План-конспект уроку "Байки І.А.Крилова"

Про матеріал
Матеріал можна використати під час проведення уроку виразного читання напам'ять байок І.Крилова, містить ігровий момент.
Перегляд файлу

 

Тема.  Байки  І.А.Крилова. (Урок додаткового та виразного читання

            байок  напам’ять).

 

Мета. Узагальнити знання учнів з теми «Байка». Поглибити знання

            учнями  байок Крилова; розвивати навички виразного читання

            художнього твору, творче та асоціативне мислення школярів;

            сприяти вихованню в дітей морально-етичних норм поведінки.

 

Тип уроку. Урок додаткового та виразного читання.

 

Форма уроку.  Бесіда з елементами інсценізації.

 

Обладнання. Збірки байок І.Крилова; портрет Крилова; диск із

                         записами  мультфільмів за мотивами байок І.Крилова,

                         комп’ютер, комп’ютерна презентація проекту « Байка у

                         світовій літературі», пам’ятка « Як декламувати байки».

 

Хід уроку.

 

І.  Організаційний момент.

 

    Слово вчителя:

 

 Сьогодні у нас передостанній урок з теми «Байка у світовій літературі», а наступним уроком буде контрольна робота. Тому зараз ми узагальнимо ваші знання, зігравши у відому вам гру «Гол». (Вчитель задає 11 запитань. Якщо учні відповідають правильно, то рахунок на їхню користь і навпаки ).

 

  1. Що таке байка?
  2. З яких частин складається байка?
  3. Що таке мораль байки?
  4. Що таке алегорія?
  5. Кого вважають першим байкарем?
  6. Що таке Езопова мова?
  7. Як звати найвідомішого російського байкаря?
  8. Чим відрізняються байки Езопа та Крилова?
  9. Які риси характеру уособлюють герої байки «Вовк і ягня»?
  10.                    Чим байки відрізняються від казок про тварин?
  11.                    Як потрібно читати художні твори?

 

ІІ.  Мотивація теми, мети, завдань уроку.

 

 Слово вчителя. 

 

Моє останнє запитання було невипадковим, тому що сьогодні у нас урок додаткового і виразного читання байок Крилова, на якому ми розширимо свої знання та розуміння байок цього автора, розвиватимемо навички виразного читання художнього твору. Отже, користуючись пам’яткою, ще раз зверніть увагу на те, як декламувати байку.

 

ІІІ.  Робота в групах. Виразне читання байок учнями.

 

«Вовк і ягня»

 

  1. Виразне читання учнями байки мовою оригіналу  і в перекладі в ролях.
  2. Обговорення виразного читання (Чи вдалося передати хижість, обурення Вовка? Беззахисність Ягняти?).

 

«Квартет»

 

  1. Словникова робота.
  2. Виразне читання учнями байки мовою оригіналу в ролях.
  3. Перегляд мультфільму.
  4. Бесіда: - Які відмінності ви помітили між байкою та мультфільмом? 
    • Як ви зрозуміли мораль цієї байки?
    • Чи виділена мораль окремим абзацом?
    • Чиїми словами повчає І.Крилов?
  5. Оцініть виразне читання учнів.

 

«Бабка і мураха»

 

  1. Виразне читання учнями байки мовою оригіналу в ролях.
  2. Перегляд мультфільму.
  3. Бесіда: - Чи знайомий вам сюжет цієї байки?
    • Що засуджують байкарі в своїх творах?
    • Згадайте прислів’я та приказки співзвучні з мораллю цієї байки.
  4. Оцінювання виразного читання учнів.

 

«Свиня під дубом»

 

  1. Словникова робота.
  2. Виразне читання учнями байки мовою оригіналу в ролях.
  3. Оцінювання виразного читання учнів.
  4. Визначення моралі байки.
  5. Бесіда: чи актуальна байка в наш час? (Чи може мораль байки бути уроком сучасним людям?).

 

 

 

  1. Оцінювання. (Потрібно було вивчити всю байку, але виразно прочитати тільки в ролях, тому оцінюють учасники групи. Вчитель, враховуючи активність учня на уроці та оцінювання учнів, виставляє підсумковий бал)

 

  1. Підсумок. Презентація проекту «Байка у світовій літературі»

 

 

  1. Домашнє завдання.
    1. Підготуватись до контрольної роботи. (Повторити тему)
    2. Скласти кросворд з ключовим словом «Байка» або «Алегорія».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

зарубіжної літератури

 

 

(Урок додаткового та виразного читання байок напам’ять)

 

 

 

 

                                                        Підготувала: Жакун Т.І.

 

doc
Додано
22 вересня 2021
Переглядів
1254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку