Казки про таємниці
осінньої природи
Як починається
осінь?
ЯК ПОЧИНАЄТЬСЯ ОСІНЬ
Осінь – це дочка Діда Мороза. Старша дочка, бо є ще в нього молодша доня – Весна. В Осені коси заквітчані пшеничними колосками й червоними ягідками калини. Ходить Осінь лугами, берегами. Де зітхне, там холодом війне.
Любить Осінь ночами сидіти на березі ставка. А вранці над водою підіймається сивий туман і довго не розходиться. Оце й починається Осінь.
Бояться Осені пташки. Як тільки побачать її ластівки, злітаються і про щось тривожно радяться. А журавлі піднімаються високо в небо й тривожно курличуть.
Любить Осінь заходити в садки. Доторкнеться до яблуні – яблука червоніють.
А дятли радіють, зустрівшись з Осінню: голосно щебечуть, перелітають з місця на місце, шукають поживи на деревах.
Сьогодні теплий, сонячний день. Низько стоїть сонце – світить, але не дуже гріє. Сіла старша донька Діда Мороза під стогом сіна, розплітає косу, гріється. Співає пісню про срібні павутинки.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Осінь – це дочка Діда Мороза: |
||
а) старша |
б) середня |
в) молодша |
2. Якими колосками заквітчані коси в Осені? |
||
а) ячмінними |
б) житніми |
в) пшеничними |
3.Де любила Осінь сидіти ночами? |
||
а) на узліссі |
б) на березі ставка |
в) в полі |
4.Про що співала пісню Осінь? |
||
а) про срібні павутинки |
б) про золоті листочки |
в) про стіжок сіна |
2. «Що зайве?» Підкреслити.
У казці згадуються такі птахи: ластівки, журавлі, соловейки, дятли, іволги.
3. «Слова-антоніми» Дібрати і записати.
Тривожно – ___________________________.
Радіють – _____________________________.
Теплий – _____________________________.
Гріє – ________________________________.
4. «Скільки разів?» У казці слово «осінь» вживається __________разів.
5. «Чого не буває?» Знайти у казці і підкреслити словосполучення чи речення, які вжиті в переносному значенні.
6. «Поміркуй!» Як ти гадаєш, чи могла бути у Діда Мороза ще одна дочка? Напиши про це.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ОСІННІЙ ДЕНЬ У ЛІСІ
Осіннього дня ми пішли всім класом до лісу. Був теплий сонячний день. Галявини були вже вкриті жовтим листям. Це тільки здалеку килим здавався жовтим. А коли ми прийшли на галявину, то побачили, що цей килим барвистий. Там і багряні, й червоні, і світло-жовті, й коричневі листки. Десь далеко-далеко чувся стукіт: тук, тук, тук. То стукав дятел. І ще чули ми якийсь дивний спів: щось ніби бриніло, немов десь далеко-далеко хтось грав на дивній скрипці. Бриніло ніби десь у глибині лісу, а може, й під землею. Що ж воно таке?
Довго ми прислухалися, але не могли збагнути, що то за музика. А коли перейшли глибше в ліс, музика стала виразніша, й ми зрозуміли: то дзвенів струмок у яру.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Діти пішли всім класом: |
||
а) в поле |
б) у парк |
в) до лісу |
2.Звуки якого птаха вони почули? |
||
а) дятла |
б) зозулі |
в) соловейка |
3. Який музичний інструмент згадується у казці? |
||
а) скрипка |
б) флейта |
в) сопілка |
4. Що дзвеніло в яру? |
||
а) дитячі голоси |
б) струмок |
в) стукіт дятла |
2. «Добери слова»
Листки (які?) _________________________________________________________________
____________________________________________________________________________.
3. «Заповни клітинки» Впиши слова із казки.
д |
|
|
|
|
||
д |
|
|
|
|
|
|
д |
|
|
|
|
|
|
д |
|
|
|
|
|
|
4. «Допиши речення».
Струмок у яру співав про ____________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. «Утвори порівняння»
Струмок дзвенів, мов_______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________.
6. «Новий заголовок» Придумай і запиши свій заголовок до казки.
__________________________________________________________________________________
КУДИ ЛЕТЯТЬ ЛАСТІВКИ
Восени ластівки сідають довгим разочком на телеграфні дроти й тихенько щебечуть. Вони про щось радяться. І все поглядають на зелений луг і на обрій.
Жовтіє трава в лузі. Довшають ночі. Сонечко пізніше сходить і раніше заходить. Летять срібні павутинки. А з-за лісу йде бабуся Зима, біла хуртовина, а за нею – дід Мороз. Пора у вирій.
Порадились та й полетіли. В далекий-далекий теплий край. Там теплі озера й зелені береги. Там квітнуть великі яскраві квіти, немов соняшники. Стоять ластівки там на березі теплого озера сумують. Чому ж вони сумують?
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді
1. Восени ластівки сідають довгим разочком на: |
||
а) високі дерева |
б) телеграфні дроти |
в) дахи будинків |
2. Звідки появляється бабуся Зима? |
||
а) із гори |
б) з яру |
в) з-за лісу |
3. Хто йде за бабусею Зимою? |
||
а) дід Мороз |
б) Віхола |
в) Заметіль |
4. На що схожі квіти у далекому теплому краю? |
||
а) на чорнобривці |
б) на соняшники |
в) на мальви |
2. Математична розминка» Розв’яжи приклади і відгадай зашифроване слово.
1) 2∙6+4= |
2) 14:7-1= |
3) 4∙5+2= |
||||||||||||||
4) 5∙5-2= |
5) 15-9:3= |
6) 3:1+0= |
||||||||||||||
7) 31-8∙2= |
8) 6∙0+1= |
|
||||||||||||||
а |
б |
в |
г |
ґ |
д |
е |
є |
ж |
з |
и |
і |
ї |
й |
к |
л |
м |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
н |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
ь |
ю |
я |
’ |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
Відповідь: |
3. «Слова-синоніми» Дібрати і записати.
Радяться - _______________________________________________________________________.
Поглядають - ____________________________________________________________________.
Сумують - _______________________________________________________________________.
Йде - ___________________________________________________________________________.
4. «З’єднай стрілками»
Дроти срібні
Луг телеграфні
Павутинки яскраві
Квітки зелений
5. «Ми – поети» Допиши загадку, дібравши рими.
Швидко птах цей скрізь ___________________,
Безліч мошок ____________________________,
За вікном гніздо __________________________,
Тільки в нас він не ________________________.
6. «Поміркуй». Чому, на твою думку, сумують ластівки ? Напиши про це.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЩО НАЙТЯЖЧЕ ЖУРАВЛЯМ
Тихого осіннього вечора на узліссі сіли відпочивати журавлі. Вони летіли в теплий край. Сонце вже зайшло, то й заночують.
Притулились журавлі до білокорої берези та й курличуть щось тихо-тихо. Береза прислухається, хоче зрозуміти, про що вони гомонять.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1.Де сіли відпочивати журавлі? |
||
а) на галявині |
б) на узліссі |
в) на березі |
2. До якого дерева притулились журавлі? |
||
а) до берези |
б) до осики |
в) до тополі |
3. Як називається тепла річка в чужому краї? |
||
а) Амазонка |
б) Міссурі |
в) Ніл |
4. Чи буває в теплому краї зима? |
||
а) Так |
б) Ні |
в) Через рік |
2. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
, ,,і |
324215 |
|
|
3. «Влучне прислів’я» Вибери з поданих прислів’їв те, що підходить до казки, підкресли.
Унадився журавель до бабиних конопель.
Всюди добре, а вдома найліпше.
Журавель ще в небі, а він йому вже ціну встановлює.
Журавлі летять низько – земля вже близько.
4. «Знавці природи» Уважно прочитай інформацію.
Журавлі летять на батьківщину клином(ключем), витягнувши шиї вперед, а довгі ноги - назад. Прилетівши додому і відпочивши після важкої дороги, журавлина зграя влаштовує незвичайні танці – птахи махають крильми, задирають угору голови й підстрибують у повітря.
Дізнайся, чим живляться журавлі і напиши коротенько про це.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. «Слова-cиноніми» Дібрати і записати.
Гомонять - ___________________________________________________________________.
Бідкається - __________________________________________________________________.
Питається - ___________________________________________________________________.
Тяжка - ______________________________________________________________________.
6. «Поміркуй». Перечитай останнє речення. Чого ще немає в чужому краю? Напиши.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ВІДЛІТАЮТЬ ЛЕБЕДІ
Тихий осінній вечір. Сіло за гору сонечко. Небо на заході пурпурове – завтра буде вітер. А сьогодні тихо-тихо.
Коли це з-за лісу лунає тривожний крик: „Курли, курли ...” Високо в небі летіла зграя лебедів. Чого вони кричать так тривожно?
Здається, вони щось забирають із рідної землі. Пригадалась мені казка, що її розповідала бабуся: коли відлітають лебеді, вони своїми крильми сіють на землі печаль. Я вдивляюсь в зграю, що летить. На тонких лебединих крилах грають пурпурові відблиски вечірньої заграви. Хіба печаль пурпурова? Вона ж блакитна, бузкова, як високі могили в степу.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Куди сіло сонечко? |
||
а) за ліс |
б) за гору |
в) за море |
2. Хто розповідав казку про лебедів? |
||
а) дідусь |
б) мама |
в) бабуся |
3. Коли відлітають лебеді, то що вони сіють на землі? |
||
а) печаль |
б) надію |
в) добро |
4. На що схожа печаль? |
||
а) на високі дерева |
б) на високі могили |
в) на високі гори |
2. «Відшукай прикмету» Знайди і підкресли в тексті речення з народною прикметою.
3. «Навпаки» Прочитай і запиши підкреслене речення навпаки (антонімічно).
__________________________________________________________________________
4. Заповни клітинки» Впиши слова із казки.
|
|
|
и |
|||
|
|
|
|
и |
||
|
|
|
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
|
и |
5. «Добери колір». Перечитай речення про кольори печалі. А яка на колір радість? Напиши.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. «Ми – художники» Розфарбуй малюнок.
ДЕ БЕРУТЬСЯ СРІБНІ ПАВУТИНКИ
Сидить старенька бабуся на сонці. А сонечко осіннє не пече, а тільки гріє ласкаво. Дивиться бабуся – в повітрі плавають срібні павутинки. „Звідки вони пливуть. Де вони беруться?” – питала в бабусі внучка. А бабуся розповідає казку про ткача-павучка. На високій тополі, що стоїть над шляхом, живе ткач-павучок. Сидить він високо – високо , аж під самою хмарою. Ось як пливе біля хмаринки над тополею, то з неї сиплеться пух. Падає пух на тополю, а павук ловить його й ловить. І пряде з пушинок тоненькі ниточки. З ниток тче собі гніздечко. А зайві ниточки падають із тополі й летять – летять.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді
1. Де сидить бабуся? |
||
а) на сонці |
б) в затінку |
в) в хаті |
2. Що пливе в повітрі? |
||
а) прозорий туман |
б) осінні листочки |
в) срібні павутинки |
3. Про кого внучка слухає казку? |
||
а) про пискуна- комарика |
б) про ткача-павучка |
в) про повзуна-жука |
4. З якого дерева сиплеться пух? |
||
а) з тополі |
б) з вільхи |
в) з берези |
2. «Перелічи дійових осіб»
Дійовими особами в казці є:______________________________________________________ .
3. «Слова-антоніми» Дібрати і записати.
Старенька - _________________________.
Розповідає – ________________________.
Високо – __________________________.
Тоненькі - ___________________________.
4. «Рахуємо склади» Знайти й підкреслити трискладові слова.
5. «Заповни клітинки» Впиши слова із казки.
П |
|
|
|||
П |
|
|
|
||
П |
|
|
|
|
|
П |
|
|
|
|
|
6. «Поміркуй» Як ти гадаєш? Хто використовує ті ниточки-павутинки?Напиши про це.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЯК ПАВУЧИХА ПРОДАВАЛА ПАВУТИННЯ
Павук із павучихою наткали багато павутиння. Павучиха зібрала його у вузол та й понесла на базар продавати. Розклала товар на прилавку і голосно закричала:
– Підходьте, будь ласка, продається павутиння! Дешеве й міцне. Продається на сіті, плетінки, дитячі ліжечка!
Підходять до павучихи покупці. Торгуються, вибирають якнайміцніше павутиння. Ось купили на сіті Коник-Стрибунець і Муравлик, ось відміряє на плетінку Жаба. Ось і Кажан просить відміряти синкові на ліжечко.
Віддалік поглядає на прилавок Муха.
„Щось цікаве продають”, – подумала допитлива Муха й ну пробиратись до прилавка.
Коли ж Муха второпала, що це павучиха продає павутиння, то відійшла собі нишком і розтанула в юрбі подалі від лиха.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Хто наткав багато павутиння? |
||
а) павук |
б) павучиха |
в) павук з павучихою |
2. У чому павучиха несла на базар продавати павутиння? |
||
а) у сімці |
б) у валізі |
в) у вузлі |
3. Яке павутиння вибирали покупці? |
||
а) як найміцніше |
б) якнайтонше |
в) якнайдовше |
4. Хто не купив павутиння? |
||
а) кажан |
б) муха |
в) муравлик |
2. «Слова-cиноніми» Дібрати і записати.
Зібрала - _______________________________________________________________________.
Закричала - _____________________________________________________________________.
Віддалік - ________________________________________________________________________.
Второпала -______________________________________________________________________.
3. «Слова-родичі» Знайдіть у казці слова-родичі і підкресліть їх.
4. «Математична розминка» Розв’яжи приклади і відгадай зашифроване слово.
1) 4∙6-4= |
2) 9:9∙1= |
3) 27:3:3= |
||||||||||||||
4) 4∙8-8= |
5) 51-4∙7= |
6) 2+9∙1= |
||||||||||||||
7) 26-4∙2= |
8) 60-6∙7= |
9) 5∙6+3= |
||||||||||||||
а |
б |
в |
г |
ґ |
д |
е |
є |
ж |
з |
и |
і |
ї |
й |
к |
л |
м |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
н |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
ь |
ю |
я |
’ |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: |
5. «З’єднай стрілками»
Коник-Стрибунець плетінка
Жаба ліжечко
Кажан сіті
6. «Поміркуй» Як ти гадаєш, чому Муха не купувала павутиння, адже інші брали?Напиши.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ПАВУТИННЯ
Павук помер у своєму павутинні. Він лежав у гніздечку, скорочений, висохлий. А сітка із павутиння, як і за його життя, ворушилася від найменшого подиху вітрика.
Безтурботний, маленький Комарик, пролітаючи над зеленою травичкою, радів сонцю, ранковому леготу. Попереду був літній день – ціла вічність. Коле це комарик відчув, як з усіх боків хтось його тримає – дужий, міцний. Оглянувся й побачив, що попав у павучу сітку. Комарикове серце завмерло від жаху. „Зараз вибіжить із свого гнізда Павук і з’їсть мене”, – подумав Комарик.
Час минав, а Павук не вибігав. Комарик придивився до непорушного Павука й зрозумів, що той мертвий.
На якусь мить Комарикове серце зраділо. Та згодом Комарик збагнув увесь жах свого становища: адже павутиння залишалось павутинням.
Так, навіть після того, як Павук помирає, його тенета – завжди тенета.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Що сталося з павуком? |
||
а) помер у павутинні |
б) заплутався у павутинні |
в) спав у павутинні |
2. Від чого ворушилася сітка з павутиння? |
||
а) від подиху вітрика |
б) від крапель дощу |
в) від ранкового туману |
3. Хто потрапив у павучу сітку? |
||
а) муха |
б) комарик |
в) жучок |
4. Чого найбільше боявся комарик? |
||
а) що павук вибіжить із свого гнізда? |
б) що він заплутається у павутинні |
в) що він стане липким |
2. . «Новий заголовок» Придумай і запиши свій заголовок до казки.
_________________________________________________________________________________
3. «Влучне прислів’я» Знайти і підкресли речення, яке може бути народним прислів’ям.
4. «Розв’яжи кросворд» Впиши пропущені слова із речень. У виділених клітинках прочитаєш, кого найбільше боявся Комарик.
|
1.Оглянувся й побачив, що ____у павучу сітку. 2. Він ____у гніздечку, скорочений, висохлий. 3. Комарикове серце ____ від жаху. 4.Комарик придивився до непорушного Павука й____, що той мертвий. 5. А _____ із павутиння, як і за його життя, ворушилася від найменшого подиху вітрика.
|
5. «Відшукай уривок» Відшукай уривок, що викликає сум, співчуття. Підкресли його.
6. «Хто придумає кінець, той і буде молодець!». Продовж казку .Придумай іншу кінцівку.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ПАВУК І МЕРЕЖИВО
Дівчинка сиділа біля вікна і в’язала тоненьке біле мереживо. З темного кутка виглядав чорний Павук. Він не міг відірвати своїх павучих очей від жвавих пальців дівчинки. Його зачудували міцні нитки й гарний узор. „Оце-то сітка, – думав Павук. – На таку гарну сітку полетить найхитріша муха”.
Якось дівчинка залишила мереживо на столі, а сама пішла погуляти. Павук мерщій із свого кутка виліз на стіл та й усівся на мереживі. І здивувався. Сітка, яку в’язала дівчинка, не липуча. Значить у ній не може заплутатись навіть маленька мушка.
„Дивно, – думав Павук. – Навіщо ж дівчина плете цю стрічку?”
Дівчинка повернулась до кімнати, сіла край вікна і знов чаклувала біля свого мережива.
А Павук принишк у кутку, дивився на дівчинку й чарів: „І навіщо в’язати сітку, як нею не можне ловити мух?!”
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1.Де сиділа дівчинка? |
||
а) коло столу |
б) коло вікна |
в) коло дзеркала |
2. Яке на колір в’язала дівчинка мереживо? |
||
а) біле |
б) голубе |
в) рожеве |
3. Хто виглядав з темного кутка? |
||
а) Павук |
б) Жук |
в) Цвіркун |
4. Чи була липучою сітка, яку в’язала дівчинка? |
||
а) так |
б) ні |
в) трішки |
2. «Слова-cиноніми» Дібрати і записати.
Виглядав - _______________________________________________________________________.
Зачудували - _____________________________________________________________________.
Думав - _________________________________________________________________________.
Принишк - ______________________________________________________________________.
3. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
2 3 ,, |
О=Е З=Ж
|
|
|
4. «З’єднай стрілками
Пальці гарний
Нитки жваві
Узор найхитріша
Муха міцні
5. «Відшукай і замалюй» Замалюй кольором назви та імена героїв казки, що сховалися серед букв.
ц |
п |
о |
г |
ь |
л |
з |
х |
п |
а |
в |
у |
к |
м |
к |
п |
р |
о |
а |
д |
і |
в |
ч |
и |
н |
к |
а |
б |
д |
ж |
є |
з |
х |
ш |
г |
п |
г |
ю |
л |
р |
т |
м |
а |
е |
у |
м |
у |
х |
а |
с |
а |
е |
н |
г |
6. «Діалог» Склади діалог між Павуком та Дівчинкою.
_________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЧОРНОБРИВЦІ
Тихий осінній вечір. Заходить сонце. У блакитному небі – ключ журавлів. Наша бабуся сидить на лавці біля тину, дивиться на захід сонця. Я питаю:
– Бабусю, скажіть, для чого людина живе на світі?
Бабуся всміхнулась і каже:
– Щоб жити вічно.
Я не міг збагнути. Як це – жити вічно?
Бабуся каже:
– Ходімо до саду.
Пішли ми до саду. Там доцвітали чорнобривці. Бабуся зібрала жменьку сухого насіння квітів, зав’язала у вузлик.
– Почекай до весни, – зрозумієш, – сказала вона й поклала вузлик із насінням чорнобривців у сухий куточок.
Настала весна. Ми з бабусею посіяли на грядці насіння. Зійшло, піднялося, зацвіло. Які вони красиві ці чорнобривці. Кращі, ніж восени.
- Ось і людина живе, щоб вічно жила її краса, – сказала бабуся. – батьки живуть, щоб виховувати дітей. А діти потім народжують своїх дітей, щоб вічно жив людський рід.
– А для чого живе людський рід? – знову питаю я.
– Для щастя.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді
1. Які птахи летіли у небі? |
||
а) лебеді |
б) журавлі |
в) гуси |
2. Де доцвітали чорнобривці? |
||
а) у саду |
б) на городі |
в) коло тину |
3. Скільки бабуся зібрала сухого насіння? |
||
а) торбинку |
б) склянку |
в) жменьку |
4. Для чого живе людський рід? |
||
а) для щастя |
б) для достатку |
в) для краси |
2. «Заповни клітинки» (Впиши слова із казки)
С |
|
|
|
|||
С |
|
|
|
|
||
С |
|
|
|
|
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
3. «Словотворення» Запиши, з який слів утворилося подане слово.
Чорнобривці = ______________________ + ________________________.
4. «Навпаки» Прочитай і запиши виділене речення навпаки антонімічно.
______________________________________________________________________________
5. «Відшукай речення» Знайти й підкреслити зеленим кольором спонукальні , а синім – питальні речення.
6. «Що найбільше сподобалось?» Визначити уривок, що найбільше сподобався. Підкреслити.
МАЛЬВА І ХАТНЯ КВІТКА
Під хатою росла Мальва. Вона була струнка та висока. ЇЇ рожевій квітці захотілось заглянути у вікно: що там?
За склом стояв маленький горщик, у ньому – зелена стеблинка, на якій була рожева квіточка. Така, як і в Мальви, тільки дрібненька.
Мальва питає:
– Ти хто?
– Я – Хатня Квітка, – почулося з вазона.
– Як же ти живеш у хаті? – здивувалася Мальва. – Там же немає ні сонця, ні дощу.
– Мене щодня поливають, мої листочки миють... – стала розповідати Хатня Квітка. – Я живу багато років. Я пам’ятаю багато зим. Ти восени гинеш, а я й далі живу. ..
Мальва слухала, слухала, а тоді й каже:
– А ти знаєш, що таке ранковий вітерець?
– Ні, не знаю, – каже Хатня квітка. – А що це таке?
Мальва співчутливо глянула на Хатню квітку , похитала рожевою голівкою і сказала:
– Краще жити лише до осені, але знати, що таке ранковий вітерець.
1.. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де росла Мальва? |
||
а) під хатою |
б) на городі |
в) коло тину |
2. Яким кольором цвіла Мальва? |
||
а) білим |
б) рожевим |
в) червоним |
3. У чому росла Хатня Квітка? |
||
а) у маленькому горщику |
б) у великому відрі |
в) в кольоровому ящику |
4. Чим хвалилася Хатня Квітка? |
||
а) живе на гарному вікні |
б) живе багато років |
в) живе з дівчинкою |
2. «Слова-cиноніми» Дібрати і записати.
Заглянути -_____________________________________________________________________.
Дрібненька - ___________________________________________________________________.
Живеш - _______________________________________________________________________.
Розповідати - ___________________________________________________________________.
3. «Влучне прислів’я» Відшукай у казці речення, яке може бути народним прислів’ям, підкресли.
4. «Запитуємо – відповідаємо» Склади кілька запитань за змістом казки.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. «Рахуємо склади» Знайди й підкресли у казці чотирискладові слова.
6. «Продовж речення»
Там же немає ні сонця, ні дощу, _____________________________________________________
_________________________________________________________________________________
ЗЕЛЕНЕ ТА РУМ’ЯНЕ ЯБЛУЧКА
У саду виросла маленька яблунька. Зацвіли на ній дві квітки: одна – на вершку, друга – на нижній гілці, майже над землею. Зав’язалися два яблучка: одне – вгорі, друге – внизу. Обидва маленькі, зелененькі, покриті м’якеньким пушком. Пробіг маленький хлопчик, глянув на них та й каже:
– Які ви кислі.
І скривився.
Улітку були спекотні дні. Нижньому яблучку в затінку прохолодно, а горішньому – жарко.
– От добре, що я внизу. Не пече мені сонечко. Як тільки ти ото біля самого сонця живеш?
Мовчить горішнє яблучко.
Закінчилося літо. Якось ранесенько подивилося нижнє яблучко вгору і бачить: горішнє яблучко золоте, рум’яне. А на себе глянуло: зелене, з м’якеньким пушком, майже таке саме, як весною.
Дивується нижнє яблучко та й каже горішньому:
– Чому ти таке рум’яне? А я чому таке зелене?..
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де виросла маленька яблунька? |
||
а) на узліссі |
б) коло школи |
в) у саду |
2. Скільки квіток зацвіло на яблуньці? |
||
а) дві |
б) три |
в) чотири |
3. Кому належать слова: «Які ви кислі.» |
||
а) хлопчикові |
б) дівчинці |
в) синичці |
4. Яке було літо? |
||
а) холодне |
б) дощове |
в) спекотне |
2. «Перелічи дійових осіб»
Дійовими особами в казці є:_________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
3. «Слова-антоніми» Дібрати і записати.
Маленька - _____________________________________.
Кислі - _________________________________________.
Нижньому - _____________________________________.
Мовчить - ______________________________________.
4. «Зміни речення” Зміни підкреслене речення, щоб була інша пора року.
_________________________________________________________________________________
5. «Ми – художники» Розфарбуй яблучка відповідними кольорами із казки.
6. «Діалог» Продовж діалог між яблучками.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ФЛЕЙТА І ВІТЕР
У саду на лавці сидів Музикант. Він грав на флейті. До його чудової пісні прислухалися і пташки, і дерева, й квіти. Навіть Вітер приліг під кущем і з подивом слухав гру на флейті.
Грав Музикант про сонце в блакитному небі, про біленьку хмаринку, про сіреньку пташку – жайворонка , і про щасливі дитячі очі.
Замовкла пісня, поклав Музикант флейту на лавку й пішов до хати. Підвівся Вітер з-під куща, прилетів до флейти та й подув з усієї сили.
Загула флейта, мов осіння негода під стріхою. Подув Вітер ще дужче, а флейта не грає – гуде та й гуде.
„Чому ж це так? – подумав Вітер. – Я залюбки можу вирвати дуба з корінням, скинути дах з хатини. Чого ж флейта не підкоряється мені, не грає?”
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де сидів Музикант? |
||
а) у саду на лавці |
б) у парку під деревом |
в) у лісі на пеньку |
2. Хто приліг під кущем? |
||
а) Зайчик |
б) Вітер |
в) Песик |
3. Про яку пташку грав Музикант? |
||
а) про соловейка |
б) про жайворонка |
в) про горобчика |
4.Хто заграв на флейті, коли Музикант пішов до хати? |
||
а) Вітер |
б) Хлопчик |
в) Дівчинка |
2. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
,, К=Ф |
О=Е ,,, , |
|
|
3. «Чи є таке у казці?» Прочитай речення, викресли зайве.
Замовкла пісня, поклав Музикант флейту на дерев’яну лавку і пішов до хати відпочивати.
4. «Знайди порівняння» Знайди у казці і підкресли порівняння.
5. «Поміркуй» Про що ще міг грати Музикант. Допиши.
Музикант грав про ________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. «Дай відповідь» Запиши відповідь Вітрові на його запитання.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЯЛИНКА І ЛИПА
Настала осінь. Листя пожовкло. Журиться липа, скоро опаде барвисте вбрання і спи аж до весни. А біля неї росте вічнозелена Ялинка. Знає Липа, що Ялинка й узимку зеленітиме. От і просить:
– Ялинко, розповіси мені весною яка вона – зима. Я ж спатиму й не побачу її... А дятел каже: красива, срібляста. Яка ж вона – красива зима?
Ось і зима настала. Спить Липа, а Ялинка милується вечірньою зорею, білим сніговим покривалом.
Минула зима, розтанув сніг, задзвеніли струмки, заспівав жайворонок. Проснулася Липа та й питає:
Ялинка довго мовчала, потім зітхнула й тихо мовила:
1.. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді/
1. Що робила Липа восени? |
||
а) раділа |
б) журилась |
в) співала |
2. Про що просила Липа Ялинку? |
||
а) зігріти взимку від холоду |
б) розказати навесні про зиму |
в) спати взимку разом з нею |
3. Хто називав зиму красивою і сріблястою? |
||
а) ворона |
б) сорока |
в) дятел |
4. Хто заспівав навесні разом із струмками? |
||
а) соловей |
б) жайворонок |
в) дрізд |
2. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
1 3 3 2 1 5
|
3 4 ,, |
|
|
3. «Незвичайна математика» Відгадай слово.
Морози – моро + димарі – ди – рі = __________________.
4. «Новий герой» Хто ще може розповісти Липі про зиму?Напиши про це.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. «Ми – художники» Розфарбуй героїв даної казки
6. «Лист героєві твору» Написати коротенького листа Липі з розповіддю про Зиму.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ПТАШИНА КОМОРА
Ранньої осені у степу не вщухав пташиний щебет. Пташки зліталися на вижате поле, клювали зерно.
На узліссі стояла Горобина. На ній доспіли червоні ґрона. Стоїть вона й дивується, чому до неї пташки не летять.
Летів Дрізд. Горобина й питає:
– Дрозде, чого ти не хочеш покуштувати моїх ягід?
– Зачекай, Горобино, ягоди твої пригодяться у найскрутнішу хвилину. На твоїх гілках – наша пташина комора.
Випав сніг. Білим килимом покрив поля. Позамітав траву. Удень і вночі співає свою журливу пісню холодний вітер.
Ранесенько прокинулася Горобина від пташиного щебету. Бачить – прилетіли до неї дрозди і дятли.
– Ось тепер і пташина комора нам знадобилася, – защебетав Дрізд. – Пригощай нас, Горобино, ягодами своїми.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Що не вщухало в степу ранньої осені? |
||
а) дитячі голоси |
б) пташиний щебет |
в) дзюрчання струмка |
2. На яке поле зліталися пташки клювати зерно? |
||
а) на вижате |
б) на засіяне |
в) на виоране |
3. Де росла Горобина? |
||
а) на полі |
б) на узліссі |
в) на березі річки |
4. Хто співав журливу пісню? |
||
а) Горобина |
б) дрозди і дятли |
в) холодний вітер |
2. «Новий заголовок» Придумай і запиши свій заголовок до казки.
_______________________________________________________________________________
3. «Математична розминка» Розв’яжи приклади і відгадай зашифроване слово.
1) 9:9+3= |
2) 3∙6+1= |
3) 7∙(27-24)= |
||||||||||||||
4) 20-8:8= |
5) 34 - 4∙8= |
6) 67 – 7∙8= |
||||||||||||||
7) 12:4+15= |
8) 10 :10+0= |
|
||||||||||||||
а |
б |
в |
г |
ґ |
д |
е |
є |
ж |
з |
и |
і |
ї |
й |
к |
л |
м |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
н |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
ь |
ю |
я |
’ |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
Відповідь: |
4. «Запам’ятай» Прикмети про горобину
Якщо горобини в лісі багато – осінь буде дощовою.
Горобина квітує – час сіяти льон.
Пізнє квітування горобини – до довгої осені.
5. «Відшукай речення» Знайди й підкресли зеленим кольором спонукальне, а синім – питальне речення.
6. «Поміркуй» Як дякували птахи Горобині за пригощання. Запиши.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
КОТИК І ЇЖАЧОК
Один Мисливець знайшов у лісі маленького Їжачка. Загорнув його в хустинку і приніс додому. Поклав на підлозі в кімнаті.
А в кутку сидів маленький Котик. Він і думає: „Що це за сірий клубочок?”
Плигнув Котик, простягнув лапку й поторкав Їжачка. Та вколовся й жадібно занявчав. А Їжачок злякався і сховав голівку.
Мисливець налив у тарілочку молока й поставив на підлогу. Котик пив молоко, а Їжачок боявся й підійти. Але раптом посмілів, підійшов до тарілочки й став хлебтати разом з Котиком.
Вони подружилися. Поруч лягли спати, а увечері ходили удвох до лісу на прогулянку.
Та ось Їжачок пішов у ліс і не повернувся.
Довго ждав його Котик, жалібно нявчав...
Коли було мисливець наливає Котикові молока, він усього не випиває. Залишає Їжачкові. Думає, що той повернеться.
А Їжачка нема й нема.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді/
1. Де знайшов Мисливець маленького Їжачка? |
||
а) у саду |
б) у полі |
в) у лісі |
2. У що загорнув Мисливець свою знахідку? |
||
а) у хустинку |
б) у мішок |
в) у торбинку |
3.Чим годували Їжачка? |
||
а) картоплею |
б) молоком |
в) яблуками |
4.Навіщо ходили ввечері Їжачок з Котиком до лісу? |
||
а) на прогулянку |
б) на полювання |
в) знайти маму Їжачка |
2. «Перелічи дійових осіб»
Дійовими особами в казці є:________________________________________________________/
3. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
,,,
|
Ї,, 4 3 1 |
|
|
4. «Знавці природи. Уважно прочитай інформацію.
Улітку їжак годується вночі, але весною, коли він пробудиться від зимового сну, їжакові не до «режиму» Щоб угамувати голод, він шарудить сухим листям і вдень і вночі.
Дізнайся, що може шукати їжак під листям і напиши коротенько про це.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. « Добери слова»
Котик (який?) ______________________________________________________________.
Їжак (який?)________________________________________________________________.
6. «Хто придумає кінець, той і буде молодець!». Придумай іншу кінцівку і запиши.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЯК ЇЖАЧОК ДО ЗИМИ ГОТУВАВСЯ
У лісі жив Їжачок. Знайшов він собі кімнату у дуплі старої липи. Тепло там і сухо. Ось настала осінь. Падає жовте листя з дерев. Скоро й зима настане. Почав готуватися Їжачок до зими. Пішов до лісу, наколов на свої голочки сухого листя. Приніс до своєї кімнатки, розіслав листя, стало ще тепліше.
Знов пішов до лісу Їжачок. Назбирав грушок, яблук, шипшини. Приніс на голочках до хатини, склав у бочці. А бочку він зробив із березової кори.
Ще раз пішов Їжачок до лісу. Знайшов грибів, насушив і теж поклав у бочку.
Тепло і затишно Їжачкові, але сумно одному. Захотілось Їжачкові знайти товариша. Пішов до лісу, зустрів Зайчика. Не хоче Зайчик іти в хатину до Їжачка. І сіра Мишка не хоче, і Ховрашок не хоче. Бо у них свої нори. Зустрів Їжачок Цвіркуна. Сидить Цвіркун на сухій стеблині, дрижить від холоду.
Пострибав Цвіркун у хатину до Їжачка – радий - радий...
Настала зима. Їжачок казку Цвіркунові розповідає, а Цвіркун пісню Їжачкові співає.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де знайшов собі кімнату Їжачок? |
||
а) у дуплі старої липи |
б) під корінням дуба |
в) під густим кущем |
2.З кори якого дерева Їжачок зробив бочку? |
||
а) із ялини |
б) із берези |
в) із липи |
3. Чому Їжачкові було сумно? |
||
а) бо жив сам |
б) бо поряд було шумно |
в) бо нікого не знав |
4. Де сидів Цвіркун і дрижав від холоду? |
||
а) на сухій стеблині |
б) на мокрій траві |
в) під корою дерева |
2. «Новий заголовок» Придумай і запиши свій заголовок до казки.
_______________________________________________________________________________
3. «Добери кольори» Пошир підкреслене речення іншими назвами кольорів.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. «Що зайве?» Підкреслити.
У казці згадуються такі лісові мешканці: Їжачок, Цвіркун, Білочка, Зайчик, Ховрашок, Мишка.
5. «Поширити речення»
Їжачок казку Цвіркунові розповідає про __________________________________________, а Цвіркун пісню Їжачкові співає про __________________________________________________.
6. «Поміркуй» Як ти гадаєш, хто погодився б іще перезимувати у Їжачка? Напиши.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЛИСИЦЯ ТА ЇЖАК
Упіймала Їжака Лисиця та й несе до нори. Бо з Їжаком багато мороки: довго треба з-під колючок смачне м’ясо добувати.
Біжить Лисиця, аж бачить: дохле Мишеня лежить. Хочеться Лисиці взяти й Мишеня, та Їжак у зубах. Ось вона й каже:
- Їжачок, візьми в свої зуби Мишеня, прийдемо додому, я тобі хвостика дам.
Знає Їжак, що Лисиця з’їсти його збирається разом з Мишеням. Та й вирішив її обманути.
- Болять у мене зуби, Лисичко, - мовить він. – Бери Мишенятко своїми зубами, а я тобі за хвіст зубами учеплюся.
Хоч і хитра була та Лисиця, але не втяла, що Їжак хоче обманути її. Дуже вже хотілось бідній поласувати Мишенятком. Випустила вона із зубів Їжачка, взяла Мишенятко.
АЇжакпідійшовдохвостайучепивсязанайтоншуволосину.
Лисицяпобігла,волосинкавідірвалася.АЇжакукущі–тайпоньому.
1. «Роз’єднай» Роз’єднай прямими лініями і прочитай кінцівку казки.
2. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Куди несла Лисиця Їжака? |
||
а) до нори |
б) у кущі |
в) до річки |
2. Чому Лисиця не відразу їла Їжака? |
||
а) була не голодна |
б) несла лисенятам |
в) бо багато мороки |
3. Кого ще побачила Лисичка? |
||
а) зелене Жабеня |
б) дохле Мишеня |
в) мале Курча |
4. Що пообіцяла Лисичка Їжачкові? |
||
а) лапку з Жабеняти |
б) крильце з Курчати |
в) хвостика з Мишеняти |
3. «Слова-антоніми» Дібрати і записати
Багато - ______________________________.
Довго - ______________________________.
Біжить - _____________________________.
Найтоншу - __________________________.
4. «Відшукай і замалюй» Замалюй кольором назви героїв казки, що сховалися серед букв.
ц |
п |
о |
г |
ь |
л |
з |
л |
и |
с |
и |
ц |
я |
м |
к |
п |
р |
о |
а |
м |
і |
к |
у |
ц |
ф |
я |
ь |
б |
д |
ж |
є |
ї |
ж |
а |
к |
п |
г |
м |
и |
ш |
е |
н |
я |
е |
у |
ц |
й |
ф |
ч |
с |
а |
е |
н |
г |
5. «Відредагуй загадку».
Звір, у лісі, дикий, живе, __________________________________________________
Кури, індики, душить. __________________________________________________
6. «Знавці природи» Уважно прочитай інформацію.
Узимку лисиці живляться здебільшого мишами і полівками, добуваючи їх з-під снігу. Такий спосіб полювання називається мишкуванням. Знаходить гризунів під товстим шарм снігу рудий хижак завдяки надзвичайно гострому нюху і слухові. Обнюхавши сніг й упевнившись, що здобич коло носа, лисиця швидко риє замет передніми лапами. Якщо полівка кидається навтьоки, лисиця, змахнувши хвостом, блискавично злітає в повітря і ловить жертву зверху.
Дізнайся, як маленькі лисенята вчаться полювати і напиши коротенько про це.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЯК ЇЖАЧИХА СВОЇХ ДІТЕЙ ПРИГОЛУБИЛА
У їжачихи було двоє їжаченят. Мов клубочки, кругленькі, з маленькими голочками. Одного разу покотилися клубочки поживи шукати. Котяться їжачки садом, котяться городом, аж бачать – зайчик. Їсть солодку морквину. І їжаченятам захотілося моркви покуштувати. Ледве висунули маленькі голівки, а зайчик як крикне:
– Геть звідси, гидкі, колючі!
Прикотилися клубочки до матусі, плачуть.
– Чого ви плачете, діти? – питає мати.
– Зайчик он каже, що ми гидкі, колючі, – плачуть їжаченята.
Їжачиха пригорнула маленьких, приголубила:
–Та хіба ж ви колючі, дітки мої ріднесенькі, – заспокоїла
вона. – Волоссячко на вас м’якеньке, як льон. Та ви ж пухкі,
мов ті м’ячики...
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1.Скільки їжаченят було у їжачихи? |
||
а) двоє |
б) троє |
в) четверо |
2. Кого зустріли малі їжачки? |
||
а) лисичку |
б) зайчика |
в) вовчика |
3. Що їв зайчик? |
||
а) солодку морквину |
б) листату капустину |
в) соковите яблуко |
4. Як зайчик назвав їжаченят? |
||
а) бридкі, голчасті |
б) малі, погані |
в) гидкі, колючі |
2. «Перелічи дійових осіб»
Дійовими особами в казці є:______________________________________________
3. «Влучне порівняння» Знайдіть у казці порівняння і підкресліть їх.
4. «Ми – художники» Уважно роздивись малюнки і подумай, що не так. Домалюй.
5. «Слова-родичі» Знайдіть слова-родичі і обведіть їх.
6. «Лист героєві твору» Написати коротенького листа їжачкам, заспокоїти їх та переконати, що добре бути колючими.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
СТАРИЙ ПЕНЬ
Росло в лісі велике гіллясте дерево. Весною воно вкривалося зеленим листом, білими квітками. Прилітали до квіток бджоли і джмелі. Поселилися на дереві співучі пташки. Щовесни повертались вони з теплого краю, знаходили своє дерево й весело щебетали: «Доброї весни, рідне дерево, ось ми й прилетіли до тебе». Радісно жилося дереву, бо багато було в нього друзів.
Минуло багато років. Постаріло дерево, засохло. Прийшли до лісу люди, спиляли його й кудись повезли.
Залишився тільки пень. Від суму й самотності покрився він сірим пилом. Боляче йому було, коли пригадував, як зліталися до нього бджоли й джмелі, як співали пташки... Прилетіли, правда, якось пташки весною, покружляли над пеньком, защебетали тривожно та й полетіли.
Пень аж заплакав із туги. Так захотілося йому чиєїсь прихильності, дружби.
Настала осінь. Якось прибіг до пенька їжак. Вирив ямку та й носить сухі листочки, жмутки пахучого моху — стеле зимову постіль. Зрадів старий пень, лагідний такий до їжака. І їжак із пнем став ласкавий. Подружилися вони, розповіли один одному про своє життя. Аж помолодів пень, зацвів зеленим мохом. Бо є тепер у нього друг.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Якими квітами вкрилось навесні велике гіллясте дерево? |
||
а) рожевими |
б) білими |
в) жовтими |
2. Які комахи прилітали до квіток на дереві? |
||
а) бджоли і метелики |
б) джмелі і жуки |
в) бджоли і джмелі |
3. Чому радісно жилося дереву? |
||
а) було багато друзів |
б) надворі тепла погода |
в) між вітами гуляв вітер |
4. З ким восени подружився старий пень? |
||
а) з цвіркуном |
б) з їжаком |
в) з мишкою |
2. «Влучне прислів’я» Вибери з поданих прислів’їв те, що підходить до казки, підкресли його.
Дружній череді і вовк не страшний.
Без вірного друга велика туга.
Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.
3. «Поширити речення»
Прилетіли, правда, якось пташки весною, покружляли над пеньком, защебетали тривожно та й полетіли, бо ______________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
4. «З’єднай стрілками»
Пташки зимова
Дерево співучі
Листочки гіллясте
Постіль сухі
5. «Рахуємо склади» Знайди й підкресли односкладові слова.
6. «Діалог» Склади діалог між Пеньком та Їжаком.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ОСА СТУКАЄ У ВІКНО
Перші дні навчального року. В класі жарко. За вікном синє небо „бабиного літа”.
Молода вчителька розповідає про осу. Про те, як оса випурхує з гнізда, перелітає з квітки на квітку, збирає мед...
Край вікна сидить маленький чорноокий Федько. Йому хочеться думати про те, що розповідає вчителька, але в нього не вистачає сил. Федько дивиться у вікно. Учительчині слова гудуть, як вітер у ясенах, що ростуть за вікном.
Коли це в шибку щось стукнуло. Федько скинувся й завмер: поруч із шибкою – осине гніздо, туди одна за одною заповзають оси. А ця оса усе б’ється в шибку, дзижчить, наче плаче.
– Федько, чого ти не слухаєш?
Хлопець розчулено каже учительці:
– Дивіться, над вікном осине гніздо... І оса дзижчить та й дзижчить...
Стукає у шибку.
У класі стало тихо-тихо. Чути було тільки осине дзижчання.
– Справді, оса стукає в шибку, – прошепотіла вчителька. – Відчини вікно, Федю.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді
1. Про що розповідала молода вчителька? |
||
а) про осу |
б) про бджолу |
в) про джмеля |
2. Яким був хлопчик Федько? |
||
а) маленький кароокий |
б) високий чорноокий |
в) маленький чорноокий |
3. Які дерева росли за вікном? |
||
а) явори |
б) ясени |
в) ялини |
4. Що було над вікном? |
||
а) осине гніздо |
б) ластів’яче гніздо |
в) гніздо горобців |
2. «Слова-антоніми» Дібрати і записати
Перші - ___________________________________.
Жарко - ___________________________________.
Молода - __________________________________.
Тихо-тихо - ________________________________.
3. «Знавці природи» Уявіть, що ви були на тому уроці і чули розповідь учительки про осу.. Напишіть що таке осине гніздо?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. «Відшукай речення» Знайди й підкресли зеленим кольором спонукальне, а синім – питальне речення.
5. «Що найбільше сподобалось?» Виділити уривок, що найбільше сподобався.
6. «Хто придумає кінець, той і буде молодець!». Продовж казку.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________