Весна. Все в лісі співає.

Про матеріал
До кожного тексту розроблені творчі інтегровані завдання з літературного читання, рідної мови, природознавства, математики та образотворчого мистецтва на розвиток пам’яті та уваги, логічного мислення, уяви і фантазії. Учні працюватимуть із тестами, кросвордами, ребусами, загадками, прислів’ями та іншими різноманітними творчими вправами. Діти матимуть змогу запропонувати свій заголовок до казки, скласти іншу кінцівку, відчути себе художниками-ілюстраторами, поетами, юними дослідниками природи та математиками.
Перегляд файлу

Казки про таємниці

весняної природи

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\весна.jpg

Все в

лісі співає!

 

 

ВСЕ В ЛІСІ СПІВАЄ!

   Весною ми пішли до лісу.

   Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець. Всі дерева в лісі заспівали.

   Кожне співало свою пісню.

картинки для дітей весняний ліс    Береза співала ніжну пісню. Слухаючи цю пісню, хотілося підійти до білокорої красуні і обняти її.

   Дуб співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба, нам хотілось бути сильними, відважними.

   Верба, що схилилась над ставком, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні верби, ми подумали, що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться.

   Горобина співала тривожну пісню. Від цієї пісні до нас прилинула думка про темну ніч і бурхливу грозу, від якої гнеться тонка горобина, немов шукаючи захисту.

   Ось які пісні почули ми в лісі.

 

      1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Коли і де відбуваються події?

а) весною в гаю

б) весною в лісі

в) влітку в лісі

2. Які дерева в лісі співали?

а) дуби і липи

б) ялини і сосни

в) всі дерева

3. Де росла верба?

а) на березі річки

б) над ставком

в) коло струмка

4. Від чого немов гнулася тонка горобина?

а) від вітру

б) від спеки

в) від грози

 

2. «Розв’яжи кросворд» Встав пропущены слова з речень тексту. У виділених клітинках прочитаєш назву дерева-красуні.

 

 

 

 

1

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. _____ співав мужню пісню
  2. ми подумали, що _______ осінь і листячко з дерев осиплеться.
  3. подихнув легенький ___________.
  4. ________співало  свою пісню.
  5. прилинула думка про темну ніч і бурхливу ______________.
  6. і всі ____________ в лісі заспівали.

 

 

 

 

 

3. «Скільки разів?» У казці слово «пісня» вживається __________разів

 

4. . «Слова-антоніми»  Дібрати і записати.

Зійшло - ____________________________.

Підійти - ___________________________.

Тонка - _____________________________.

 

5. «З’єднай стрілками. У кого яка пісня?»        

Верба                    тривожна

Дуб                        ніжна 

Горобина              мужня

Береза                   задумлива

 

6. «Новий герой» Ввести нового героя в казку. Скласти і записати про нього і його пісню речення.__________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

 

ДЕ Ж НАША ШПАКІВНЯ?

картинки для дітей шпакикартинки для дітей шпаки    Повернулися шпаки із теплого краю. Ось одна пара прилетіла та й шукає своєї хатки. Жили вони в маленькій дерев’яній шпаківні кілька років, виводили шпаченят. Прилетіли й цього року. Дивляться – немає ні шпаківні, ні клена, на якому вони жили.

   Сіли шпаки на дерево та й защебетали тривожно.

– Де ж наша хатка? – питають вони. – Треба  летіти іншої шукати.

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді

1. Звідки прилетіли шпаки?

а) з іншого лісу

б) з парку в ліс

в) з теплого краю

2. Де шпаки раніше виводили пташенят?

а) у дуплі дерева

б) у дерев’яній шпаківні

в) у гнізді в кущах

3. Якого дерева не стало?

а) клена

б) сосни

в) ялини

4. Як защебетали птахи?

а) голосно і весело

б) тихо, але весело

в) тривожно

 

2. «Слова-родичі» Знайдіть у казці слова-родичі і підкресліть їх.

 

3. «Відгадай ребус» Відповідь намалюй у порожньому віконечку.

 

        1324                   235

     http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=f2409fc93809522154cf38d62aa386e5-120-144&n=21     картинки для дітей ірисЯ

 

 

 

 

4. ««Знавці природи» Уважно прочитай інформацію.

Шпак з’являється на полях і в гаях у березні, коли ще лежить сніг. Підшукавши дупло чи шпаківню, самець виспівує жваву веселу пісню. Коли шпачиха відкладе у гнізді 5-6 голубих яєць, шпак співатиме рідше, бо він по черзі із самкою висиджуватиме кладку. У другій половині літа малі шпаченята починають літати.

Дізнайся,коли відлітають шпаки у теплий край і чому саме тоді. Коротенько напиши.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4. «Ми – художники» Чи підходить малюнок до казки. Що так, а що не так.

Співпадає:_______________________________________________________________________

Розбіжності: _____________________________________________________________________

 

6. «Хто придумає кінець, той і буде молодець!». Продовж казку. Придумай щасливу кінцівку.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

картинки для дітей веснуА Я ПОЧЕПИВ ШПАКІВНЮ У ЛІСІ

   Першокласники готувалися зустрічати птахів. Домовилися, щоб кожен зробив шпаківню й почепив їх на дереві біля школи.

   Минув тиждень. Щодня діти приносили дерев’яні хатки й чіпляли на дерева. Навколо школи лунав веселий щебет. А от вчителька вивела дітей на подвір’я. Вони дивилися на свої шпаківні й раділи: там поселилися птахи.

картинки для дітей  шпаківня– А де ж твоя шпаківня? – питає учителька Гриця, що стоїть збоку.

– Я почепив шпаківню у лісі... – відповідає Гриць.

   Здивована вчителька помовчала, а тоді й питає:

– Навіщо ж ти відніс шпаківню до лісу?

– А шпаки й там хочуть жити, – каже Гриць. – Ой як багато там шпаків!..

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. До чого готувалися першокласники?

а) зустрічати птахів

б)  побувати в лісі

в) посадити нові деревця

2. Що домовилися зробити діти?

а) кожен шпаківню

б) удвох одну шпаківню

в) втрьох одну шпаківню

3. Де повинні діти почепити шпаківні?

а) у лісі

б) у саду

в) на шкільному подвір’ї

4. Як вчинив Гриць?

а) не зробив шпаківню

б) почепив шпаківню в лісі

в) почепив шпаківню, як усі, коло школи

 

2. «Рахуємо склади» Знайди й підкресли в казці  чотирискладові слова.

 

3. «Словотворення» Запиши, з який слів утворилися подане слово.

Першокласники = _____________________ + ____________________.

 

 

4. «Відшукай речення» Відшукай і підкресли зеленим кольором окличне, а синім – питальне речення.

 

5. «Порівняй казки» Знайди спільне і відмінне у казках «Де ж наша шпаківня» та «А я почепив шпаківню у лісі»

Спільне:

Відмінне:

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

 

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

 

 

6. «Поміркуй» Як ти гадаєш, правильно зробив Гриць Напиши про це.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

ЯК ПРОБУДИВСЯ ПРОЛІСОК

   Серед лісу стоїть старий гіллястий дуб. На його вітах – снігові шапки. Вони вкрили пожовкле листя, яке дуб не захотів скидати до весни.

картинки для дітей  пролісок   Уночі був мороз. Зійшло сонце, пригріло. З маленької бурульки, що звисала зі снігової шапки, впала на сніговий замет краплина. За нею друга, третя. Краплі падали одна за одною. У снігові утворився вузенький колодязь. Краплі падали аж до землі. Падали вже на траву. А там спав пролісок. Почув щось незвичайне. Думає: „Та це ж весна!” Підвів свою голівку, вмився крапельками, що падали з дуба. Звівся на стеблинку, виглянув через колодязь і побачив синє небо. „Весна, весна!” – зрадів пролісок. Тонесенька стеблинка піднялася над сніговою ковдрою, глянула блакитна голівка навколо. Злякався пролісок: „Ой, що ж це буде! Ще сніг, ще зима, а я вже прокинувся”.

   А краплі все падали й падали. І боязко й радісно було проліскові. Дивиться пролісок, а замет сніговий стає все нижчий і нижчий.

   Це земля п’є воду, зима йде в землю, а весна  будить проліски.

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Де ріс гіллястий дуб?

а) на узліссі

б) серед лісу

в) в лісосмузі

2. Звідки впала на сніговий замет краплинка?

а) з листочка

б) з жолудя

в) з бурульки

3. Що від краплин утворилося в снігу?

а) вузенький колодязь

б) мілка калюжа

в) гомінкий струмок

4. Що побачив пролісок?

а) ясне сонце

б) синє небо

в) срібний місяць

 

2. «Відшукай і замалюй» Замалюй кольором  слова із казки, що сховалися серед букв.

ц

п

о

г

ь

л

з

х

ї

п

р

о

л

і

с

о

к

о

а

б

у

р

у

л

ь

к

а

б

д

ж

є

з

х

ш

г

п

г

ю

л

р

т

к

о

л

о

д

я

з

ь

с

а

е

н

г

 

3. «З’єднай стрілками»        

Бурулька пожовкле

Стеблинка вузенький

Листя маленька

Колодязь тонесенька

 

4. «Головні слова» в останньому реченні визначити граматичну основу.

 

5. «Незвичайна математика» розшифруй слово.

Просо – со  + лісник – ник + вінок – він = _________________________________.

 

6. «Поміркуй» Як ти гадаєш, з ким першим зустрівся пролісок. Напиши.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ГОМІНКИЙ СТРУМОК І МОВЧАЗНА РІЧКА

    Зеленою долиною тече широка повноводна ріка. Повільно несе вона свої води. По ній пливуть кораблі й плоти. Тиха ріка, мовчазна.

картинки для дітей  струмок    А поміж гір тече маленький струмок. Швидкий і гомінкий, він усе поспішає, бігає навколо камінчиків і все щось балакає. Розказує про те, що народився високо в горах із танучого снігу.

    Аж ось і місце зустрічі гомінкого струмка з мовчазною рікою. Зачарований могутністю ріки, гомінкий струмок замовк, притих. Йому соромно патякати: ріка мовчить.

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Кудою текла ріка?

а) широким полем

б) зеленою долиною

в) глибоким яром

2. Що могло плавати по ріці?

а) кораблі

б) плоти

в) кораблі і плоти

3. Де народився маленький струмок?

а) високо в горах

б) в лісовому озерці

в) з польової кринички

4. Що змусило струмка замовкнути?

а) темна хмара

б) сильний вітер

в) могутність ріки

 

2. «Математична розминка» Розв’яжи приклади і відгадай зашифроване слово.

1)   67-52+7=

2)  98-70-5=

3)  37-26+10=

4)  43-32+13=

5)  76+21-80=

6)  100-45-36=

7)  56-42+14=

8)  20-11+10=

9)  57+13- 55=

а

б

в

г

ґ

д

е

є

ж

з

и

і

ї

й

к

л

м

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

н

о

п

р

с

т

у

ф

х

ц

ч

ш

щ

ь

ю

я

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

Відповідь:

 

3. « Добери слова» Підбери і запиши слова,  що характеризують героїв:

Струмок  (який?)__________________________________________________________________.

Річка (яка?)_______________________________________________________________________

 

4.  «Слова-cиноніми» Дібрати і записати.

Повільно - _______________________________________________________________________

Балакає - _________________________________________________________________________

Притих -  ________________________________________________________________________

 

5. «Словотворення» Запиши, з який слів утворилося подане слово.

Повноводна = ________________________ + ______________________.

 

6.  «Діалог» Склади діалог між Струмком і Річкою

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

КАМІНЬ І СТРУМОК

картинки для дітей  річка   Край дороги лежав великий сірий Камінь. Аж почорнів од старості. Весною поблизу  Каменя, граючись, біг веселий співучий Струмок. Він співав:

                     Я з краплинки народився,

          Став співучий і веселий.

                Скільки я всього побачу

                По дорозі до ріки!

   Камінь почув веселу пісеньку й питає:

– Чому тобі так весело? Ти ж слабенький, кволий. От я, Камінь, – сильний, могутній, ніхто мене з місця не зрушить.

   Засміявся Струмок:

– А ось побачимо.

   Повернувся до Каменя, весело заграв, заспівав ще голосніше. Розмив ґрунт під Каменем. Похитнувся Камінь, позеленів від злості.

   – Ти мене хочеш з місця зрушити?

    Струмок співав, співав усе  дзвінкіше. Рив землю під Каменем, поки й Камінь звалився у яр.

   А струмок побіг до річки.

   Камінь лежить уже тисячу років і думає: „Чого струмки прагнуть завжди вперед? Що це таке – вперед?”

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Де лежав Камінь?

а) край лісу

б) на стежці

в) край дороги

2. Який був Камінь?

а) великий сірий

б) малий сірий

в) великий чорний

3. Що зробив Струмок?

а) вимив Каменя від бруду

б) розмив ґрунт під Каменем

в) протікав поверх Каменя

4. Що сталося з Каменем?

а) звалився в яр

б) став чистим

в) розбився об  скелю

 

2. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.

 

картинки для дітей макі ,,картинки для дітей пень

              13

Скартинки для дітей тортиУ,,http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=007298817d0e0c0265918b95052ecb16-64-144&n=21

 

 

 

3. «Ми – поети» Склади і запиши ще одну пісеньку для Струмочка.


_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________


 

4. «Відшукай речення» Знайти й підкреслити  зеленим кольором окличне, а синім – питальне речення.

 

5. «Карта місцевості»  Намалювати карту місцевості, про яку читали у творі.

 

 

 

 

 

 

6. «Поміркуй» Запиши відповідь Каменю.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

ВЕРБА НАД СТАВКОМ

картинки для дітей  верба над водою   Оксанка гуляла коло ставка. Знайшла вербовий прутик та й увіткнула в сиру землю. А сама пішла додому. Потім Оксанчині батьки виїхали до міста. Там Оксанка й училася в школі. Минуло 10 років. Приїхала Оксанка в рідне село. Вона була вже висока дівчина з чорною косою. Ось прийшла якось до ставка. Побачила високу гіллясту вербу, що схилилася над водою. Здивувалася Оксанка та й питає:

– Вербичко, де ти взялася?

А верба й каже:

– Ти мене посадила маленьким прутиком.

– Яка ж ти велика стала, – тішиться Оксанка. – Я тебе й не впізнала.

– А я тебе впізнала, – тихо мовила Верба.

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Де гуляла Оксанка?

а) коло річки

б) коло ставка

в) коло струмка

2. Що дівчинка увіткнула в сиру землю?

а) вербовий прутик

б) гострий камінець

в) монету на щастя

3. Куди виїхали Оксанчині батьки?

а) у сусіднє село

б) до міста

в) в іншу країну

4. Через скільки років дівчинка повернулася в рідне село?

а) через 10 років

б) через 15 років

в) через 5 років

 

2. «Новий заголовок» Придумай і запиши свій заголовок до казки.

________________________________________________________________________________

 

3. «Знайди опис»  Відшукай у казці опис дівчинки. Обведи його.

 

4. «Слова-cиноніми»  Віднайти у тексті синонімічний ряд слів і виписати їх.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5. «Слова-родичі» Знайдіть слова-родичі і підкресліть їх.

 

6. «Поміркуй»  Допиши діалог Верби і Оксанки.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

БУЗКОВИЙ ГАЙ В ЯРУ

картинки для дітей  кущ бузку   Серед степу – старий яр. Схили його поросли травою. А на дні – що це синіє? Дивимося здалеку на дно яру, аж бачимо – в’ється блакитно-синя річечка. Яка ж вода чиста, мов небо. Хочеться скоріше підійти до річечки. Помилуватися.

   Спускаємось на дно яру. Що ж таке? Це не річечка, а бузкові кущі. Хтось насадив багато бузку на дні яру. Виросли вони, всі вкоренилися. І яр укріпили.   

    Зацвів бузок, а здалеку здається, що то річечка.

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Де був старий яр?

а) у лісі

б) на березі річки

в)  серед степу

2. Чим поросли схили яру?

а) травою

б) кущами

в) деревами

3. На що схожий яр, коли цвіте бузок?

а) на голубу стрічку

б) на блакитно-синю річку

в) на прозорий струмок

4. Чи відомо, хто посадив у яру бузок?

а) так,  це дівчинка

б) ні, не відомо

в) так, це учні школи

 

2. «Слова-антоніми»  Дібрати і записати.

Старий - _______________________.

Здалеку - _______________________.

Чиста - _________________________.

Спускаємось - ___________________.

 

3. «Речення на одну букву» відшукай у казці речення зі словами  на одну букву. Обведи його.

 

4. «Рахуємо склади» Знайти й підкреслити  односкладові слова.

 

5. «Розв’яжи кросворд» Впиши пропущені в реченнях слова. Прочитай виділене слово.

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. аж _____________– в’ється блакитно-синя річечка
  2. Спускаємось на дно ______.
  3. _________бузок, а здалеку здається
  4. Схили його поросли _______.
  5. а _________ здається, що то річечка.

 

 

6. «Придумай порівняння» Чи доводилось тобі бачити бузкові кущі. На що вони схожі?

Бузкові кущі, немов _______________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

АКАЦІЯ ПІДКАЗАЛА

   Зібралися ми до лісу.  Вчитель каже:

  • Треба спершу дізнатися, чи не буде сьогодні дощу.
  • картинки для дітей жовта акаціяА як?
  • Спитаймо жовту акацію, – говорить учитель. – Як на її квітках багато бджіл, – нічого і йти.

   Подивились ми на квіти, а там справді – аж гуде. Не підемо сьогодні до лісу.

        Перед дощем на квітках жовтої акації виступає солодкий сік, – пояснив учитель. – Бджоли й летять на той сік. А ми з вами дізналися, що буде дощ.

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Куди зібралися діти з учителем на прогулянку?

а) у парк

б) до лісу

в) в садок

2. Що порадив дізнатися учитель?

а) чи не буде дощу

б) чи є роса на траві

в) чи сильно дме вітер

3. Яке дерево підказало погоду?

а) біла акація

б) рожева акація

в) жовта акація

4. Що виступає перед дощем на акації?

а) солодкий сік

б) гіркі краплини

в) холодна роса

 

2. «Народна прикмета» Знайди і обведи в реченні народну прикмету.

 

3. «Ми – художники» Чого не вистачає біля акації. Домалюй.

 

4. «Незвичайна математика» Відгадай слова з казки.

Рак – р + авіація – аві = _________________________________.

Біда – і – а + жолудь – удь + три – тр =_____________________.

 

5. «Скажи про-іншому» Склади і запиши виділене  речення по-іншому.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. «Знавці природи» Знайди в довідковій літературі і запиши кілька народних прикмет про дощ. ____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

ШПАК ПРИЛЕТІВ

   Був тихий весняний ранок. Сонце ще не зійшло, а небо на сході вже рожеве.

картинки для дітей  шпаки прилетіли   На голій кленовій гілці голосно заспівав Шпак. Він щойно прилетів із далекого краю. Знайшов свою шпаківню, сів біля неї і голосно сповістив:

– Я прилетів! Настала весна!

картинки для дітей соловейко на гілочці   Шпаків спів почув Горобець, що спав під стріхою в теплому кубельці. Йому не хотілося рано вставати. Та як почув Шпака, стурбувався. Розбудив Горобчичку, що спала в сусідньому кубельці, й ремствує:

– Шпак прилетів! Тепер нам доведеться раніше вставати, бо за Шпаком важко буде їжу здобувати горобенятам. Він скрізь устигне перший...

   Горобчичка зітхнула та й каже:

– Спасибі Шпакові, будитиме тебе ледаря.

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Де голосно заспівав Шпак?

а) на голій кленовій гілці

б) на зеленій кленовій гілці

в) на голій березовій гілці

2. Звідки прилетів Шпак?

а) із сусіднього лісу

б) із саду за селом

в) з далекого краю

3. Хто почув спів Шпака?

а) Дятел

б) Горобець

в) Синичка

4. За що дякувала Горобчичка Шпакові?

а) що гарно співає

б) що знищує шкідників

в) що будитиме Горобця

 

2. «Навпаки» Прочитай і запиши виділене речення навпаки (антонімічно).

_______________________________________________________________________________

 

3. «Слова-родичі» Знайдіть слова-родичі і підкресліть їх.

 

4. «Ми – поети» Добери рими до слів:

Шпак - ______________________________________________________________________

Горобець - ___________________________________________________________________

 

5.  «Влучне прислів’я» Вибери з поданих  прислів’їв те, що підходить до казки, підкресли.

Кожна пташка свою пісню співає.

Ранні пташки росу п’ють, а пізні слізки ллють.

Горобців боятися – проса не сіяти.

 

6. «Поміркуй» Склади подяку Шпакові від Горобчички.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

картинки для дітей вітерКЛЕН ЗІТХНУВ

   Старий Клен цілу зиму спав. Крізь сон чув завивання  хуртовини і тривожний крик чорного ворона. Холодний вітер гойдав його віти, нагинав їх. Та ось одного сонячного ранку  відчув  старий Клен, ніби до нього доторкнулося щось тепле і лагідне. Прокинувся. А то до нього прилинув теплий весняний Вітер.

 

   – Годі спати, – зашепотів теплий весняний Вітер. – Прокидайся. – Весна наближається.

  – А де ж вона – Весна? – питає Клен.

  – Ластівки на крилах принесуть, – каже теплий Вітер. – Я прилетів із далекого краю, від теплого моря. Весна йде полями, заквітчана квітами. А ластівки на крилах несуть барвисті стрічки.

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Що чув Старий  Клен крізь сон?

а) завивання хуртовини і крик чорного ворона

б) завивання хуртовини

в) крик чорного ворона

2. Скільки часу спав Старий Клен?

а) два місяці зими

б) цілу зиму

в) один місяць зими

3. Хто розбудив Старого Клена?

а) теплий весняний вітер

б) холодний весняний вітер

в) ранковий приморозок

4. Про що дізнався Клен?

а) весна наближається

б) зима ще буде довго

в) завтра випаде сніг

 

2. «Кольори стрічок»  Перечитай останнє речення. Підбери кольори для стрічок.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________      

3. «З’єднай стрілками»  

Крик                           теплий

Ворон                         барвисті

Стрічки                      тривожний

Вітер                           чорний

 

4. «Чого не буває?» Знайти у казці і підкреслити кольоровим олівцем словосполучення чи речення, які  вжиті в переносному значенні.

 

5. «Ми – художники» Намалюй у рамочці клена з даної казки.

 

6. «Поміркуй» Як ти гадаєш, кого ще міг розбудити Вітер? Напиши.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ДЕ Ж ТЕПЕР ПОМОСТИТЬ ВИВІЛЬГА?

картинки для дітей вивільга пташка   Є така пташка вивільга. Барвиста, гарна. Придивишся – мов та веселка: і червоне, й оранжеве, й жовте, й сизе пір’я в її вбранні. А так собі з боку глянути – жовта пташка та й годі.

   Помостила пташка гніздо у гущавині, на терновому кущі. Вивела пташенята. Полетіла на зиму в теплий край.

   Зима була холодна. Хтось і зрубав терновий кущ на дрова.

   Прилітає весною вивільга з теплого краю, а тернового куща немає. Де була гущавина – тепер там пустир. Сумно стало вивільзі. Політала вона, політала та й сіла на засохлу бур’янину. І сумно-сумно заспівала. Мов заплакала.

   А де ж тепер помостить вивільга своє гніздо?

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Де помостила вивільга гніздо?

а) на калиновому кущі

б) на ліщиновому кущі

в) на терновому кущі

2. Де поділася пташка взимку?

а) перелетіла ближче до села

б) полетіла в теплий край

в) жила в дуплі

3. Де подівся кущ із гніздом вивільги?

а) вітер зламав

б) зрубали на дрова

в) пересадили в інше  місце

4. Що зробила пташка, коли повернулась з теплого краю?

а) сумно заспівала на засохлій бур’янині

б) весело заспівала на засохлій бур’янині

в) гойдалась на зеленій гілочці

2. «Скажи про-іншому» Склади і запиши виділене  речення по-іншому.

3. «Відшукай уривок” перечитай казку і встанови, до якого уривку підходить малюнок. Виділи цю частину казки.

4. «Складаємо план» Скласти і записати план до тексту.

   5. «Знавці природи» Уважно прочитай інформацію.

картинки для дітей вивільга пташка   Вивільга повертається на батьківщину тільки наприкінці травня, бо якби прилетіли раніше, то на безлистих деревах їх би бачили хижаки. Майже постійно живуть на високих деревах. Там вони годуються волохатою гусінню і павуками, там же сплітають собі затишне гніздо – кошичок. Лише в середині літа, коли доспіває вишня, вивільга з пташенятами навідується до  cаду.

Дізнайся, кого потрібно стерегтися вивільзі? Напиши коротенько про це.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. «Хто придумає кінець, той і буде молодець!».  Придумай іншу кінцівку, продовживши казку. ___________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

КОНВАЛІЯ В САДУ

   Петрик уранці прийшов у сад і побачив конвалію. Зачарований дивною красою квітки, хлопчик довго стояв перед нею.

картинки для дітей конвалія квітка  „Зірву квітку, поставлю в вазу на столі, – подумав Петрик. – Красиво буде в кімнаті”.

   Він простяг руку, щоб зірвати квітку, та враз уявив собі: що ж станеться із садом без конвалії? Затулив долонями квітку, і в саду стало похмуро й незатишно. На листки впала тінь, замовкли пташки.

   Петрик відтулив квітку, і на деревах знову заграли зелені листочки, знов почувся пташиний спів.

  „Он яка ти, дивовижна квітко, – подумав Петрик. –  Хіба ж можна тебе зривати й нести до кімнати?”

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Де і коли Петрик побачив конвалію?

а) увечері в саду

б) вранці у саду

в) вранці в лісі

2. Навіщо хлопчик хотів зірвати конвалію?

а) поставити в вазу на столі

б) подарувати молодшій сестричці

в) щоб показати друзям у школі

3. Чому  стало в саду похмуро й незатишно?

а) Петрик затулив квітку долонями

б) насунула чорна хмара

в) настав вечір

4. Чи зірвав хлопчик конвалію?

а) ні

б) так, але ввечері

в) так, відразу

 

2. «Слова-антоніми» Дібрати і записати.

Швидко - ___________________________.

Великі - ____________________________.

Похмуро - __________________________.

Відтулив - __________________________.

 

3. «Незвичайна математика» Відгадай слова з казки.

Пекар – кар + торт – о – т + віник – він =__________________________________

Конго – го + привал – при + лінія – лін = ___________________________________

 

4. «Поширити речення» Перечитай підкреслене речення. Допиши слова-ознаки.

На (які?) __________________листки впала (яка?) __________________тінь, замовкли  (які?) _______________________пташки.

 

5. «Відшукай уривок» Відшукай уривок, що викликає радість. Виділи його.

 

6. «Поміркуй» Від імені Конвалії подякуй Петрикові за доброту.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ХЛОПЧИК І ДЗВІНОЧОК КОНВАЛІЇ

  Прийшла весна. Із землі виткнулась зелена стрілка. Вона швидко росла, потім розділилась на два листочки. Листочки стали великі, широкі. Між ними з’явився маленький пагін. Він піднявся, нахилився до одного листка й ось на світанку розцвів сріблястим Дзвіночком. Це був Дзвіночок Конвалії.

  Раненько Дзвіночка побачив хлопчик. Його зворушила краса квітки. Він не міг відвести очей від Конвалії. Хлопчик простягнув руку, щоб зірвати квітку.

картинки для дітей конвалія квітка  А квітка йому шепоче:

– Хлопчику, навіщо ти хочеш мене зірвати?

– А ти мені дуже подобаєшся. Ти дуже гарна, – каже хлопчик.

– Добре, – зітхає Дзвіночок Конвалії. – Зривай. Тільки перед тим, як зірвати, скажи, який я гарний.

 Подивився хлопчик на Дзвіночок Конвалії. Квітка була справді чудова.

Вона була схожа на ранкове небо, й на блакитну воду ставка, і ще на щось дивовижно красиве. Хлопчик усе це відчував, але висловити не міг.

 Він стояв біля Дзвіночка Конвалії, зачарований красою квітки.

– Рости, Дзвіночку, – тихо прошепотів хлопчик.

 

      1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Що виткнулось із землі навесні?

а) зелений листочок

б) зелений дзвіночок

в) зелена стрілка

2. Які листочки у Конвалії?

а) великі, вузькі

б) великі, широкі

в) короткі, але широкі

3. Як розцвіла Конвалія?

а) сріблястим Дзвіночком

б) блакитним Дзвіночком

в) білим Дзвіночком

4. Що зворушило хлопчика?

а) краса квітки

б) спів соловейка

в) червоний жук сонечко

 

2. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.

   1 2                    1 3             4 5

Хкартинки для дітей ложкакартинки для дітей пічкартинки для дітей індик

 

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=6f9aa0644b3080f408cdd8364d42e0c4-11-144&n=21,,, а ,,картинки для дітей водяна лілія

 

 

 

3. «Поширити речення» Перечитай підкреслене речення. На що ще схожа конвалія?.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4. «Заповни клітинки» Впиши слова із казки.

 

В

 

 

 

В

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

5. «Порівняй казки» Знайди спільне і відмінне у казках «Конвалія в саду» та «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії».

Спільне:

Відмінне:

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

 

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

 

 

6. «Допиши» Допиши до казки кілька речень про дружбу Хлопчика з Дзвіночком Конвалії.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

КОНВАЛІЯ ПІД ВІКНОМ

   Уже  півроку нездужає Наталочка. Тяжка в неї недуга: ноги не рухаються, мов чужі. Лежить Наталя дома в постелі день і ніч.

   Ми не забуваємо про свою однокласницю, ходимо до неї щодня. Ми навчилися добре читати – й Наталя навчилася. Щодня кожен із нас малює на аркушику метелика чи ластівку й несе свій малюнок дівчинці. Вона дуже любить метеликів і ластівок.

   Весною Наталине ліжко поставили біля вікна. Вона дивиться на траву, листя й каже:

  • Як мені хочеться ходити по траві.

А то раз Наталя побачила в траві два великі зелені листочки, немов дві долоньки.

  • картинки для дітей конвалія квітка Дивіться, – шепоче вона, – конвалія!

  Глянули – справді конвалія росте. Де вона тут узялася в траві?

  Ми щодня тепер поглядали, чи скоро зацвіте конвалія. А коли між зеленими долонями  появилися білі дзвіночки, Наталя була така рада, аж її щічки зарум’янились.

   Та сталось лихо. Вночі була велика злива. Рано-вранці, до сходу сонця, коли Наталя ще спала, ми прийшли в садок і побачили: конвалія лежить зламана.

  • Що ж робити? Для дівчинки це дуже велике горе...

  Ми взяли лопату, сходили до лісу, викопали із землею кущик конвалії, перенесли його до Наталиного садка й посадили у неї під вікном.

  Коли Наталя прокинулась, вона попросила маму відчинити вікно. Ми вже чекали її. Наталя усміхнулась до нас і питає:

  • А як там конвалія?
  • Цвіте. Дивись, як біліють дзвіночки.
  • А я боялась... гроза вночі була ... вітер... Мені снилось, що буря зламала конвалію...

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Яка хвороба була у Наталочки?

а) зламала руку

б) ноги не рухались

в) заболіла голова

2. Що діти малювали для Наталочки?

а) ластівок

б) метеликів

в) метеликів і ластівок

3. Де поставили Наталине ліжко навесні?

а) біля вікна

б) біля грубки

в) поближче до дверей

4. Що наробила злива в саду?

а) обтрусила цвіт із яблуні

б) зігнула кущ троянд

в) зламала конвалію

 

2. «Відшукай і замалюй» Замалюй кольором слова казки, що сховалися серед букв.

ц

к

о

н

в

а

л

і

я

а

в

і

к

м

к

п

р

о

а

м

і

к

у

ц

ф

я

ь

н

а

т

а

л

я

ш

г

п

г

ю

л

м

е

т

е

л

и

к

й

ф

ч

с

а

е

н

г

к

а

е

р

т

ь

б

є

ї

л

а

с

т

і

в

к

а

ф

 

3. « Добери слова-ознаки»

Наталині однокласники (які?) _______________________________________________________

_________________________________________________________________________________

 

4. «Лист героєві твору» Написати коротенького листа Наталі з побажаннями.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5. «Відшукай уривок» Відшукати уривок, що викликає співчуття. Виділи його.

 

6. «Ми - художники» Намалюй для Наталі метелика і ластівку.

 

 

 

 

 

 

ДЖМІЛЬ І ЛІЛОВА КИТИЦЯ                                                                                         

картинки для дітей джміль   У саду зацвів бузок. Серед усього його цвіту  виділялась одна Лілова Китиця. Квіточки на ній були ніжні, духмяні. Щоранку Лілова Китиця чекала сходу сонця. Бо знала: як тільки воно зійде, до

неї прилетить Джміль. Китиця любила його бриніння.

картинки для дітей  бузокЛюбила, коли Джміль сідав на квіточки й голубив їх своїм хоботком. Ці хвилини були для Лілової Китиці найщасливіші. У блакитному небі сяяло сонце, на деревах  щебетали пташки, пурхали  метелики, шелестів старий дуб, про щось ніжне й таємниче шепотів вітер – і все це було для неї, Лілової Китиці бузку.

   Та ось одного разу Лілова Китиця прокинулася і не повірила своїм очам. Поруч не було ні куща, ні старого дуба. І, що найдивніше, стояла вона  в красивій Кришталевій Вазі, а ваза – на відчиненому вікні. Зійшло сонечко, і його проміння заграло в кришталі тисячами веселок. Лілова Китиця затамувала дух од зачудування. Вона ще ніколи в житті не бачила такої краси. „І все це – для мене”, – подумала вона.

  Цієї миті вона почула бриніння Джмеля. Ось зараз він опуститься на лісові квіточки й голубитиме їх. Але Джміль покружляв над квіточками, тривожно загудів та й вилетів у відчинене вікно.

  „ Що це з ним сталося, із Джмелем? – подумала Лілова Китиця. – Який він дивний, той Джміль. Невже він не бачить, яка красива Кришталева Ваза?”

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Де зацвів  бузок?

а) у саду

б) на квітнику

в) коло тину

2. Хто прилітав до Лілової Китиці?

а) Джміль

б) Бджола

в) Джміль і Бджола

3. Яке дерево шелестіло для Лілової Китиці?

а) стара липа

б) молодий клен

в) старий дуб

4. Де опинилася лілова Китиця?

а) в Кришталевій вазі

б) її продавали на базарі

в) зламав вітер, і вона лежала на землі

 

2. «Бузкові кольори» Запиши, якими кольорами може цвісти бузок.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. «Чи є таке у казці?» Зайве закресли.

Поруч не було ні куща, ні старого дуба, ні синьоокого проліска.

 

4. «Що я чую? Що я бачу?»  Знайти у тексті і підкреслити зеленим кольором те, що можна чути, а синім – те, що можна бачити.

 

5. «Рахуємо склади» Знайти й підкреслити  чотирискладові слова.

 

6. «Поміркуй» Як ти гадаєш, чому Джміль тривожно загудів?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ДЖМІЛЬ ПРОКИНУВСЯ

  Восени джміль повертався до свого дупла та й не встиг повернутися. Повіяв холодний вітер, пішов сніг. Заховався джміль у глибокій нірці  в стовбурі сосни та й заснув. Ждали друзі-джмелі свого товариша та й не діждалися. „Загинув наш побратим”, – подумали вони.

картинки для дітей джміль  А джміль спить собі  в теплій сосні. Ось і весна. Прокинувсь джміль, розбудило його ласкаве сонечко. Вилетів джміль і полетів лісом. Летить, шукає квітів, щоб солодкого соку напитися. Та квіток ще немає. Сніг щойно розтав, трава ще не зазеленіла. Летить джміль і відчуває, як слабнуть крильця. Знесилений, сів на стовбур білокорої берези. Розправив крильця, гріється. Гріється та й бачить: блищить на білій корі прозора краплина. „Нап’юся роси”, – думає джміль. Покуштував, а роса солодка. Чує, шепоче берізка: „Це не роса. Зламали вчора Гілочку, потекла моя біла кров. Пий, джмелику, набирайся сил”.

  Напивсяджмільсолодкогоберезовогосоку,веселозамахав крильцямийполетів.Прилетівдосвогодуплатайрозповівсвоїмпобратимам,як врятувалайогоберезавідголоду.

 

  1. «Роз’єднай» Роз’єднай прямими лініями і прочитай кінцівку казки.

 

  1.  «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Де заснув Джміль?

а) в стовбурі липи

б) в стовбурі сосни

в) в корі сосни

2. Що подумали друзі-джмелі про свого товариша?

а) загинув від холоду і голоду

б) заблукав і попав в інший ліс

в) навмисно змінив місце зимування

3. Хто розбудив Джмеля?

а)  рясний дощик

б) теплий вітер

в) ласкаве сонечко

4. Яке дерево напоїло Джмеля?

а) клен

б) береза

в) верба

 

  1. «Новий заголовок» Придумай і запиши свій заголовок до казки.

_______________________________________________________________________________

 

4. «Математична розминка» Розв’яжи приклади і відгадай зашифроване слово.

1)  45-32-7=

2)  8+1:1=

3) 4∙3+5=

4)   9∙3-20=

5)   4∙4+0=

6) 4∙5-9=

7)   50-7∙5=

8)   22-10-1=

 

а

б

в

г

ґ

д

е

є

ж

з

и

і

ї

й

к

л

м

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

н

о

п

р

с

т

у

ф

х

ц

ч

ш

щ

ь

ю

я

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

Відповідь:

 

5. «Знавці природи» Уважно прочитай інформацію.

Недовго живе джмелина сім’я – приблизно чотири місяці. На початку літа з гнізда, що його влаштовує на землі матка, вилітають перші робочі безплідні самки. Відтоді сім’я швидко зростає: всі турботи про гніздо й живлення личинок беруть на себе робочі джмелі, а матка повністю присвячує себе відкладанню яєць. У серпні з гнізда вилітають джмелі .

Дізнайся, як зимують джмелі. Напиши коротенько про це.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. «Діалог» Склади діалог між берізкою і джмеликом.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

ЯК МЕТЕЛИК НАПИВСЯ БЕРЕЗОВОГО СОКУ

  Ще в затінку під деревами лежав сніг, а маленький Метелик, якого збудило весняне сонечко, вилетів зі своєї зимової хатки. Летить він і відчуває: голова паморочиться від слабкості. „Ось, – думає Метелик, – знайду пахучу квітку й нап’юся солодкого соку. Зараз голова й перестане паморочитись”.

картинки для дітей метелик  Але квітів ще немає. Один тільки голубенький  пролісок виглядає з землі. Зрадів метелик. Сів на голубеньку квіточку, а на ній солодкого соку немає. Холодна вона.

картинки для дітей береза  Летить знову Метелик. Уже й силоньки немає, ось-ось крильця складе й упаде на землю.

  Аж чує Метелик тихий ласкавий голосок: 

  • Лети до мене. Це я, Береза білокора. Дам тобі крапельку соку.

Прилетів Метелик до Берези. Дивиться – з тріщинки в стовбурі витекла крапля соку. Напився Метелик.  Весело махнув крильцями.

  • Дякую, – каже метелик, – ти врятувала мене від голоду.

 

    1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Хто розбудив Метелика?

а) весняне сонечко

б) весняний вітерець

в) весняний дощик

2. На якій першій квіточці ще не було солодкого соку?

а) первоцвіт

б) пролісок

в) підсніжник

3. Який  у Берізки був голосок?

а) тихий сумний

б) тихий  ласкавий

в) голосний сумний

4. Звідки витекла крапля соку у Берізки?

а) з тріщинки в стовбурі

б) із зламаної гілки

в) з молодого листочка

 

2. «Слова-антоніми»  Дібрати і записати.

Маленький - _____________________________.

Солодкого - _____________________________.

Зимової - ________________________________.

Зрадів - _________________________________.

 

3.«Відгадай ребус» Запиши відповіді.

           О=Е      Ц=Л

    картинки для дітей мотоцикл,

 

 Б,, картинки для дітей  очерет, http://dev.bukkit.org/media/images/41/911/The-Lock-And-Key.jpg,,,

 

 

 

  1. «Словотворення» запиши, з яких слів складається подане слово.

Білокора = ______________________ + _______________________.

 

5.  «Порівняй казки» Знайди спільне і відмінне у казках «Джміль прокинувся» та «Як метелик напився березового соку»

Спільне:

Відмінне:

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

 

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

 

 

6. «Поміркуй» Запиши кілька порад метеликові.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

СИНІ ОЧЕНЯТА

Крізь сухий торішній листок пробився зелений пролісок. Гострий, мов стрілочка. Розправив листочки. Між ними затремтіли двоє Синіх Очей – дві квіточки. Глянули оченята навколо. Що ж вони побачили?

  Велике червоне коло, немов клубок вогню.

  • Що це таке? – запитали Сині Оченята.
  • картинки для дітей  пролісокЦе сонце, - відповів джміль.

  Потім  Сині  Оченята побачили високі  дерева, голубе небо, журавлиний ключ. Сонце піднімалось все вище, ось воно вже на середині неба. Ось уже спускається, наближається до землі, стало ще червоніше.

  • Чого це сонце стало червоне? – запитали Сині Оченята.
  • Бо воно прощається з землею, - сказала їм Оса.

Сонце сховалося. Стало темно.

  • Чого це потемнішало? – злякано запитали Сині Оченята. – Нам страшно.
  • Не бійтесь, - сказав маленький Комарик. – Це закінчився день. Спіть. Мене ніч, і знову настане день.

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Крізь що пробився пролісок?

а) крізь стару суху траву

б) крізь торішній сухий листок

в) крізь молоду зелену траву

2. Що першим побачили Сині Оченята?

а) сонце

б) високі дерева

в) журавлиний ключ

3. Скільки на проліскові було квіточок?

а) одна

б) дві

в) три

4. Чому Синім Оченятам було страшно

а) подув вітер

б) хотіли зірвати

в) настала ніч

 

2. «Знайди порівняння» Знайти у тексті порівняння і обведи його.

 

3. «Збери слова» Перелічити комах, які згадуються у казці.

_______________________________________________________________________________

 

4. «Заповни клітинки» Впиши слова із казки.

 

С

 

 

 

 

С

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. «Відшукай речення» Знайти й підкреслити  зеленим кольором спонукальне, а синім – питальне речення.

 

6. «Поширити речення» Перечитай підкреслене речення. Що ще могли побачити Сині оченята? ________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

БУЗОК ЧИ ТЮЛЬПАН

  В лікарні – дитяча палата. Тут лежить семеро дівчаток, яким зробили операцію. Діти вже видужують.

