Л. Глібов «Коник-стрибунець» «Без труда нема плода»

Про матеріал
Мета: Навчальна : збагатити знання учня про байку, вчити виділяти повчальний висновок. Розвиваюча: розвивати образність і творчість мовлення, уяву і образне мислення, допитливість і інтерес до байки; Корекційна : збагачувати словниковий запас учня, допомогти відчути багатство мови, виховувати повагу до праці.
Перегляд файлу

Тема:  Л. Глібов «Коник-стрибунець» «Без труда нема плода»

Мета:

Навчальна : збагатити знання учня про байку, вчити виділяти повчальний висновок.

Розвиваюча: розвивати образність і творчість мовлення, уяву і образне мислення, допитливість і інтерес до байки;

Корекційна : збагачувати словниковий запас учня, допомогти відчути багатство мови, виховувати повагу до праці.

Хід уроку

1 .Загально-корекційна часина

1.1. Нервово - психологічна підготовка
Пальчикова вправа «Бджола»

Не мотор, а гуде, Не пілот, а летить, Не гадюка, а жалить.

*

Все літаю у поле до гаю, Збираю медок із різних квіток Кого не зловлю Того жалом колю.

 

1.2. Організація уроку.

Слухання музики

Усміхнися всім навколо

Небу, сонцю і всім людям,

І тоді обов'язково день тобі веселим буде!

-   Ваня, я хочу почати свій урок з прохання : подаруй мені теплу, щиру посмішку. Якби можна було передати мій настрій за допомогою образу, то це було б яскраве сонечко. У тебе не парті є хмаринка і сонечко. Обери той образ, який відповідає твоєму настрою. Гарний настрій - запорука успіху роботи на уроці.

 

2. Основна частина

2.1. Актуалізація опорних знань. Пропедевтична підготовка до подачі нових знань.

Розгадування загадок.

  1.    Хто взимку міняє сіру шубу на білу? (заєць)
  2.    Хто лікує дерева від комах? (дятел)
  3.    Що роздає Дід Мороз під Новий рік?(подарунки)
  4.    Що засвічує вогнями на Новий рік? (ялинка)

 

Відгадавши наступні загадки, ти дізнаєшся про кого ми говоритимемо на уроці Стрибає пружинка. Зелена в неї спинка. З трави на стеблинку. З гілки на, стежинку

(коник-стрибунець) Всі біжать і поспішають, На собі все щось таскають Вміють місто будувати Без відра і без лопати

(мурашки)

Повідомлення теми.

  1. Так, саме ці комахи є героями байки. Л. Глібова «Коник-Стрибунець» Вони допоможуть нам поміркувати над темою уроку (читаємо «Без труда нема плода»)
  2. Уяви собі чудовий літній день. Степ. Зеленим килимом простелились трави, повітря напоєне ніжним ароматом квітів. І в цьому яскравому, різнобарвному світі чується сюрчання коника.

Слухання грамзапису « Голоси природи»

 

Читання байки вчителем

У степу, в траві пахучій, Коник, вдатний молодець, І веселий, і співучий, І проворний стрибунець, Чи в пшениченьку, чи в жито, Досхочу розкошував І цілісінькеє літо, Не вгаваючи, співав; Розгулявся на всі боки, Все байдуже, все дарма... Коли гульк — аж в степ широкий Суне злючая зима. Коник плаче, серце мліє; Кинувсь він до Мурав'я; Дядьку, он зима біліє! От тепер же згину я! \ Чуєш — в лісі ворон кряче, Вітри буйнії гудуть? Порятуй, порадь, земляче, Як се лихо перебуть! Опізнився, небораче, — Одказав земляк йому, — Хто кохав життя ледаче — Непереливки тому. Як же в світі не радіти? Все кругом тебе цвіте, — Каже Коник, — пташки, квіти, Любе літечко на те; Скочиш на траву шовкову Все співав би та співав. — На таку веселу мову Муравей йому сказав: — Проспівав ти літо боже, Вдача вже твоя така, — А тепер танцюй, небоже, На морозі гопака!

 

Хто головний герой байки?

  •       Де і коли відбуваються події?
  • Чи сподобалась тобі байка? Хочеш прочитати самостійно?

Словникова робота

^ Пахуча трава - всіяне квітами і тонким ароматом; ^ Досхочу - багато;

Розкошував - вів багате, розкішне життя;

Непереливки тому - скрутно, дуже погано; / Не вгаваючи співав - не перестаючи; ^ Гопак - народний танок.

Читання самостійно

Завдання:

Знайди опис коника.

Поясни, що означають слова, вдалий молодець? Поміркуй, чому коника названо, проворний стрибунець? Фізкультхвилинка

Танцювальні рухи під пісню «Зелений коник» Слова М.Луківа, музика

Л.Попернацького

 

Зелений коник залетів у дім,

Зелений коник_ на четвертий поверх.

Зелений коник проти мене сів

Такий смішний, такий химерний коник.

Приспів:

Здрастуй, конику зелененький, Мій стрибунчику   веселенький!

 

Як сказано про коника в пісні? (фантастичний)

Цікавинка

Дослідники - про коника

Коники - незвичайні комахи. Добре чують. їхні «вуха» розміщені на ніжках. За допомогою вусиків коники дізнаються про те, що відбувається навкруги. Відчувають запахи. У вдень , і вночі можна почути, як голосно цвіркоче коник. Це він тре одне крило об інше. Так коники перемовляються між собою.

Читання в особах Інтонація

Коник - безтурботно і весело розповідає про літо, благально звертається до мурахи.

Слова мурахи - впевнено, повчальний тон.

^        Елементарна характеристика головних героїв. Серед записаних на картках слів знайди ті, які характеризують мураху, коника.

Розумний, веселий, байдужий, розсудливий, лінивий, безтурботний, гультяй, працьовитий, винахідливий.

Бесіда

  • То кого схвалює автор, а кого засуджує?
  • В байках через образи тварин, птахів, комах засуджуються людські вади.
  • Від чого застерігає байка, кого засуджує?

 

Байкар засуджує і висміює ледарів, гультяїв, нероб.

Робота над прислів'ями Знайди і прочитай, якими прислів'ями можна підтвердити поведінку стрибунця:

  Хто пізно ходить, той сам собі шкодить.

Лінивому все ніколи  І за холодну воду не береться      

У страху очі великі.

Хто як скородить, так тому і родить.

Хочеш собі добра, не роби нікому зла.

 

А які прислів'я про працьовитість ти знаєш? Склади прислів'я.

 Без труда нема плода.

Хто дбає, той і має

 Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

Землю красить сонце, а людину - праця.

Праця людину годує, а лінь марнує.

Роботящі руки гори вернуть Від лінощів багато біди буває!

 

2.4. Закріплення. Робота з ілюстраціями. Підбери до кожного малюнка текст байки.

Чого могла навчити мурашка коника-стрибунця. Можливо цей вірш допоможе знайти відповідь.

Чи співа пісень мурашка?

Чи співа пісень мурашка, Нам дізнатись дуже важко, Я гадаю, що співа! В неї пісня трудова. Бо без пісні до роботи, І в мурах нема охоти.

 

Я сама

Аж спітніла мурашника, Тягне з поля соломинку Я поміг би - та дарма, Каже вперто:

Я сама!

3. Заключна частина:

3.1. Домашнє завдання

Навчитися гарно читати байку. Знайти загадку про працю.

  1. Оцінювання.
  2. Підсумок уроку.

- Яка головна думка байки?

3.4. Нервово- психічне розвантаження.

 

docx
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
1239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку