Казки про таємниці
літньої природи
Соромно перед
Соловейком
СОРОМНО ПЕРЕД СОЛОВЕЙКОМ
Оля й Ліда надумали сходити до лісу. Ішли та й ішли, в дорозі стомились та й сіли на траві перепочити.
Витягли з сумки хліб, масло, яєчка та й підобідують. Коли це на дерево сів соловейко і заспівав. Зачаровані його красивим співом, Оля й Ліда сиділи й боялися поворухнутись.
Аж тут він замовк.
Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ.
Ліда зібрала недоїдки, загорнула в газету й поклала в сумку.
–Навіщо ти зібрала сміття? – запитала Оля. – Це ж у лісі... Ніхто не бачить...
Соромно перед соловейком ...– тихо відповіла Ліда.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Як звали дівчаток? |
||
а) Оля і Лада |
б) Юля і Ліда |
в) Оля і Ліда |
2. Перепочиваючи, дівчатка: |
||
а) снідали |
б) підобідували |
в) вечеряли |
3. Де поділа недоїдки Оля? |
||
а) викинула під кущ |
б) поклала в сумку |
в) спалила |
4. Де поділа недоїдки Ліда? |
||
а) викинула під кущ |
б) поклала в сумку |
в) спалила |
2. «Заповни клітинки» Впиши слова із казки.
С |
|
|
||||
С |
|
|
|
|||
С |
|
|
|
|
||
С
|
|
|
|
|
|
|
С
|
|
|
|
|
|
|
3. «Зміни себе» Уяви себе на місці дівчаток. Напиши кілька речень про те, як би ти вчинив у даній ситуації. ________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. «Незвичайна математика» Розшифруй слово.
Сова – ва +ложка – жка + весна – сна +й =__________________________________________
5. «Знавці природи» Уважно прочитай інформацію.
Маестро соловей починає співати, коли листя на березі розгортається наскільки, що на ньому легко утримуються краплі роси. А прилітає ця великоока рудо хвоста пташка трохи раніше – на початку травня, але кілька днів мовчить, обживаючись на новому місці. Найбільше полюбляє соловей непролазні черемхові, бузинові та вільхові зарості на берегах річок. Співає до середини червня.
Дізнайся, де зимують соловейки, і напиши коротенько про це.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. «Поміркуй» Якби соловейко вмів говорити по-людськи, то щоб він сказав Олі?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ДЕ НОЧУЄ ВОДЯНА ЛІЛІЯ
Росте на ставку біла квітка – водяна Лілія. Росте вона собі у воді. Радісно розтуляє свої пелюсточки до сонця. Сів на білу квітку Метелик. Хоче переночувати, бо вже вечір заходить. Коли це водяна Лілія каже:
– Лети, Метелику, шукай собі іншу квітку, бо я лягаю спати вночі під водою.
– Чому? – здивувався Метелик.
– Бо в мене там, під водою, м’яка постіль.
Склала Лілія білі пелюсточки й тихо пішла спочивати під воду.
А Метелик полетів на берег.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де росла водяна Лілія? |
||
а) на річці |
б) на ставку |
в) на озері |
2. Чому на Лілію сів Метелик? |
||
а) хотів переночувати |
б) хотів напитися соку |
в) ховався від горобця |
3. Як спить водяна Лілія? |
||
а) під водою |
б) над водою з розкритими пелюстками |
в) над водою із закритими пелюстками |
4. Куди полетів Метелик після розмови з Лілією? |
||
а) на берег |
б) на сусідню квітку |
в) на вербу |
2. «Відредагуй загадки»
Стоять вінки на воді, красуні білі в них й золоті.
_________________________________________________________________________________
З води сидить росте, дивиться на воді, у воду
_________________________________________________________________________________
3. «Слова-антоніми» Дібрати і записати.
Біла - ___________________________.
У воді - __________________________.
Радісно - _________________________.
М’яка - __________________________.
4. «Чи є таке у казці?» Закресли зайве.
Склала Лілія свої білі пелюсточки й тихо пішла спочивати до ранку під воду.
5. «Ми – художники» Розфарбуй метелика із даної казки.
6. «Хто придумає кінець, той і буде молодець!». Придумай, де цієї ночі переночував метелик._________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ДІВЧИНКА І РОМАШКА
Ясного сонячного ранку Дівчинка вийшла погуляти на зелений лужок. Коли це чує: хтось плаче. Прислухалась і збагнула: плач долинає з-під каменя, що он лежить. Камінь невеликий, але дуже твердий. Дівчинка нахилилася й питає:
Відвернула Дівчинка той камінь і побачила ніжну стеблинку Ромашки.
Дівчинка й Ромашка подружилися. Щоранку дівчинка приходила до Ромашки й вони разом зустрічали сонечко.
Ось той Маків Дзвіночок приятелює із сонечком. А ось та маленька квіточка Незабудка – подруга Весняного вітру. Ні, квітка не могла б жити нічия.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Куди вийшла гуляти Дівчинка? |
||
а) у зелений садок |
б) на зелений лужок |
в) у зелений лісок |
2. Звідки долинав плач? |
||
а) з-під каменя |
б) з-під пенька |
в) з-під кори дерева |
3. Як Дівчинка врятувала Ромашку? |
||
а) пересадила квітку |
б) полила рослину |
в) відсунула Камінь |
4. Коли зустрічалися Дівчинка і Ромашка? |
||
а) вранці |
б) опівдні |
в) увечері |
2. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
321 Ч ,,,, |
321 ,,, |
|
|
3. «З’єднай стрілками»
Ранок кам’яний
Лужок сонячний
Стеблинка зелений
Гніт ніжна
4. «Відшукай речення» Знайти й підкреслити зеленим кольором спонукальне, а синім – питальне речення.
5. «Математична розминка» Розв’яжи приклади і відгадай зашифроване слово.
1) 28:4-1= |
2) 6∙2+0= |
3) (15+15):10= |
||||||||||||||
4) 80-60+8= |
5) 7∙1+2∙2= |
6) 67-35-14= |
||||||||||||||
7) 5∙1∙3= |
8) 10:1-9= |
|
||||||||||||||
а |
б |
в |
г |
ґ |
д |
е |
є |
ж |
з |
и |
і |
ї |
й |
к |
л |
м |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
н |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
ь |
ю |
я |
’ |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
Відповідь: |
6. «Збери слова» Напиши назви кількох квітів і з ким вони приятелюють.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ОЙ ЯКИЙ МУЗИКА!
У високому зеленому просі жив Цвіркун. Удень він ховався від сонця. А як тільки сонечко зайде – Цвіркун вилазить на високе стебло. Сяде на зеленому листку. Перед ним просо як ліс. Сяде й настоює свою скрипку. Бо Цвіркун – ой який музика! У нього співуча скрипочка. Доторкнеться до неї Цвіркун смичком – бринить дивна, чарівна музика.
