Тема: «Ласкаво просимо до знань нових земель-в країну «Мовну цитадель!»(до Міжнародного дня української мови)
6 клас
Мета: поглибити знання учнів про місце мови серед інших мов світу, збагатити лексичний запас слів, проаналізувати роль мови в житті українця, усвідомити основні призначення мови, навчити змістовно то грамотно виражати свою думку.
Обладнання: роздатковий матеріал, ілюстрації, підручник.
Тип уроку: комбінований урок
Хід уроку
1.Організація класу
2. Актуалізація опорних знань.
А. Привітання з Днем української мови.
Б. Вчитель демонструє учням два малюнки: на одному-гарне , соковите, достигле яблуко, а на другому-гниле, непривабливе…Завдання дітей: спробувати вилікувати яблуко, вилікувати словами, користуючись опорною таблицею «Людські цінності».
3.Мовна розминка
Діти відгадують вірші-загадки про кожного учня, заримовуючи кінцеву відповідь (всі вірші-авторські).
Для прикладу:
Малюнки в неї-вищий клас!
І на уроці ручок-повна парта!
Співає гарно для всіх нас-
Без сумніву, що це ж …(Єдлицька Марта)
Є у нас розумний прокурор,
З дитинства математики титан!
Вгадайте, діти, хто цей Піфагор-
Та хто ж іще, скоріш за все… (Гавран)
(Гавран Віталій)
Я гарантую: ти б одразу здивувався-
У класі -Леся Українка!
Заходь до нас- і з нею привітайся:
Побачиш й сам чарівну…( Ангелінку)!
(Белз Ангеліна)
На виступи запрошують, як в Штатах,
Закоханий у творчість диво-гай!
Свій графік вже записує по датах-
Та, мабуть, це високий той, (Гаргай)!
(Гаргай Юрій)
4. «Круглий стіл» (учні сідають за круглий стіл і тезово записують власні думки на тему «Для чого мені потрібна мова?!».
5.Творче завдання: кожна дитина, представляючи себе Мовою,пише лист до однокласника, звертаючи увагу на недоліки його мовної грамотності або лист до всіх учнів(за бажанням).
6.Творче завдання: діти змагаються за складання найоригінальнішого хештега на тему « Я люблю українську мову!».
7. Творче завдання:діти складають резюме для української мови, використовуючи вдома підготовлену історичну характеристику.
8.Інтелектуальна гра «Хто я?!»
9. Творче завдання: учні розділяються на дві групи, кожна з яких має зарекомендувати себе найгарнішим та найзмістовнішим портфоліо, використовуючи роздаткові ілюстрації.
10.Закріплення та узагальнення вивченого
11.Домашнє завдання: написати твір на тему «Що я можу зробити для рідної мови?!»