Презентація до уроку "Л. Глібов «Лебідь, Щука і Рак»".
Мета:
- ознайомити дітей з жанром «байки», поняттям «байкар», із життям і творчістю Леоніда Глібова; учити визначати мораль байки та вміти знаходити її в тексті; вдосконалювати навички виразного читання;
- розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, учити працювати в групах, висловлювати свої думки;
- виховувати інтерес до співпраці.
Народився на Полтавщині. Залишив Л. Глібов великий доробок: байки, віршовані загадки і казки, акровірші, жарти. Ці твори принесли йому славу, його шанують, люблять і знають не тільки в Україні, а й в усьому світі. У творчому доробку Леоніда Івановича Глібова 107 влучних байок. Леонід Глібов
Аналіз байки. Що вирішили зробити тварини?Приставить хуру узялись. Чому їм не вдалося зрушити хуру? Можливо, багаж був великим?Ні, багаж був не дуже великий: «невелика, бачся, штука...». Чому ж тоді не вдалося? Якими словами передано дії кожного персонажа?Лебідь рветься, Рак упирається, а Щука тягне. Чи могли діяти персонажі в одному напрямку? Чому?
Аналіз байки. Що ж тоді хотів підкреслити автор такою домовленістю?Тварини домовились «приставити хуру», але діяти спільно не зуміли. Як ви гадаєте, чи випадкові герої байки — птах, риба і рак?Це такі персонажі, які не могли порозумітися, бо були дуже різні. Який висновок робить автор? Прочитайте рядки про це. У чому полягає причина того, що віз і досі там?Нерозуміння одне одного, відсутність погодженості дій.
Аналіз байки. Який висновок зробив оповідач байки, спостерігаючи цю картину? Прочитайте. «І діло, як на гріх, не діло — тільки сміх». На що схожі ці слова?На прислів’я. Чого вони нас учать?Запам’ятайте цей вислів, користуйтеся ним при нагоді в своєму житті. Він допоможе вам влучно оцінити зміст роботи та її результати, коли немає погодженості між діями виконавців. Остерігайтеся бути учасниками таких дій.
Чого вчить нас ця байка? Головна думка байки. Усьому світу відомий сюжет цієї байки. Його розробив грецький байкар Езоп. Пізніше його взяли байкарі відомих країн — французи, німці. Леонід Глібов майстерно використав зміст Езопового твору. Ця байка висміює «дурне безладдя» і стверджує, що тільки в єдності можна досягти успіхів у задуманій справі.