Тема. КВК «Захоплюючий світ зарубіжної літератури» (розважальна програма для учнів 5 – 6 класів)
Мета: повторити та узагальнити знання учнів із зарубіжної літератури; розвивати читацькі смаки та інтереси, зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу та кмітливість; виховувати інтерес до художньої літератури.
Обладнання: виставка книжок, емблеми команд, ілюстрації для конкурсів та художніх творів.
Форма проведення: розважальна програма КВК.
Методичні поради: захід доцільно проводити в кінці навчального року з метою повторення та узагальнення знань.
Епіграф: «Читати корисно! Книги освічують душу, піднімають і
зміцнюють людину, пробуджують в ній кращі прагнення,
гострять її розум і пом’якшують серце».
У.Текерей
Перебіг заходу
Учитель. Діти, сьогодні під час нашого заходу ми з вами поринемо у захоплюючий світ літератури, повторимо та узагальнимо свої знання з зарубіжної літератури. Художня література – це читання та осмислення. І як говорив англійський письменник ХІХ ст. Уїльям Текерей: «Читати корисно! Книги освічують душу, піднімають і зміцнюють людину, пробуджують в ній кращі прагнення, гострять її розум і пом’якшують серце». Тож давайте з вами пригадаємо, що ми прочитали цього навчального року.
Ведучий 1. Знайти не можна приклад краще.
Ніж літературні персонажі
Вчать моралі та культури.
Це урок літератури.
Ведучий 2. Різні культури, різні світи
Вже розумієш хороше ти,
В кожній країні герої свої:
Класики, генії та хазяї.
І щоби добре все про них знати,
Літературу треба читати!
Ведучий 1. Вітаємо всіх присутніх у залі, учасників, журі та гостей, раді зустрічі з вами на конкурсі веселих та кмітливих, який називається «Захоплюючий світ зарубіжної літератури». Цей конкурс наповнений гарним настроєм, гострою ерудицією, добрим гумором та дружнім спілкуванням. Тому підготуйтеся гарно провести час.
Ведучий 2. Хочемо представити вам шановне журі. Судити наш КВК будуть:
1.
2.
Ведучий 1. Свої знання зарубіжної літератури у клубі веселих і кмітливих покажуть дві команди: «Світочі» (5 клас) і «Всезнайки» (6 клас).
Ведучий 2. Розпочинаймо КВК! Перший конкурс «Візитка». Команда і капітан представляє свій девіз, емблему. Запрошуємо команду «Світочі».
Ведучий 1. А тепер представлення від команди «Всезнайки».
Ведучий 2. Дякуємо командам. Закінчився перший конкурс, слово журі.
Ведучий 1. Другий конкурс «Інтелектуальна розминка». Питання команді «Світочі»:
Ведучий 2. Запрошуємо команду «Всезнайки». Ваші питання:
(«Джоконда» Леонардо да Вінчі)
Ведучий 1. Шановні журі, оцініть «Інтелектуальну розминку».
Ведучий 2. Капітан – це рушій команди. Він має бути найкращим в плані: кмітливості, фантазії, ерудиції. Тому наступний конкурс «Поєдинок капітанів».
Ведучий 1. Шановні капітани, вам потрібно відгадати вивчені поняття з теорії літератури. Запрошуємо капітана команди «Світоч».
Ведучий 2. Дякуємо. До поєдинку запрошується капітан «Всезнайок».
Ведучий 1. Дякуємо капітанам. Журі, будь ласка, оцініть відповіді.
Ведучий 2. Наступний конкурс «Юні художники». Командам потрібно за ілюстраціями визначити назву твору та автора. (Кожній команді пропонується по 6 ілюстрацій до вивчених впродовж року творів.)
Ведучий 1. Шановне журі, оцініть конкурс.
Ведучий 2. Наш наступний конкурс «Літературне лото». Кожна команда отримує картку з іменами письменників та назвами країн, які потрібно поєднати.
Картка для команди «Світочі»
Г.К.Андерсен |
Англія |
О.С.Пушкін |
Данія |
Й.В.Гете |
Фінляндія |
Е. Сетон – Томпсон |
Росія |
Е. Портер |
Німеччина |
Т.Янсон |
Канада |
Дж.Кітс |
США |
Ведучий 1. Картка для команди «Всезнайки»
Езоп |
Німеччина |
І.А.Крилов |
Англія |
Жуль Верн |
Італія |
Мацуо Басьо |
Росія |
Міхаель Енде |
Давня Греція |
Джанні Родарі |
Франція |
Чарльз Дікенс |
Японія |
Ведучий 2. Просимо журі оцінити конкурс «Літературне лото».
Ведучий 1. Наступний конкурс «Юних поетів». Завдання: кожній команді треба скласти сенкан про один із вивчених творів зарубіжної літератури.
Приклад сенкану команди «Світочі»:
«Полліанна»
Оптимістичний, захоплюючий.
Знайомить, відкриває, допомагає.
Твір навчає радіти життю.
Роман.
Приклад сенкану команди «Всезнайки»:
«Жага до життя»
Цікаве, напружене.
Розкриває, захоплює, навчає.
Розумієш - життя понад усе.
Оповідання.
Ведучий 2. Дякуємо командам за цікаві сенкани. Журі, ваші оцінки за цей конкурс.
Ведучий 1. І наш останній конкурс, домашнє завдання «Інсценізація творів». Просимо команди по черзі показати інсценізацію одного з вивчених творів.
(Команда «Світочі» показує інсценізацію уривку казки Оскара Уайльда «Хлопчик – Зірка» - Хлопчик – Зірка отримав прощення у своїх батьків.
Команда «Всезнайки» інсценізує уривок з повісті М.В.Гоголя «Ніч перед Різдвом» - Вакула в Оксани.)
Ведучий 2. Завершився наш КВК. Слово для підведення підсумків надається журі.
Переможці нагороджуються грамотами.