Слухають ту музику дерева і квіти.
Слухають зайчики й мишенята.
Слухає весь степ.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де жив Цвіркун? |
||
а) у високому зеленому житі |
б) у високому зеленому просі |
в) у високому жовтому просі |
2. Що робив Цвіркун удень? |
||
а) ховався від сонця |
б) грівся на сонечку |
в) спав у затінку |
3. Коли Цвіркун прочинав грати свою музику? |
||
а) коли сонечко зійде |
б) коли сонечко припікає |
в) коли сонечко зайде |
4. Який музичний інструмент був у Цвіркуна? |
||
а) скрипочка |
б) дудочка |
в) сопілочка |
2. «Новий заголовок» Придумай і запиши свій заголовок до казки.
_________________________________________________________________________________
3. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
1 2 145 ,, |
135 2145
|
|
|
4. «Відшукай і замалюй» Замалюй кольором слова із казки, що сховалися серед букв.
ц |
п |
о |
ц |
в |
і |
р |
к |
у |
н |
в |
і |
к |
м |
к |
п |
р |
о |
а |
м |
і |
к |
у |
ц |
ф |
я |
ь |
б |
с |
к |
р |
и |
п |
к |
а |
п |
г |
с |
м |
и |
ч |
о |
к |
е |
у |
ц |
й |
ф |
ч |
с |
а |
е |
н |
г |
5. «Знавці природи» Уважно прочитай інформацію.
Цвіркуни сюрчать завдяки тому, що труть одне надкрилля об друге. Живуть у кронах кущів та дерев і особливо завзято співають теплими літніми вечорами. Його крихітні личинки виходять із землі наприкінці весни; вони ще безкрилі, а тому сюрчати не вміють. «Заспівують» цвіркуни тільки в другій половині липня.
Дізнайся, чим живляться цвіркуни і напиши коротенько про це.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. «Поширити речення» Перечитай останнє речення. Хто ще слухає пісню цвіркуна? Напиши.__________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ХЛОПЧИК І ЛОПУХ
Ішов хлопчик луками. До його штанців причепився колючий реп’ях. Був той реп’ях дуже цікавий – захотілося йому переселитися на нове місце.
Іде хлопчик у село і реп’ях мандрує. І все дивується, які будинки, яка широка вулиця, які високі стовпи з електричними дротами.
А один зелений моріжок поруч із триповерховим будинком видався йому дуже затишним. Уколов тоді реп’ях хлопчика за ногу. Хлопчик одірвав колюче сім’я й кинув на моріжок.
Будинок, що сподобався реп’яхові, – то школа. Через рік діти помітили серед трави широке листя якоїсь дивної рослини з фіолетовою квіткою. Над квіткою гудів джміль.
Діти оточили фіолетову квітку та й дивуються: і як вона тут виросла? Затамувавши дух, фіолетова квітка слухала дитячі слова. Вона вдивлялася в личка дітей, шукала свого знайомого хлопчика.
Ось і він, дивується разом з іншими. Фіолетова квіточка усміхнулася до хлопчика. Вона аж трохи нахилилася до нього своїми пелюстками. І шепотіла: „Дякую тобі, хлопчику. Ти прийшов у луки, щоб допомогти мені переселитися в цей гарний куточок”.
Але хлопчик не почув шепоту лопуха, а про колюче насіння він уже й забув.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Кудою йшов хлопчик до зустрічі з лопухом? |
||
а) садок |
б) луками |
в) лісом |
2. До чого причепився реп’ях? |
||
а) до штанців |
б) до рукава |
в) до взуття |
3. Який будинок сподобався реп’яхові? |
||
а) магазин |
б) школа |
в) цирк |
4. Хто гудів над квіткою лопуха? |
||
а) джміль |
б) бджола |
в) оса |
2. «Віднови нумерацію» Правильно пронумерувати пункти поданого плану.
□ Подяка хлопчикові.
□ Реп’ях причепився.
□ Фіолетова квітка.
□ Сподобалася школа.
3. «З’єднай стрілками»
Реп’ях зелений
Вулиця колючий
Дроти широка
Моріжок електричні
4. «Хвилинка уяви» Щоб ви показали реп’яхові? Напишіть.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. «Що найбільше сподобалось?» Визначити уривок, що найбільше сподобався.
6. «Хто придумає кінець, той і буде молодець!». Придумай іншу кінцівку. Напишіть кілька речень. __________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
КВІТКА СОНЦЯ
На високому стеблі велика квітка з золотими пелюстками. Вона схожа на сонце. Тому й називають квітку соняшником. Спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки. Та тільки сходить ранкова зірниця, пелюстки тремтять. То соняшник жде сходу сонця. Ось уже сонце викотилось з-за обрію. Соняшник повертає до нього свою золоту голівку, дивиться на червоне вогняне коло. Усміхається соняшник до сонця, радіє. Вітає сонце, говорить: «Добрий день, сонечко, я так довго ждав тебе вночі.»
Сонце піднімається все вище й вище, пливе по небу. І соняшник повертає свою золоту голівку. Ось воно вже заходить за обрій, і соняшник востаннє усміхається його золотому промінню. Зайшло сонце.
Повертає соняшник голівку туди, де завтра зійде сонечко. Спить золота квітка, й сниться їй ранкова зірниця.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Як спить уночі соняшник? |
||
а) повертає голівку на місяць |
б) схиливши золоті пелюстки |
в) пелюстки ніколи не згортає |
2. Коли тремтять пелюстки у соняшника? |
||
а) коли сходить ранкова зірниця |
б) коли сходить вечірня зірниця |
в) коли сонце стоїть високо в небі |
3. На що схоже Сонце? |
||
а)на червону велику діжку |
б) на золоту тарілочку |
в) на червоне вогняне коло |
4. Що сниться золотій квітці уночі? |
||
а) ранкова зірниця |
б) тепле сонечко |
в) ясний місяць |
2. «Слова-антоніми» Дібрати і записати.
Високому – ______________________________.
Велика - ________________________________.
Ранкова - _______________________________.
Радіє - __________________________________.
3. «Незвичайна математика» Розшифруй слово.
Сом – м + небо – бо + личко – ли = ___________________________________.
Косогір – ко – гір + доня – до + рушник – ру = __________________________.
4. «Ми – поети» Склади про соняшника віршик за римами.
____________________________________________________ сонце,
____________________________________________________віконце.
____________________________________________________смачні,
____________________________________________________ мені.
5. «Ми – художники» Намалюй сонечко біля соняшника.
6. «Поміркуй» Підкресли у казці речення про те, як вранці соняшник вітається із сонечком, і запиши, як ввечері прощається.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
РОМАШКА І БДЖОЛА
Зацвіла ромашка. Розкрила квітку, розправила пелюстки, поставила на кожну пелюсточку по кухлику нектару.
Летить бджола, а Ромашка їй і каже:
– Бджілко, прилітай до мене в гості. Он який смачний у мене нектар, покуштуй.
Скільки кухликів – глянь. Щоразу, як прилітатимеш, – по кухлику пий.
Спустилася Бджола, покуштувала нектару. Смачний. Такий смачний, що цілий кухлик випила. Полетіла до вулика й розповіла бджолам, який добрий нектар у Ромашки.
Бджоли послухали та й собі швидко полетіли до ромашки в гості.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де в Ромашки був нектар? |
||
а) у кухликах на пелюстках |
б) у кухликах на серединці |
в) у кухликах на листочках |
2. Кого запросила Ромашка в гості? |
||
а) джмеля |
б) бджолу |
в) метелика |
3. Скільки кухликів нектару випила бджола? |
||
а) один |
б) два |
в) три |
4. Кому Бджола розказала про Ромашку? |
||
а) іншим бджолам |
б) другові джмелю |
в) гарному метелику |
2. «Розв’яжи кросворд» Впиши пропущені слова з речень.
|
|
3. «Рахуємо склади» Знайти і підкреслити в казці чотирискладові слова.
4. «Чи є таке у казці?» Закреслити зайве.
Щоразу, як прилітатимеш вранці, – по кухлику та відеречку пий.
5. «Влучне прислів’я» підкресли прислів’я, яке підходить до даної казки.
Хто бджолі радий, той буде багатий.
Люди раді літу, а бджоли – цвіту.
Бджола й людину навчає.
6. «Поміркуй» Запиши від імені бджілок подяку Ромашці.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЯК ДЖМІЛЬ НАГОДУВАВ БДЖОЛУ
Зацвіла конюшина. У неї квіти – мов дзвіночки. Але дуже довгі. Десь у глибині дзвіночка стоїть кухлик із солодким конюшиновим нектаром. Прилетіла на дзвіночок Бджола, спробувала дістати своїм хоботком, та дарма.
Сидить Бджола й плаче. Коли це лежить Джміль – „Ж-ж-жу...” Розповіла йому бджола про своє горе.
Послав у конюшиновий дзвіночок свій довгий хоботок, висмоктав нектар із кухлика. Підлетіла до нього Бджола, простягла свій хоботок до Джмелиного. Джмелик дав їй півкухлика. Подякувала Бджола та й полетіла.
З того часу джміль і бджола приятелюють.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. На що схожі квіти у конюшини? |
||
а) на сонечко |
б) на дзвіночки |
в) на зірочки |
2. Чому Бджола плакала? |
||
а) не могла дістати нектару |
б) її проганяла конюшина |
в) нектар у конюшини був гіркий |
3. Який у Джмеля хоботок? |
||
а) такий, як у Бджоли |
б) менший, ніж у Бджоли |
в) більший, ніж у Бджоли |
4. Скільки нектару дав Джміль Бджолі? |
||
а) півкухлика |
б) кухлик |
в) два кухлики |
2. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
124 , |
13 3215
|
|
|
3. «Віднови нумерацію» Правильно пронумерувати пункти поданого плану.
□ Бджола плаче.
□ Бджола і Джміль – приятелі.
□ Конюшина зацвіла.
□ Джміль допоміг.
4. «Відшукай і замалюй» Замалюй кольором назви героїв казки, що сховалися серед букв.
ц |
п |
о |
г |
ь |
л |
з |
х |
ї |
а |
в |
д |
ж |
м |
і |
л |
ь |
о |
а |
м |
б |
д |
ж |
о |
л |
а |
ь |
б |
д |
ж |
є |
з |
х |
ш |
г |
п |
г |
ю |
л |
р |
к |
о |
н |
ю |
ш |
и |
н |
а |
ч |
с |
а |
е |
н |
г |
5. «Знавці природи» Уважно прочитай інформацію.
Ціле літо й аж до глибокої осені красуються на лугах і лісових узліссях малиново-червоні головки лучної конюшини. Кожна головка складається з десятків дрібних трубчастих квіток із солодким нектаром. Він збирається на дні глибокого віночка квітки, звідти його можуть дістати тільки комахи з довгим хоботком – метелики і джмелі.
Дізнайся і напиши кілька народних прикмет, пов’язаних із бджолами.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. «Поміркуй» Як Бджілка стала у пригоді Джмелю?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЯК БДЖОЛА СТАЛА ЗОЛОТА
Летіла Бджола й побачила гарбузову квітку. А гарбузова квітка велика-велика. Залізла Бджола в квітку та й набирає солодкого соку. Набрала, вже пора й летіти. Та захотілось Бджолі роздивитися квітку. Довго мандрувала вона між пелюстками. Насипалося жовтого пилку на її крильця – й стала бджола золота-золота.
Летить Бджола до вулика, а сторож її не пускає.
– Ти чужа, – каже сторож, он яка ти жовта.
– А глянь, скільки я меду несу, – каже Бджола.
– Тепер я впізнав тебе, – зрадів сторож, – ти наша. Ти золота.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Яку квітку побачила бджола? |
||
а) соняшникову |
б) гарбузову |
в) ромашкову |
2. Навіщо бджола мандрувала між пелюстками, хоча вже й набрала нектару? |
||
а) роздивлялась квітку |
б) ховалась від вітру |
в) заплуталась у пелюстках |
3. Чому сторож не пускав бджолу у вулик? |
||
а) бо вона не принесла нектар |
б) бо бджола змінила свій колір |
в) до бджола була з іншого вулика |
4. З якими словами сторож впустив бджолу? |
||
а) ти наша, ти золота |
б) ти чужа, але золота |
в) ти наша, але не золота |
2. «Порівняй казки» Знайди спільне і відмінне у казках «Як Джміль нагодував Бджолу» та «Як Бджола стала золота»
Спільне: |
Відмінне: |
____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________
|
____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________
|
3. «Знавці природи»
Ми – поети» Склади і запиши за римами загадку про бджолу.
__________________________________________________ літаю,
__________________________________________________збираю.
__________________________________________________всі,
__________________________________________________ і малі.
5. «Найдовше слово» Відшукай у казці найдовше слово, підкресли його.
6. «Чи є таке у казці?» Викресли зайве.
Летить Бджола до свого вулика, а сердитий сторож її не пускає.
СТАРА-СТАРА ВИШНЯ
Це запам’яталося мені, як найкращий спомин дитинства.
Недалеко від нашої хати росла вишня. Стара-стара, вже половина гілок зовсім засохли, а на половині ще родили – ой які смачні ягоди! Запам’яталося: весною зацвіла тільки одна гілка. Батько хотів зрубати вишню, бо вмирає вона. Та мати сказала:
– Не треба рубати. Цю вишню посадив ще мій дідусь. Хай вродять вишні на оцій гілці...
Вродила востаннє вишня. Зібрала мати кісточки та й посадила в землю. Виросли з тих кісточок молоденькі вишні. Стара вишня засохла, а молоді цвітуть і плодоносять.
Отак як та вишня не вмерла, а продовжила свій рід, отак і народ ніколи не вмирає. Поки живе народ, поки живе й Батьківщина.
Бережімо все старе й предковічне. Бережімо те, чим дорожили наші діди й прадіди. Це пам’ять народу. Бо як втратить народ пам’ять, втратить і любов до своєї рідної Батьківщини.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Як зацвіла весною вишня? |
||
а) зацвіло усе дерево |
б) зацвіла одна гілка |
в) зацвіло дві гілки |
2. Що вирішив батько? |
||
а) зрізати сухі гілки |
б) зрубати вишню |
в) щодня поливати дерево |
3. Чи вродила влітку вишня? |
||
а) ні, не вродила |
б) так, на всіх гілках |
в) так, на одній гілці |
4. Хто продовжив вишні життя? |
||
а) мати |
б) батько |
в) діти |
2. «Розв’яжи кросворд»
|
|
3. «Слова-антоніми» Дібрати і записати.
Недалеко - _____________________________.
Востаннє - _____________________________.
Ніколи - _______________________________.
Втратить - _____________________________.
4. «Скільки разів?» У казці слово «вишня» вживається __________разів.
5. «Словотворення» Запиши, з який слів утворилося подане слово.
Предковічне = ______________________+______________________.
6. «Влучне прислів’я» Знайдіть у тексті речення, які можуть бути народними прислів’ями. Підкресліть їх.
РАНКОВИЙ ВІТЕРЕЦЬ
Була тиха літня ніч. Усе спало. І вітерець заснув, прилігши під кущем верболозу. Та ось запалала ранкова зірниця. Прокинувся вітерець, вибіг із-за куща. Побіг берегом ставка. Збудив очеретину. Зашелестіла очеретина, загойдалася. А на очеретині спав метелик. Прокинувся і метелик. Полетів до села. Уже й на ранкову зорю займається. Ось уже й сонечко скоро зійде. Прилетів метелик до троянди. Сів на квітку, прокинулася квітка. Поглянула навколо себе, а вже сонечко світить.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді
1. Яка була ніч? |
||
а) тиха осіння |
б) тиха літня |
в) холодна літня |
2. Де заснув вітерець? |
||
а) під кущем верболозу |
б) під кущем калини |
в) під кущем ліщини |
3. Кого розбудив вітерець? |
||
а) очеретину |
б) водяну лілію |
в) вербичку |
4. Хто спав на очеретині? |
||
а) комарик |
б) метелик |
в) павучок |
2. «Новий заголовок» Придумай і запиши свій заголовок до казки.
__________________________________________________________________________
3. «Заповни клітинки» Впиши слова із казки.
З |
|
|
|
||||
З |
|
|
|
|
|||
З |
|
|
|
|
|
||
З |
|
|
|
|
|
|
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
4. «Рахуємо склади» Знайти й підкреслити в казці п’ятискладові слова.
5. «Віднови нумерацію» Правильно пронумерувати послідовність появи героїв казки.
Троянда |
Ранкова зірниця |
Метелик |
Очеретина |
Вітерець |
|
|
|
|
|
6. «Поміркуй» Як привіталася Троянда до Сонечка.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІДИ ПАСТИСЬ ПІД ТОПОЛЮ
Рано-вранці, як тільки зійшло сонце, Гриць із матір’ю пішов на поле.
Ішли вони росяним лугом. На кожній травинці блищали краплинки роси. Сонячні промені переливалися в крапельках.
Гриць став серед лугу зачудований.
– Дивіться, мамо, скільки кришталевого намиста.
І мати зупинилася. У лузі було тихо, тільки чути було спів соловейка.
Коли це з-під тополі вийшло сіре теля. Воно стало скубти траву. Кришталеві намистинки тремтіли й гинули. Грицеві здалося, що вони жалібно дзвенять.
Тихо, щоб не сполохати соловейка, Гриць підійшов до теляти, посварився на нього й гукнув:
– Іди пастись під тополю!
Обросяне теля й побрело собі під тополю. Там не було кришталевих намистинок.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Хто пішов рано-вранці на поле? |
||
а) Гриць |
б) мати |
в) Гриць з матір’ю |
2. Що зачудувало хлопчика? |
||
а) кришталеве намисто |
б) схід сонця |
в) квітки на лугу |
3. Звуки якої пташки було чути? |
||
а) жайворонка |
б) соловейка |
в) зозулі |
4. Чому Гриць направив теля пастись під тополю? |
||
а) щоб не збивав роси |
б) бо там гарна трава |
в) бо прив’язав до дерева |
2. «Слова-cиноніми» Дібрати і записати.
Блищали - _______________________________________________________________________
Зачудований - ____________________________________________________________________
Побрело - ________________________________________________________________________
3. «З’єднай стрілками»
Луг сонячні
Промені росяний
Намисто сіре
Теля кришталеве
4. «Відшукай і замалюй» Замалюй кольором слова з казки, що сховалися серед букв.
ц |
г |
р |
и |
ц |
ь |
з |
х |
ї |
а |
в |
і |
к |
м |
к |
п |
р |
о |
а |
м |
і |
к |
у |
ц |
к |
р |
а |
п |
л |
и |
н |
к |
и |
ш |
г |
п |
г |
ю |
л |
р |
т |
м |
а |
е |
у |
ц |
й |
т |
о |
п |
о |
л |
я |
г |
5. «Слова-родичі» Знайдіть слова-родичі і підкресліть їх у казці.
6. «Що я чую? Що я бачу?» Знайди у тексті і підкресли зеленим кольором те, що можна чути, а синім – те, що можна бачити.
КРАПЛИНИ РОСИ
Цвіте рожевий мак. Уночі впала роса. Прокинулася вранці Квітка, побачила на своїх пелюстках Краплини Роси. Питається Краплинок:
– Хто ви такі?
Краплі й відповідають:
– Ми народжуємося із теплого нічного вітру. Ми – Росяні Краплинки.
Здивувалася Квітка. Спостерігає, що ж робитимуть росинки. А вони сидять на пелюстках. Вийшло сонце, і в кожній краплині загорілося маленьке сонечко. Сонце піднімалося над землею. Росинки ставали все менші. Ось вони одна за одною і позникали.
– Куди ж ви йдете від мене? – запитала Квітка.
– До сонця, до сонця! – відповіли Крапельки Роси.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Яким кольором зацвів мак? |
||
а) білим |
б) червоним |
в) рожевим |
2. Що побачила Квітка на своїх пелюстках, коли прокинулася? |
||
а) Краплини Роси |
б) метелика |
в) бджолу і джмеля |
3. Чому Краплини Роси зникли? |
||
а) бо їх випили комахи |
б) бо їх струсив вітер |
в) бо їх висушило сонечко |
4. Куди полетіли Краплинки? |
||
а) до сонця |
б) на іншу квітку |
в) у затінок |
2. «Відредагуй загадки».
Намистиночки у згубила нові ніч траві.
_____________________________________________________________________________
Уночі а вранці на землі летить спить, на небо.
_____________________________________________________________________________.
3. «Відшукай речення» Знайти й підкреслити зеленим кольором окличне , а синім – питальне речення.
4. «Ми – поети» Добери рими до слів:
Роса - ________________________________________________________________________
Мак -_________________________________________________________________________
5.«Споріднені слова» Відшукай у казці і підкресли споріднені слова.
6. «Діалог» Продовж діалог між Краплинкою Роси і Квіткою.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
КРАПЛЯ РОСИ
Рано-вранці на квітці троянди прокинулась Крапля роси.
„Як я тут опинилася? – думає Крапля. – Увечері ж була високо в небі. Як я попала на землю?”
І захотілося їй знов у небо.
Пригріло Сонечко. Випарувалася Крапля, піднялася високо в небо блакитне, до самого Сонечка. Там тисячі інших крапель. Зібралися вони в темну хмару і заступили Сонечко.
– Чого ви мене заступили від людей? – розгнівалось Сонечко. І послало на темну хмару вогненну стрілу. Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалась темна хмара й розсипалась. Пішов дощ. Упала Крапля на землю.
– Дякую тобі, Крапле, – сказала земля. – Так я скучила за тобою.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де прокинулася вранці Крапля роси? |
||
а) на квітці ромашки |
б) на квітці троянди |
в) на листочку троянди |
2. Де Крапля була учора увечері? |
||
а) високо в небі |
б) у річці |
в) на верхівці дерева |
3. Чому розгнівалось Сонечко? |
||
а) бо його заступила темна хмара |
б) бо подув сильний вітер |
в) бо довго не було дощу |
4. Що послало Сонечко на темну хмару? |
||
а) пекучі свої промені |
б) сильний вітер |
в) вогненну стрілу |
2. «Незвичайна математика» Розшифруй слова.
Трон – н + баян – ба + вода – во = __________________________________________.
Кран – н + піч – іч – лялька – лька = ________________________________________.
3. «Віднови нумерацію» Правильно пронумерувати пункти поданого плану.
□ Сонечко гнівається.
□ Роса на троянді
□ Знову на землі.
□ Крапля на небі.
4. «Запитуємо – відповідаємо» Скласти кілька запитань за змістом казки.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. « Добери слова»
Троянда (яка?)____________________________________________________________________
Крапля (яка?) _____________________________________________________________________
6. «Порівняй казки» Знайди спільне і відмінне у казках «Краплини роси»» та «Крапля роси»
Спільне: |
Відмінне: |
____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________
|
____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________
|
МЕТЕЛИК ІЗ РОСОЮ НА КРИЛІ
Оксанка вийшла вранці в сад. Сходило сонце, співали пташки.
На яблуневому листочку Оксанка побачила метелика. Він сидів, поволі-поволі ворушив крильцями. На одному з них Оксанка побачила краплину роси.
- Це ж метелик боїться махнути й полетіти, бо струсить гарну таку краплинку, – подумала Оксанка.
Дівчинка стояла над метеликом, затамувавши дух. Їй хотілось, щоб час зупинився. Щоб сонечко не піднімалося вище, щоб не минула ранкова прохолода, щоб із крильця свого не стріпнув метелик роси.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Куди Оксанка вийшла вранці? |
||
а) на город |
б) в сад |
в) на вулицю |
2. Де дівчинка побачила метелика? |
||
а) на яблуневому листочку |
б) на яблуневій квіточці |
в) на вишневому листочку |
3. Що було на крильці у метелика? |
||
а) маленький комарик |
б) пелюсточка з квітки |
в) краплинка роси |
4. Як поводила себе дівчинка? |
||
а) голосно співала |
б) стояла дуже тихо |
в) весело кружляла |
2. «Математична розминка» Розв’яжи приклади і відгадай зашифроване слово.
1) 20-5+2= |
2) (63+7):10= |
3) 40-10-7= |
||||||||||||||
4) 7∙1+0= |
5) 4∙6-8= |
6) 65-54+0= |
||||||||||||||
7) 4∙7-13= |
|
|
||||||||||||||
а |
б |
в |
г |
ґ |
д |
е |
є |
ж |
з |
и |
і |
ї |
й |
к |
л |
м |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
н |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
ь |
ю |
я |
’ |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
Відповідь: |
3. «Рахуємо склади» Знайти й підкреслити в казці п’ятискладові слова.
4. «Розв’яжи кросворд» Впиши пропущені слова з речень.
|
|
5. «Поширити речення» Перечитай підкреслене речення. Впиши слова.
Сходило (яке?) _____________________сонце, співали (які?)_____________________пташки.
6. «Знавці природи» Запам’ятай народні прикмети, пов’язані з росою.
Якщо зранку випаде рясна роса – чекай ясного сонячного дня.
Якщо ранок сухий – чекай дощу після обіду.
Якщо вранці краплини роси висять на кінчиках трави чи листя – чекай дощу.
ЯК СОЛОВ’ЇХА НАПУВАЛА СВОЇХ ДІТОК
У солов’їхи в гнізді троє пташенят. Цілий день носить вона їм їсти: комашок, мушок, павучків. Наїдяться пташенята – і сплять. А вночі, уже перед світом, просять пити. Летить солов’їха в гай. На листочках – чиста, свіжа роса. Знаходить солов’їха найчистішу краплинку, бере її дзьобиком. Летить до гнізда, несе своїм діткам-соловейкам пити. Кладе краплину на листочок. П’ють солов’ята росу. А в цей час уже й сонце сходить. Знову летить солов’їха по комашок.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Скільки пташенят народилося у солов’їхи у гнізді? |
||
а) двоє |
б) троє |
в) четверо |
2. Що роблять малі пташенята, коли наїдяться? |
||
а) сплять |
б) граються |
в) пищать |
3. Куди солов’їха літала по росу? |
||
а) в гай |
б) в поле |
в) в ліс |
4. Чим солов’їха носила діткам краплинки? |
||
а) дзьобиком |
б) крильцем |
в) лапкою |
2. «Слова-родичі» Знайдіть слова-родичі і підкресліть їх.
