Написання -н- і -нн- у прикметниках
Мета уроку:
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Усна розминка.
Гра ,, Так-ні“
2.Що ви знаєте про написання не з прикметниками?
3. Робота біля дошки.
Родися не багатим, а щасливим .
Несказанне щастя в житті — це впевненість у тому, що тебе люблять.
Ненадійний друг гірше недруга.
Дружній череді вовк не страшний. —синтаксичний розбір речення
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Один мудрець сказав ,,Творчість – то хвилини щастя“. Бажаю вам на сьогоднішньому уроці творити, і від цього відчувати себе щасливими.
А ви відчували себе щасливими? Коли?( Діти розповідають).
Написати есе « Просинаюсь щасливим»
Вивчення нового матеріалу.
Ми продовжуємо з вами вивчати прикметник. А якій саме темі буде присвячеий наш урок, ви спробуєте мені сказати, виконавши завдання.
Підручників прошу не відкривати,
Спробуйте самостійно нове правило сформулювати.
Підказка: слова за будовою розберіть,
Нову орфограму знайдіть.
Дослідження-моделювання
Туман – туманний
Осінь – осінній
Сон – сонний
(учні на дошці розбирають слова за будовою. Визначають частину мови і спільну орфограму ,,Подвоєні літери“. Формулювання правила.)
ІV. Оголошення теми, мети та завдань уроку
1. Дослідження-моделювання
Пишуть -нн- у прикметниках утворених ввід іменників із коренем на -н- за допомогою суфікса -н-: лимон – лимонний,день-денний.
Здоровенний, страшенний, несказа́нний, нескінче́нний
Лебединий, гречаний, буквений ,глиняний, пташиний, зміїний
VІ. Закріплення знань, умінь і навичок
Робота в парах: вправа 401.
Вправа на кмітливість
1 До прикметників дібрати синоніми , усно пояснити правопис.
Хоробрий –
Немолодий –
Непереможний –
Гарний –
Молодий –
Сучасний –
Жорстокий -
Фальшивий -
Довідка (Нездоланний, неправдоподібний, незрівнянний, теперішній, мужній, літній, юний, непримиренний)
2 . Розібрати за будовою слово орлиний.
1 Розподілити прикметники у дві колонки: 1) ті, у яких подвоєння не відбувається, 2) ті, у яких подвоєння відбувається.
Полотня(н,нн)ий, глиня(н,нн)ий, невблага(н,нн)ий, невпізна(н,нн)ий, лебеди(н,нн)ий, неоціне(н,нн)ий, вогня(н,нн)ий, нездійсне(н,нн)ий, різдвя(н,нн)ий, де(н,нн)ий.
2. Пояснити спосіб творення слова лебединий.
4. Творча робота ,,Оживи картинку“ (усно)
На дошці фотографія зимово-весняного пейзажу ,,Усмішка Весни» .
Завдання – за поданою фотографією скласти 3 речення, пов’язаних між собою. В реченнях використати прикметники з вивченою сьогодні орфограмою ,,Написання –н- і –нн- у прикметниках”.
5. Вправа з ключем
У поданих словах вставити –н- або –нн-. Розподілити слова в 2 колонки. В першу – з –н-, в другу – з –нн-.
Стиль…ий, пли…ий, роди…ий, силь…ий, здорове…ий, зміша..ий, голуби…ий, незрівня…ий, уціне…ий, льодя..ий.
Підкресліть у кожному слові 2 літеру. Яка фраза у вас вийшла?
ТИ МОЛОДЕЦЬ! Ви дійсно, діти, молодці!
VII Підсумок уроку
Д.З.: п.48, вправа 404.
Вдячна Вам, що всі старались,
Що нічого не злякались,
Що дружно на уроці працювали
І знання української мови показали.
Оцінювання
VIII Домашнє завдання