Лабораторна робота №2 Спостереження явища електромагнітної індукції

Про матеріал
Дана розробка містить матеріал для проведення лабораторної роботи №2 у 9 класі на тему: Спостереження явища електромагнітної індукції. Можна роздрукувати і дати дітям для заповнення.
Перегляд файлу

Прізвище та ім'я___________________________________  Дата______________

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №2

Тема: Спостереження явища електромагнітної індукції

Мета: дослідити умови виникнення індукційного струму в  замкненій котушці; з’ясувати чинники, від яких залежать сила та напрямок індукційного струму.

Обладнання: міліамперметр, два штабові або підковоподібні магніти, дротяна котушка-моток на каркасі.

Вказівки до роботи 

Підготовка до експерименту

 1. Перед виконанням роботи згадайте:

 1) вимоги безпеки під час роботи з електричними колами;

 2) правила, яких необхідно дотримуватися під час вимірювання сили струму амперметром;

3) як залежить сила індукційного струму від швидкості зміни магнітного поля_________________________________________________________________

4) від чого залежить напрямок індукційного струму_______________________________________________________________

 2. Виконайте завдання.

На рис. 1–4 зображено штабовий магніт, котушку-моток (далі — котушка), приєднану до міліамперметра, та зазначено напрямок швидкості руху магніту.

Для кожного випадку:

1) позначте магнітні полюси котушки;

2) визначте та покажіть напрямок індукційного струму в котушці.

ЕКСПЕРИМЕНТ 1

З’ясування умов виникнення індукційного струму в замкненому провіднику та чинників, від яких залежить напрямок індукційного струму.

Утримуючи котушку та магніт у руках, послідовно виконайте досліди, зазначені в табл.1.

АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ЕКСПЕРИМЕНТУ 1

Проаналізуйте табл. 1 і сформулюйте висновок, у якому зазначте: 1) за яких умов у замкненій котушці виникає індукційний струм; 2) як змінюється напрямок індукційного струму в разі зміни напрямку руху магніту; 3) як змінюється напрямок індукційного струму в разі зміни полюса магніту, який наближають або віддаляють від котушки.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

ЕКСПЕРИМЕНТ 2

 З’ясування чинників, від яких залежить значення індукційного струму.

 Утримуючи котушку та магніт у руках, послідовно виконайте досліди, зазначені в табл. 2.   Щоразу знімайте покази міліамперметра та заносьте їх до табл. 2.

АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ЕКСПЕРИМЕНТУ 2

Проаналізуйте табл. 2 і сформулюйте висновок, у якому зазначте: 1) як залежить сила індукційного струму від швидкості відносного руху магніту та котушки; 2) як залежить сила індукційного струму від значення індукції зовнішнього магнітного поля, зміна якого спричиняє появу струму в котушці.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Творче завдання

Для зазначених випадків укажіть полюси кожної котушки та напрямки струму в них.

 

 

 

ОЦІНКА__________

docx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 30. Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції
Додано
2 жовтня 2023
Переглядів
6270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку