Лабораторне заняття № 2
Тема. З’єднання знаків. Знаки для приголосних.
Мета: закріпити навички написання алфавіту, навчитись з’єднувати знаки різними способами.
Ключові слова: алфавіт, знак, лінія, овал, петля, злитий знак.
Прилади і матеріали: інструкції, опорні конспекти, стенографічний словник.
Питання для обговорення
ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Завдання 1. Виконати тести
1. Які бувають стенографічні знаки за розміром?
а) одномірні, двомірні;
б) одномірні, двомірні, маломірні;
в) одномірні, двомірні, тримірні, маломірні.
2. Овалами правого повороту є:
а) Д, З, Р;
б) Л, Р, ;
в) Д, Щ.
3. Овали правого повороту – це:
а) овали, які починають писати внизу;
б) овали, які починають писати праворуч;
в) овали, які починають писати зверху.
4. Скільки років стенографії?
а) більше 2000 років;
б) 100 років;
в) 500 років.
5. Хто є автором стародавньоримської системи стенографії?
а) Ціцерон;
б) сенатор Катон;
в) раб Ціцерона Тірон.
6. Яким має бути стенографічне письмо?
а) без натиску;
б) безвідривним у межах слова або словосполучення;
в) без натиску, з великим нахилом під кутом 45градусів і більше та безвідривним у межах слова або словосполучення.
7. З якою метою використовують діактричний знак?
а) для позначення приголосних;
б) для уточнення голосних;
в) для великих літер.
8. Коли було прийнято Єдину державну стенографічну систему?
а) у 1974 році;
б) у 1880 році;
в) у 1933 році.
9. Назвіть злиті знаки першої групи:
а) СВ-ЗВ, СТР, СН-ЗН, ПЛ, БЛ;
б) ТР-ДР, СТР, СН-ЗН, ПЛ, БЛ;
в) СН-ЗН, СТ, ПР, СК-ЗК, ПЛ, БЛ.
10. Стенографічні знаки пишуть на лінії, яка називається:
а) контрольна;
б) основна;
в) звичайна.
Завдання 2. Кожен приклад напишіть по одному рядку.
Завдання 3. Застенографуйте сполучення приголосних: мл, сл, рт, нс, слн, щт, щв, кв, нв, жв, лн, нб, рб, пш, щб, знт, жд, зд, сх, гс, тк, км, бб, мш, кш, дс, зм, цн, хв,дд, лг,мщ
Завдання 4. Прочитати стенограми
Завдання 5. Прочитати і застенографувати стенограми
Завдання 6. Скласти речення і прочитати його (робота зі стенографічним словником).
1