КВК з української мови для учнів 2 класу на тему «Плекатимеш мову – цвістимуть слова.»

Про матеріал
Маленька українка і маленький українцю, поталанило тобі народитися на землі славних наших предків, які щиро пошановували рідну мову. Не цуралися, а прославляли і возвеличували, говорили нею, аби не загинув рід вкраїнський. Так і ти, як славний нащадок , добре вивчай, люби і не оскверняй українську мову. Щоб наша держава процвітала і гордилася найкращими своїми синами.
Перегляд файлу

    Маленька українка і маленький українцю, поталанило тобі народитися на землі славних наших предків, які щиро пошановували рідну мову.

     Не цуралися, а прославляли і возвеличували, говорили нею, аби не загинув рід вкраїнський.

     Так і ти, як славний нащадок , добре вивчай, люби і не оскверняй українську мову.

    Щоб наша держава процвітала і гордилася найкращими своїми синами.

 

Розпочинаємо КВК з української мови «Плекатимеш мову – цвістимуть слова».

    А знання наших учасників перевірятиме найсправедливіше журі:

  • Директор гімназії Коцій Оксана Володимирівна;
  • Заступники директора Грицух Світлана Вікторівна і Шерстій Ірина Миколаївна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КВК з української мови «Плекатимеш мову – цвістимуть слова.»

Всім – добрий день, друзі, -

Дівчата й хлоп’ята!

Ми раді у залі

Вас нині вітати!

 

Покликав КВК

Нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам –

Особливі вітання!

 

Відомо усім

(тут відсутні секрети) –

У школі в нас різні

Вивчають предмети.

 

Наук у нас різних

Вивчають багато.

Яку ж з них ми будемо

Нині вітати?

 

Тобі, рідна мово,

Наші вітання,

Це ж ти нас зібрала

Усіх на змагання.

Сучасну і давню

Науку чудову

Сьогодні у дії

Побачимо знову.

 

Чекають тут різні

На вас запитання,

І хитрі питання

Й цікаві завдання.

 

Питання серйозні

Та є й жартівливі,

Тож будьте уважні

І будьте кмітливі.

 

Обдумуйте відповідь

Ви неодмінно

На справу таку

Вам дається хвилина.

 

Лишилось питання

Одне з’ясувати

Хто в нас у змаганні

В КВК буде грати.

 

І. КОНКУРС «ПРИВІТАННЯ»

Команда «Всезнайки»

 

Всезнайки труднощі долають

Вони завжди перемагають

Перемогу ми здобудемо,

В боротьбі ми перші будемо.

 

Наш девіз: Люби і шануй , піднось до зір,

                   Прекрасну нашу мову.

 

Команда «Світлячки»

 

Ми веселі світлячки

Дружим з мовою завжди

Важких завдань для нас немає,

Сьогодні ми перемагаєм.

 

Наш девіз: Зі слова починається людина,

                    Із мови починається мій рід.

 

Входять ведучі: «КАЛИНКА», «СОНЯШНИК», «БАРВІНОК»

 

КАЛИНА

Вітає рідна мова

Сьогодні щиро вас

І КВК незвичайний

Відбудеться у нас.

Зібрались тут команди –

Розумнички – знавці,

Хоч досвіду ще мало

Вони всі – молодці!

Командам нашим успіхів

В змаганні побажаємо

І відповідей правильних

Від вас чекаємо.

 

СОНЯШНИК

Ширше двері відчиняйте

Розуму й кмітливості.

Всі старанність докладайте

Й максимум сміливості!

 

БАРВІНОК

Святковий цей зал нас усіх об’єднав,

В змаганнях він нині ареною став.

Хай будуть веселі обличчя у всіх

Девіз КВК – це кмітливість і сміх.

 

ІІ. КОНКУРС «НАША МОВА»

Оцінка – 5 балів

 

(Звучить пісня «Наша рідна мова»)

 

Ведучий

Для мене пісня – солов’їна мова,

Живильні сили хлібних колосків.

Люблю я щире українське слово

Яке пройшло крізь збурення віків.

Воно дісталось нам від княжих літ.

Його не вбив копит ординських карб.

На крилах – рушниках несуть лелеки

Мого народу найцінніший скарб.

 

Зараз ми перевіримо, як команди впоралися із домашнім завданням.

 

Рідній мові потрібно було підібрати якнайкращі слова, їх зримувати у віршовані рядочки. Послухайте перші спроби пера маленьких поетів.

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінко квітуча,

Дивна, радісна, співуча.

 

Лагідна , жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова,

Найдорожча, добра, власна,

Мудра, сонячна, прекрасна.

 

ІІІ. КОНКУРС «МОВНЕ АСОРТІ»

(За 2 хв. якнайбільше відповідей. Питання – 1 бал)

 

Запитання для команди «Всезнайки»

 

  1. Державна мова України.(Українська)
  2. З якого знаку починається діалог? (З тире)
  3. Назвіть головні члени речення.(Підмет і присудок)
  4. Як називаються літери, що записані в певному порядку? (Алфавіт)
  5. Скільки букв «о» в слові молоко? (Три)
  6. Слово, що має багато значень.(Багатозначне)
  7. Остання буква у слові «сім».(Ем)
  8. Слова, що мають протилежне значення.(Антоніми)
  9. Розмова між двома особами.(Діалог)
  10. Скільки звуків у слові «джміль»?(Чотири)

 

Запитання для команди «Світлячки»

  1. Найменша одиниця мови.(звук)
  2. Як називається речення , в якому висловлюється спонукання до дії?
  3. Скільки звуків у слові «легенький»? (Вісім)
  4. Який знак ставиться в кінці розповідного речення? (Крапка)
  5. Яка буква не має звука?( Знак м’якшення)
  6. На які питання відповідають назви предметів?
  7. Які букви завжди позначають два звуки?
  8. Відступ у першому рядку тексту. (Абзац)
  9. Будова тексту.
  10. Слова, близькі за значенням.(Синоніми.)

 

ІV. КОНКУРС «ПАВУТИНКА» «ГРОНУВАННЯ»

 

Побажання:

  • Поринь у світ краси і розкрий таємниці слова.
  • Попрацюємо вчасно – пожнемо рясно.
  • Добре попрацюємо – гарно підготуємо.
  • А зараз , любі друзі, за працю – по заслузі.
  • Берись за діло сміло, виконаєш вміло.
  • Відгадай , хто я, стане багатшою твоя земля.

 

V. КОНКУРС «КАПІТАНІВ»

(Капітани команд отримують конверти з завданнями)

 

1.Правильно закінчіть прислів’я.

      Знай більше , а говори…(менше).

2.Поясніть значення українських народних висловів. 

      Танцювати під чужу дудку

3.Із окремих слів скласти прислів’я . Пояснити його зміст.

    По всьому світові світові звучить слово, Українське.

1.Правильно закінчіть прислів’я.

      Краще річ нова, а дружба …(стара).

2.Поясніть значення українських народних висловів. 

      Язик до Києва доведе.

 3.Із окремих слів скласти прислів’я . Пояснити його зміст.

.диво, українська, калинове, мово, наше, Ти.

 

VІ. КОНКУРС «ПЕРЕГОВОРИ СУСІДА»

(Діти вчать скоромовки, виходять парами і, розповідаючи скоромовку , намагаються переговорити сусіда)

Ходить квочка коло кілочка,

Водить діточок коло квіточок.

 

Лис зустрів у лісі лиса

Лис із лисом обнялися.

 

Прийшов Прокіп – кипить окріп

Пішов Прокіп – кипить окріп.

 

VІІ. ХВИЛИНКА – ВЕСЕЛИНКА

(Пропонуємо сценку у виховуванні учнів)

НА УРОЦІ

Вчитель. Яке завдання у нас було? Петренко?

 

Петренко. Позначити число у іменниках «штани» й «весна».

Чи однина чи множина?

 

Вчитель. То ти вже виконав чи ні?

 

Петренко. «Весна» , це ясно, в однині,

                   От зі «штанами» щось не те…

                  Завдання дуже не просте.

Вчитель. І чим же, поясни мені,

                Оті штани такі складні?

Петренко. У чому складність? Бо штани

                  До половини – однина,

                  А трохи нижче – множина.

 

ВАЖКЕ ПИТАННЯ

Першокласник: Тату, а сьогодні вчитель питав увесь клас, і ніхто, крім мене,  не відповів.

Батько: А що ж він питав?

Першокласник:Хто розбив вікно.

Батько:Ну, а ти що сказав?

Першокласник: Ну, сказав, що вікно розбив я.

 

Навчив

Учитель питає учня:

  • Скільки буде три та п’ять?

Учень відповідає:

  • Не знаю.
  • Ну от як я візьму й покладу тобі в кишеню три копійки і п’ять копійок , скільки буде разом.
  • Нічого не буде.
  • Та чого ж,- каже учитель,- не буде?
  • А того не буде, що в мене в кишені дірка.

 

Виправдався

Хлопчик повернувся із школи додому.

Глянула мати, а   нова його шапка подерта і вся в грязюці.

  • Це що?
  • Та це хлопці…
  • Що хлопці?
  • Скинули з мене шапку й почали у футбол грати.
  • А ти ж де був?
  • На воротях стояв.

 

 VІІІ. СЛОВЕСНА ТВОРЧІСТЬ (групова робота)

Вислови своє захоплення красою і багатством рідної мови.

ІХ.ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

За хвилиною – хвилина .

Ось і грі прийшов кінець .

Тож показуйте рахунок:

Хто сьогодні молодець?

(Виходять ведучі)

 

КАЛИНА

Я цілую грона калинові,

Щоб не захолонули вуста!

Я живу у вірі і любові,

І надія в серці вироста.

 

СОНЯШНИК

Так зберігає мова калинова

На гронах дивних свіжості росу,

Щоб у майбутнє музикою слова

Нести душі народної красу.

 

В нас , українців – українська мова

В ній найсвітліші, лагідні слова.

Й матусі ніжна пісня колискова

Як сонечко, нас щедро зігріва.

 

Від інших мов вона не гірша ,

Для українців – наймиліша.

Пісенна, ніжна і дзвінка –

Мова Шевченка і Франка.

 

О, мово, ти як дивная сопілка,

То звеселяєш, то хвилюєш нас.

Тобі вклонялись Леся Українка

Й благословенний батько наш Тарас.

 

Велична , щедра і прекрасна мова!

Прозора й чиста, як гірська вода.

Це України мова барвінкова,

Така багата й вічно молода.

 

Ми з вами всі живемо в Україні,

Мова чудова й пісні в нас чарівні.

Треба , щоб мову ми вчили і знали

Й нею чисто усі розмовляли.

Не цурайтесь мови, діти,

Рідного джерельця.

Хай вона струмочком буде

Хай дійде до серця.

Пісня «Мова єднає»

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
11 березня 2019
Переглядів
1617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку