Лепбук для автоматизації звука [Р] "Навчіть мене гар-р-рчати"

Про матеріал

Опис лепбука «Навчіть мене гар-р-рчати»

Методичний посібник: лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати» призначений для роботи з дітьми, які перебувають на різному ступені мовного розвитку (від постановки - до автоматизації звука [Р]).

У посібнику представлені ігри та вправи, націлені на розвиток більшості компонентів мовної системи (фонетику, словник, зв'язне мовлення, розвиток зорового сприйняття). Всі матеріали посібника несуть в собі пізнавальну і розвиваючу функції. Лепбук максимально насичений вправами, що містять в собі завдання на автоматизацію звука [Р].

Мета: постановка і автоматизація звука [Р] у дітей 5-6 років за допомогою розвиваючих завдань та ігор.

Завдання:

1. Розвивати артикуляційну моторику.

2. Розвивати фонематичний слух і навики звукового аналізу слів.

3. Автоматизувати звуки в грі, в скоромовках, чистомовках.

4. Розвивати зв'язне мовлення.

5. Розвивати зорове сприйняття.

На першому занятті з даною інтерактивною папкою дитині пропонується розглянути всю папку-лепбук і виконати 1-2 завдання. Далі, на кожному занятті додається по 1 завданню, грі, вправі і закріплюються попередні знання.

Лепбук активно використовується на заняттях з підгрупою (2-3 дитини): коли одному з дітей можна дати лепбук з певним завданням, або з усіма дітьми підгрупи - при автоматизації звуку в зв'язного мовлення.

У розроблений мною лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати» включено 12 розвиваючих завдань.

Зображене на обкладинці маленьке тигреня запрошує нас в захоплюючу подорож зі звуком [Р].

Перевернувши папку, на останній сторінці ми бачимо, що разом з тигреням дитина по картинках може виконати комплекс артикуляційної гімнастики для постановки звука [Р]. А допоможе їй у цьому заховане у потаємній кишеньці дзеркальце.

Всередині папки завдання на автоматизацію звука [Р].

1.«Голосно-тихо»

2.«Вимовляй звук [Р] правильно.

3.«Заведи мотор»

4.«Складові гарчалочки»

5.Гра-ходилка

6.«Пильне око»

7. «Склади букву «Р»

8.«Тигреня-поет»

9. «Ігри зі словами»

10. «Метелик»

11. «Зачаровані скоромовки»

12. «Буква «Р»

Перегляд файлу

Лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати»

Вчитель-логопед ЦРД №6 Шадура О.П.

Сучасні вимоги, що пред'являються державою до якості освітньо-виховної діяльності в закладах дошкільної освіти, мають на увазі, що педагогу необхідно постійно займатися самоосвітою, підвищувати свій рівень професійної компетентності і володіти необхідними освітніми технологіями.

У зв'язку з впровадженням держстандарту дошкільної освіти кожен педагог шукає нові підходи, ідеї, форми і методи у своїй педагогічній діяльності, які були б цікаві дошкільнятам, і найбільш ефективно вирішували педагогічні, освітні та виховні завдання.

Лепбук (lapbook) – в дослівному перекладі з англійської мови означає «книга на колінах», або як його ще називають «тематична папка». Це саморобна інтерактивна папка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухливими деталями які дають можливість розміщувати інформацію у вигляді малюнків, невеликих текстів, схем в будь-якій формі і на будь-яку тему. Це книга, яку педагог збирає, склеює її окремі частини в єдине ціле, креативно оформлює, використовуючи різні кольори та форми.

Лепбук: 

-   інформативний;

-   поліфункціональний: сприяє розвитку творчості, уяви;

-   придатний до використання одночасно групою дітей (в тому числі за участю дорослого як рівноправно граючого партнера); 

-   володіє дидактичними властивостями, несе в собі способи ознайомлення з мовним матеріалом. 

На мій погляд, лепбук - унікальний вид дидактичного посібника. Його можна використовувати як для індивідуальної, так і підгрупової роботи. Лепбук допомагає організувати інформацію по темі, що вивчається і краще систематизувати матеріал, зробити його зрозумілим і доступним кожній дитині. Цей посібник допомагає засвоїти і закріпити мовний матеріал (звуковий, лексичний, граматичний) в ігровій формі. Ця інтерактивна папка дуже цікава діткам-дошкільнятам, адже в ній так багато кишеньок, міні книжок, яскравих картинок і клапанів, і розглядаючи все це, дитина може сама вибрати гру, в яку хотіла б пограти. 

У лепбук збирається матеріал з якоїсь певної теми. В даному випадку - це автоматизація звуку [Р]. 

Опис лепбука «Навчіть мене гар-р-рчати»

Методичний посібник: лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати» призначений для роботи з дітьми, які перебувають на різному ступені мовного розвитку (від постановки - до автоматизації звука [Р]).

У посібнику представлені ігри та вправи, націлені на розвиток більшості компонентів мовної системи (фонетику, словник, зв'язне мовлення, розвиток зорового сприйняття). Всі матеріали посібника несуть в собі пізнавальну і розвиваючу функції. Лепбук максимально насичений вправами, що містять в собі завдання на автоматизацію звука [Р]. 

Мета: постановка і автоматизація звука [Р] у дітей 5-6 років за допомогою розвиваючих завдань та ігор.

Завдання:

1.  Розвивати артикуляційну моторику.

2.  Розвивати фонематичний слух і навики звукового аналізу слів.

3.  Автоматизувати звуки в грі, в скоромовках, чистомовках.

4.  Розвивати зв'язне мовлення.

5.  Розвивати зорове сприйняття.

На першому занятті з даною інтерактивною папкою дитині пропонується розглянути всю папку-лепбук і виконати 1-2 завдання. Далі, на кожному занятті додається по 1 завданню, грі, вправі і закріплюються попередні знання.

Лепбук активно використовується на заняттях з підгрупою (2-3 дитини): коли одному з дітей можна дати лепбук з певним завданням, або з усіма дітьми підгрупи - при автоматизації звуку в зв'язного мовлення.

 

У розроблений мною лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати» включено 12 розвиваючих завдань.

 

Зображене на обкладинці маленьке тигреня запрошує нас в захоплюючу подорож зі звуком

[Р]. 

Перевернувши папку, на останній сторінці ми бачимо, що разом з тигреням дитина по картинках може виконати комплекс артикуляційної гімнастики для постановки звука [Р]. А допоможе їй у цьому заховане у потаємній кишеньці дзеркальце.  

 

Всередині папки завдання на автоматизацію звука [Р].

1.   «Голосно-тихо»

Мета: автоматизувати ізольований звук [Р] і розвивати гучність вимови.

Тигреня зустрілося зі своїм татом. І вони продовжили вчитися гарчати. Покажи нашим друзям, як потрібно вимовляти звук [Р] голосно і тихо, низьким та високим голосом.

 

 

2.   «Вимовляй звук [Р] правильно» 

За допомогою картинок-символів, що характеризують артикуляційний уклад звука [Р], дитина закріплює артикуляцію звука [Р] з опорою на зоровий аналізатор та кінестетичні відчуття від рухів органів артикуляційного апарату.

 

3.   «Заведи мотор»

Мета: автоматизувати ізольований звук [Р].

Тигреня дуже любить кататися на машинах. Давай поїдемо разом з ним. Проведи пальчиком по доріжці, вимовляючи чітко звук [Р].

 

4.   «Складові гарчалочки»

Мета: автоматизація вимови звука [Р] у складах різних типів.

Тигреня дуже любить співати і складати пісеньки. Послухай, які пісеньки воно придумало.

Слідом за дорослим дитина повторює склади: ра-ро, ру-ри, ро-ру; ра-ру-ро, ри-ру-ра і т.д.

Тигреня любить запускати повітряні кульки. Давай відправимо разом з ним повітряні кульки в політ! Далі дитина повторює за дорослим склади, показує кульку: ар, ор, ур, ир. Наш друг ласун. Розглянемо, які у нього є незвичайні цукерки. На цукерках написані наступні склади: ара, ири, ере.

Тигреня любить збирати квіти. Подивись які казкові квіточки воно зібрало. Склади: тра, три, дре, дро.

 

5.   Гра-ходилка

Мета: автоматизувати вимову звука [Р] на початку слова, в середині та у словах зі збігом приголосних.

 

6.   «Пильне око»

Мета: розвивати фонематичне та зорове сприймання, автоматизувати звук [Р] у словах.

Завдання для дитини: уважно роздивитися зображення, назвати усі картинки та визначити зайву.

 

 

 

 

7.  «Склади букву «Р»

Мета: автоматизувати вимову звука [Р] у словах. Сприяти розвитку фонематичного слуху, просторових уявлень і дрібної моторики. Закріпити зоровий образ літери «Р», диференціювати поняття «звук» і

«літера».

Дитина чітко називає малюнки, а потім збирає букву «Р» з частинок.

 

 

 

 

8.    «Тигреня-поет»

Мета: автоматизувати звук [Р] у чистомовках; розвивати почуття ритму і рими, інтонацію; пам'ять, контроль над звуковимовою.

Наш друже - тигрище справжній поет - він пише вірші. Може ми теж спробуємо? Ра-ра-ра – висока… гора

Ру-ру-ру – стрибає… кенгуру

Ро-ро-ро – дуже гарне… відро

Ра-ра-ра – гостра… сокира

Ар-ар-ар – вправний… кухар Ор-ор-ор – червоний… помідор

 

 

 

9.  «Ігри зі словами»

ü  Лото «Знайди мене» (автоматизація звука у словах, розвиток зорового сприймання)

ü  «4 зайвий» (автоматизація звука у словах, розвиток логічного мислення та зв’язного мовлення)

ü  «День та ніч» (утворення Р.в. іменників) ü «Чарівники» (утворення множини та зменшувальної форми іменників)

ü  «Подарунки для Роми» (вимовляння словесних        ланцюжків    шляхом

нарощування)

 

 

 

 

 

10.  «Метелик»

Мета: формувати навички звукового аналізу.

Дитина бере картинку з кишені «Ігри зі словами», називає слово, виділяючи звук Р. Потім визначає позицію звуку [Р] або кількість складів, пересуваючи метелика на відповідну квітку. (Три квітки визначають позицію звуку - початок, середину і кінець слова або кількість складів – один, два, три)

 

 

 

11.  «Зачаровані скоромовки»

Мета:         автоматизувати       звук    [Р]       в скоромовках; розвивати темп, ритм, чіткість і гучність вимови; зорову та слухову пам'ять, контроль над звуковимовою.

Дитина, разом з дорослим чітко і голосно промовляє      скоромовки з          опорою        на мнемотаблиці. Доречно буде запропонувати проговорити скоромовку у різному темпі.

Подивіться на Іринку, їсть Іринка мандаринку. 

З’їсть Іринка мандаринку, шкірку викине в корзинку.

На городі у Федори помідори.

За парканом у Федори мухомори.

Борщик у горщику, морква у борщику.

Горобець на горобині змайстрував гніздо родині.

 

12.  «Буква «Р»

Мета: закріпити зоровий образ літери «Р» диференціювати поняття «звук» і «літера», сприяти розвитку просторових уявлень і дрібної моторики.

Дитині пропонується виконати різноманітні завдання: закреслити усі неправильно написані літери «Р», «подарувати» кульку лише літерам «Р», розфарбувати рибку з «Р», розфарбувати усі фрагменти малюнка-мозаїки і назвати картинку...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Михайліченко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Gorn Iva
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ледовських Олена Анатоліївна
    Дуже дякую, чудова робота! Дякую, що дали можливість скористатися матеріалами.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кавалершина Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Мартинюк Інна Вікторівна
    Лепбук - це доволі новий необізнаний матеріал, а все нове як заворожує,так і насторожує. У вас вийшло цікаво. В практиці,напевно, ще й зручно: все під рукою,перед очима. Молодчина!Хай служить на користь вам і вашим вихованцям!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Zhuravlik Alena
    Дуже хороша розробка: компактно, зручно у використанні, вдало підібраний матеріал, та й оформлення естетичне. Дякую за посібник! Впевнена, діти будуть в захваті.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Журба Татьяна
    Дуже гарний матеріал! Творчих ідей Вам! Дякую за Вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8.  Valentina
    Дякую. Дуже хороший матеріал!!! Удачі Вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Заєць Олеся Іванівна
    Чудовий матеріал!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Гуза Наталья
    Дуже гарний матеріал. Дякую за Вашу працю!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Жидких Інна
    Цікавий та корисний матеріал! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
1 травня 2018
Переглядів
24408
Оцінка розробки
5.0 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку