Lesson "Health servise" (Медичний сервіс)

Про матеріал

Подана розробка уроку за темою "Медичний сервіс" у темі "A sound mind in a sound body" в 7 класі, третій урок у підтемі "Doctor! Doctor!". Урок розвитку усного мовлення

Перегляд файлу

                        LESSON 

Тема. A SOUND MIND IN SOUND BODY

Підтема: HEALTH SERVISE  МЕДИЧНИЙ СЕРВІС

Цілі:  Формувати навички вживання нової лексики за темою « Doctor! Doctor!»,  удосконалювати навички вимови, читання та усного мовлення з опорою на лексико-граматичні структури діалогічного мовлення;

  • розвивати  зорову і слухову пам`ять, пізнавальну активність учнів; мовну здогадку і мовленнєву реакцію учнів ,культуру читання, мовлення ;
  • виховувати інтерес до здорового способу життя, підвищувати загальну культуру здорового способу життя, повагу до медичних працівників.

Тип уроку: урок розвитку   усного мовлення

Обладнання: підручник О. Карп`юк 7 клас, ст.112-115, конспект, картки з діалогами, роздатковий матеріал , таблиця « My body», презентація « Doctor`s», тематичні картки, дошка, зошити

                                                PROCEDURE

І. INTRODUCTION

GREETING:T: Good day to you!

                              Good day to you!

                         We are all in our places

                         With sunshiny faces

                         Good day to you!

                              Good day to you!

                          How are you?

 

                         Ps:

PHONETIC DRILLS.  T: On the last lessons we learn words from the topic « Doctor! « Doctor!» Let`s play game. You must guess what this word for it`s transcription. Let`s play game «Two ships», we make 2 groups.

                                        GAME

                                         Parts of body

[hed]    head

[nouz]  nose

[leg]     leg

[ha:t]   heart

[‘ier]    ear

[nek]    neck

[feis]    face

[ni:]     knee

 P1 to P2

WARM- UP    T: What English  proverbs about health do you know? 

  • A healthy mind in a healthy body.
  •    Health is better than wealth.
  •    Early to bed and early to rise make men healthy, wealthy and    wise.
  • Eat  an apple every day keep the doctor away.
  • Live not to eat but eat to live.
  • After dinner sit a while, after supper walk a mile.

P2 to P3

ROLE PLAY – DOCTOR AND PATIENT

D:Good day!

P:Hello!

D:You look pale. Are you OK?

P:Oh, no. I think I have a cold. I am coughing and I have running nose now.

D:You should stay in bed and consult a doctor. There is the epidemic of flu now.

P:Thank you for advice!

T: Where was this situation?

P1:

T: Who is speaking in this dialogue?

P2:

T: So, the topic of our lesson is « Health service»

AIM : T: So,today we`ll: - to revise vocabulary and learn new words and phrases;

                               - To practice pupil`s reading skills;

                             - to develop memory use their logical thinking;

                                  - to develop speaking skills of students through methods of                            interactive activity( pair work, group work);

                                   - to rise  the motivation to English studing.

 II. MAIN PART OF THE LESSON

CHECK ON HOMEWORK  T : Do ex.4.p.110.  At home you must write down list : illness and treatment. Step by step.

ORAL  PRACTICE     REVISE VOCABULARY  ex.4(a), p.113

READING

Before reading activity T: Look at the table « Doctor»

Reading  ex.2 p .112

After Reading  activity  ex.3 p.113 ( Say if  it true or false)

PRESENTATION  T:  Do you remember medical profession?  Who from us have problems with health?

Complete the sentences

A pediatrician is …

A dentist is…

An oculist is …

A surgeon is …

A sister is…

A pharmacist  is…

A cardiologist is …

A nurse is …

T: Now , let`s  watch presentation about doctors

GROUP WORK       WRITING

T: Group up the words from the box into  4 columns ex.6. p.114

ORAL PRACTICE   ВВЕДЕННЯ МОВНИХ ЗРАЗКІВ

T: Do you know healthy code? We divide these phrases  in two groups:

Should         Shouldn`t

ORAL PRACTISE ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ВЖИВАННЯ ЛЕКСИЧНИХ ОДИНИЦЬ

(pair work)  I` ve  got a headache…         You shouldn`t…

                      I` ve got a toothache…           You shouldn`t…

                      I` ve got a backache…            You shouldn`t…

                      I`ve got a cought…                   You shouldn`t…

Patient   to  doctor

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА  Look at the ceiling, look at the floor,

                                               Look at the window, look at the door.

ORAL PRACTISE      WORK IN PAIRS ( Ситуативні вправи)

Ex.7.p.114

A – should say a word on the topic « Health»

B – should make a sentence with it.

A dentist – My mother is a doctor.

CHECK  YOUR  KNOWLAGE         DICTATION

1 .a headache…        

2. a toothache…       

3. a backache…           

 4. a cought… 

 5. a dentist

 6. a treatment

 7. a sore throat

 8. a surgeon

 9. go to bed

 10.take some medicine

III. SUMMARIZING

Homework   p. 113-115 ex.5.p.114- укоплект. речення, ex.8p.115-діалоги

Summary T: You have done a great job. You were responsible and clever. responsible and       clever. Your marks are…

Dear pupils!

I want to give advice to you,

First morning exercises regularly do

Of your health you must take care,

Try to keep fit all the year

Thank you . Lesson is over.

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку