Тема. Розв’язування задач
Мета: узагальнити ЗУН з даної теми, удосконалити вміння розв’язувати задачі на першу та другу ознаки рівності трикутників;
розвивати мислення, мовлення, пам'ять, увагу, творчі здібності, кмітливість, формувати вміння бачити закономірності, співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі;
виховувати наполегливість у досягненні мети, віру у власні сили, любов до математики, народних традицій, пам'ять, увагу, акуратність.
Тип: узагальнення та систематизація ЗУН, урок-свято.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Оголосити тему. Пишемо каліграфічну хвилинку іншою рукою. Вправи на дихання.
Я вам завжди говорила, що знання з математики – це великий ланцюжок, кожна ланка якого є знання з певної теми. І якщо ви не засвоїли,то ланцюжок ваших знань розривається або стає неміцним. Однією з ланок цього ланцюжка є тема «Ознаки рівності трикутників». Тема «Трикутники» - дуже важлива, бо трикутник – сама стійка і надійна опора, яка використовується в будівництві. Тому важлива для архітекторів, будівельників, конструкторів. Але урок буде незвичайний. Урок-свято, присвячений Масляній.
Виступ учня
За народними звичаями Масляну святкували останнього тижня перед Великоднем постом. Кожен день Масляної мав назву і супроводжувався відповідними дійствами. Люди прощались із зимою, зимовими святами, залишаючи в пам’яті лише найкраще. Цього тижня визначалась перемога світла й тепла над силами холоду. Божество зими Моран поступається своєю владою божеству весни Ладі.
На геометричній Масляній ми теж відсвяткуємо перемогу сили знань над неуцтвом і лінню, показавши,як ви засвоїли тему «Перше та друга ознаки рівності трикутників».
Як відбуватиметься оцінювання. Основною стравою Масляної – є млинці, отже, у вас на партах є різнокольорові кружки-млинці: жовті – початковий рівень, зелені – середній, синій – достатній, червоні – високий.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
За це завдання отримується червоний млинець.
За правильність зелений млинець, за швидкість червоний – перший, синій – другий….
У понеділок зустрічалися знайомі, родичі, влаштовували і розкочували снігові гірки, грали в сніжки.
Щоб дізнатися як називались понеділок і вівторок тижня Масляної пограємо в сніжки.
Назви понеділка і вівторка складаються із 7 букв.
За моїм сигналом ви розгортаєте «сніжки», розв’язуєте задачу і визначаєте назви понеділка і вівторка. Відповідь – порядковий номер букви в алфавіті.
Додаток 1
ІУ. Узагальнення та систематизація ЗУН
Вівторок «Заігриш».
Цього дня починались ігри. За потішання і сміливість пригощали млинцями. За правильність синій млинець, за швидкість червоний – перший, синій – другий….
Граємо в лото.
Додаток 2
Середа – «Ласунка».
Назва говорить сама за себе. Пригощались всякими ласощами.
Вам подобаються чебурашки? Уявіть, що вони шоколадні. І щоб ними поласувати треба розв’язати логічне завдання. За нього отримаєте червоний млинець.
Додаток 3
Додаток 4
Четвер – «Розгуляй».
Всіляко веселились, брали снігові гори, катались на санях.
Хто перший розв’яже задачі, той отримає у подарунок червоний млинець, другий – синій…
Додаток 5
П’ятниця – «Тещини посиденьки» - зяті ходили до тещ на млинці.
Субота – «Посиденьки – відвідування рідних». За правильну відповідь – червоний млинець.
Додаток 6
У. Підсумок уроку
Неділя – «Прощений день».
Прощались з Масляною, просили вибачення за колишні образи в близьких та знайомих, бажали: «Хай не заходить сонце в серці Вашому».
І я вам від усієї душі цього бажаю. А потім, коли висловили все, що на душі лежало, починали співати, танцювати, прощатися з зимою.
А ще я вам бажаю, щоб ніколи не згасало бажання вчитися, досягати своїх вершин.
Ще раз повторимо, про що ви дізнались, вивчивши першу та другу ознаки рівності трикутників.
УІ. Рефлексія. Оцінювання
Додаток 7
УІІ. Домашнє завдання
Додатки
Додаток 1
10 – З 10 – З
24 – У 1 – А
22 – С 12 – І
23 – Т 4 – Г
21 – Р 21 – Р
12 – І 11 – И
28 – Ч 29 - Ш
Додаток 4
https://mp3fate.ru/downloadmp3/8GAA4HW20EP_maslyana.html
Додаток 5
Додаток 6
Додаток 7
Кількість млинців |
Бали |
||
Червоний |
Синій |
Зелений |
|
7 |
2 |
1 |
12 |
7 |
1 |
1 |
11 |
6 |
2 |
1 |
10 |
6 |
1 |
1 |
9 |
5 |
2 |
1 |
8 |
5 |
1 |
1 |
7 |
4 |
2 |
1 |
6 |
4 |
1 |
1 |
5 |
3 |
2 |
1 |
4 |
3 |
1 |
1 |
3 |
Додаток 2
Що означає, що ΔАВС = ΔMPK? |
За якою ознакою рівні трикутники?
|
За якою ознакою рівні трикутники?
|
Сформулювати першу ознаку рівності трикутників для ΔАВС і ΔMPK. |
Який з відрізків дорівнює відрізку ВС?
|
Чому дорівнює відрізок А С, якщо ВD = 9 см?
|
Сформулювати першу ознаку рівності трикутників для ΔАВС і ΔMPK. |
За якою ознакою рівні трикутники?
|
Яка градусна міра ∟АВС, якщо ∟ = ?
|
AB = MP; BC= PK; AC = MK; ∟A = ∟M; ∟B = ∟P; ∟C = ∟K. |
Другою |
Другою |
AB = MP; ∟A = ∟M; ∟B = ∟P. |
DC |
9 см |
AB = MP; ∟A = ∟M; ∟B = ∟P. |
Першою |
48° |
Додаток 3