3. «Слова-антоніми» Дібрати і записати.
Найчистіша - _________________________________.
Вночі - ______________________________________.
Сходить - ____________________________________.
Бере - _______________________________________.
4. «Відшукай і замалюй» Замалюй кольором слова із казки, що сховалися серед букв.
ц |
п |
о |
г |
ь |
с |
о |
л |
о |
в |
е |
й |
к |
и |
к |
п |
р |
о |
а |
м |
і |
к |
у |
ц |
ф |
я |
ь |
п |
т |
а |
ш |
е |
н |
я |
т |
а |
л |
и |
с |
т |
о |
ч |
к |
и |
у |
ц |
й |
ф |
ч |
с |
а |
е |
н |
г |
5. « Відредагуй загадки»
Заховався в кущ малини. Граю пісню голосну. Сам вечірньої години Та на дуду у саду |
_________________________________________________ _________________________________________________ _________________________________________________ _________________________________________________
|
Спів мій радісний усюди Бо співаю, як артист. Маю я великий хист, Дуже люблять слухать люди. |
_________________________________________________ _________________________________________________ _________________________________________________ _________________________________________________
|
6. «Поширити речення» Перечитай підкреслене речення. Допиши слова.
(Як?) ____________________летить (яка?)_________________________солов’їха в (який?) _________________________гай.
ЯК УРЯТУВАЛАСЯ ЛАСТІВКА
Ластівка літала високо в чистому небі. Помітив її хижий Шуліка й погнався за нею, щоб з’їсти. Ось-ось наздожене бідолашну. Жалібно пискнула пташка. Заплакала з горя. А потім згадала, що в гнізді її ждуть маленькі ластовенята. Голі, безпорадні. Ждуть вони не діждуться матері.
„Хто ж годуватиме, дітки, вас , як я загину? Ні, не наздожене мене хижий шуліка!”
Стрілою полинула тоді смілива Ластівка й сховалася в затишному гнізді. Зраділи ластовенята. Вони нічого не знали. Вони радісно запищали.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді
1. Де літала Ластівка? |
||
а) високо в небі |
б) між деревами |
в) над пшеничним полем |
2. Хто наздоганяв пташку? |
||
а) чорний ворон |
б) хлопчик з рогаткою |
в) хижий Шуліка |
3. Хто чекав Ластівку? |
||
а) ластовенята |
б) дівчинка |
в) горобчик |
4. Де сховалася Ластівка? |
||
а) у кущах |
б) у дуплі дерева |
в) у своєму гнізді |
2. «З’єднай стрілками»
Небо смілива
Шуліка затишне
Ластівка чисте
Гніздо хижий
3. « Добери слова»
Ластівка (яка?) __________________________________________________________________
Шуліка (який?)__________________________________________________________________
4. «Знавці природи» Уважно прочитай інформацію.
Сільські ластівки повертаються на батьківщину на початку травня і ліплять на горищах чи попід піддашшям сільської оселі гніздо з глини. Ціле літо, від зорі до зорі, вони літали над городами, на льоту ловлячи комах. Щоб нагодувати пташенят, вони носять корм у гніздо по 500-600 разів на день.
Дізнайся, які існують народні прикмети, пов’язані з ластівкою. Напиши кілька.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. «Відшукай уривок» Відшукати уривок, що викликає співпереживання. Познач його.
6. «Поміркуй» Чому в гнізді ластівці було безпечно?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
РІЧКА Й СТАВОК
В степу тече маленька прудка річка. Весною вона розливається, гуляє по лузі, заглядає на городи до людей. А то якось завітала навіть на городи до людей. А то якось завітала навіть на колгоспну ферму. Дійшла до дверей корівника, заглянула всередину й повернулася до лугу.
Влітку річка стає вузенька, але ніколи не висихає. Одного разу я йшов понад берегом і побачив ось що. Там є затишна місцинка, де річка ніби ховається між двома пагорбами. На пагорбах виросли кущі, й вода блищить десь глибоко-глибоко, немов у проваллі. Я спустився до самої річки й побачив: з-під землі б’є чистий струмок. Це джерело. Ось хто живить річечку.
А в селі річка розлилася широким ставком. Береги – в кучерявих вербах. Стоять верби, схилилися. На воді – ні хвилі, ні мружки. Весь ставок – ніби велетенське дзеркало. В ньому і блакитне небо, і яскраве сонце, і кучеряві верби, й село, що розкинулося над ставком.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де протікала прудка річка? |
||
а) в степу |
б) в горах |
в) у долині |
2. Що було з річкою влітку? |
||
а) вужчала і висихала |
б) вужчала, але не висихала |
в) наповнювалась водою розливалась |
3. Якими водами живиться річка? |
||
а) із джерела |
б) із іншої річки |
в) із гірського струмка |
4. Які дерева розкинулись над ставком? |
||
а) клени |
б) берізки |
в) верби |
2. « Добери слова»
Річка (яка?)________________________________________________________________.
Ставок (який?) _____________________________________________________________.
Джерело (яке?) _____________________________________________________________.
3. «Знайди порівняння» Знайти у тексті порівняння і виділити його кольором.
4. «Заповни клітинки» Впиши слова із казки.
В |
|
|
|
|||
В |
|
|
|
|
||
В |
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
5. «З’єднай стрілками»
Ферма кучеряві
Місцинка колгоспна
Струмок затишна
Верби чистий
6. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
и=і 1 4 5 ,, |
2 3 2 3 4 ,,, |
|
|
ЯК МИ ВРЯТУВАЛИ ЖАЙВОРОНКА
У пшениці ми знайшли жайворове гніздо. У ньому п’ятеро пташенят. Літати не вміють. А завтра ж пшеницю буде жати комбайн. Дивимось на маленьких жайвороненяток, а жайворон літає над ними. Тривожно кричить. Взяли ми гніздо з пташенятами й перенесли у зелене просо. Просо ще не скоро коситимуть.
Їдемо додому. Дивимось: полетіла жайвориха в гніздо. Довгенько там сиділа. Потім злетіла в синє небо й радісно заспівала:
– Спасибі, що врятували моїх діток.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де було жайворове гніздо? |
||
а) у житі |
б) у пшениці |
в) у просі |
2. Скільки у гнізді було пташенят? |
||
а) троє |
б) четверо |
в) п’ятеро |
3. Яка небезпека була для пташенят? |
||
а) коситиме комбайн |
б) пробігатиме лисиця |
в) покине мама-пташка |
4. Що зробили діти із жайвороненятами? |
||
а) забрали пташенят додому |
б) перенесли гніздо у зелене просо |
в) нічого не робили |
2. «Слова-родичі» Знайдіть у казці слова-родичі і підкресліть їх.
3. «Слова-cиноніми» Дібрати і записати.
Знайшли - ____________________________________________________________________
Тривожно - ___________________________________________________________________
Ідемо - _______________________________________________________________________
Радісно - _____________________________________________________________________
4. «Розв’яжи кросворд»
|
|
5. «Незвичайна математика» Розшифруй слова з казки.
Урожай – уро + вода – да – нори – но +ха =__________________________________________.
Пшоно – оно + екран – кран + зірниця – зір = ________________________________________.
6. «Поміркуй» Як би ти діяв у такій ситуації. Напиши коротенько про це.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
КУЛЬБАБКА
На луках виросла жовта кульбаба. От вона одцвіла й замість жовтої квіточки в неї з’явилась біла шапочка. У шапочці багато пушинок. Стеблинка й промовляє до пушинок:
– Як тільки подме вітер – летіть, вибирайте вологий ґрунт і сідайте. Пускайте корінчики й ростіть.
Пушинки не барилися, сідали на хвилю вітрику й розліталися по зелених луках.
Та ось пухнаста шапочка кульбабки побачила на небі чорну хмару. Злякалась Шапочка. Склала свої пушинки, як парасольку. Побралися пушинки одна за одну. Повіяв вітер, закружляв вихор, але біла шапочка стоїть, не пускає жодної пушинки.
– Не летіть зараз, – каже їм Шапочка. – Занесе вас буря в воду чи болото – пропадете.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де виросла кульбабка? |
||
а) в степу |
б) у лісі |
в) на луках |
2. Що появилося після цвітіння на кульбабці? |
||
а) суха квітка |
б) біла шапочка |
в) порожнє стебло |
3. Хто розносив пушинки із кульбабки? |
||
а) комахи |
б) дітвора |
в) вітер |
4. Коли пушинкам не можна літати? |
||
а) коли пече сонце |
б) коли буря |
в) коли роса |
2. «З’єднай стрілками»
Кульбабка біла
Шапочка жовта
Ґрунт чорна
Хмара вологий
3. «Незвичайна математика» Відгадай слова з казки.
Пугач – гач + машина – ма – а + камінь – мінь = ____________________________________.
Каша – ка + початок – ато + айстра – йстра = _______________________________________.
4. «Відшукай і замалюй» Замалюй кольором слова із казки, що сховалися серед букв.
ц |
п |
о |
к |
в |
і |
т |
о |
ч |
к |
а |
і |
к |
м |
к |
п |
р |
о |
а |
к |
у |
л |
ь |
б |
а |
б |
к |
а |
д |
ж |
є |
з |
х |
ш |
г |
п |
г |
ю |
л |
р |
т |
м |
а |
е |
у |
с |
т |
е |
б |
л |
и |
н |
к |
а |
5. «Відредагуй загадки»
Красуються в полі. Стебла стають голі. Білі кульки на стеблах Війне легенький вітерець - |
_________________________________________________ _________________________________________________ _________________________________________________ _________________________________________________
|
Згодом стало біле-біле Усміхнулось, розцвіло. І за вітром полетіло. Сонечко в траві зійшло, |
_________________________________________________ _________________________________________________ _________________________________________________ _________________________________________________
|
6. «Хто придумає кінець, той і буде молодець!». Продовж кінцівку.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ХРИЗАНТЕМА І ЦИБУЛИНА
Неподалік від хати росла Хризантема. Влітку вона зацвіла ніжним рожевим цвітом і милувалася своєю красою. Її квіти шепотіли:: «Які ж ми гарні!». А поруч з Хризантемою росла Цибулина. Ну, звичайнісінька цибуля. Наприкінці літа Цибулина доспіла, зелене пір’я зів’яло, а від неї відгонило гострим духом. Хризантема морщилася і казала: «Як неприємно від тебе тхне! Дивуюся, навіщо люди тебе сіють? Мабуть, щоб відлякувати бліх.»
Цибулина мовчала. Проти Хризантеми вона почувалася простачкою.
Та ось із хати вийшла жінка і попрямувала до Хризантеми. Ця затамувала дух. Певно, жінка зараз скаже: «Які гарні квіти у Хризантеми!» жінка й справді підійшла до Хризантеми і промовила: «Які гарні квіти!..»
Хризантема аж танула від утіхи. Потім жінка нахилилась, вирвала Цибулину, роздивилась і вигукнула: «Яка гарна цибулина!»
Хризантема нічого не могла збагнути. Вона собі думала: «Невже й Цибулина може бути гарною?»
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де росла Хризантема? |
||
а) неподалік від хати |
б) у теплиці |
в) у парку |
2. Де росла Цибулина? |
||
а) окремо від Хризантеми |
б) поряд з Хризантемою |
в) у сусідньому дворі |
3. Коли доспіла Цибулина? |
||
а) наприкінці літа |
б) на початку осені |
в) всередині осені |
4. Хто вирвав Цибулину? |
||
а) жінка-господиня |
б) жінка-сусідка |
в) сусідський хлопчик |
2. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
Г=Х Б=З 1 2 ,, |
Р=Ц 125 , У А |
|
|
3. «Математична розминка» Розв’яжи приклади і відгадай зашифроване слово.
1) 6∙4+2= |
2) 5∙6-9= |
3) 10∙1+1= |
|||||||||||||||
4) 90:9+0= |
5) 3∙6-17= |
6) 36:4∙2= |
|||||||||||||||
7) 54-11-20= |
8) 9∙3-20= |
9) 7∙5-18= |
10) 8-7:1= |
||||||||||||||
а |
б |
в |
г |
ґ |
д |
е |
є |
ж |
з |
и |
і |
ї |
й |
к |
л |
м |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
н |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
ь |
ю |
я |
’ |
|
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
|
Відповідь: |
|||||||||||||||||
4. «Відшукай речення» Знайти й підкреслити зеленим кольором окличне, а синім – питальне речення.
5. «Добери синоніми»
Неподалік - ______________________________________________________________________.
Промовила - _____________________________________________________________________.
Думала - ________________________________________________________________________.
6. «Поміркуй» Перечитайте останнє речення. Подумайте і дайте відповідь Хризантемі.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
СОЛОВЕЙ І ЖУК
У садку співає Соловей. Його пісня була дуже гарна. Він знав, що його пісню люблять люди. Того й дивився з погордою на квітучий сад, де гуляла дівчинка й слухала його пісню.
А коло Соловейка літав великий рогатий Жук. Він літав і гудів.
Соловей припинив свою пісню та й каже:
Жук гідно відповів:
Полетів Соловей й Жук до дівчинки та й питають:
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де співав Соловей? |
||
а) у лісі |
б) у садку |
в) коло річки |
2. Куди дивився Соловей з погордою? |
||
а) на яскраве сонечко |
б) на іншого соловейка |
в) на дівчинку в саду |
3. Хто літав коло пташки? |
||
а) великий рогатий Жук |
б) яскравий метелик |
в) трудолюбива бджілка |
4. Хто повинен залишитися в світі, за словами дівчинки? |
||
а) Соловей |
б) Жук |
в) Соловей і Жук |
2. «Відгадай ребус» Запиши відповіді.
12145 С Й |
Щ=Ж , |
|
|
3. «Відшукай речення» Знайти й підкреслити зеленим кольором спонукальне, а синім – питальне речення.
4. «Заповни клітинки» Впиши слова із казки.
С
|
|
|
||||
С
|
|
|
|
|||
С
|
|
|
|
|
||
С
|
|
|
|
|
|
|
С
|
|
|
|
|
|
|
5. «Знавці природи» Уважно прочитай інформацію.
Семикрапкове сонечко перебувало всю зиму в опалому листі, пні або під корчем. Жучків скупчилося там багато – так тепліше. Навесні жуки прокидаються від зимового сну, виповзають із прихистку і розлітаються на пошуки корму.
Ворогів у сонечок небагато у разі небезпеки вони виділяють із особливих пор на ногах краплі їдкої рідини, що відлякує комахоїдних птахів і звірів.
Дізнайся, чим живляться сонечко-жук і напиши коротенько про це.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. «Ми – художники» Розфарбуй семикрапкове сонечко.
ЧЕРВОНИЙ МЕТЕЛИК
Над зеленою травою летів червоний метелик. Яскравий, красивий. Ось він сів на зелену траву. Посидів і знову полетів. Побачив метелика горобець. Літає над ним, ось-ось наздожене.
Злякався метелик. Куди тікати? Полетів до червоних троянд. Сів на квітці.
Де подівся метелик? Шукав невгамовний горобець, шукав і не знайшов. Сів біля червоної квітки й нічого не бачить. А метелик сидить і не ворухнеться.
Полетів горобець до рідного гнізда. А метелик сидить собі на квітці.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де літав червоний метелик? |
||
а) над зеленим деревом |
б) над зеленою травою |
в) над зеленим кущем |
2. Від кого утікав метелик? |
||
а) від горобця |
б) від дятла |
в) від хлопчика |
3. Де сховався метелик? |
||
а) на троянді |
б) на листочку |
в) у траві |
4. Чому саме таку схованку обрав метелик? |
||
а) бо схожі за розмірами |
б) бо один колір |
в) бо там є колючки |
2. «З’єднай стрілками»
Троянда рідне
Трава червона
Гніздо невгамовний
Горобець зелена
3. «Добери слова»
Метелик (який?) ______________________________________________________________.
Троянда (яка?)________________________________________________________________.
Горобець (який?_______________________________________________________________.
4. «Відшукай і замалюй» Замалюй кольором назви героїв казки, що сховалися серед букв.
ц |
п |
о |
г |
т |
р |
о |
я |
н |
д |
а |
і |
к |
м |
к |
п |
р |
о |
м |
е |
т |
е |
л |
и |
к |
я |
ь |
б |
д |
ж |
є |
з |
х |
ш |
г |
п |
г |
ю |
л |
р |
т |
м |
а |
е |
г |
о |
р |
о |
б |
е |
ц |
ь |
н |
г |
5. «Віднови нумерацію» Правильно пронумерувати послідовність подій.
Горобець у гнізді |
Літає червоний метелик |
Поява горобця |
Метелик на троянді |
Ростуть троянди |
|
|
|
|
|
6. «Поміркуй» Напишіть, як Червоний Метелик дякував троянді.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ДВА МЕТЕЛИКИ
Над квітучим лугом літали два метелики. Один – білий, другий – червоний. Зустрілися, сіли на зеленому листочку та й хваляться. Білий метелик каже:
– Мої крильця найкрасивіші, бо я схожий на білу хмаринку.
А червоний метелик каже:
– Ні, мої крильця найкрасивіші, бо я схожий на червоне сонце.
Та зайшло сонце. Смеркло. І обидва метелики посіріли.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де літали метелики? |
||
а) над квітучим садом |
б) над квітучим лугом |
в) над зеленим гаєм |
2. Які на колір були метелики? |
||
а) білий і рожевий |
б) рожевий і червоний |
в) білий і червоний |
3. Де зустрілися метелики? |
||
а) на білій квітці |
б) на червоній квітці |
в) на зеленому листочку |
4. Що сталося з метеликами, коли зайшло сонце? |
||
а) вони посіріли |
б) вони змерзли |
в) вони задрімали |
2. «Випиши кольори»
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. «Рахуємо склади» Знайди і підкресли у казці чотирискладові слова.
4. «З’єднай стрілками»
Листочок червоне
Луг зелений
Хмаринка квітучий
Сонце біла
5. «Новий герой» Ввести нового героя в текст. І написати, як він вихвалявся.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. «Ми – художники» Намалюй метеликів із даної казки.
ЯК ДІЗНАЮТЬСЯ МУРАШКИ, ЩО БУДЕ ДОЩ
У лісі мурашник. Навколо нього кипить життя. Муравлики усе кудись біжать, звідкись повертаються.
Та ось муравлики занепокоїлися. Зачиняють дверцята маленькими грудочками землі й листочками.
1. «Чи уважний ти читач?» Познач правильні відповіді.
1. Де був мурашник? |
||
а) у саду |
б) коло річки |
в) у лісі |
2. Чим зачиняли муравлики дверцята у мурашнику? |
||
а) грудочками землі |
б) грудочками землі й листочками |
в) листочками |
3. Хто розмовляв з муравликами? |
||
а) метелик |
б) жук |
в) павук |
4. Навіщо зачиняли дверцята? |
||
а) дуже спекотно |
б) негода насувається |
в) від чужих муравликів |
2. «Слова-cиноніми» Дібрати і записати.
Занепокоїлися - ___________________________________________________________________.
Біжать - _________________________________________________________________________.
Насувається - ____________________________________________________________________.
Питає - _________________________________________________________________________.
3. «Розв’яжи кросворд» впиши пропущені в реченнях слова.
|
|
4. «Слова-родичі» Знайти у казці і підкреслити споріднені слова.
5. «Знайди уривок» Виділи речення, які відповідають ілюстрації до казки.
6. «Поміркуй» Що далі робив метелик?Напиши коротенько про це.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________