Лабораторне заняття № 4
Тема. Знаки для голосних
Мета: закріпити загальні правила письма, розвивати навички швидкої раціональної грамотності.
Ключові слова: алфавіт, знак, лінія, овал, петля, злитий знак.
Питання для обговорення
Література:
Лоскутова С. А. Стенографія: Навч. посіб. для дистансійного навчання / С.А. Лоскутова. – К.: Університет „Україна”, 2016. – 288 с
Теоретичний матеріал
У кінці слів голосні пишуть від кінця попереднього знака, зберігаючи свій розмір і напрям написаня:
До другої групи – злиті знаки, які можуть містити голосну О ( св-зв, сов-зов, ск-зк, сок-зок, тр-дт, тор-дор, нт-нд, нот-нод).
Завдання 1. Словниковий диктант. Прочитати стенографічні знаки. Кожен приклад напишіть по одному рядку.
Завдання 2. Прочитайте стенограму. Кожен приклад напишіть по одному рядку.
Завдання 3. Застенографуйте слова. Бар, танк, маляр, тягач, гараж, галас, кагат, клас, шари штат, нас, вас, чабан, сад, жарт, палац, влада, краса, вата, ватага, дата, гра, тягар, рада, баня, хата, цвях, м'яч, чад, бал, де, гарт, прямо, знаки, казка, шахта, здати, папка, ваза, вантаж, дамба, праля, лаванда, варвар.
Завдання 4. Застенографуйте слова. Манна, ванна, гілля, знання, Ганна, волосся, калла, панна, багаття.
Завдання 5. Розшифруйте стенограму.