Лабіринтами художньої абстракції

Про матеріал

Розробка уроку №9 з інтегрованого курсу "Мистецтво" 9клас.

Тема уроку: Лабіринтами художньої абстракції.

Мета: Ознайомити учнів з найвідомішими представниками абстракціонізму в образотворчому мистецтві.

Навчати учнів висловлювати свої емоціїї і настрої від творів мистецтва.

Перегляд файлу

9клас Тема 9-10 За підручником Л.Масол

Урок 9

Тема: Лабіринтами художньої абстракції.

Мета: Ознайомити учнів з особливостями стилю абстракціонізм та його представниками;

Завдання:

Навчальні: Навчити учнів розрізняти два типи абстракціонізму;

Розвивальні: Розвивати уміння характеризувати твори абстракціоністів, розвивати емоційний світ учнів;

Виховні: Виховувати інтерес до творів мистецтва сучасності;

Тип уроку: Уведення в тему.

Очікувані результати: Після вивчення теми учні зможуть називати особливості стилю абстракціонізм,  образний зміст мистецьких творів,називати його представників у живопису;  

                                                     Хід уроку

I Організація пізнавальної діяльності.

II Актуалізація опорних знань. Технологія «Мозковий штурм»

1Охарактеризуйте особливості кубізму, футуризму та кубофутуризму.

2Назвіть представників цього стилю та їх твори у різних видах мистецтва.

3Які особливості ескізів костюмів П.Пікассо до балету Е.Саті «Парад»?

IIIМотивація навчальної діяльності

На початку XXcт. Світ здивували абстракціоністи,які відмовилися від реалістичності в живописі і внесли ідею неофігуративності в мистецтво.

Якщо попередні течії модернізму втілювали у своїх творах певний художній образ, то абстракціоністи відкинули ідею художнього образу. Безпредметні композиції втілювали політ фантазії художників і давали змогу глядачеві вільно трактувати їх твори. Абстракціонізм виник одночасно в деяких європейських країнах.

 Його засновниками стали: В.Кандинський, К.Малевич, П.Мондріан.

Існувало 2 основні течії: 1Лірико-емоційна абстракція;

                                            2Геометрична абстракція;

Абстракція - відвернення, відволікання, абстрагування.

Представником лірико-емоційної абстракції є Василь Кандинський

(1866-1944).

 Особливостями його композицій є:

                 а)орієнтація на експресію кольору, вільні форми і ритм;

                  б)імпровізація в виразі емоцій;

Для художника головне в мистецтві – духовний зміст, а засобом його вираження може бути комбінація безпредметних форм.

Для В.Кандинського найважливішою була символіка кольорів.

Він вважав, що різні кольори викликають у глядача різні емоційні реакції.

Синестезія-  сприйняття кольорів як звукових символів.

Давайте розглянемо полотна В.Кандинського:  «Поперечна лінія», «Домінуюча дуга», «Козаки».

Учні висловлюють свої враження від полотен, порівнюють абстрактну та фігуративну композиції.

Завдання: Винайдіть лініїї, кольори, плми й силуети, у яких Кандинський передає рух козаків.

Геометрична абстракція або інтелектуальна, холодна.

В ній художники створюють художній простір шляхом поєднання різних геометричних фігур, кольорових площин, прямих і ламаних ліній.

Ця течія мала такі розгалуження, як:

Неопластицизм  Піта Мондріана  (1872-1944)- Нідерланди

Орфізм Роберта Делоне (1885-1941)

Супрематизм Казимира Малевича.

Робота з підручником: Учні записують в зошит особливості  творчості цих художників, споглядають картини  П.Мондріан «Композиція з Червоним, Жовтим, Синім і Червоним», «Буги - вуги на Бродвеї» - записують свої враження від них.

Учні обговорюють в парах свої емоції та враження від полотен, потім презентують їх як висновок.

Чому  на ваш погляд  Мондріан обрав таку назву для творів?

 Чи вдалося художнику передати ритм в геометричній абстракції?

Для характеристики творчості Р.Делоне  його дружиною С.Терк-Делоне був вибраний термін - орфізм, що означало його поєднання з музикою.

Симультанізм- єдність кольору, світла і руху.  Зіставлення контрастних кіл, дисків (без світлотіні) зявлялася глибина простору, що створювала  ефект руху.

В Україні також були послідовники орфізму. Серед них В.Баранов - Росіне (1888-1944)- винахідник, скульптор, художник.. Експериментував в багатьох стилях  і став новатором у скульптурі, створив перші рухомі конструкції.

Давайте розглянемо його композицію  «Музичне капричіо».

Розкажіть, як в абстрактній композиції передано рух, динаміку?

Самостійне ознайомлення з творчістю К.Малевича.

Робота в парах.

Чому художник сказав про свою картину «Чорний квадрат» : «Чорне і біле- це світло і темрява, площина і безмежність»

V Закріплення теми.

Творче завдання: Виконання композиції в стилі абстракціонізму.

Оцінювання творчої діяльності учнів.

VI Підсумок  уроку.

Рефлексія:  1Сьогодні на уроці я дізнався про…

                    2Мене вразила картина….

                     3Для мене було відкриттям те що….

VII Домашнє завдання: Опрацювати (стор.62-67)підручника.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Скакун Наталя Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іваненко Наталя
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
6170
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку