Ладогармонійний розвиток музики, мажор, мінор, творчість Ф. Шуберта.

Про матеріал
Мета: дати учням поняття про ладо-гармонійний розвиток музики на прикладі творів Франца Шуберта та повторити українську народну пісню «Ягілочка».
Перегляд файлу

Тема: Ладогармонійний розвиток музики, мажор, мінор, творчість Ф. Шуберта.

Мета: дати учням поняття про ладо-гармонійний розвиток музики на прикладі

творів Франца Шуберта та повторити українську народну пісню «Ягілочка».

Музичний матеріал: Ф. Шуберт. Вальс ля бемоль мажор; Ф. Шуберт. Алегретто.

Українська народна пісня «Ягілочка» (обр. Я. Степового)

Хід уроку

І. Організаційна частина, музичне привітання

На календарі вже березень, тому сьогодні ми розпочнемо урок веснянкою.
vesnyanka2.gif

               ІІ. Сприймання музичного твору

Незабаром зазеленіє травичка, з’являться перші квіти, прилетять із далеких країв пташки, а дівчата вийдуть на галявину водити хороводи та співати веснянки.

Українська народна пісня «Ягілочка» в обробці Я. Степового.
                ІІІ. Повторення української народної пісні «Ягілочка» в обробці Я. Степового.

Повторимо українську народну пісню «Ягілочка» (текст).

Потрібно приділити увагу особливостям мелодійної лінії, правильному розспівуванню складів, дотриманню ритму.

  1. Виконання пісні.

Караоке. Українська народна пісня «Ягілочка».
     2. Гра до української народної пісні «Ягілочка».

Насправді «Ягілочка» - це пісня-гра. Під музику веснянки діти беруться за руки і ходять колом. Одна дівчинка (Ягілочка) ходить у колі і руками відтворює те, про що розповідається у пісні. На останніх словах пісні «вибери собі» нахиляється, немов над водою, а потім підводиться і вибирає нову Ягілочку – бере когось за руку з кола і гра продовжується.

Виконання пісні з рухами.

        IV. Бесіда перед слуханням музики Ф. Шуберта.

Щоб поглибити знання про принципи розвитку музики, ми звернемося до творчості видатного австрійського композитора Франца Шуберта. Він був доброю, життєрадісною та скромною людиною, і музику створював надзвичайно просту, світлу та щиру.

Прослухайте два його твори і поміркуйте, які почуття втілив композитор у музиці кожного з цих творів.

              V. Слухання музичних творів.

-- Франц Шуберт Вальс ля бемоль мажор.

-- Франц Шуберт «Алегрето» до мінор.
                       VI. Аналіз прослуханої музики.

У вальсі Шуберта відображена зміна почуттів: легкий смуток передано затіненими барвами – мінор, а радісні настрої – світлими – мажор.

В «Алегрето» композитор яскраво передав діалог світла та тіні. Музична фраза у мінорі – питання, музична фраза у мажорі – відповідь. Музика розвивається: напруженість діалогу, ладова невизначеність, утвердження мінору в закінченні. В обох творах розвиток музики ладо-гармонійний.

                       VII. Тестові завдання.

Тестове завдання 1.

Позначте правильні відповіді

Твори, яким властивий ладо-гармонійний розвиток музики

1) Ф. Шопен. Прелюдія № 7.

2) Ф. Шуберт. «Алегрето».

3) Ф. Шуберт. Вальс.

4) Ф. Шопен. Прелюдія № 20. 141

 Тестове завдання 2.

Виберіть один варіант відповіді

Позначте правильне твердження

1) Ф. Шуберт – австрійський композитор.

2) Ф. Шуберт – німецький композитор.

3) Ф. Шуберт – польський композитор.

Тестове завдання З.

Виберіть один варіант відповіді

Закінчіть речення. Українська народна пісня «Ягілочка» – це ...

1) колядка.

2) щедрівка.

3) веснянка.

                        VIII. Підсумки уроку.

Сьогодні ми дізналися про ладо-гармонійний розвиток музики на прикладі творів Франца Шуберта та повторили українську народну пісню «Ягілочка».

                              IX. Музичне прощання

 

291404_html_m58d553c4.png

 

docx
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку