Інструкція з техніки безпеки під час проведення лабораторного досліду №1. «Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів»
Перед початком роботи:
1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.
2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.
3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.
4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання досліду:
8.. Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.
9. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).
10.Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.
11.Не змішуйте самостійно невідомі вам речовини.
12.Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Після закінчення роботи:
13.Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.
Лабораторний дослід
Тема: Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів.
Мета: навчитися визначати рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів, дослідити процес гідролізу солей; формувати вміння складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.
Реактиви: Розчини солей: CH3COONa, Na2CO3, NH4Cl, ZnCl2, CH3COONH4, NaСl.
Обладнання: Пробірки, паперові смужки універсального індикатору, скляні палички.
Хід роботи.
1. На смужки універсального індикаторного паперу скляною паличкою нанесіть по одній краплі розчинів солей: CH3COONa, Na2CO3, NH4Cl, ZnCl2, CH3COONH4, NaСl.
2. У якому випадку відбувається гідроліз? Записати спостереження, вказати реакцію середовища за кольором і наближене значення рН за шкалою універсального індикатору. Результати досліду оформити у вигляді таблиці :
№ |
Формула солі |
Колір універсального індикатора |
рН |
Середовище |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
3.Складіть рівняння реакцій у молекулярно-йонному вигляді, де це можливо. Поясніть рН розчинів.
Висновок:
Для запису спостережень перегляньте відеоматеріал за посиланням
та скриншот із відео з реакцією лакмусового паперу на розчини солей