картинки для дітей  тюльпанкартинки для дітей  бузок  Найстарша в палаті, Таня, почуває себе керівником свого маленького дитячого колективу. Вона відчинила вікно й дивиться в сад.

  • Вже й бузок цвіте, – задумливо каже Таня. – І тюльпани зайнялися. Давайте принесемо в палату квітку й поставимо в склянці на столі. Добре, дівчатка?
  • Добре, ой, як добре, – радіють усі.

  Мовчить лише одна дівчинка, Ніна. Вона глухоніма. А проте добре розуміє, про що йде мова. Їй теж приємно: в палаті квітка! Їй теж захотілось кивнути головою й радісно усміхнутися, але вона відчула, що Таня її не питає.

  • А що ми поставимо – бузок чи тюльпан? – знову Таня.
  • Бузок! – хочеться одним дівчаткам.
  • Тюльпан! – пропонують інші.
  • Немає згоди, – каже Таня. –  Давайте спитаємо кожного.

 І вона до кожного звертається з одним:

     Яку квітку поставимо в склянці на столі?

Трьом хочеться, щоб у кімнаті був тюльпан, а трьом – бузок.

  • Що ж тепер робити? – мовить задумливо Таня.

В очах грає радісна усмішка: дівчинку захопила ця гра. Захопилися грою й інші дівчатка.

  Що ж робити – троє за тюльпан, троє за бузок? – ще раз питає Таня.

Коли це її погляд попадає на Ніну. Дівчинка сидить біля вікна, в очах тремтять сльози. Її й не питають нічого.

  • Ой! – вигукнула Таня. – А про Ніну ми й забули. Якої тобі квітки хочеться, Ніно?

  Ніна усміхається й тоненьким пальчиком малює в повітрі... Всі зрозуміли: тюльпан.

 Таня пішла по тюльпан.

 Ніна усміхається і дивиться у вікно.

 

    1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Скільки дівчаток лежало в палаті?

а) п’ять

б) шість

в) сім

2. Як звали найстаршу дівчинку?

а) Таня

б) Ніна

в) Ліда

3.Чому мовчала Ніна?

а) сердилась на дівчаток

б) була глухоніма

в) дуже боліло горло

4. Яку квітку поставили в склянці на столі?

а) бузок

б) тюльпан

в) бузок і тюльпан

 

2. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.

                                     3 2 1

  картинки для дітей буряк,,,        ребуси

               12      3412

 D:\3. ЗАКАЧКИ\загружено (1).jpg      картинки для дітей пальма Н

 

 

 

       3. « Добери ознаки»

Бузок (який?) ____________________________________________________________________.

Тюльпан (який?) _________________________________________________________________.

 

  1. «Відшукай уривок» Відшукати уривок, що викликає співчуття. Познач його.

 

 

  1. «Поміркуй» Як ти гадаєш, як по-іншому можна скласти букет?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. «Лист героєві твору».  Напиши коротенького листа Ніні.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

БО СОНЦЕ - ЄДИНЕ

   Сидить школяр за столом у зеленому саду й виконує завдання. А завдання  йому таке: „Подивись навколо себе, побач кожну річ і порівняй її з іншою річчю.”

   Замислився школяр. Над головою – тремтять листочки осики. Тремтять і все шепочуть. Тихенько шепочуть, немов про якусь таємницю гомонять. Немов першокласниці, що вийшли на перерву й таємниче щось розповідають одна одній.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\1Малюнки додаткові\сонце(29).jpg   Подивився школяр додолу, побачив два зелені  листки й між ними білі квітки. Це конвалія. Ой, як схожі  квітки конвалії на кришталеві дзвіночки. Здається, доторкнись – і вони задзвенять.

 Десь дзижчить бджола. А  ось чути низьке гудіння – то джміль. Заплющив очі школяр, і уявляється йому  дві струни: одна тонка, а друга товста. Сидить музикант, торкається обох струн – ось із чим можна порівняти дзижчання бджоли  і гудіння джмеля.

 А це  запищав десь комарик. Писк його тоненький-тоненький. З чим його порівняти? Мабуть, із сопілочкою, зробленою із стеблини кульбаби. Якби заграти на ту сопілочку, то було б схоже на комариний писк.

   Заходить Сонце. Небо на заході червоніє. Воно схоже на велике-велике макове поле. Безліч макових квіток розквітли там і всі одного кольору – рожевого. От якби дійти до того макового поля – намилувався б красою.

  Сонце торкнулося обрію. Сонце! Велике, багряне... З чим порівняти?

Довго думав школяр. Ні з чим Сонце порівнювати. Бо воно – єдине. Бо тільки воно – Сонце.

 

1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.

1. Де сидів школяр?

а) за столом у великій кімнаті

б) на траві у зеленому саду

в) за столом у зеленому саду

2. Листочки якого дерева тремтіли над головою хлопчика?

а) осики

б) берези

в) яблуні

3. Який музичний інструмент згадується у казці?

а) скрипка

б) сопілочка

в) флейта

4. Чому школяр ні з чим не порівняв Сонце?

а) бо надворі було похмуро

б) бо Сонце занадто велике

в) бо тільки воно - Сонце

 

2.  «Слова-cиноніми» Дібрати і записати.

Замислився - _____________________________________________________________________

Розповідають - ___________________________________________________________________

Побачив - ________________________________________________________________________

 

3. «З’єднай стрілками»   Що на що схоже?

Конвалія                     сопілочка

Джміль                       першокласниці

Комарик                     дзвіночок

Листочки                   струна

 

4. «Розв’яжи кросворд» Встав пропущені слова з речень.

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

  1. Над головою тремтять листочки __________.
  2. Сидить школяр за ______________ у зеленому саду й виконує завдання.
  3. З чим його _________________?
  4. Тихенько шепочуть, немов про якусь ____________ гомонять.
  5. Воно схоже на велике-велике макове __________,

 

5. «Рахуємо склади» Знайти й підкреслити  п’ятискладові слова.

 

6. «Утвори порівняння»   Подивись навколо себе і порівняй кілька предметів.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Onyshchenko Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Камінна Ніна
    Дякую за прекрасну роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Drobuna Tanay
Додано
12 березня 2019
Переглядів
12830
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку