Л. Керролл "Аліса в Країні Див"

Про матеріал
Запропоновані завдання допоможуть розвивати творчу уяву, фантазію учнів, розкрити особливості поведінки героїні
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див»Робочі картки підготувала Гиренко Наталія Сергіївна, вчитель зарубіжної літератури Нижньосироватської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Бориса Грінченка Нижньосироватської сільської ради

Номер слайду 2

Творча історія написання казки Книга Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» виникла під впливом реальних подій та реальних людей. До задуму написати «Алісу в Країні Див» автора підштовхнув випадок на прогулянці. 4 липня 1862 р. професор Доджсон вирушив кататися човном у товаристві дочок декана свого коледжу. Серед трьох дівчат була десятирічна Аліса. Вона звернулася до професора з проханням розповісти казку. І Доджсон тут-таки вигадав історію про те, як сама Аліса нібито потрапила до підземної країни, де з нею трапилося чимало незвичайного. Повернувшись додому, Доджсон занотував у блокноті основний сюжет казки. А вже за три роки видав її під назвою «Аліса в Країні Див», підписавши псевдонімом Льюїс Керролл. Перша рукописна книжка, подарована Кєрроллом Алісі Ліддел мала назву «Пригоди Аліси під землею». Автор наклеїв на обкладинку світлину семирічної Аліси Лідделл, підкреслюючи вік своєї літературної героїні. У казці Алісі 7 років.

Номер слайду 3

Реклама повісті-казки Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див» Йдучи лісом, будьте обережні! Ви можете потрапити в нору кролика, бо саме туди і потрапила головна героїня твору Л. Керролл «Аліса в Країні Див». А коли потрапити в цю країну, то не забудьте прихопити віяло і рукавички. Там ви зустрінетесь з Березневим Зайцем, злою Королевою, герцогинею, гусінню та багатьма іншими героями казки. А далі …….. . Дізнаєтесь самі. Візьміть цю книгу в бібліотеці і прочитайте захоплюючі пригоди Аліси. Бо саме вони навчать вас радіти життю, милуватися прекрасним, зрозуміти світ фантазії і пригод. Англійці кажуть: «Якщо ви не знаєте Алісу і Чеширського Кота, Капелюшника і Шаленого Зайця, ви нічого не знаєте про Англію». То ж скоріше поринайте в захоплюючий світ казки, пізнавайте світ. Я радий, що побував в іншій країні завдяки умінню дружити з книгою. Після знайомства з таким шедевром мені захотілося читати більше і більше, щоб у мене залишилося ще більше приємних вражень і хороших спогадів. Приємного читання і чаювання!!! Юденко Ю. 5 клас

Номер слайду 4

У книжках про Алісу Керролл у насмішкуватій формі відтворив життя сучасної йому Англії. Ті часи називають «вікторіанською добою» - на честь королеви Вікторії, яка правила країною шістдесят чотири роки (1837-1901). Особливістю цієї доби були суворі правила моралі й поведінки. Взірцем для наслідування вважався доброчесний член суспільства, який сумлінно виконує свої обов’язки, демонструючи стриманість у почуттях, самодисципліну й здоровий глузд. Не потурали й дітям. Вони мали старанно вчитися і поводитися статечно, ніби дорослі. Тогочасною Англією правила королева Вікторія, і правила вона довше за будь-кого з британських королів - аж шістдесят чотири роки: від 1837-го по 1901-й, так що ціла та доба згодом дістала в історії назву «вікторіанської». Коли англійці тепер кажуть на щось чи на когось «вікторіанський», це те саме, що сказати - незворушний і застебнутий на всі ґудзики». Сторінками історії Життя Англії «вікторіанської» доби

Номер слайду 5

В Англії «Алісу…» люблять набагато більше інших книг, давно розібравши її на численні прислів’я, приказки. Завдяки казці ім’я Аліса стало популярним«Аліса в країні Див» увійшла в список дванадцяти «самих англійських» предметів і явищ, складений міністерством культури та спорту ВеликобританіїНа честь Березневого Зайця, Капелюшника та Казна – Що – Не – Черепахи названо астероїди. У фільмі «Матриця» Нео, головний герой, отримав повідомлення про те, що він повинен, подібно до Аліси, слідувати за Білим кроликом. Один із головних героїв, Морфеус, пропонує Нео дізнатися, «наскільки глибока кроляча нора»Цікавинки!Льюїс Керролл зашифрував у своїй казці математичний трактат. Математика дала "Алісі" її темну сторону,надала вигляду головоломки, яка виявилася здатною розважати людей будь-якого віку протягом століть.

Номер слайду 6

Особливості повісті-казки. Л. Керролла «Аліса у Країні Див»1) Немає чаклунів, добрих і злих героїв, «чарівних помічників» та інших традиційних казкових образів;2) Герої мають ігрове «походження»;3) Мовні жарти й ігри;4) Пародії на вірші та пісні, популярні в Англії 60-80-х років ХІХ ст.;5) Нонсенс:6) Елементи казки у творі: Країна Див; перетворення Аліси; тварини, які розмовляють;7) Реальність у творі: прогулянка дітей; навчання у школі; знання, там отримані; характер Аліси.

Номер слайду 7

Про популярність «Аліси...»! В Англії ця книга – друга після Біблії. Вона є в кожній читаючій родині. Окремі слова, вислови, словосполучення стали крилатими. Цитування казки Л. Керролла вважається показником освіченості та вихованості, або, як кажуть, хорошого тону... У період з 1865 по 1889 рік книга витримала 30 перевидань. За книгою зроблено 9 екранізацій та 5 мультиплікаційних фільмів. Чимало «дорослих» письменників запозичували з неї назви для своїх творів, як-от: «Королі та капуста» О'Генрі або роман С. Моема «Тістечка з пивом». У 1928 році на аукціоні «Сотбі» оригінальний рукопис Льюїса Керролла «Аліса в Країні Чудес», адресований Алісі Лідделл, був проданий у Лондоні за рекордні £15,400. Створена для дітей, вона стала улюбленим читанням дорослих!

Номер слайду 8

«Хто є хто в Країні Див»Аліса – Аліса Лідделл;Додо – Льюїс Керролл (спадкова вада – заїкання родини Доджсонів, вимовляє своє прізвище До-до-доджсон);Французька Миша - гувернантка сестер Лідделл – вимоглива панна Прікетт;Садовий Вовчок – стара нянька сестер Лідделл;Червові Король і Королева, Валет – герої англійської народної пісеньки;Папужка Лорі – Лоріна, старша сестра Аліси;Орлятко Ед – Едіт, молодша сестра Аліси;Чеширський Кіт – вивіски на тавернах із зображенням трьох золотих леопардів: давній герб Англії («Усміхається, мов чеширський кіт»), головка сиру в графстві Чешир. Герцогиня – пишучи про неї, Керролл пригадував відому картину Квентіна Матсі «Портрет бридкої герцогині»

Номер слайду 9

Анкета повісті-казки. Л. Керролла «Аліса у Країні Див»1. Автор, назва. Льюїс Керролл «Аліса у Країні Див» (1865)2. Прототип - Аліса Лідделл.3. Рукописна книжка, подарована Керроллом Алісі Лідделл мала назву «Пригоди Аліси під землею». Автор наклеїв на обкладинку світлину семирічної Аліси Лідделл, підкреслюючи вік своєї літературної героїні.4. Жанр. Повість-казка.5. Тема. Дивовижні, фантастичні пригоди дівчинки Аліси уві сні6. Ідея. Слід прагнути до пізнання світу, мріяти, бути чесним та сміливим, цінувати прості радощі життя, щасливе дитинство.7. Герої. Головна героїня – семирічна дівчинка Аліса. Другорядні: Білий Кролик, Чеширський Кіт, Казна-Що-Не-Черепаха, Капелюшник, Герцогиня, Березневий заєць, Соня, Блакитна Гусінь, Грифон, Чирвовий Валет, Королева сердець, Король сердець, Додо, Ящур Крутихвіст

Номер слайду 10

Завдання. Розповісти про фантастичний предмет згідно із сюжетом казки

Номер слайду 11

Завдання. Розповісти про події, зображені на малюнках

Номер слайду 12

Завдання. Розповісти про події, зображені на малюнках

Номер слайду 13

Творче завдання.1. Написати оригінальне sms-повідомлення Алісі.2. Напишіть враження Аліси від отриманої sms з майбутнього

Номер слайду 14

Завдання. Написати листа Алісі, розфарбувавши малюнки________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _____________________________ ____________________________ ____________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 15

Завдання (робота в парах). Які епізоди повісті-казки найбільш вдало характеризують дані смайли?123456

Номер слайду 16

Цитати. Якби у мене був свій власний світ, в ньому все було б нісенітницею. Нічого не було б тим, що є насправді, тому що все було б тим, чим воно не є, і навпаки, воно не було б тим, чим є, а чим би воно не було, воно було· Ось бачиш, все кудись рухається і в щось перетворюється, чому ж ти незадоволена?· Як тебе розуміти? - Розуміти мене не обов'язково. Обов'язково любити і годувати вчасно· У нашому світі всі божевільні · Бачила я котів без посмішок, але посмішку без кота..· Щастя може обдурити коли-небудь!· Важливо-неважливо... неважливо-важливо... Яка різниця?· Якщо у світі все безглуздо, - сказала Аліса, - що заважає вигадати якийсь сенс? - Не можна ж відрубати голову, якщо крім голови нічого немає. - Якщо є голова, значить можна рубати!Якби кожна людина займалася своєю справою, Земля крутилася б швидше· Зустріти б кого-небудь розумного для різноманітності!· Аліса! Ти побільшала? - Ні! Вона понормальніла!· Звідси мораль: всякому овочу свій час. Або якщо сказати простіше... Ніколи не думай, що ти інша, ніж могла б не бути інакшою, ніж будучи іншою в тих випадках, коли інакше не може не бути· Ну, хіба можна серйозно ставитися до книжки без картинок?!

Номер слайду 17

Вирішіть, куди ви хочете йти. Спочатку ставте мету, те, що ви хочете досягти визначте напрямок, а вже після починайте рух. Зробіть вибір і дійте! (Ніхто не знає крім вас!)2. Перестаньте втрачати сили даремно (Не бійтеся щось змінити у своєму житті – багато витрачаємо часу і сил для того, щоб утриматися на одному місці).4. Вірте в те, що здається неможливим (Якщо у вас є мрія, ви повинні зробити все можливе і неможливе, щоб досягти її. Головне – вірити в себе).3. Міняйтеся, але залишайтеся при цьому собою (Все в житті змінюється, а разом з ними і ми)5. Слідкуйте за своїми словами, думками. Перш ніж щось говорити – подумайте, не бажайте даремно. Уроки від Аліси

Номер слайду 18

Вирішіть, куди ви хочете йти. Спочатку ставте мету, те, що ви хочете досягти визначте напрямок, а вже після починайте рух. Зробіть вибір і дійте! (Ніхто не знає крім вас!)2. Перестаньте втрачати сили даремно (Не бійтеся щось змінити у своєму житті – багато витрачаємо часу і сил для того, щоб утриматися на одному місці).3. Міняйтеся, але залишайтеся при цьому собою (Все в житті змінюється, а разом з ними і ми)4. Вірте в те, що здається неможливим (Якщо у вас є мрія, ви повинні зробити все можливе і неможливе, щоб досягти її. Головне – вірити в себе).5. Слідкуйте за своїми словами, думками. Перш ніж щось говорити – подумайте, не бажайте даремно. Уроки від Аліси

Номер слайду 19

Завдання. Розгадати анаграми, розфарбувати малюнки

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Завдання. Розгадати кросворд. Розфарбувати малюнок

Номер слайду 22

Номер слайду 23

123456789 Завдання (робота в групах)За допомогою кроссенсу презентуйте книгу______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Чигання – читання. Махлювання – малювання Піднімання - відніманняІстерія - історія. Хвісткультура - фізкультура. Матимачуха – математика Недографія - географія. Пихання – письмо. Подавання – додавання. Дивлення – ділення

Номер слайду 27

Гусінь«За хвилину чи дві та вийняла чубук з рота і поклала на шапку гриба. Потім позіхнула разів зо два і потяглася. …»Курить кальян, знає таємницю гриба Миша Герцогиня Чеширський Кіт«В нашій родині завжди ненавиділи кішок: це гидкі, підлі, нестерпні створіння!»Читає “найсухішу лекцію” з історії«Можеш трошки побавити його, якщо хочеш. Мені треба перевдягтися до вечірнього крокету в Королеви.»Лякає Алісу “бридким” виглядом, любить усюди “шукати мораль” і все плутає«Ну, куди-небудь ти неодмінно потрапиш, якщо не лишишся там, де стоїш.» Завжди посміхається, робить розумні висновки. Герой. Про героїв. Дії героя Скласти пазли. Характеритсика героїв повісті “Аліса …”

Номер слайду 28

Білий Кролик«… дістав із жилетної кишені годинник, поглянув на нього і стрімголов побіг далі»Постійно поспішає, губить речі, боїться Королеви Капелюш- ник Королева Грифон«Розумієш, в Чирвової Королеви був прийом, і на концерті я мав співати пісню…» Безкінечно п’є чай, бо посварилися з часом«… побуряковіла від люті; хвильку вона їла Алісу поглядом хижого звіра, а тоді зарепетувала: – Відтяти їй голову! Відтяти їй!»Видає накази, грає в крокет«Ти, старенька, розкажи їй, як ми розважалися в наші часи» Любить командувати, вважає себе вчителем танців. Герой. Про героїв. Дії героя Скласти пазли. Характеритсика героїв повісті “Аліса …”

Номер слайду 29

Завдання “Вгадай предмети, які вивчав казковий герой”“… вчили чесати, пищати … Далі йшли 4 дій матиймачухи і добування, відбивання, множення, обділення, навчали премудрощам “стародавнього і сучасного Аморезнавства, Гастрономії, Дригонометрії. На уроці Хвісткультури він навіть учив нас художнього хвостоспіралювання”____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 30

Завдання “Вгадай предмети, які вивчав казковий герой”“… вчили чесати, пищати … Далі йшли 4 дій матиймачухи і добування, відбивання, множення, обділення, навчали премудрощам “стародавнього і сучасного Аморезнавства, Гастрономії, Дригонометрії. На уроці Хвісткультури він навіть учив нас художнього хвостоспіралювання”Слова для довідок: математика, додавання, віднімання, множення, ділення, природознавство, астрономія, тригонометрія, фізкультура, вправи з стрічкою в художній гімнастиці

Номер слайду 31

Чи варто було Алісі стрибати в кролячу нору?ТАКНіАргументи. Аргументи. Висновок

Номер слайду 32

Чи варто було Алісі стрибати в кролячу нору?ТАКНіАргументи. Аргументи. Висновок. У Аліси вистачило здорового глузду оцінити те, що вона побачила і винести для себе уроки на все життя. Отже, подорож стала для неї корисною

Номер слайду 33

Відскануй мене і склади пазли

Номер слайду 34

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Яковенко Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Загорна Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ланецька Таміла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 лютого
Переглядів
4846
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку