Лабораторний дослід № 1-7

Про матеріал
Лабораторний дослід № 1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови Вам видано такі речовини: графіт, сечовина, калій бромід. Вони містяться в посудинах з етикетками. У вашому розпорядженні є пробірки, шпатель, промивалка з водою, спиртівка або сухе пальне. Дослідіть поведінку речовин при нагріванні. Що спостерігаєте? На яку будову речовини — атомну чи молекулярну — вказує результат досліду із сечовиною? Визначте, чи розчиняється кожна речовина у воді. Заповніть таблицю, у якій укажіть результати проведених експериментів. Характеристика речовин Речовини Графіт Сечовина Калій бромід Будова Тип хімічного звязку Фізичні властивості Лабораторний дослід № 2 Взаємодія лугу з кислотою в розчині У пробірку з розчином натрій гідроксиду і додайте 1-2 краплі фенолфталеїну, і додавайте по краплях за допомогою піпетки розбавлений розчин сульфатної кислоти, доки не зникне забарвлення. Вміст пробірки періодично перемішуйте скляною паличкою або струшуванням. Чому розчин знебарвився? Напишіть відповідне хімічне рівняння Лабораторний дослід № 3 Взаємодія кислоти з металами Візьміть дві пробірки. В одну пробірку помістіть стружку заліза чи залізний цвях , у другу – стружку магнію. Дослідіть відношення кожного металу до розбавленої сульфатної кислоти. Який метал активніше реагує з кислотою? Чи згоджуються результати досліду із розміщенням заліза і магнію в ряду активності металів? Складіть хімічні рівняння. Зважте на те, що продукт однієї з реакцій – сполука Феруму ІІ. Лабораторний дослід № 4 Взаємодія металу із сіллю в розчині У пробірку помістіть стружку заліза або залізний цвях і налийте 1-2 мл розчину купрум ІІ сульфату. Що відбувається на поверхні металу? Чи змінюється з часом колір розчину? Складіть рівняння реакції. Візьміть до уваги, що один із її продуктів – сполука Феруму ІІ. Лабораторний дослід № 5 Взаємодія солі з лугом у розчині Налийте у пробірку 1-2 мл розчину купрум ІІ сульфату і, перемішуючи його, додайте кілька крапель розчину натрій гідроксиду. Що спостерігаєте? Яка сполука осаджується? Якщо до розчину купрум ІІ сульфату додати стільки розчину лугу, скільки потрібно для повного перетворення солі на купрум ІІ гідроксид, то після відстоювання розчин над осадом буде безбарвним. Він міститиме лише натрій сульфат (йони Na+ i SO4-2) .Складіть рівняння реакції. Лабораторний дослід № 6 Взаємодія між солями у водному розчині Налийте у пробірку 1-2 мл розчину натрій карбонату і додайте до нього кілька крапель розчину кальцій хлориду . Що спостерігаєте? Складіть рівняння реакції. Лабораторний дослід № 7 Розв’язування експериментальної задачі Вам видано розчин калій карбонату , цинк сульфату і калій гідроксиду, розбавлену хлоридну кислоту. Між якими речовинами відбуватимуться реакції обміну ( в розчині)? Складіть відповідні хімічні рівняння. Здійсніть реакції обміну за допомогою солей. Продукти яких реакцій взаємодіятимуть з хлоридною кислотою? Доведіть це експериментально і напишіть хімічні рівняння. За результатами виконаних експериментів запропонуйте схеми послідовних перетворень сполук Цинку: ….(сіль)→…..→…..
Перегляд файлу

Лабораторний дослід № 1

Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови

Вам видано такі речовини: графіт, сечовина, калій бромід. Вони містяться в посудинах з етикетками. У вашому розпорядженні є пробірки, шпатель, промивалка з водою, спиртівка або сухе пальне. Дослідіть поведінку речовин при нагріванні. Що спостерігаєте? На яку будову речовини — атомну чи молекулярну — вказує результат досліду із сечовиною? Визначте, чи розчиняється кожна речовина у воді. Заповніть таблицю, у якій укажіть результати проведених експериментів.

Характеристика речовин

                               Речовини

Графіт

Сечовина

Калій бромід

Будова

 

 

 

Тип хімічного звязку

 

 

 

Фізичні властивості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторний дослід № 2

Взаємодія лугу з кислотою в розчині

У пробірку з розчином натрій гідроксиду і додайте 1-2 краплі  фенолфталеїну, і додавайте по краплях за допомогою піпетки розбавлений розчин сульфатної кислоти, доки не зникне забарвлення. Вміст пробірки періодично перемішуйте скляною паличкою або струшуванням. Чому розчин знебарвився? Напишіть відповідне хімічне рівняння

Лабораторний дослід № 3

Взаємодія кислоти з металами

Візьміть дві пробірки. В одну пробірку помістіть стружку заліза чи залізний цвях , у другу – стружку магнію. Дослідіть відношення  кожного металу до розбавленої сульфатної кислоти. Який метал активніше реагує з кислотою? Чи згоджуються результати досліду із розміщенням заліза і магнію в ряду активності металів? Складіть хімічні рівняння. Зважте на те, що продукт однієї з реакцій – сполука Феруму ІІ.

 

 

 

Лабораторний дослід № 4

Взаємодія металу із сіллю в розчині

У пробірку помістіть стружку заліза або залізний цвях і налийте 1-2 мл розчину купрум ІІ сульфату. Що відбувається на поверхні металу? Чи змінюється з часом колір розчину?

Складіть рівняння реакції. Візьміть до уваги, що один із її продуктів – сполука Феруму ІІ.

Лабораторний дослід № 5

Взаємодія солі з лугом у розчині

Налийте у пробірку 1-2 мл розчину купрум ІІ сульфату і, перемішуючи його, додайте кілька крапель розчину натрій гідроксиду. Що спостерігаєте? Яка сполука осаджується?

Якщо до розчину купрум ІІ сульфату додати стільки розчину лугу, скільки потрібно для повного перетворення солі на купрум ІІ гідроксид, то після відстоювання розчин над осадом буде безбарвним. Він міститиме лише натрій сульфат (йони Na+ i SO4-2) .Складіть рівняння реакції.

Лабораторний дослід № 6

Взаємодія між солями у водному розчині

Налийте у пробірку 1-2 мл розчину натрій карбонату і додайте до нього кілька крапель  розчину кальцій хлориду . Що спостерігаєте? Складіть рівняння реакції.

Лабораторний дослід № 7

Розв’язування експериментальної задачі

Вам видано розчин калій карбонату , цинк сульфату і калій гідроксиду, розбавлену хлоридну кислоту. Між якими речовинами відбуватимуться реакції обміну ( в розчині)? Складіть відповідні хімічні рівняння.

Здійсніть реакції обміну за допомогою солей.

Продукти яких реакцій взаємодіятимуть з хлоридною кислотою? Доведіть це експериментально і напишіть хімічні рівняння.

За результатами виконаних експериментів запропонуйте схеми послідовних перетворень сполук Цинку:

….(сіль)→…..→…..

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
15 травня
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку