Засоби комунікації створюють нову сферу людської діяльності, яка живе по своїх законах та може змінювати погляди людей таким чином, який буде найбільш вигідний для конкретних осіб. Сьогодні ми поговоремо про те, як відбувається пропаганда ЗСЖ через ЗМІ та інформаційно- просвітницьку роботу.
Драгунова Т. О.
Пропаганда здорового способу життя як комунікативна технологія
Засоби комунікації створюють нову сферу людської діяльності, яка живе по своїх законах та може змінювати погляди людей таким чином, який буде найбільш вигідний для конкретних осіб.
В Окінавській Хартії Глобального Інформаційного Суспільства наголошено: «Інформаційно-комунікаційні технології є одним із найважливіших чинників, що впливають на формування суспільства ХХІ ст. Їх революційний вплив стосується способу життя людей, їхньої освіти й роботи, а також взаємодії уряду та громадянського суспільства».
Пропаганда ЗСЖ відбувається через ЗМІ та інформаційно- просвітницьку роботу. З першим пунктом все дуже просто: Значні потенційні можливості соціальних мереж у формуванні суспільних настроїв були відомі ще від часів створення першого їх аналогу. Але, вони поступово відходять на другий план через негативну стереотипізацію подібних джерел. Більшість людей вже не отримують новини з телебачення чи новинних стрічок, користуючись суто блогерскими каналами, які належать конкретній людині, яка викликала найбільшу довіру в споживача. Таким чином, інформаційно-просвітницька функція поступово переходить від офіційних джерел, до блогосфери. Саме вона викликають найбільшу довіру у нового покоління, яке є цільовою аудиторією пропаганди. ЗСЖ, адже їх погляди ще тільки починають формуватися.
Для більш ефективної взаємодії з аудиторією та підвищення сили цієї пропаганди, часто застосовують маркетингові дослідження та сформульовані фахівцями PR підходи до ефективної комунікації. Наприклад, привертання масової уваги, ланцюг «повідомлення – джерело повідомлення – організація чи установа, якої воно стосується» заради сліпої комунікації, підсилення інтересу позитивними емоціями, доступність повідомлення та довіра. Але, найголовніше правило сучасних неофіційних, блогерських ЗМІ, які забрали на себе функцію інформування та просвіти населення, це асоціативність. В кожному повідомленні вони залишають «пасхалки» та інші гачки на аудиторію. Превью, музикальний супровід, стандартні фрази для привітання, які є тільки у цієї людини, які підсвідомо викликають приємні відчуття та нагадують про час за переглядом інших відео даного блогера.
Динамічні повідомлення часто супроводжуються музикою, вставками відеорядків та іншими атрибутами кліпового мислення, яке притаманне сучасному поколінню. Автори контенту ловлять ритм, в якому цільова аудиторія найкраще засвоює інформацію і починають подавати її в такому режимі, насичуючи речами, які подобаються аудиторії. Додають смішні картинки, короткі ролики з відомих для глядача фільмів і кліпів. Таким чином можна довго утримувати їх увагу і примусити аудиторію відповідним чином сприймати чи діяти, оскільки всі комунікації впливають на комунікаторів на трьох рівнях: когнітивному – сфера свідомості; конотативному – сфера підсвідомості; афективному – сфера установок.
Таким чином, належним чином проведена пропаганда ЗСЖ реалізується і розвивається за правилами комунікативної технології, відповідаючи характеристиці даного поняття.