Урок ПСИХІЧНЕ І ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я "Ми-особливі"

Про матеріал
«ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ. 5клас (інтегрований курс)».(автори: Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Лаврентьєва І.В., Хомич О.Л.). Розробка уроку: РОЗДІЛ 4. ПСИХІЧНЕ І ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я. Тема: Ми – особливі. Повага до себе. Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага до інших людей. Гідність і толерантність. Попередження дискримінації людей за станом здоров’я та іншими ознаками.
Перегляд файлу

Темауроку.    Ми – особливі.

Мета: 

 сприяти формуванню у школярів толерантності, попередження упередженого ставлення та дискримінації інших, усвідомлення пріоритету духовних цінностей; вчити поважати особисті якості всіх людей;

розвивати аналітичне та логічне мислення, вміння працювати та співпрацювати в команді; дати учням змогу розвивати життєві навички самооцінки, ціннісного ставлення до самого себе;

виховувати свідому потребу в духовному збагаченні, всебічному самовдосконаленні,самовихованні,саморозвитку.

 

Предметні компетентності:

  • визначає відмінності між людьми як цінну ознаку індивідуальності;
  • протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції й неповаги щодо себе та інших людей;
  • толерантно ставиться до поглядів, переконань,  інтересів і потреб інших людей, що не загрожують здоров’ю, безпеці і добробуту.
  •  

Обладнання:підручник«Здоров’я,безпекатадобробут»для5класу,презентація, аркуші кольорового паперу, картки зі завданнями, фломастери.

 

 

ХІДУРОКУ

І.Організація  учнів  до уроку. Привітання, створення  позитивного настрою.

 

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Все у нас уже на місці,

Залишилось тільки сісти!

Сядьте,дітки,всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться

І гарненько посміхніться!

 

ІІ. Вправа «Фігурка мене».

 

Завдання:

  1. Візьмемо аркуш паперу. Зігнемо його вдвоє та спробуємо методом відривання паперу створити фігурку себе: голову, тулуб та руки, платтячко або штанці, взуття. Розгорніть аркуш. Ось  у вас і вийшла фігурка себе самого.
  2. Напишіть далі про себе: на голові – своє ім’я, на правій руці – улюблене місце відпочинку, на лівій руці – ваше хобі, на правій нозі – улюблений вид спорту, а  на лівій нозі – улюблений вид транспорту, на животі – улюблену їжу.
  3. На звороті напишіть риси свого характеру.
  4. Спробуйте розповісти про себе за допомогою цієї фігурки.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів і повідомлення теми, мети та завдань уроку

 

1.Вправа «МІКРОФОН»

 

  • Що ж ми дізналися про кожного?
  • Що ж люди цінують найбільше?
  • Чи справді кожна людина неповторна?
  • Що означає слово унікальний?

 

2.Вправа «ЩО ОЗНАЧАЄ МОЄ ІМ’Я?»

 

Завдання: напишіть своє ім’я великими літерами у стовпчик і навпроти кожної літери зазначте те, що характеризує вас з найкращої сторони.

 

 

 

IV.Повідомлення  теми та мети уроку

 

  • Отже сьогодні ми поговоримо відмінності між людьми як цінну ознаку індивідуальності та про такі риси людини як толерантність і протидію проявам тиску, агресії, маніпуляції й неповаги щодо себе та інших людей.

 

 

V.Вивчення нового матеріалу

 

  1. Перегляд мультфільму «ПРИЙМАЙТЕ  ЛЮДЕЙ ТАКИМИ ЯКИМИ ВОНИ Є»

 

  1. Диспут за матеріалами мультфільму

- Чому Ян був найпопулярнішою дитиною у школі?

- Чому діти хотіли дружити з хлопчиком?

- Як ви ставитеся до критеріїв Яна щодо вибору друзів?

- Чи бачили ви подібні події в реальному житті?

- Яким був Тім?

- Що далі сталося з Тімом?

- Як можна назвати ставлення Яна до Тіма?

 

3. Вправа «КОЛА ВЕННА»

Завдання:об’єднайтеся у пари та запишіть 5 відмінних та 5 спільних ознак один одного.

Шаблон до інтерактивної вправи" Кола Вена"

  1. Вправа «Асоціативний кущ». Ознайомлення з поняттями «толерантність» і «дискримінація»

Завдання: об’єднайтеся у 2 команди та виконайте завдання. Встановити відповідність понять та пояснити поняття «толерантність» та «дискримінація» за допомогою вправи «Асоціативний кущ»

 

Вчителям – Краматорська ЗОШ № 10

 

Уроки за романом Гарпер Лі "Вбити пересмішника" (9 клас)

 

 

5.Робота в командах.

Завдання:оберіть ситуації, де описано упереджене ставлення до людей; поясніть свою думку.

 

 

 

 

 

  • Чи можна вас назвати командою?
  • Назвіть ознаки команди?
  • Назвіть основні правила роботи в команді?
  • Чи правдиве твердження, що в команді кожен працює на спільний результат?
  • Чому?

VІ.РУХАНКА. Виконання пісні із сурдоперекладом «Ми – сім’я»

 

 

 

 

 

 

 

6.Перегляд відеоролика за покликанням. https://www.youtube.com/watch?time_continue=59&v=V9NH5g2PK3U&feature=emb_logo

 

- Чому хлопчик не міг гратися з іншими дітьми в баскетбол?

- Що придумали діти?

- Як ви можете допомогти людям з особливими потребами?

- Чи є на світі люди без недоліків?

-Як ми повинні ставитися до недоліків інших людей?

 

7.Евристична бесіда

Чи можна назвати командою:

• родину, де одна людина виконує всю хатню роботу,  їй ніхто не допомагає?

• клас, у якому ніхто не хоче брати участь у підготовці  до свята?

• друзів, які увесь час сваряться?

Наведіть приклади співпраці у командах.

 

V. РЕФЛЕКСІЯ 

1. Вправа «Сенкан»

Мета:закріпитипозитивніемоції,отриманівідроботинауроцітасприятиусвідомленнюцінностей.

Інструкція:Сенканце короткий вислів з п’яти рядків.

  1. Перший рядок складається з одного слова (іменника)– назва поняття.

Власне ім’я

  1.     У другому рядку представлений опис, що складається вже із двох слів (прикметників).

Толерантна, відповідальна

  1. Третя– визначає характерні дії й складається із трьох слів( дієслів).

Підтримує, вчиться, працює

  1.     У четвертому рядку формується фраза, що складається з чотирьох слів і виражає ставлення до теми.

Я маю поважати людей.

  1.     Останній рядок складається з одного слова (синоніма до теми), в якому відбито суть або сформульований  висновок.

Подруга чи друг

 

2. Оцінка уроку та  своїх досягнень на уроці. Чек-лист.

 

 

  • Оцініть урок за допомогою жестів.


 

docx
Додано
16 листопада 2022
Переглядів
973
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку