Л. Глібов «Лебідь, Щука і Рак»

Про матеріал

Презентація до уроку "Л. Глібов «Лебідь, Щука і Рак»".

Мета:

- ознайомити дітей з жанром «байки», поняттям «байкар», із життям і творчістю Леоніда Глібова; учити визначати мораль байки та вміти знаходити її в тексті; вдосконалювати навички виразного читання;

- розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, учити працювати в групах, висловлювати свої думки;

- виховувати інтерес до співпраці.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак»

Номер слайду 2

Рак у річечку пірнув,Скоромовкараптом рибку ущипнув. Раче, раче-небораче,ти щипнув, а рибка плаче.

Номер слайду 3

Ребус. Байка,,Й,,

Номер слайду 4

Байка служить зразком життєвої мудростіБайка - ценевеликий, найчастіше віршованийтвір повчального змісту. Дійовими особами байок найчастіше є тварини, іноді – людські істоти чи неживі предмети.

Номер слайду 5

Хто пише:поетпрозаїк. Байкар. Проза. Байка. Поезія

Номер слайду 6

Відомі байкаріЛеонардо Да ВінчіПавло ГлазовийЄвген Гребінка. Езоп. Григорій Сковорода. Петро Гулак-Артемовський. Леонід Глібов

Номер слайду 7

Народився на Полтавщині. Залишив Л. Глібов великий доробок: байки, віршовані загадки і казки, акровірші, жарти. Ці твори принесли йому славу, його шанують, люблять і знають не тільки в Україні, а й в усьому світі. У творчому доробку Леоніда Івановича Глібова 107 влучних байок. Леонід Глібов

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Дешифрувальникакрущакебліьдраклебідьщука

Номер слайду 11

Що ви знаєте про цих тварин?Де вони живуть?Чи є спільне щось у цих тварин?

Номер слайду 12

Словникова робота. Безладдя. Хура. Катма. Морока. Непорядокнемаєвізклопіт

Номер слайду 13

Послухайте байку. Хто є головними героями байки? Куди вона зібрались? І що з цього вийшло?

Номер слайду 14

Аналіз байки. Що вирішили зробити тварини?Приставить хуру узялись. Чому їм не вдалося зрушити хуру? Можливо, багаж був великим?Ні, багаж був не дуже великий: «невелика, бачся, штука...». Чому ж тоді не вдалося? Якими словами передано дії кожного персонажа?Лебідь рветься, Рак упирається, а Щука тягне. Чи могли діяти персонажі в одному напрямку? Чому?

Номер слайду 15

Аналіз байки. Що ж тоді хотів підкреслити автор такою домовленістю?Тварини домовились «приставити хуру», але діяти спільно не зуміли. Як ви гадаєте, чи випадкові герої байки — птах, риба і рак?Це такі персонажі, які не могли порозумітися, бо були дуже різні. Який висновок робить автор? Прочитайте рядки про це. У чому полягає причина того, що віз і досі там?Нерозуміння одне одного, відсутність погодженості дій.

Номер слайду 16

Аналіз байки. Який висновок зробив оповідач байки, спостерігаючи цю картину? Прочитайте. «І діло, як на гріх, не діло — тільки сміх». На що схожі ці слова?На прислів’я. Чого вони нас учать?Запам’ятайте цей вислів, користуйтеся ним при нагоді в своєму житті. Він допоможе вам влучно оцінити зміст роботи та її результати, коли немає погодженості між діями виконавців. Остерігайтеся бути учасниками таких дій.

Номер слайду 17

Визначіть зачин, основну частину і кінцівку байки.

Номер слайду 18

Чого вчить нас ця байка? Головна думка байки. Усьому світу відомий сюжет цієї байки. Його розробив грецький байкар Езоп. Пізніше його взяли байкарі відомих країн — французи, німці. Леонід Глібов майстерно використав зміст Езопового твору. Ця байка висміює «дурне безладдя» і стверджує, що тільки в єдності можна досягти успіхів у задуманій справі.

Номер слайду 19

Чого вчить нас ця байка? Головна думка байки. Які недоліки людського характеру засуджувалися у байці?Автор висміює людей-егоїстів, які не хочуть взаємопорозумітися і знайти вихід здавалося б ну зовсім в безвихідній ситуації.

Номер слайду 20

Чому вчать байки?дружбіпрацьовитостічесностідобротічуйностіблагородствувдячності

Номер слайду 21

Байки висміюють:лицемірствокривдудурістьліньнеосвіченістьхвалькуватістьвдячності

Номер слайду 22

Ознаки байки. Невеликий обсяг. Часто – віршована форма. Повчальний зміст. Наявність мораліПро тварин, рослини, предмети, які поводяться як люди. Висміюються людські вади

Номер слайду 23

Номер слайду 24

З яким жанром ознайомились на уроці?

Номер слайду 25

З яким відомим байкарем ви познайомились?

Номер слайду 26

Чим байка відрізняється від вірша?

Номер слайду 27

Чому ж байки Л. Глібова знають багато поколінь українських дітей?

Номер слайду 28

Вивчити напам’ять байку. THE END

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ребрина Maйя Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
727
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку