Конспект уроку з читання: Л. Українка «Мамо, їде вже зима!»( напам’ять)
Мета. пізнавально-інформаційні: збагачення знань про історію нашої Батьківщини, про красу і багатство української мови, письмеників, суспільне життя .; розширити уявлення учнів про творчість Лесі Українки; вчити сприймати поетичні твори; формувати навички виразного читання; збагачувати словник ;розвивати творчу уяву , образне мислення, навички інтонаційного читання, уміння повязувати поетичне слово з реальним життям; сприяти вихованню дбайливого ставлення до живої природи , образне мислення, навички інтонаційного читання; виховувати почуття любові до родини, дбайливого ставлення до природи. - виховні: прищеплення шанобливого ставлення до української культури, любові до рідного слова, сприяння естетичному розвитку дітей, формування у них соціальних, морально-етичних цінностей через художні образи літературних героїв; виховання потреби в систематичному читанні як засобові пізнання світу, самопізнання, загальнокультурного розвитку.
Обладнання: портрет Лесі Українки, чистомовка, картки . вірш, пірїнка, смайлики.
Хід уроку
Організація класу1.
ОСЬ І ДЗВОНИК ДАВ СИГНАЛ,
ПРАЦЮВАТИ ЧАС НАСТАВ.
ТОЖ І МИ ЧАСУ НЕ ГАЙМО
І УРОК ЧИТАННЯ РОЗПОЧИНАЙМО! .
Вправа « Мій настрій».
З яким ви настроєм ви прийшли на урок виберіть собі хмарку настрій ,покажіть. Дуже добре ,гарний настрій запорука здоровя,і успіху на навчання.
2. Перевірка домашнього завдання.. В житті казок було немало, та живою к азка стала. Які ви знаєте казки ?. Чого вони нас вчать ? Які бувають герої ?
Розвиток мовленнєвого апарату «У лісі». Уявіть, що ви заблукали в лісі. Зробіть вдих, на видиху вимовте звуки «а-у». Міняйте інтонацію і гучність. Повертайтеся ліворуч, праворуч. «Гуси летять». Повільно і плавно змахувати руками, як гуси. Руки- крила на вдиху піднімати, на видиху опускати, вимовляючи «г-у-у-у» (5-10 разів).
3 Повідомлення теми й мети уроку..Ігрова мотивація:
Діти погляньте, як ви сьогодні гарно вбралися (вишиванки, намисто, стрічки) Так, а чому, я вам зараз розповім . Ми сьогодні на уроці будемо знайомитись з творчістю української письмениці Лесею Українкою. Розповідь про Лесю УкраїнкуЛеся Українка . Додаток 4.
Справжнє ім’я – Лариса Петрівна Косач(1871-1913)Народилася 25 лютого 1871 в місті Новограді-Волинському. .) Як і ви вона дуже любила гратися, малювати, танцювати. У чотири роки вона навчилась читати, а коли виросла стала писати вірші , казки , поеми. Вчилася у приватних учителів. У 6 років почала вчитися вишивати.6 січня 1880р. дуже застудилася, початок тяжкої хвороби.Влітку 1883 року діагностували туберкульоз кісток, у жовтні цього ж року видалили кістки, уражені туберкульозом. У грудні Леся повертається з Києва до Колодяжного, стан здоров’я поліпшується, з допомогою матері Леся вивчає французьку і німецьку мови. Починаючи з 1884 року Леся активно пише вірші (“Конвалія”, “Сафо”, “Літо краснеє минуло” і ін.) і публікує їх у часописі “Зоря”. Саме цього року з’явився псевдонім “Леся Українка” Про рівень її освіти може свідчити факт, що у 19-літньому віці написала для своїх сестер підручник “Стародавня історія східних народів”.Побувавши 1891 в Галичині, а пізніше й на Буковині, Українка познайомилася з багатьма визначними діячами Західної України.Історію кохання Лесі Українки часто розпочинають із Сергія Мержинського.Вимушені потребою лікування подорожі до Німеччини, Італії, Єгипту, кількаразові перебування на Кавказі, Одещині, в Криму збагатили її враження та сприяли розширенню кругозору письменниці.На початку березня 1907 року Леся Українка переїжджає з Колодяжного до Києва. 7 серпня 1907 р. Леся Українка та Климент Квітка офіційно оформили шлюб у церкві. Останні роки життя Л. Косач-Квітки пройшли в подорожах на лікування до Єгипту й на Кавказ. Так сильно любила письменниця свою країну – Україну, що стала підписувати своїми твори Леся Українка. Померла 19 липня 1913 року в Сурамі у віці 42 років. Збірки:“На крилах пісень” (1893) “Думи і мрії” (1899) “Відгуки” (1902)Інші твори: перший вірш “Надія” (1880) вірші “Конвалія” і “Сафо” поезія “Contra spem spero!” (1890) драма “Блакитна троянда” (1896) драматичну поему “Одержима” (1901) драматична поемі “Кассандра” (1907) драма “Руфін і Прісцілла” драматична поема “Бояриня” поема “Оргія” драма “Камінний господар” драма “Лісова пісня” оповідання “Така її доля”і “Святий вечір” казки “Три перлини”, “Чотири казки зеленого шуму”, “Лелія”, “Біда навчить”, “Метелик” повісті “Жаль” і “Приязнь” передсмертна повість“ЕкбальГанем”
( інтернет ресурси https://ukr.school-essay.ru › le)
. 4 Робота над чтстомовкою. Додаток 2
Рі -Рі - Рі - снігурі
Ла – Ла- Ла - вже іде зима
Іг – Іг - Іг -сніг
Да – Да – Да - дітвора
-5. Читання анаграм. Гра «Перекладач» Додаток 1
- Переставивши букви, прочитайте слова. Знайдіть «зайве» слово у кожному стовпчику. Чому воно «зайве»?
Стівалак (ластівка) Ражульве (журавель)
Капш (шпак) Касой (сойка)
Бідьле (лебідь) Летяд (дятел)
Еллкае (лелека) Шикарш (шишкар)
Нисиця (синиця) Гурсні (снігур)
(«Зайве» слово журавель. Тому, що це перелітний птах).
(«Зайве» слово синиця .Тому, що це зимуючий птах).
6 Сьогодні ми познайомимося з віршем Лесі Українки Мамо іде вже зима.
Знайомство з віршем «Мамо іде вже зима .Додаток 5
7 Фізхвилинка : https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4
Руханка Раз, два, три.
8 Словникова робота над словами
9. .Робота з картою розуму « Зима» http://go.bubbl.us/d3470e/d126?/Circle-Layout
Додаток 6.
10. Читання вірша мовчки.
11 . Вправи для очей https://nbukids.wordpress.com › ..
Очі догори!
На чотири, п’ять і шість
Треба міцно їх стулить.
Знову очі догори,
Рахуємо: раз, два, три!
12. Гра « Пушинка» Читає той учень на стіл якого впаде пушинка.
13. Читання вірша вголос.
Робота над віршом
Завдання: 1.. Дайте характеристику мамі
2 . Дайте характеристику дитині
Допитлива, зла, незграбна, працьовита, ледача, ніжна, любляча, співчутлива,
спостережлива, турботлива, байдужа, вихована, чемна, спокійна, розумна,
кмітлива, любить пташок, жаліслива, довірлива, сильна, добра, спритна, чуйна, вихователька.
Давайте уявно зробимо ілюстрацію до вірша.
Розучування вірша.
14. Підсумок уроку Метод «Мікрофон»
Сьогодні на уроці мені було «Мене надихнуло «Я познайомився (познайомилась) Що я нового дізналась. Мені сподоюалось «Мене здивувало
Самооцінювання. Гра « Смайлик»
15 .Домашнє завдання вивчити вірш на пам'ять