Лабораторне дослідження "Мінливість у рослин і тварин"

Про матеріал
Картка-інструкція для проведення лабораторного дослідження з біології у 9 класі до теми "Мінливість у рослин і тварин".
Перегляд файлу

Лабораторне дослідження №3

Тема. Мінливості в рослин і тварин

Мета: ознайомитися з причинами модифікаційної мінливістю у рослин і тварин. Навчитися будувати варіаційний ряд та криву модифікаційної мінливості.

Обладнання: колекція листків з одного дерева, луска риби одного віку з різних риб одного виду, лінійка, лупа.

Хід роботи:

1.      Інструкція з БЖ для учнів під час проведення практичних і лабораторних робіт у кабінеті біології.

2.      Розглянути колекцію листків. Відібрати 10 штук листків.

3.      Виміряти довжину всіх листків. Показники вимірювання занести до таблиці.

4.      Розглянути колекцію луски риби. Відібрати 10 штук луски.

5.      Виміряти довжину кожної луски. Показники вимірювання занести до таблиці.

 

СКЛАДАННЯ ВАРІАТИВНОГО РЯДУ МОДИФІКАЦІЙНОЇ МІНЛИВОСТІ

 

 

VXP

розмір листка  (мм)

 

 

 

 

 

частота ознак (штук)

 

 

 

 

 

 розмір луски (мм)

 

 

 

 

 

частота ознак (штук)

 

 

 

 

 

М      =         n

 

V – розміри  n – загальна кількість P – частота прояву

M – середня величина

6.      Побудуй варіаційну криву модифікаційної мінливості. Для цього на осі абсцис відкладаємо розміри (V), а на осі ординат — частоту прояву ознак (Р)

 

Висновок:

1.      Що впливає на модифікаційну мінливість організмів?

2.      Чому характерною ознакою модифікаційної мінливості є її оборотність?

3.      Нащо вказує варіаційна крива модифікаційної мінливості?         

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.6
Оригінальність викладу
3.6
Відповідність темі
3.6
Загальна:
3.6
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Kornienko Liana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Прайс Ангел
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  3. Урбанська Галина Владиславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Music Coffimane
    як визначити частоту ознак?
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
  5. Кріт Галина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Dima Pidar
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  7. Бурячковська Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pdf
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
23 липня 2019
Переглядів
50792
Оцінка розробки
3.6 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку