Темауроку. Ми – особливі.
Мета:
сприяти формуванню у школярів толерантності, попередження упередженого ставлення та дискримінації інших, усвідомлення пріоритету духовних цінностей; вчити поважати особисті якості всіх людей;
розвивати аналітичне та логічне мислення, вміння працювати та співпрацювати в команді; дати учням змогу розвивати життєві навички самооцінки, ціннісного ставлення до самого себе;
виховувати свідому потребу в духовному збагаченні, всебічному самовдосконаленні,самовихованні,саморозвитку.
Предметні компетентності:
Обладнання:підручник«Здоров’я,безпекатадобробут»для5класу,презентація, аркуші кольорового паперу, картки зі завданнями, фломастери.
ХІДУРОКУ
І.Організація учнів до уроку. Привітання, створення позитивного настрою.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Все у нас уже на місці,
Залишилось тільки сісти!
Сядьте,дітки,всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться
І гарненько посміхніться!
ІІ. Вправа «Фігурка мене».
Завдання:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів і повідомлення теми, мети та завдань уроку
1.Вправа «МІКРОФОН»
2.Вправа «ЩО ОЗНАЧАЄ МОЄ ІМ’Я?»
Завдання: напишіть своє ім’я великими літерами у стовпчик і навпроти кожної літери зазначте те, що характеризує вас з найкращої сторони.
IV.Повідомлення теми та мети уроку
V.Вивчення нового матеріалу
- Чому Ян був найпопулярнішою дитиною у школі?
- Чому діти хотіли дружити з хлопчиком?
- Як ви ставитеся до критеріїв Яна щодо вибору друзів?
- Чи бачили ви подібні події в реальному житті?
- Яким був Тім?
- Що далі сталося з Тімом?
- Як можна назвати ставлення Яна до Тіма?
3. Вправа «КОЛА ВЕННА»
Завдання:об’єднайтеся у пари та запишіть 5 відмінних та 5 спільних ознак один одного.
Завдання: об’єднайтеся у 2 команди та виконайте завдання. Встановити відповідність понять та пояснити поняття «толерантність» та «дискримінація» за допомогою вправи «Асоціативний кущ»
5.Робота в командах.
Завдання:оберіть ситуації, де описано упереджене ставлення до людей; поясніть свою думку.
VІ.РУХАНКА. Виконання пісні із сурдоперекладом «Ми – сім’я»
6.Перегляд відеоролика за покликанням. https://www.youtube.com/watch?time_continue=59&v=V9NH5g2PK3U&feature=emb_logo
- Чому хлопчик не міг гратися з іншими дітьми в баскетбол?
- Що придумали діти?
- Як ви можете допомогти людям з особливими потребами?
- Чи є на світі люди без недоліків?
-Як ми повинні ставитися до недоліків інших людей?
7.Евристична бесіда
Чи можна назвати командою:
• родину, де одна людина виконує всю хатню роботу, їй ніхто не допомагає?
• клас, у якому ніхто не хоче брати участь у підготовці до свята?
• друзів, які увесь час сваряться?
Наведіть приклади співпраці у командах.
V. РЕФЛЕКСІЯ
1. Вправа «Сенкан»
Мета:закріпитипозитивніемоції,отриманівідроботинауроцітасприятиусвідомленнюцінностей.
Інструкція:Сенканце короткий вислів з п’яти рядків.
Власне ім’я
Толерантна, відповідальна
Підтримує, вчиться, працює
Я маю поважати людей.
Подруга чи друг
2. Оцінка уроку та своїх досягнень на уроці. Чек-лист.