Лабораторна робота "Голосні І-И"

Про матеріал
Однією з найпоширеніших форм організації навчального процесу є лабораторні заняття. Лабораторне заняття зі стенографії – це форма навчального заняття, на якому студент під керівництвом викладача особисто проводить натуральні або імітаційні експерименти чи досліди з метою практичного підтвердження окремих теоретичних положень даної навчальної дисципліни, набуває практичних навичок роботи з лабораторним обладнанням. Лабораторне заняття має такі особливості: - мета роботи наперед точно визначена; - методика та послідовність виконання наперед точно відпрацьовані і зведені в інструкційну картку; - обладнання, прилади, інструменти наперед підібрані і запропоновані студентам; - результат, який повинен бути одержаний у роботі, відомий студентам. Розрізняють: - традиційні лабораторні заняття; - дослідні лабораторні заняття. На лабораторних заняттях з діловодства застосовуються такі форми роботи: 1. Індивідуальна робота студентів. 2. Групова. 3. Ланками. Лабораторні заняття зосереджують увагу насамперед на виробленні певних навичок, на оволодінні методикою роботи, саме тоді відбувається процес формування фахівців. Основне призначення лабораторних занять: - формування професійних вмінь і навичок; - вміння застосовувати знання на практиці; - дослідження наукових гіпотез. Проведення лабораторного заняття включає такі етапи: - проведення поточного контролю підготовленості студентів до виконання конкретної лабораторної роботи; - виконання конкретних завдань; - оформлення індивідуального звіту з виконаної роботи. - оцінювання викладачем результатів роботи студентів.
Перегляд файлу

Лабораторне заняття № 5

Тема. Голосні І-И

Мета: закріпити  загальні правила стенографічного письма, особливості написання голосних, розвивати навички швидкої раціональної грамотності.

Ключові слова: стенограма, з’єднувальна лінія, діактричний знак, правило строфності.

Прилади і матеріали: інструкційні картки, стенографічний словник, опорні конспекти.

Питання для обговорення

  1. Голосні І-И на початку та в середині слів.
  2. Голосні Е-Є на початку та в середині слів
  3. Стенографія нового часу: США.

 

Теоретичний матеріал

  1. Голосні І-И на початку та в середині слів

Голосні на початку слів.

 На початку (та в середині) слів для позначення І-И наступний малий знак піднімають на одну міру і пишуть під контрольною лінією, знак Л – на контрольній лінії, а великі знаки відставляють праворуч на основній лінії письма:

                      

 

 

 

  1. Голосні Е-Є на початку та в середині слів

 

На початку (та в середині) слів для позначення Е-Є будь-який знак, незалежно від розміру, піднімають на половину міри.

Виняток: підлінійний знак Ц, перед яким, як і перед усіма підлінійними знаками, Е-Є не позначаються.

                             Ера

http://img.ehowcdn.com/article-new-thumbnail/ehow/images/a08/12/9h/learn-shorthand-writing-symbols-800x800.jpg

                         Межа

Правило лінійності

Якщо в слові один знак піднятий над основною лінією, то наступний знак пишуть на основній лінії (або наближають до неї), а голосну перед цим великим знаком пропускають.

Це правило допомагає зберегти лінійність стенографічного письма.

 

 

 Завдання 1. Застенографувати і прочитати.

Їжа, ібіс, чибіс, івасі, іграшка, із, ікавка, ікло, ікс, ікра, ім’я Індія, Інга, Іран, Ірак, ішак, іще, їжак, їдь, їж, їсти, їзда, їх, їхати, налити, зима, жир, гриби, афіша, Крим, спить, бити, шрифти, ми, грати, гріти, сідати, шпиль, пил, пити

Завдання 2. Застенографувати і підкреслити префікси у словах.

Розмах, забава, роздати, різьба, розклад, задати, розлад, ясла, ямб, яхта, яма.

 


Завдання 3. Прочитати стенограму. Застенографувати.

Завдання 4. Накресліть таблицю і випишіть приклади написання І-И на початку, в середині і в кінці слова (по 5 слів).

 

І-И

(на початку)

 

І-И

(в середині)

 

І-И

(в кінці)

 

 

 

Завдання 5. Застенографувати. Прочитайте написане. Виконати вправу 2-3 рази.

Таня, Маша, гарт, заради, запасати, розібрати, розтрата, розтяг, пальма, бабак, хмара, стаж, вдача, стакан, арфа.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку