідну мову. Обладнання. Святково прикрашений зал , плакати з висловами про рідну мову , емблеми команд, необхідний реквізит.
Перегляд файлу

КВК «Ми – українці»

(конкурс знавців рідної мови)

8-11 класи

Тема. Ми – українці ! 
Мета. Вчити учнів розуміти і збагачувати свої знання про значення рідної мови. Розвивати творчі здібності , мислення , творчу думку дітей . Виховувати бажання вивчати і шанувати рідну мову.
Обладнання. Святково прикрашений зал , плакати з висловами про рідну мову , емблеми команд, необхідний реквізит.

 

Хід КВК
(Звучить пісня про українську мову).

Вед. Шановні гості та дорогі діти , сьогодні у нас відбудеться КВК « Ми - українці». Наші учасники свята позмагаються у знанні рідної української мови. Конкурс веселих і кмітливих – це гарний настрій, гостра ерудиція, юнацький неповторний гумор. Тому приготуйтеся гарно провести свій час, не шкодуйте оплесків, не скупіться на щиру посмішку.
Мово рідна , слово рідне !
Хто вас забуває ,
Той у грудях не серденько ,
Тільки камінь має.
Виразимо свою любов і шану рідній мові, ми, її носії, її діти. Тож вивчаймо її, пізнаваймо її тайни, бо ми – українці! 

Вед. Отож , зустрічайте представників команди 8 класу
капітан команди :
члени команди :

Вед. Представники команди  9 класу
капітан команди :
члени команди :


Вед. Представники команди  10 класу
капітан команди :
члени команди :


Вед. Представники команди  11 класу
капітан команди :
члени команди :

Вед. Представляю вам вельмишановних  членів журі :
Вони будуть оцінювати відповіді за п’ятибальною системою . Переможе команда , яка набере найбільшу кількість балів.

Вед. Отже, переходимо до першого конкурсу «Знайомство».

Враховується назва, девіз, їх чіткість виконання, емблема , зовнішній вигляд.

Слово журі.
Вед.2 конкурс  «Розминка». Кожна команда отримує запитання. Якщо не відповідає, то відповідати має право  наступна команда.

• Чого нема у капусті та цибулі, але є в помідорах та огірках ?(Буква «О»)
• Коли хлопчика можна назвати жіночим ім’ям ? (Коли він полюбляє спати – Соня )
• У путі не зустрінеш, а у дорозі знайдеш, в океані, озері навіть у болоті побачиш, а в річці ніколи (Буква «О»)
• Якщо у задуманого слова викинути одну букву, то залишиться одна буква, хоча задумане слово складається з 6ти букв. Що це за слово? («Буквар»)
• Чому півень стоїть на одній нозі? ( Бо якщо підніме обидві, то впаде)
  Маленькі плоди, мов сережки, повисли, червоні – солодкі, зелені – ще кислі. (Вишня)
 Лісом він котився з ревом, їв кущі, траву, дерева. А коли напивсь води – стих і згаснув назавжди. (Вогонь)
 Поля письменник-агроном засіяв буквами-зерном. Отож, читачу, поспішай зібрати мудрий урожай (Знання)

Слово журі.

Вед 3 конкурс. Продовжити прислів’я

• Не бажай синові багатства, а бажай … (розуму).
• Голова без розуму, що … (ліхтар без світла)
• На те коня кують, щоб … (не спотикався)
• Вчення в щасті прикрашає, а … (в нещасті утішає)
• Гарний птах пір’ям, а … (чоловік – розумом )
• Коваль коня кує, а жаба … (й собі ногу дає)
• Мудрий не все каже, що знає, а дурень … (не все знає, що каже)

 • Хто людей не поважає, сам … (поваги не має)

 

Слово журі.

 

Вед 4 конкурс «Художник»

Відгадку намалювати:
• Я найперша квітка в гаю, синім цвітом зацвітаю, відгадайте, що за квітка, бо мене не стане влітку (Пролісок)
• Сто свічок на гілках стоять, сто свічок без вогню горять (Каштани)
• Він беззубий, а кусає, він безрукий, а хапає, ще й причепиться міцненько до штанів і до сукенки (Реп’ях)
• Лист зелений не пропав, а під снігом задрімав, щоб у синю сукенчину одягнуть весняну днину. (Барвінок)

Слово журі.

Вед 5. Конкурс капітанів.

Вимов скоро скоромовку, але щоб краще навчитися вимовляти слова, ми трішечки ускладнимо умови. (роздаєтья  чупа-чупс)
• Напекли млинців, назвали кравців, а кравець за млинець та й побіг у танець 
• Коса косить – бруса просить, косар Герасим погострив – клин окосив 
• Бук бундючивсь перед дубом, тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука - буде букові наука. 
• Сидів горобець на сосні, -- заснув - і упав уві сні. якби не упав уві сні, сидів би він ще на сосні. 


Слово журі.


6. Що означає вислів
• Не ликом шитий (Він не простак)
• Дати березової каші (Набити )
• На сьомому небі (Щасливий )
• Спати без задніх ніг (Міцно спати)
• Ніде яблуку впасти (Густо, багато)
• Хоч голки збирай (Видно, яскраво)

 Накивати п’ятами. (Втекти)

  Набрати води в рот.(Мовчати)


Слово журі.

Вед. Наступний 7 конкурс – « Шифрувальники».

Слова в приказках помінялися місцями .
Відновіть початковий варіант


Хто сам приходить , той пізно собі шкодить .
З доброго сіна не буде поганої трави .

Під камінь вода тече не лежачий .
Не люди для людей , а речі для речей.

 

Слово журі.

Вед 8 конкурс. А зараз проведемо фізкультхвилинку. Прошу всіх членів команди вийти на середину зали. На початку конкурсу всі говорили, що ви команда. Ось зараз ми в цьому переконаємось.
Усім учасникам однієї команди перев'язують ноги туалетним папером, немов вони «скуті одним ланцюгом». У такому вигляді їм треба дійти як можна швидше до самого фінішу. При цьому папір повинен залишатися цілим.

 

Слово журі.

Вед 9 конкурс. Коли учні сидять на уроках  і їм цікаво (іноді), то складається враження, що вони ковтають кожне учительське слово. Тож я оголошую наступний конкурс «Поліглот». Для нього я запрошую 1 представника від команди, найсміливішого. (До плитки шоколаду прив'язується нитка довжиною 2-3 метри Переможцем виявиться той, хто зжує, звичайно, не ковтаючи, свою нитку (без рук!) Швидше за інших. Призом і стане сама шоколадка!)

 

Слово журі.

Вед 10. Вікторина
Назвати одним словом:
• Відступ у першому рядку тексту (Абзац )
• Розмова між двома особами ( Діалог )
• Манера вимовляти слова, звуки під час розмови, декламації ( Дикція )
• Слова різні за звучанням, близькі за значенням ( Синоніми )
• Слова з протилежним значенням ( Антоніми )
• Слова, що однаково звучать, але мають різні значення ( Омоніми )
• Умовні знаки для секретного письма ( Шифр )
• Старовинне слово або невживаний тепер мовний зворот ( Архаїзм )
• Загородження, що заважає вільному проходженню ( Бар’єр )
• Завіса з тканини на дверях ( Портьєра )
• Музичний супровід ( Акомпанемент )
 Дерево – національний символ України. Зберігається для захисту від злих духів. ( Верба )


Слово журі.

Вед 11. Мовна вікторина

• Які букви не вимовляються на початку слова ( «И», «Ь», крім «ИРІЙ» )
• В якому слові після «Ш» апостроф ( Миш’як )
• Замінити словосполучення: «Чорне золото» ( вугілля/нафта ), «біле золото» ( бавовна )
• Від якого дієслова утворений іменник «зерно» ? ( Дозрівати ) 

• Утворити іменники жіночого роду: 
o Індієць ( індійка ) 
o Індіанець ( індіанка ) 
o Кореєць ( кореянка ) 
o Грек ( гречанка ) 
o Німець ( німкеня ) 
o Англієць ( англійка) 
o Чех ( чешка ) 
o Сірієць ( сірійка ) 

Вед. А зараз, поки учасники готуються до останнього музичного конкурсу, ми проводимо гру з глядачами. Прощу сміливця піднятися на сцену. Дуже часто, особливо учні старших класів після вихідних чи канікул, опиняючись випадково на уроках, думають: «Де я? і Де мої речі? Тож гру ми так і назвали «Де я?» (Заздалегідь треба підготувати кілька табличок, на яких написано певне місце (ванна кімната, інститут, ринок, туалет – та що завгодно!). учасників садять на стілець спиною до глядачів. На стілець кріплять відповідну табличку так, щоб учасник не бачив її. Потім по черзі всім сидячим на стільцях задають різні питання: навіщо ти туди пішов? що ти там робив?)

Вед 12 конкурс. Ось так непомітно ми дійшли до останнього конкурсу, який уже традиційно має назву «Домашнє завдання» або Музичний конкурс. Кожна команда повинна була інсценізувати українську пісню, тобто створити кліп, режисерами якого були самі учні. Тож зустрічайте команду______________________________

Послухай , як струмок дзвенить.
Як гомонить ліщина.
З тобою всюди кожну мить
Говорить Україна.
Послухай , як трава росте,
Напоєна дощами.
І як веде розмову степ
З своїми колосками.
Послухай , як вода шумить –
Дніпро до моря лине.
З тобою всюди кожну мить
Говорить Україна.

 

Слово журі. Нагородження.

 

Вед .Сьогодні ви всі довели, що гідні носити звання українця, що любите свою Батьківщину і мову. Вивчайте, шануйте свою рідну мову, бо вона, як мати – одна. На цьому наш вечір закінчено. Дякуємо всім за увагу!

 

 

docx
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку