Майстер-клас «Здоров’я єднає школярів».

Про матеріал
Мета: ознайомити вчителів з методами й прийомами здоров’язберігаючої технології; популяризувати власний досвід роботи
Перегляд файлу

Майстер-клас  «Здоров’я єднає школярів».

Мета: ознайомити вчителів з методами й прийомами  здоров’язберігаючої технології; популяризувати власний досвід роботи; сприяти проведенню вправ психологічного та фізичного розвантаження.

 

Вітаю, шановні колеги!

Моє творче кредо : «Щоб вести дітей  за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись».                                                                                               

І сьогодні я хочу поділитися з вами своїм власним досвідом. До вашої уваги  пропоную майстер – клас: «Здоров’я єднає школярів». Девіз: «Найбільше багатство кожної людини – це її здоров’я».

Школа – це місце, де дитина проводить значну частину часу. Існує думка, що учитель може зробити для здоров’я дитини набагато більше, ніж лікар. Костянтин Дмитрович Ушинський у статті «Педагогічна подорож до Швейцарії» підкреслює: «Дайте дитині трохи порухатися і вона подарує вам знову 10 хвилин уваги, а 10 хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати, дадуть вам у результаті більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять».

Під час даного майстер – класу я хочу продемонструвати  мій педагогічний  досвід з даної  проблеми,  інноваційні методи  та  прийоми, які  я  використовую  у  власній педагогічній  практиці.  У своєму педагогічному арсеналі маю безліч вправ, які допомагають досягти позитивного налаштування учнів на урок та досягти поставленої мети уроку.

Проблема здоров'я дітей сьогодні як ніколи важлива. Діти приходять до школи не просто вчитися, а вчитися добре. І дуже важливо з перших днів створити їм такі умови, щоб це бажання не згасло. Тому треба прагнути, щоб кожен учень повірив у свої можливості, радів дзвінку на урок, зустрічі з учителем, і найголовніше щоб було бажання вчитися. Тільки за таких умов учень зростатиме духовно і розумово. Саме тому я постійно впроваджую в освітній процес здоров'язберігаючі освітні технології.

Здоров'язберігаючі технології не є чимось невідомим, таємним, чудодійним. Здоров’язберігаюча технологія – це сприятливі умови навчання дітей у школі. (зачитати інформацію зі слайду)

Як ви вважаєте, які фактори негативно впливають на здоров'я дітей? (відповіді вчителів по бажанню)

Хмара слів

Зайдіть за посиланням і запишіть свої відповіді.

Як бачите проблем багато,але як вчитель основ здоров’я маю можливість змінити ставлення дітей до їх здоров’я.

Тому виробила  свою систему впровадження здоров’язберігаючих технологій у процес навчання школярів, яка здатна покращити сьогоденні результати стану здоров’я дітей.

Вправа «Шлях»

На­пишіть в чаті  фактори, які, на вашу думку, ма­ють найбільший негативний вплив на здоров'я дітей, тобто шлях від здоров'я.  Бо лише знаючи шлях від здоров'я - можна знайти шлях до здоров'я

Отже,

зниження фізичних навантажень і рухової активності дітей;

перевантаження учнів шкільними програ­мами;

нераціональне харчування;

наявність шкідливих звичок;

нерухоме сидіння під час письма;

сімейні негаразди;

несприятлива екологія;

телефон і комп'ютер

Я вважаю, що здоров'язбережувальні освітні технології — це всі педагогічні технології, що не шкодять здоров'ю учнів.

Оздоровчі технології дають можливість не тільки фізичному, а й психічному, соціальному, емоційному, розумовому та духовному здоров’ю.

 

Вправа «Кольоротерапія»

Однією з ефективних технологій якою я щодня користуюся  для активізації роботи на уроці є кольротерапія, яку також  дуже сильно люблять діти

Кольоротерапія - це один з найперспективніших і надійних методів лікування і оздоровлення. Колір є потужним стимулятором емоційного та інтелектуального розвитку дітей.             

Кольори впливають на організм людини. Оберіть на кольоровій карті колір, який вам найбільше подобається.

Завдяки кольорам значно розширюється індивідуальна сфера переживань.

Завдання. Оберіть пелюстку того кольору, який вам сьогодні найбільше до вподоби, з яким хочеться потоваришувати, побути довше.

Будь-ласка всі учасники напишіть який колір ви обрали (Чат)

 

     Мета: визначення емоційного стану відповідно до кольорової гами:

                  жовтий – радість;

                  червоний – щастя;

                  синій – образа;

                  зелений – спокій;

                  сірий – сум;

                  помаранчевий – здивування;

                  коричневий – втома.

 

Висновок:   У наших учасників переважає …….. Отже можна сміливо йти далі.

 

Прошу до столу: що не так із новим шкільним меню

Із 1 січня 2022 року українські школи та дитячі садки перейшли на оновлене меню. Здавалося б, що це прекрасно, адже всі ми розуміємо, що старе шкільне меню не ідеальне і потребує змін, але щось пішло не так. І зараз соцмережі та новинні сайти просто заповнені повідомленнями про те, що оновлене меню жахливе, а діти відмовляються їсти у школі і приходять додому голодні. Що ж сталося? Розбираємося разом!

C:\Users\Lena\Downloads\майстер клас\меню клопотенка.gif

Батьки, вчителі ще й досі не можуть визначитися чи правильно по- новому харчуються їхні діти. Адже ключовою особливістю змін став перехід до більш здорового харчування: менше цукру, солі, хліба, жирів та субпродуктів Але деякі батьки сприйняли реформу в штики, бо їхні діти йдуть додому голодними, а на перервах йдуть купляти сухарики, як завжди.

Нове меню: що змінилося?

Багато з вас є класними керівниками. За вашими спостереженнями, чи збільшилась кількість дітей старших класів, які харчуються  у їдальні?

Напишіть у чаті, що з собою приносять на перекус діти?

????А для мене як для вчителя це проблемне питання. Для учнів 9 класу використовую метод критичного дослідження. Щоб вони вміли мислити критично. Діти скачали збірник, тому можуть піти в столову зрівняти скільки кілокалорій міститься у страві. Які овочі задіяні. Даю передивитися відео.

Задаю питання наприклад

1. Яку їжу з збірника Клопотенка ви можете приготувати вдома.

2. Яке ваше враження?

Найцікавіше дітям спостерігати що у їдальні, а що у меню. Скуштувати,порівняти розказати на уроці і потім даю дітям першоджерело. Вони читають з Qr коди і в них з’являється дуже цікава інформація. Можете скачати собі цей збірник,справа навівши на Qr код. Там можна все  побачити скільки калорій ,піти в їдальню подивитися яке меню на якій сторінці це у Клопотенка

Продовжуючи говорити про страви наступним продовженням роботи дітей є сфотографувати декілька страв вдома які готуються за рецептом Клопотенка. І ось маю такі результати ,багато дітей виконують це завдання творчо і отримують оцінки високого рівня. Так я спонукаю дітей до здорового харчування

Домашнє завдання «Приготуй страву з меню Клопотенка»

З метою пропаганди здорової їжі на домашнє завдання задаю створити короткі відеоролики. Діти сприймають таку інформацію краще від однокласників, ніж з інтернету. Зазвичай учні , виконуючи такі завдання дотримуються правил доброчесності, тому вказують на джерело, з якого почерпнули інформацію.

Учні старших класів більш творчі і відповідальніше підходять до виконання творчих завдань.

Наприклад, під час вивчення теми «Реклама» у 7 класі даю учням завдання створити відеоролик про шкідливу їжу. Так як я не лише учитель основ здоров’я, а й медичних знань, на підсумкових уроках старшокласники на оцінку високого рівня даю виконати творчі завдання.

Пропоную переглянути відео Відео Відео

Висновок???

Увага! Ми вже досить довго працювали за екранами моніторів. Час нашим очам відпочити. Такі вправи діти охоче виконують під час дистанційного навчання. Спробуйте і ви повторити рухи за Танею сидячи за екранами.  Відео фізкультхвилинка

Ще однією складовою здоров’язберігаючих технологій є дотримання режиму дня. За цією темою є мені також вдається працювати на дощці паблет. Хочу поділитися такими напрацюваннями. Працювати у такій програмі легко,цікаво. Діти можуть працювати на різних гаджетах,телефонах,планшетах,ноутбуках. Щоб переконатися ,можете зараз спробувати зайти і подивитися як це працює. Можете також дописати свій режим дня,адже сьогодні праця учителя така нелегка. А цікаво який у вас режим  (силка до завдання)

Висновок: Отже шановні колеги не забуваймо ,що і діти,і дорослі повинні дотримуватися режиму дня та здорового харчування.

Слайд нетрадиційні уроки

Не варто боятися експериментувати на уроках, адже сухе сприйняття матеріалу не так запам’ятовується. Саме уроки з основ здоров’я цьому сприяють.

Ось і я спробувала на одному з уроків поєднати репортаж і практичну роботу

Запрошую до перегляду. Відео

Колеги, напишіть будь ласка у чаті які елементи нетрадиційних уроків ви використовуєте?

Ось і я спробувала на одному з уроків основ здоров’я поєднати репортаж і практичну роботу. Запрошую  до перегляду .ВІДЕО СМУЗІ

Сподіваюся, що вам уже не терпиться прийти додому, зробити стаканчик смачного і корисного напою та відпочити.

Зосередьтесь ось ми з вами на фінішній прямій .

Вправа "Повітряна куля"(про цінність здоров'я для людини).

У кожного з вас є аркуш (блокнот, зошит). Намалюйте повітряну кулю, яка летить над землею. Домалюйте чоловічка в кошику повітряної кулі. Це Ви. Навколо Вас яскраво світить сонце, блакитне небо. Напишіть, які 9 цінностей важливі для Вас настільки, що Ви узяли б їх з собою в подорож (наприклад, гроші, здоров'я, сім'я, робота, любов та ін.). А тепер уявіть, що ваша повітряна куля почала знижуватися і загрожує скоро впасти. Вам треба позбавитися від баласту, щоб піднятися вгору. Скиньте баласт, тобто викресліть 3 (а потім ще 3) слова зі списку. Що ви залишили в списку? Назвіть будь ласка (Попросити щоб кілька осіб назвало свої життєві цінності. Ви записуєте їх на слайді. Якщо слова повторюються, то він ставить плюси. Потім визначається рейтинг життєвих цінностей по кількості плюсів і по важливості для присутніх.  Наприклад, 1 місце - здоров'я, 2 місце - сім'я і так далі)

Батьки довіряють вчителям найцінніше, що в них є - свою дитину. Завдання педагога не тільки дати учневі знання, а й  зберегти його фізичне, моральне, психічне та соціальне здоров’я. Впровадження системи здоров’язберігаючого навчання позитивно вплинуло на стан здоров’я і якість навчання моїх учнів.               

Давайте один одному побажаємо того, без чого не може бути життя повноцінним щасливим (в чаті)

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Гонтарук Катя
Додано
16 листопада 2022
Переглядів
783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку