Л.Українка . Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. «Ви щасливі , пречистії зорі!»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю поетеси, акцентуючи увагу на тому, що у лютому будемо відзначати 148-річницю з дня народження Лесі Українки, допомогти усвідомити велич її життєвого подвигу, розвивати навички сприйняття й засвоєння знань на слух, самостійної роботи з книгою , виділення головного, висловлення власних суджень з приводу порушених питань, виховувати стійкість у життєвих труднощах , цілеспрямованість, прагнення до самоосвіти. Тип уроку: засвоєння нових знань Обладнання: портрет Лесі Українки, фотоматеріал про її життя і творчість , міні-бібліотечка художніх творів поетеси, дидактичний матеріал (тестові завдання, картки).
Перегляд файлу

Тема:

« Нова доба, над нами розцвіта,

Та слава Лесі вічно з нами буде…»

                               М.Рильський

Л.Українка . Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу.

«Ви щасливі , пречистії зорі!»

Мета:

ознайомити учнів із життям і творчістю поетеси, акцентуючи  увагу на тому, що у лютому будемо відзначати 148-річницю з дня народження Лесі Українки,  допомогти усвідомити велич її життєвого подвигу, розвивати навички сприйняття й засвоєння знань на слух, самостійної роботи з книгою , виділення головного, висловлення власних суджень з приводу порушених питань, виховувати стійкість у життєвих труднощах , цілеспрямованість, прагнення до самоосвіти.

Тип уроку:

засвоєння нових знань

Обладнання:

портрет Лесі Українки, фотоматеріал про її життя і творчість , міні-бібліотечка художніх творів поетеси, дидактичний матеріал (тестові завдання, картки).

Хід уроку

I. Оголошення теми, мети уроку.

II. Актуалізація навчальної діяльності.

Розгадування кросворду « Що я пам’ятаю про Лесю Українку»

 

 

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По вертикалі:

1.Улюблений жанр усної народної творчості Лесі Українки, яким вона скористалась у своїй письменницькій діяльності.(Казка)

По горизонталі:

1.Прізвище письменниці до одруження.(Косач) 2.Ім’я брата Лесі, якого вона найбільше любила і поважала.(Михайло) 3.Хвороба, від якої поетеса лікувалася впродовж всього життя.(Туберкульоз) 4.Село, де народилася Леся Українка.(Колодяжне) 5.Місто для лікування і відпочинку письменниці.(Євпаторія)

III. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя

У звичайному житті вона –слабосила дівчинка. У літературі – титан духу, «дочка Прометея». Хто ж вона , Лариса Петрівна Косач, знана у всьому світі як Леся Українка?

Про її творчість ми поговоримо на сьогоднішньому уроці.

IV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

1.Життя і творчість Лесі Українки:

(міні – доповіді учнів про поетесу)

*дитинство Лесі,

*перші поетичні спроби, літературна діяльність (ознайомлення з міні – бібліотечкою художніх творів),

*боротьба Лесі Українки зі своєю хворобою,

*вшанування памяті поетеси (145 – років з дня народження).

2.Завдання учням.

Поєднайте «непоєднуване» в житті Л.Українки:

Сила – слабкість (фізична слабкість – сила духу)

Чоловіки – жінки (мужній голос поетеси звучав часто сильніше, ніж багатьох поетів)

Невідвідування школи – висока освіта ( Леся ніколи не відвідувала школи, займалася самоосвітою -  досягла високого рівня)

3.Демонстрація родовідного дерева Л.Українки ( заздалегідь підготовлені учні)

 

Висновок: Лесю Українку постійно оточували освічені , талановиті люди, які допомагали їй шліфувати власний мистецький дар.

4. Виразне читання, ідейно-художній аналіз поезії «Ви щасливі, пречистії зорі»

Тема: мрія поетеси –стати зіркою

Ідея: возвеличення прагнення Лесі Українки позбутися туги, жалю

Основна думка: оптимізм, воля, цілеспрямованість допомагають поетесі долати власну хворобу, життєві труднощі.

Жанр: філософська лірика

Бесіда за питаннями:

*Як ви розумієте смисл поняття «щастя»? Від чого воно залежить?

*Що необхідно зробити для того, щоб відчувати себе щасливим?

*Чому поетеси вважає , що промені зорі – це її розмова. Для чого вони потрібні героїні твору?

*Як Леся Українка у творі висловлює власне бачення щастя?

*Через що Леся Українка відчувала свою самотність? Чому вона погоджується на те, щоб бути одинокою? ( «Як би я так високо стояла

                                 Хай була б я весь вік одинока»)

*З приводу чого лірична героїня поезії заздрить зорям і хоче стати зіркою?

*Що намагалася поетеса висловити у своєму творі? Чи це їй вдалося? Відповідь обґрунтуйте.

*Яким чином ця поезія Лесі Українки пов’язана з її життям?

5.Складання інформаційного грона:

                                                              ЗОРІ 

 

 

 

 

 «ваші

                                                                                                           промені – ваша

                                                                                                                 Розмова»

                                    « ви щасливі»

 

 

 

 

 

 «пречистії…

                                                                                                               високії…

                                                                                                                холоднії…»

 

« ясні, тверді ,

наче з кришталю»

 

 

 

 

 

 

6.Художні засоби:

Повтори : « Ви щасливі…», «я б…», «…зорі»

Епітети: «Щасливі, пречистії зорі», «високі зорі», «холодні, ясні , тверді зорі».

Порівняння : «зорі, наче з кришталю».

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Проведення тестового опитування.

2.Робота на картках.

 

VI. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Продовжіть речення.

«Знайомство з поезією Л.Українки наштовхнуло мене на думку про те, що …»

VI . Домашнє завдання

1.Читати с.141 -144.

2.Скласти доміно «Життєдіяльність Л.Українки»

Леся Українка             письменниця            

 

3.Вчитися виразно читити поезію с.145

*намалювати картинку , яку ви уявили після прочитання поезії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

« Нова доба, над нами розцвіта,

Та слава Лесі вічно з нами буде…»

                               М.Рильський

Л.Українка . Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу.

«Ви щасливі , пречистії зорі!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Виконала: Бондарець А.М.

doc
Додано
20 січня
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку