Урок з геометрії 7 клас "Розв'язування задач на першу та другу ознаки рівності трикутників "

Про матеріал
Урок з геометрії 7 клас "Розв'язування задач на першу та другу ознаки рівності трикутників " проводиться під час Масляної, тому пов'язаний з нашими традиціями.
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування задач

Мета: узагальнити ЗУН з даної теми, удосконалити вміння розв’язувати задачі  на першу та другу ознаки рівності трикутників;

           розвивати мислення, мовлення, пам'ять, увагу, творчі здібності, кмітливість, формувати вміння бачити закономірності, співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі;

          виховувати наполегливість у досягненні мети, віру у власні сили, любов до математики, народних традицій, пам'ять, увагу, акуратність.

Тип: узагальнення та систематизація ЗУН, урок-свято.

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Оголосити тему. Пишемо каліграфічну хвилинку іншою рукою. Вправи на дихання.

Я вам завжди говорила, що знання з математики – це великий ланцюжок, кожна ланка якого є знання з певної теми. І якщо ви не засвоїли,то ланцюжок ваших знань розривається або стає неміцним. Однією з ланок цього ланцюжка є тема «Ознаки рівності трикутників». Тема «Трикутники» - дуже важлива, бо трикутник – сама стійка і надійна опора, яка використовується в будівництві. Тому важлива для архітекторів, будівельників, конструкторів. Але урок буде  незвичайний. Урок-свято, присвячений Масляній.

Виступ учня

За народними звичаями Масляну святкували останнього тижня перед Великоднем постом. Кожен день Масляної мав назву і супроводжувався відповідними дійствами. Люди прощались із зимою, зимовими святами, залишаючи в пам’яті лише найкраще. Цього тижня визначалась перемога світла й тепла над силами холоду. Божество зими Моран поступається своєю владою божеству весни Ладі.

На геометричній Масляній ми теж відсвяткуємо перемогу сили знань над неуцтвом і лінню, показавши,як ви засвоїли тему «Перше та друга ознаки рівності трикутників».

Як відбуватиметься оцінювання. Основною стравою Масляної – є млинці, отже, у вас на партах є різнокольорові кружки-млинці: жовті – початковий рівень, зелені – середній, синій – достатній, червоні – високий.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1.        Повторення ознак рівності трикутників.

За це завдання отримується червоний млинець.

  1.        Дешифратор. Групова  робота. Усні вправи

За правильність зелений млинець, за швидкість червоний – перший, синій – другий….

У понеділок зустрічалися знайомі, родичі, влаштовували і розкочували снігові гірки, грали в сніжки.

Щоб дізнатися як називались понеділок і вівторок тижня Масляної пограємо в сніжки.

Назви понеділка і вівторка складаються із 7 букв.

За моїм сигналом ви розгортаєте «сніжки», розв’язуєте задачу і визначаєте назви понеділка і вівторка. Відповідь – порядковий номер букви в алфавіті.

Додаток 1

ІУ. Узагальнення та систематизація ЗУН

  1. «Геометричне лото». Робота в парах

Вівторок «Заігриш».

Цього дня починались ігри. За потішання і сміливість пригощали млинцями. За правильність синій млинець, за швидкість червоний – перший, синій – другий….

Граємо в лото.

Додаток 2

  1.          Логічні вправи

Середа – «Ласунка».

Назва говорить сама за себе.  Пригощались всякими ласощами.

Вам подобаються чебурашки? Уявіть, що вони шоколадні. І щоб ними поласувати треба розв’язати логічне завдання. За нього отримаєте червоний млинець.

Додаток 3

  1.          Фізкультхвилинка 

Додаток 4

  1.          Розв’язування задач. Індивідуальна робота біля дошки

Четвер – «Розгуляй».

Всіляко веселились, брали снігові гори, катались на санях.

Хто перший розв’яже задачі, той отримає  у подарунок червоний млинець, другий – синій…

Додаток 5

  1.          Колективне розв’язування задачі

П’ятниця – «Тещини посиденьки» - зяті ходили до тещ  на млинці.

Субота – «Посиденьки – відвідування рідних». За правильну відповідь – червоний млинець.

Додаток 6

У. Підсумок уроку

Неділя – «Прощений день».

Прощались з Масляною, просили вибачення за колишні образи в близьких та знайомих, бажали: «Хай не заходить сонце в серці Вашому».

І я вам від усієї душі цього бажаю. А потім, коли висловили все, що на душі лежало, починали співати, танцювати, прощатися з зимою.

А ще я вам бажаю, щоб ніколи не згасало бажання вчитися, досягати своїх вершин.

Ще раз повторимо, про що ви дізнались, вивчивши першу та другу ознаки рівності трикутників.

УІ. Рефлексія. Оцінювання

Додаток 7

УІІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

10 – З                                                    10 – З

24 – У                                                    1 – А

22 – С                                                   12 – І

23 – Т                                                     4 – Г

21 – Р                                                    21 – Р

12 – І                                                     11 – И

28 – Ч                                                    29 - Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

https://mp3fate.ru/downloadmp3/8GAA4HW20EP_maslyana.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

  1. Знайти відстань на місцевості (АС).

  1.  

  1.                                       Довести рівність трикутників.

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

Кількість млинців

Бали

Червоний

Синій

Зелений

7

2

1

12

7

1

1

11

6

2

1

10

6

1

1

9

5

2

1

8

5

1

1

7

4

2

1

6

4

1

1

5

3

2

1

4

3

1

1

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Що означає, що ΔАВС = ΔMPK?

За якою ознакою рівні трикутники?

За якою ознакою рівні трикутники?

 

Сформулювати першу ознаку рівності трикутників для ΔАВС і ΔMPK.

Який з відрізків дорівнює відрізку ВС?

Чому дорівнює відрізок

А С, якщо ВD = 9 см?

Сформулювати першу ознаку рівності трикутників для ΔАВС і ΔMPK.

За якою ознакою рівні трикутники?

Яка градусна міра  ∟АВС, якщо ∟ = ?

 

 

AB = MP; BC= PK; AC = MK; ∟A = ∟M; ∟B = ∟P; ∟C = ∟K.

Другою

Другою

AB = MP; ∟A = ∟M; ∟B = ∟P.

DC

9 см

AB = MP; ∟A = ∟M; ∟B = ∟P.

Першою

48°

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку