КВМ - клуб веселих математиків

Про матеріал
Кмітливі діти з різних класів початкової школи приймають участь у математичному змаганні
Перегляд файлу

     Комунальний  заклад

        «Спеціальна  загальноосвітня  школа-інтернат  І-ІІ  ступенів  № 55

Харківської  обласної  ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                Вчитель  початкових  класів

         Неклюєнко  Наталія

         Миколаївна

             категорія  вища

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків

КЛУБ  ВЕСЕЛИХ  МАТЕМАТИКІВ

 

В  нас  сьогодні  день  незвичайний,

Веселий  клуб  математичний  вітає  вас.

Ігри, конкурси, змагання

Чекають  вас.

 

Щоб  перемогу  в  конкурсі  здобути,

Веселим  та  кмітливим  треба  бути.

 

Отже, ми  з  вами  потрапили  до  дивної  країни  математики.

 

І  сувора, й  солов’їна

Математики  країна.

Праця  тут  іде  завзята,

Вмій  лиш  спритно  рахувати,

Вмій  ділити-віднімати,

Множить  швидко  й  додавати.

 

Математика – наука  найточніша,

Її  треба  наполегливо  учить.

І  чим  далі, тим  вона  складніша,

А  без  неї  людям  не  прожить.

 

Найдревніша  на  планеті,

Між  наук  цариця –

Математика, ти  наша

Вірна  помічниця.

 

Пісня:

 Щоб  водить  кораблі  і  у  небо  літать,

 Треба  все  нам  любить, треба  добре  все  знать.

 І  ось  тут  нам  усім, юним  технікам,

 У  пригоді  стає  арифметика.

 

 Чому, скажіть, кораблі  по  маршруту  ідуть,

 Хоч  туман, заметіль, хоч  далека  їх  путь?

 І  ось  тут  нам  усім, юним  технікам,

 У  пригоді  стає  арифметика.

 

ВИХІД  КОМАНД

А  зараз  дозвольте  запропонувати  збірні  команди  2-го, 3-го, 4-го  класу. Ми  вибрали  дітей, які  найбільше  люблять  математику.

  • Як  на  світі  без  ніжок  немає  столів,

Як  на  світі  без  ріжок  немає  козлів,

Котів  без  вусів, без  панцирів  раків,

Так  в  арифметиці  немає  дій  без  знаків.

 

ПРИВІТАННЯ  КОМАНД

Мій  любий  школярику, хочеш  до  школи  ходити?

Математику  треба  вчити.

Хочеш  до  зірок  злітати –

Математику  треба  знати.

Хочеш  щедрий  врожай  збирати –

Математику  треба  знати.

Школярику, будівельнику, вчителю

Без  математики  не  прожити.

 

Вчитель:     А  хто  це  тут  плаче?

СЦЕНКА

Мне  хустинку  у  руці,

Гірко  плаче  Віта.

  • В  мене  було  п’ять  стільців,

А  тепер  чотири.

Взявся  братик  рахувать:

  • Один, два, три, чотири, п’ять. 

Віто, плакати  облиш,

Ти  ж  на  п’ятому  сидиш!

 

  • Бачите, що  буває, коли  не  вмієш  рахувати.

Де  ти  навчився  рахувати  та  піклуватися  за  меншими?

 

Пісня  «Вчать  у  школі»

  Букви  в  зошиті  писать,

не  абияк, а  на  п’ять,

вчать  у  школі, вчать  у  школі, вчать  у  школі … 

Додавати  і  ділить,

Менших  себе  боронить

вчать  у  школі, вчать  у  школі, вчать  у  школі …

 

Від  п’яти  відняти  два,

По  складах  читать  слова

вчать  у  школі, вчать  у  школі, вчать  у  школі … 

Вміти  книжку  берегти,

Бути  чемними  завжди

вчать  у  школі, вчать  у  школі, вчать  у  школі …

  • Ну, давайте  перевіримо, чому  ви  навчились  у  школі. Але  спочатку

Подивимось. Як  готові  наші  вболівальники. Бо  їм  теж  треба  бути  активними, уважними  і  також  знати  математику.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Я  малюю  зайчика  для  вас.

Раз.

Ось  у  нього  голова –

Два.

Довга  вуха  угорі –

Три.

Ось  стирчить  нього  хвостик  сірий –

Чотири.

Це  очиці  весело  горять –

П’ять.

Зубками  морквину  їсть –

Шість.

Шубка  хутряна  на  нім –

Сім.

Лапки, щоб  гасав  він  лісом –

Вісім.

Посаджу  іще  дерева –

Дев’ять.

І  хай  сонце  сяє  з  піднебесся –

Десять.

 

Ну  що  ж. я  бачу, і  гості  готові  для  конкурсу.

ЗАВДАННЯ 1. 

А  зараз  члени  команди  нехай  покажуть, як  вони  знають  зворотний  рахунок.

2 таблиці – 2 члена  команди

 1 9 4  4 8 3

 6 3 8  7 1 10

 5 7 2  9 5 2

 10  6

 

ЗАВДАННЯ 2.

Зафарбуйте  квадратики  з  парними  (непарними)  числами  і  буквами  під  ними. По  буквах  під  зафарбованими  квадратиками  прочитайте  відгадки.

  1. Грамоти  не  знаю,

А  цілий  вік  пишу.

(непарні)

6

4

7

2

5

8

1

9

4

3

2

З

Ж

Р

Ю

У

Н

Ч

К

М

А

Ю

  1.  Вам  розкаже  всі  пригоди.

А  сама  мовчить  із  роду.

(парні)

 

4

5

8

6

3

7

9

2

6

7

3

К

Р

Н

И

Д

В

Х

Г

А

Ю

З

 

ЗАВДАННЯ 3.

А  зараз  уявіть  собі, що  ми  йдемо  математичною  вулицею, де  стоять  дома, а  в  них – по  три  віконця. Два  горять, а  одне – вимкнене.

«Запаліть  віконце» – вставте  пропущене  число.

 

(Завдання  на  картках)

ЗАВДАННЯ 4.

В  одному  з  цих  будинків  живе  хазяйка. В  неї  багато  каченят  і  курчат. Допоможіть  їй  порахувати  їх.

(На  картках  намальовані  курча  та  каченя  із  цифр  від  1  до  9).

Запишіть  всі  однозначні  числа, які ви  побачите  на  картинці  і  підрахуйте  їхню  суму.

 

ЗАВДАННЯ 5.

Звільни  пташку!

Хтось  посадив  пташок  у  клітку. Треба  їх  звільнити.

(На  таблиці  з  прорізями  для  картинок  із  пташками  намальована  клітка. У  кожній  пташці  в  дзьобі – приклад.)

 

Діти  виймають  із  клітки  птаха  з  прикладом. Якщо  розв’язав – звільнив.

 

«ГОПАЧОК»

Дуже  добре  виконали  і  це  завдання, пора  трохи  відпочити.

Два  притопи,

Три  прихлопи,

На  носок,

На  каблучок.  

 

Руку  вліво,

Руку  вправо,

Ми  танцюєм  гопачок.

 

Ще  крок  вліво,

Другий  вправо,

Змах  руками,

Крок  ногами.

Руки  вниз  на  поясок –

Ми  танцюєм  гопачок.

 

ЗАВДАННЯ 6.

-Чудово  ви  танцюєте, а  чи  всі  ви  любите  розв’язувати  задачі?

Хоч  ти  смійся, хоч  ти  плач –

Не  люблю  отих  задач.

І  чому  терплю  невдачі

І  сержуся  на  задачі?

Чи  задачник  непутящий,

Чи  таланту  десь  узять?

Та  знайшов  я  спосіб  кращий –

Тільки  відповідь  читать.

Ви  учіться, хто  бажає.

Я  б  здоров’я  не  втрачав.

На  умову  не  зважаю:

Раз – помножив, два – додав.

Скільки  простирадл  і  ліжок? –

Хто  там  відповідей  жде!

До  годин  додав  я  кішок

І  помножив  на  людей.

Ні, нехитра  ця  наука,

Якщо  відповідь  читать.

Може  статись – дід  за  внука

Буде  меншим  літ  на  п’ять.

 

 А  тепер  подивимось, як  треба  розв’язувати  задачі.

1) Вчора  вдень  до  годівнички

    Прилетіло  три  синички.

    Сім  горобчиків  й  сорока.

    Скільки  ж  їх? Оце  морока!

     2) В  нашій  бабусі

                 Живуть  гарні  гуси. 

        Десять  білих,

        Дев’ять  сірих.

        Скільки  ж  разом  їх?

3) В  клас  зайшов  Мишко.

    А  за  ним – Петько.

    А  за  ним – Маринка,

    За  нею – Яринка,

    А  за  нею  Ганна,

    Скільки  всіх  хлоп’ят.

4) Над  селом  летіли  птахи,

        голуб, шпак, дві  черепахи,

        три  ворони, чиж-невдаха.

        Скільки  ж  то  летіло  птахів?

 

 А  ці  задачі  слухайте  особливо  уважно.

 

1) На  березі  шість  гілок.

    На  кожній – по  три  яблука.

    Скільки  яблук  виросло  на  березі?

     2) В  школу  йшло  дев’ять  дітей.

         Назустріч – двоє.

         Скільки  дітей  ішло  до  школи?

 

І  додатково  за  цю  задачу  дається  очко  тій  команді, яка  скоріш  підрахує  відповідь.

 На  галявині  зустрілись

 Жабка, сорока  і  вуж.

 Скільки  всього  ніг?

 

ЗАВДАННЯ  7, 8.

Рушаємо  далі  геометричною  вулицею. Подивіться, які  дивні  поросята. Назвіть,  з  яких  геометричних  фігур  вони  складаються.

(Картинки  з  поросятами, які  складені  з  геометричних  фігур).

 

Добре  ви  вмієте  побачити  геометричні  фігури. А  чи  ви  зумієте  розпізнати  навпомацки?

 

(Команди  повертаються  спиною, в  руки  дається  по  одній  геометричній

фігурі. Треба  не  дивлячись  їх  назвати).

 

 

ЗАВДАННЯ 9.

А  зараз  ми  ще  більше  ускладнимо  завдання. треба  за  моїми  командами  викласти  доріжку  в  парку  з  геометричних  фігур.

 

ЗАВДАННЯ 10.

Отже, ви  добре  попрацювали. Ми  отримали  задоволення  від  того, які  ви  в  нас  вже  розумні, кмітливі, знаєте  і  любите  математику. Розкажіть, які  ваші  враження  від  засідання  нашого  клубу.

 

Нам  цікаво, спритно, вміло

Працювати, рахувать.

Додавати  воду  рікам,

А  пустелі – віднімать.

Множить  скрізь  сади  і  школи,

І  міста, й  нові  будови.

І  високі  врожаї,

І  заквітчані  гаї.

 

Ну  а  потім, в  результаті,

Все, як  слід, підсумувати

Й  розділити  на  усіх

І  багатство, й  щедрий  сміх!

 

Отже, все, чому  ми  з  вами  навчаємось, все, що  робимо – це  для  того, щоб  квітла, могутнішала  наша  держава. Заспіваймо  пісню  про  Україну!  

    

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Позакласні заходи
Інкл
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку