Опис лепбука «Навчіть мене гар-р-рчати»
Методичний посібник: лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати» призначений для роботи з дітьми, які перебувають на різному ступені мовного розвитку (від постановки - до автоматизації звука [Р]).
У посібнику представлені ігри та вправи, націлені на розвиток більшості компонентів мовної системи (фонетику, словник, зв'язне мовлення, розвиток зорового сприйняття). Всі матеріали посібника несуть в собі пізнавальну і розвиваючу функції. Лепбук максимально насичений вправами, що містять в собі завдання на автоматизацію звука [Р].
Мета: постановка і автоматизація звука [Р] у дітей 5-6 років за допомогою розвиваючих завдань та ігор.
Завдання:
1. Розвивати артикуляційну моторику.
2. Розвивати фонематичний слух і навики звукового аналізу слів.
3. Автоматизувати звуки в грі, в скоромовках, чистомовках.
4. Розвивати зв'язне мовлення.
5. Розвивати зорове сприйняття.
На першому занятті з даною інтерактивною папкою дитині пропонується розглянути всю папку-лепбук і виконати 1-2 завдання. Далі, на кожному занятті додається по 1 завданню, грі, вправі і закріплюються попередні знання.
Лепбук активно використовується на заняттях з підгрупою (2-3 дитини): коли одному з дітей можна дати лепбук з певним завданням, або з усіма дітьми підгрупи - при автоматизації звуку в зв'язного мовлення.
У розроблений мною лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати» включено 12 розвиваючих завдань.
Зображене на обкладинці маленьке тигреня запрошує нас в захоплюючу подорож зі звуком [Р].
Перевернувши папку, на останній сторінці ми бачимо, що разом з тигреням дитина по картинках може виконати комплекс артикуляційної гімнастики для постановки звука [Р]. А допоможе їй у цьому заховане у потаємній кишеньці дзеркальце.
Всередині папки завдання на автоматизацію звука [Р].
1.«Голосно-тихо»
2.«Вимовляй звук [Р] правильно.
3.«Заведи мотор»
4.«Складові гарчалочки»5.Гра-ходилка
6.«Пильне око»
7. «Склади букву «Р»8.«Тигреня-поет»
9. «Ігри зі словами»
10. «Метелик»
11. «Зачаровані скоромовки»
12. «Буква «Р»
Лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати»
Вчитель-логопед ЦРД №6 Шадура О.П.
Сучасні вимоги, що пред'являються державою до якості освітньо-виховної діяльності в закладах дошкільної освіти, мають на увазі, що педагогу необхідно постійно займатися самоосвітою, підвищувати свій рівень професійної компетентності і володіти необхідними освітніми технологіями.
У зв'язку з впровадженням держстандарту дошкільної освіти кожен педагог шукає нові підходи, ідеї, форми і методи у своїй педагогічній діяльності, які були б цікаві дошкільнятам, і найбільш ефективно вирішували педагогічні, освітні та виховні завдання.
Лепбук (lapbook) – в дослівному перекладі з англійської мови означає «книга на колінах», або як його ще називають «тематична папка». Це саморобна інтерактивна папка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухливими деталями які дають можливість розміщувати інформацію у вигляді малюнків, невеликих текстів, схем в будь-якій формі і на будь-яку тему. Це книга, яку педагог збирає, склеює її окремі частини в єдине ціле, креативно оформлює, використовуючи різні кольори та форми.
Лепбук:
- інформативний;
- поліфункціональний: сприяє розвитку творчості, уяви;
- придатний до використання одночасно групою дітей (в тому числі за участю дорослого як рівноправно граючого партнера);
- володіє дидактичними властивостями, несе в собі способи ознайомлення з мовним матеріалом.
На мій погляд, лепбук - унікальний вид дидактичного посібника. Його можна використовувати як для індивідуальної, так і підгрупової роботи. Лепбук допомагає організувати інформацію по темі, що вивчається і краще систематизувати матеріал, зробити його зрозумілим і доступним кожній дитині. Цей посібник допомагає засвоїти і закріпити мовний матеріал (звуковий, лексичний, граматичний) в ігровій формі. Ця інтерактивна папка дуже цікава діткам-дошкільнятам, адже в ній так багато кишеньок, міні книжок, яскравих картинок і клапанів, і розглядаючи все це, дитина може сама вибрати гру, в яку хотіла б пограти.
У лепбук збирається матеріал з якоїсь певної теми. В даному випадку - це автоматизація звуку [Р].
Методичний посібник: лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати» призначений для роботи з дітьми, які перебувають на різному ступені мовного розвитку (від постановки - до автоматизації звука [Р]).
У посібнику представлені ігри та вправи, націлені на розвиток більшості компонентів мовної системи (фонетику, словник, зв'язне мовлення, розвиток зорового сприйняття). Всі матеріали посібника несуть в собі пізнавальну і розвиваючу функції. Лепбук максимально насичений вправами, що містять в собі завдання на автоматизацію звука [Р].
Мета: постановка і автоматизація звука [Р] у дітей 5-6 років за допомогою розвиваючих завдань та ігор.
Завдання:
1. Розвивати артикуляційну моторику.
2. Розвивати фонематичний слух і навики звукового аналізу слів.
3. Автоматизувати звуки в грі, в скоромовках, чистомовках.
4. Розвивати зв'язне мовлення.
5. Розвивати зорове сприйняття.
На першому занятті з даною інтерактивною папкою дитині пропонується розглянути всю папку-лепбук і виконати 1-2 завдання. Далі, на кожному занятті додається по 1 завданню, грі, вправі і закріплюються попередні знання.
Лепбук активно використовується на заняттях з підгрупою (2-3 дитини): коли одному з дітей можна дати лепбук з певним завданням, або з усіма дітьми підгрупи - при автоматизації звуку в зв'язного мовлення.
У розроблений мною лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати» включено 12 розвиваючих завдань.
Зображене на обкладинці маленьке тигреня запрошує нас в захоплюючу подорож зі звуком
[Р].
Перевернувши папку, на останній сторінці ми бачимо, що разом з тигреням дитина по картинках може виконати комплекс артикуляційної гімнастики для постановки звука [Р]. А допоможе їй у цьому заховане у потаємній кишеньці дзеркальце.
Всередині папки завдання на автоматизацію звука [Р].
Мета: автоматизувати ізольований звук [Р] і розвивати гучність вимови.
Тигреня зустрілося зі своїм татом. І вони продовжили вчитися гарчати. Покажи нашим друзям, як потрібно вимовляти звук [Р] голосно і тихо, низьким та високим голосом.
За допомогою картинок-символів, що характеризують артикуляційний уклад звука [Р], дитина закріплює артикуляцію звука [Р] з опорою на зоровий аналізатор та кінестетичні відчуття від рухів органів артикуляційного апарату.
Мета: автоматизувати ізольований звук [Р].
Тигреня дуже любить кататися на машинах. Давай поїдемо разом з ним. Проведи пальчиком по доріжці, вимовляючи чітко звук [Р].
Мета: автоматизація вимови звука [Р] у складах різних типів.
Тигреня дуже любить співати і складати пісеньки. Послухай, які пісеньки воно придумало.
Слідом за дорослим дитина повторює склади: ра-ро, ру-ри, ро-ру; ра-ру-ро, ри-ру-ра і т.д.
Тигреня любить запускати повітряні кульки. Давай відправимо разом з ним повітряні кульки в політ! Далі дитина повторює за дорослим склади, показує кульку: ар, ор, ур, ир. Наш друг ласун. Розглянемо, які у нього є незвичайні цукерки. На цукерках написані наступні склади: ара, ири, ере.
Тигреня любить збирати квіти. Подивись які казкові квіточки воно зібрало. Склади: тра, три, дре, дро.
Мета: автоматизувати вимову звука [Р] на початку слова, в середині та у словах зі збігом приголосних.
Мета: розвивати фонематичне та зорове сприймання, автоматизувати звук [Р] у словах.
Завдання для дитини: уважно роздивитися зображення, назвати усі картинки та визначити зайву.
Мета: автоматизувати вимову звука [Р] у словах. Сприяти розвитку фонематичного слуху, просторових уявлень і дрібної моторики. Закріпити зоровий образ літери «Р», диференціювати поняття «звук» і
«літера».
Дитина чітко називає малюнки, а потім збирає букву «Р» з частинок.
Мета: автоматизувати звук [Р] у чистомовках; розвивати почуття ритму і рими, інтонацію; пам'ять, контроль над звуковимовою.
Наш друже - тигрище справжній поет - він пише вірші. Може ми теж спробуємо? Ра-ра-ра – висока… гора
Ру-ру-ру – стрибає… кенгуру
Ро-ро-ро – дуже гарне… відро
Ра-ра-ра – гостра… сокира
Ар-ар-ар – вправний… кухар Ор-ор-ор – червоний… помідор
ü Лото «Знайди мене» (автоматизація звука у словах, розвиток зорового сприймання)
ü «4 зайвий» (автоматизація звука у словах, розвиток логічного мислення та зв’язного мовлення)
ü «День та ніч» (утворення Р.в. іменників) ü «Чарівники» (утворення множини та зменшувальної форми іменників)
ü «Подарунки для Роми» (вимовляння словесних ланцюжків шляхом
нарощування)
Мета: формувати навички звукового аналізу.
Дитина бере картинку з кишені «Ігри зі словами», називає слово, виділяючи звук Р. Потім визначає позицію звуку [Р] або кількість складів, пересуваючи метелика на відповідну квітку. (Три квітки визначають позицію звуку - початок, середину і кінець слова або кількість складів – один, два, три)
Мета: автоматизувати звук [Р] в скоромовках; розвивати темп, ритм, чіткість і гучність вимови; зорову та слухову пам'ять, контроль над звуковимовою.
Дитина, разом з дорослим чітко і голосно промовляє скоромовки з опорою на мнемотаблиці. Доречно буде запропонувати проговорити скоромовку у різному темпі.
Подивіться на Іринку, їсть Іринка мандаринку.
З’їсть Іринка мандаринку, шкірку викине в корзинку.
На городі у Федори помідори.
За парканом у Федори мухомори.
Борщик у горщику, морква у борщику.
Горобець на горобині змайстрував гніздо родині.
Мета: закріпити зоровий образ літери «Р» диференціювати поняття «звук» і «літера», сприяти розвитку просторових уявлень і дрібної моторики.
Дитині пропонується виконати різноманітні завдання: закреслити усі неправильно написані літери «Р», «подарувати» кульку лише літерам «Р», розфарбувати рибку з «Р», розфарбувати усі фрагменти малюнка-мозаїки і назвати картинку...