Леся Українка. Життєвий і творчий шлях

Про матеріал
Методична презентація заняття складена у відповідності з методичними та педагогічними вимогами, висвітлює всі етапи заняття лекції-презентації. Методичною метою є ефективність використання інформаційно-комунікативних технологій на заняттях літератури для формування творчої особистості студента.Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на сучасному етапі у навчально-виховний процес забезпечує перехід освіти на новий, якісний рівень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Самбірський фаховий медичний коледж. Циклова комісія загальноосвітніх дисциплін. Заняття з дисципліни «Українська література»Тема: Леся Українка. Життєвий і творчий шлях. Збірка поезій “На крилах пісень”.. “Contra spem spero”Викладачка: Леся ЛЮБІНСЬКАСамбір 2023

Номер слайду 2

Як много важить слово, одно сердечне, теплеє слівце! І. Франко. На свій вік – це геніальна жінка. Михайло Павлик Від часу Шевченкового “Поховайте та вставайте, кайдани порвіте” Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як із уст сеї слабосилої, хорої дівчини… Іван Франко. Се була жінка-боєць, жінка-воїн, суща правда. Максим Рильський

Номер слайду 3

Домашнє завдання:1. Знати біографію Лесі Українки та цікаві факти з її життя.2. Знати основні напрями модернізму.3. Вивчити напам’ять поезію “Contra spem spero».

Номер слайду 4

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ: Рейтинговаоцінка. Національна4-х бальна. Національна12-ти бальна. Критерії91-100 Відмінно10-12 Відмінно (відмінне виконання з незначною кількістю не суттєвих помилок)81-90 Добре8-9 Дуже добре (вище середнього рівня з декількома помилками)71-807 Добре (в цілому вірне виконання з певною кількістю суттєвих помилок)66-70 Задовільно6 Задовільно (не погано, але зі значною кількістю недоліків)60-654-5 Достатньо (виконання задовольняє мінімальні критерії)35-59 Незадовільно 3 Незадовільно (з можливістю повторного складання)1-341-2 Незадовільно (з обов’язковим повторним курсом навчання)Головною метою вивчення предмету „Українська література” у загальноосвітніх навчальних закладах є залучення студентів до найвищих досягнень національної та світової літератури і культури, національних і загальнолюдських духовних цінностей, формування комунікативної та літературної компетентностей, розвиток творчих здібностей студентів, виховання в них естетичного смаку, високої читацької та загальної культури, вироблення вмінь самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова, свідомо сприймати втілені в них естетичні й духовні цінності. Головною метою вивчення предмету „Українська література” у загальноосвітніх навчальних закладах є залучення студентів до найвищих досягнень національної та світової літератури і культури, національних і загальнолюдських духовних цінностей, формування комунікативної та літературної компетентностей, розвиток творчих здібностей студентів, виховання в них естетичного смаку, високої читацької та загальної культури, вироблення вмінь самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова, свідомо сприймати втілені в них естетичні й духовні цінності.

Номер слайду 5

Не поет, хто забуває про страшні народні рани,Щоб собі на вільні руки, золоті надіть кайдани!Скрізь плач, і стогін, і ридання. Несмілі поклики, слабі,На долю марні наріканняІ чола, схилені в журбіНад давнім лихом України. Над всіх старшин найстарша правда. Одвага наша – меч, политий кров’ю. Леся Українка

Номер слайду 6

Номер слайду 7

ЛІТЕРАТУРНА СПАДЩИНА

Номер слайду 8

“Закінчи речення”1. В українській літературі Лесю Українку називають…2. Леся Українка писала в літературному стилі……3. Неоромантизм сама письменниця назвала…4. Справжнє прізвище Лесі Українки.5. Найвідомішими творами Лесі Українки є…6. Є такі літературні роди…

Номер слайду 9

“Закінчи речення”7. Основні напрями модернізму…8. Основні ознаки неоромантизму…9. Хто з українських письменників писав встилі неоромантизму?10. Де і коли народилась Леся Українка?11. Псевдонім матері Лесі Українки.12. Що означає назва “Contra spem spero”?

Номер слайду 10

АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ: Сьогодні Україна переживає період активного самопізнання, заново відкриває свою культуру, історію, відроджує звичаї, обряди, мову, шукає в них актуальні відповіді на актуальні питання сучасності. І саме творчість Лесі Українки і є тим невичерпним джерелом, що відображає не тільки самобутність українців на межі XIX-XX ст., а й пробуджує національну пам'ять, яку вбивали століттями.  

Номер слайду 11

ТЕМА ЗАНЯТТЯЛеся Українка. Життєвий і творчий шлях. Збірка поезій «На крилах пісень». Основні цикли поезій. «Contra spem spero” як світоглядна декларація сильної особистості. “Слово, чому ти не твердая криця?”, “Мріє, не зрадь”, “Стояла я і слухала весну”

Номер слайду 12

МЕТА: Студенти повинні знати: загальні відомості про Лесю Українку;Її творчий шлях; твори письменниці; мотиви її ліричних творів;Відомості з теорії літератури( засоби художньої виразності);

Номер слайду 13

МЕТА: Студенти повинні вміти:  визначати мотиви, основну думку та засоби художньої виразності у поезіях; висловлювати свої думки щодо прочитаного; робити власні висновки ; виразно читати напам’ять поезії Лесі Українки;складати сенкан до вивчених творів.

Номер слайду 14

Епіграфи: На свій вік – це геніальна жінка. Михайло Павлик Від часу Шевченкового “Поховайте та вставайте, кайдани порвіте” Україна не чула такого сильного,гарячого та поетичного слова, як із уст сеїслабосилої, хорої дівчини… Іван Франко Се була жінка-боєць, жінка-воїн, суща правда. Максим Рильський

Номер слайду 15

ПЛАНЗбірка “На крилах пісень”. Засоби художньої виразності. Аналіз поезії “Contra spem spero”. Аналіз поезії “Слово, чому ти не твердая криця?”. Аналіз поезії “Мріє, не зрадь”. Аналіз поезії “Стояла я і слухала весну”. Боротьба з хворобою. Створення “асоціативного куща” до імені Лесі Українки . .

Номер слайду 16

1. Збірка “На крилах пісень”Перша збірка поетичних творів Лесі Українки вийшла друком на початку 1893р. У виданні збірки брав безпосередньо участь І. Франко. Збірка має 6 поетичних циклів:“Сім струн”, “Зоряне небо”, “Сльози-перли”, “Подорож до моря”, “Кримські спогади”, “В дитячому крузі”

Номер слайду 17

2. Засоби художньої виразності

Номер слайду 18

2. Засоби художньої виразності

Номер слайду 19

2. Засоби художньої виразності

Номер слайду 20

2. Засоби художньої виразності

Номер слайду 21

2. Засоби художньої виразності

Номер слайду 22

2. Засоби художньої виразності

Номер слайду 23

2. Засоби художньої виразності

Номер слайду 24

3. Аналіз поезії “Contra spem spero”

Номер слайду 25

3. Аналіз поезії “Contra spem spero”Літературний рід: лірика. Вид лірики:особиста(філософська)Жанр: ліричний вірш. Мотиви: зображення заперечення болю; оптимістичної віри людини у своє поетичне призначення;незламності духу. Головна думка: “Так! Я буду крізь сльози сміятись…”Віршований розмір: двостопний ямб. Художні засоби:(епітети, метафора, гіпербола, анафора).

Номер слайду 26

4. Аналіз поезії “Слово, чому ти не твердая криця?”

Номер слайду 27

4. Аналіз поезії “Слово, чому ти не твердая криця?”Літературний рід: лірика. Вид лірики:громадянська. Жанр: ліричний вірш. Мотиви: звернення до слова, як до могутньої зброї в руках людини. Головна думка: слово- це міцна зброя, яка в умілих руках перетворюється на меч. Віршований розмір: дактиль. Художні засоби:(епітети, метафори)

Номер слайду 28

5. Аналіз поезії “Мріє, не зрадь”

Номер слайду 29

5. Аналіз поезії “Мріє, не зрадь”Літературний рід: лірика. Вид лірики:філософська. Жанр: ліричний монолог. Мотиви: зображення сильної волі та віри ліричної героїні. Головна думка: потрібно боротись з навколишнім та внутрішнім світами заради досягнення цілей, досягнення своєї мрії. Віршований розмір: ямб. Художні засоби:(епітети, метафори, рит.звертання, рит. оклики, анафора, гіпербола).

Номер слайду 30

6. Аналіз поезії “Стояла я і слухала весну”

Номер слайду 31

6. Аналіз поезії “Стояла я і слухала весну”Літературний рід: лірика. Вид лірики:пейзажна та інтимна. Жанр: лірична поезія. Мотиви: зображення весняного відродження яприроди,сподівання ліричної героїні на щаст. Головна думка: почуття кохання – величне, саме воно дає людині радість, мрію, надію. Віршований розмір: ямб. Художні засоби:(епітети, метафора,інверсія).

Номер слайду 32

7. Боротьба з хворобою

Номер слайду 33

8. “Асоціативний кущ”  

Номер слайду 34

Літературний диктант. Справжнє прізвище Лесі Українки.“Contra spem spero” у перекладі з латини означає…“Крізь сльози сміятись”, “серед лиха співати пісні” – це…Поезія “Contra spem spero” входить до збірки…Неоромантизм- це…Епітет – це…Метафора –це…Гіпербола –це…Порівняння – це.. Риторичні фігури – це…Антитеза –це…

Номер слайду 35

Тестовий контроль. Освітня платформа “На урок”;кількість тестових завдань – 18;час виконання – 8хв.;критерії оцінювання – 100%( 12б.с-ма)код доступу - ….

Номер слайду 36

Домашнє завдання1. Знати засоби художньої виразності.2. Дати визначення таким поняттям: анемія, невралгія, катар, малярія, плеврит, бронхіт, ревматизм, плеврит, тиф.3. Дописати художні засоби в поезіях: “Мріє, не зрадь”, “Стояла я і слухала весну”4. Вивчити напам’ять поезію “Contra spem spero”

Номер слайду 37

Чи вміємо ми берегти культуру своїх предків?Чи продовжуємо ми нести у віки нашу пісню, наше слово?Чи не даємо буденним турботам відібрати у нас найважливіше?

Номер слайду 38

Дякую за увагу!

pptx
Додано
8 березня 2023
Переглядів
1369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку