Як много важить слово, одно сердечне, теплеє слівце! І. Франко. На свій вік – це геніальна жінка. Михайло Павлик Від часу Шевченкового “Поховайте та вставайте, кайдани порвіте” Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як із уст сеї слабосилої, хорої дівчини… Іван Франко. Се була жінка-боєць, жінка-воїн, суща правда. Максим Рильський
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ: Рейтинговаоцінка. Національна4-х бальна. Національна12-ти бальна. Критерії91-100 Відмінно10-12 Відмінно (відмінне виконання з незначною кількістю не суттєвих помилок)81-90 Добре8-9 Дуже добре (вище середнього рівня з декількома помилками)71-807 Добре (в цілому вірне виконання з певною кількістю суттєвих помилок)66-70 Задовільно6 Задовільно (не погано, але зі значною кількістю недоліків)60-654-5 Достатньо (виконання задовольняє мінімальні критерії)35-59 Незадовільно 3 Незадовільно (з можливістю повторного складання)1-341-2 Незадовільно (з обов’язковим повторним курсом навчання)Головною метою вивчення предмету „Українська література” у загальноосвітніх навчальних закладах є залучення студентів до найвищих досягнень національної та світової літератури і культури, національних і загальнолюдських духовних цінностей, формування комунікативної та літературної компетентностей, розвиток творчих здібностей студентів, виховання в них естетичного смаку, високої читацької та загальної культури, вироблення вмінь самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова, свідомо сприймати втілені в них естетичні й духовні цінності. Головною метою вивчення предмету „Українська література” у загальноосвітніх навчальних закладах є залучення студентів до найвищих досягнень національної та світової літератури і культури, національних і загальнолюдських духовних цінностей, формування комунікативної та літературної компетентностей, розвиток творчих здібностей студентів, виховання в них естетичного смаку, високої читацької та загальної культури, вироблення вмінь самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова, свідомо сприймати втілені в них естетичні й духовні цінності.
Не поет, хто забуває про страшні народні рани,Щоб собі на вільні руки, золоті надіть кайдани!Скрізь плач, і стогін, і ридання. Несмілі поклики, слабі,На долю марні наріканняІ чола, схилені в журбіНад давнім лихом України. Над всіх старшин найстарша правда. Одвага наша – меч, политий кров’ю. Леся Українка
АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ: Сьогодні Україна переживає період активного самопізнання, заново відкриває свою культуру, історію, відроджує звичаї, обряди, мову, шукає в них актуальні відповіді на актуальні питання сучасності. І саме творчість Лесі Українки і є тим невичерпним джерелом, що відображає не тільки самобутність українців на межі XIX-XX ст., а й пробуджує національну пам'ять, яку вбивали століттями.
Епіграфи: На свій вік – це геніальна жінка. Михайло Павлик Від часу Шевченкового “Поховайте та вставайте, кайдани порвіте” Україна не чула такого сильного,гарячого та поетичного слова, як із уст сеїслабосилої, хорої дівчини… Іван Франко Се була жінка-боєць, жінка-воїн, суща правда. Максим Рильський
ПЛАНЗбірка “На крилах пісень”. Засоби художньої виразності. Аналіз поезії “Contra spem spero”. Аналіз поезії “Слово, чому ти не твердая криця?”. Аналіз поезії “Мріє, не зрадь”. Аналіз поезії “Стояла я і слухала весну”. Боротьба з хворобою. Створення “асоціативного куща” до імені Лесі Українки . .
1. Збірка “На крилах пісень”Перша збірка поетичних творів Лесі Українки вийшла друком на початку 1893р. У виданні збірки брав безпосередньо участь І. Франко. Збірка має 6 поетичних циклів:“Сім струн”, “Зоряне небо”, “Сльози-перли”, “Подорож до моря”, “Кримські спогади”, “В дитячому крузі”
3. Аналіз поезії “Contra spem spero”Літературний рід: лірика. Вид лірики:особиста(філософська)Жанр: ліричний вірш. Мотиви: зображення заперечення болю; оптимістичної віри людини у своє поетичне призначення;незламності духу. Головна думка: “Так! Я буду крізь сльози сміятись…”Віршований розмір: двостопний ямб. Художні засоби:(епітети, метафора, гіпербола, анафора).
4. Аналіз поезії “Слово, чому ти не твердая криця?”Літературний рід: лірика. Вид лірики:громадянська. Жанр: ліричний вірш. Мотиви: звернення до слова, як до могутньої зброї в руках людини. Головна думка: слово- це міцна зброя, яка в умілих руках перетворюється на меч. Віршований розмір: дактиль. Художні засоби:(епітети, метафори)
5. Аналіз поезії “Мріє, не зрадь”Літературний рід: лірика. Вид лірики:філософська. Жанр: ліричний монолог. Мотиви: зображення сильної волі та віри ліричної героїні. Головна думка: потрібно боротись з навколишнім та внутрішнім світами заради досягнення цілей, досягнення своєї мрії. Віршований розмір: ямб. Художні засоби:(епітети, метафори, рит.звертання, рит. оклики, анафора, гіпербола).
6. Аналіз поезії “Стояла я і слухала весну”Літературний рід: лірика. Вид лірики:пейзажна та інтимна. Жанр: лірична поезія. Мотиви: зображення весняного відродження яприроди,сподівання ліричної героїні на щаст. Головна думка: почуття кохання – величне, саме воно дає людині радість, мрію, надію. Віршований розмір: ямб. Художні засоби:(епітети, метафора,інверсія).
Літературний диктант. Справжнє прізвище Лесі Українки.“Contra spem spero” у перекладі з латини означає…“Крізь сльози сміятись”, “серед лиха співати пісні” – це…Поезія “Contra spem spero” входить до збірки…Неоромантизм- це…Епітет – це…Метафора –це…Гіпербола –це…Порівняння – це.. Риторичні фігури – це…Антитеза –це…
Домашнє завдання1. Знати засоби художньої виразності.2. Дати визначення таким поняттям: анемія, невралгія, катар, малярія, плеврит, бронхіт, ревматизм, плеврит, тиф.3. Дописати художні засоби в поезіях: “Мріє, не зрадь”, “Стояла я і слухала весну”4. Вивчити напам’ять поезію “Contra spem spero”