Леся Воронина. «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9». Клим Джура – рятівник світу.

Про матеріал
Урок української літератури для учнів 6 класу за темою "Леся Воронина. «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9». Клим Джура – рятівник світу".
Перегляд файлу

Тема: Леся Воронина. «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9». Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

Мета: формувати компетентності:

предметніпродовжити знайомство учнів із творчістю Лесі Ворониної, допомогти учням осмислити зміст і підтекст повісті; удосконалювати навички характеристики образу головного героя; розвивати вміння вдумливо читати прозовий твір та осмислювати прочитане, висловлювати своє ставлення до зображуваного; давати оцінку рисам і вчинкам героя, складати характеристику образу літературного героя за планом,  розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, спостережливість;

ключові: уміння вчитися  - розвивати активну пізнавальну діяльність;

комунікативні: розвиток культури мовлення, уміння виразного читання епічних творів, узагальнення і систематизації висновків, активізації словника учнів, вдосконалення навичок спілкування в колективі, толерантного ставлення до думок і почуттів інших;

інформаційні: вміння знаходити потрібну інформацію та подавати її;

загальнокультурні: естетичний смак, читацькі інтереси, світогляд, спонукати учнів виховувати в собі риси сміливості, хоробрості, кмітливості, відповідальності за свої вчинки, виховання мужності, цілеспрямованості, наполегливості.

Тип уроку: формування знань, умінь, навичок.

Обладнання: портрет Лесі Ворониної, ілюстрації до повісті «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9».

Епіграф:

Смілива не та людина, яка декларує свою сміливість і надимає щоки, а, на мою думку, геройство полягає в тому, що ти долаєш свій страх

Леся Воронина

ХІД УРОКУ

Пов’язане зображенняІ. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вітання учителя з учнями, вітання учнів з гостями.

- Сьогодні, 23 квітня, в Україні відзначають Всеукраїнський день психолога, бажаю вам позитивних емоцій та психологічної рівноваги, поговоримо сьогодні на уроці про людські емоції.

ІІ. ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ НА РОБОТУ

Слово вчителя

Слайд 1

Людина у своєму житті залежно від обставин, оточення, настрою виявляє різні емоції, які можуть бути як позитивними, так і негативними, як корисними, так і шкідливими для неї.

Прошу розглянути людські емоції і назвати їх.

(Радість, задоволення, смуток, розчарування, здивування, СТРАХ, зацікавлення, пригнічення, байдужість, грайливість, сльози).

Слово вчителя

- Сьогодні я хочу поговорити з вами про одну людську емоцію, СТРАХ, а також про те, чи можна його позбутись.

Бесіда за питаннями

  • Чи є у вас фобії ? Чи боїтесь ви чого-небудь?
  • Опишіть, що відчуваєте, коли вас охоплює страх.
  • Ви змогли б перебороти його, що для цього потрібно зробити?

Звісно, всі ми добре знаємо, що бути боягузом – ганебно, з боягузів насміхаються, їх цькують, принижують, лише інколи дехто співчуває.
Боятися – ганебно? Але бояться абсолютно всі (природна реакція людини на небезпеку) Боятися – це цілком нормальна реакція людини. Психологи стверджують, що відчувають страх усі люди, навіть ті, які здаються безстрашними  і кожен їх день пов'язаний із переборенням того ж таки страху. Наприклад, рятувальники, пожежники, охоронці й ін. І сміливець не той, хто не відчуває страху, а той, хто може подолати свій переляк і діяти не зважаючи на нього.

Перегляд відео «Як подолати свій страх»

  • Що подолали чи перебороли герої цього відео? – СВІЙ СТРАХ.
  • Чи траплялось вам зустрічати людину, яка майже нічого не боїться? Як її можна назвати? – Сміливою.

Звернення до епіграфа Слайд 2

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ Слайд 3

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Розгадування кросворда  Слайд 4

  1.                   Як звали головного ворога головного героя?
  2.                   Назвіть ім’я бабусі головного героя.
  3.                   C:\Users\Liliya\Desktop\Леся Воронина Таємне товариство Клим Джура\Картинки\Рисунок1.jpgЯкий колір мали прибульці?
  4.                   Назвіть ім’я батька головного героя.
  5.                   Назвіть ім’я давнього предка головного героя.
  6.                   Назвіть ім’я одного із нових друзів головного героя.
  7.                   Улюблена земна їжа прибульців.
  8.                   Яке дерево слугувало гаражем для часольота, жовтого «Запорожця»?
  9.                   Який вазон ріс у бабусі на підвіконні?

 

Головною постаттю нашого сьогоднішнього уроку стане КЛИМ ДЖУРА, головний герой повісті.

Слово вчителя

Хто з нас не мріяв про подорожі в часі і про розкриття неймовірних таємниць? Хто з нас не уявляв хоч раз себе суперагентом, який рятує Всесвіт від прибульців? Хто з нас не хотів би бути членом якогось таємного товариства? Товариства ТТБ! Мріяв про це і Клим Джура, звичайний українськй хлопчик, який одного чудового ранку опиняється в штабі Таємного Товариства Боягузів. Згодом хлопчик з’ясовує, що Землю от – от мають захопити підступні космічні прибульці, які заразили більшість людей вірусом СТАРХУ . І головне, що порятунок людства залежить тільки від нього! Виявляється, що головне – це вміти здолати свій СТРАХ.

Саме це і відбувається з Климом Джурою. Лише за один день неймовірних пригод у товаристві боягузів Клим дуже змінився, він сам себе не впізнає, бо найскладніше зламати в собі боягуза вперше, і якщо ти зміг це зробити, то набудеш досвіду мужності, який допоможе долати твій страх і надалі. 

Клим значення імені, що означає ім’я Клим? Слайд 5

Що означає ім’я Клим: 1) милостивий (ім’я Клим латинського походження); 2) виноградна лоза (грец.).

Позитивні риси імені Клим: легкість, товариськість, гострота і рухливість розуму. Клим легко адаптується до будь-яких умов, звичаїв, стає своїм, якщо захоче, то може домогтися бажаного, сконцентрувавши на досягненні мети всі свої сили і здібності.

Клим добрий, допитливий, до лідерства не прагне, чесний, розважливий, терплячий.

Планета – Марс

Колір імені Клим - фіолетовий

 

V. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

Гра «Фотоасоціації» - «Впізнай персонажа»

Євген Гуцало – Леся Воронина, кактус – Сашко Смик, скрипка – Клим, картина – синьоморди, байбачок – Жук і Заєць, Мухи – синьоморди, жовтий автомобіль «Запорожець» - Клим, пиріжки – бабуся, будка «Ремонт взуття» - штаб - синьомордів, піраміди – батьки Клима, стрілка-дороговказ – Андрій Джура, мішечок – барвисті квіти у пустелі, калачики – сині ропухи.

- Як ви помітили, окрім Клима Джури, в цьому творі багато інших, другорядних персонажів, про що це свідчить? Якому жанру це властиво?

  1. Літературна теорема Слайд 6

«Таємне товариство боягузів» - пригодницька казково-фантастична повість?

Евристична бесіда

- Як починається повість? Яким постає перед нами головний герой Клим Джура? (Клим  - боягуз, страждає від цього, але ніяк не може позбутися своїх страхів) с. 196

- Хто був головним опонентом Клима? – Сашко Смик.

- У раніше вивчених творах знайти героїв-опонентів (антиподів) позитивним героям:

Федько-халамидник – Толя

Козопас – яяни

Жар-птиця - Гава

Митько та Сергій – Василь Трош

- Чому Клим не намагався дати відсіч Сашкові, адже вони були ровесниками? (Йому заважала невпевненість у власних силах) с. 197

- Чому саме Клим потрапляє до ТТБ?  (Він сам себе вважає боягузом і дивується, чому його вибрали для такого героїчного вчинку, як рятування Землі). Сміливі не мають імунітету. с.198

- Чому Климові не відразу повідомили, що саме він має робити, підписавши угоду? (Хлопчик міг злякатися  і відмовитися, а ще, крім цього,  його хотіли випробувати.)

- Коли Клим зрозумів, що йому відступати нікуди, що він відчув? (Коли йому потрібно було взяти участь у таємній  операції в банку, він розгубився і страшенно злякався. В тексті знаходимо слова: «мов загіпнотизований», «мені кінець»; «так просто це не скінчиться»; «клятва зв’язала мене по руках і ногах»).

-  Як сам Клим пояснює, чому він погодився піти на таємну операцію? (Я погодився допомогти цим дивним хлопцям лише через те, що одного дня дав ідіотську клятву вступити до Таємного Товариства Боягузів. Раптом я зрозумів, що в глибині душі у мене жила божевільна мрія: а що як і справді я позбудуся цього огидного страху, що переслідує мене скрізь? І одного разу, коли Кактус крикне мені: «Гей ти, поганський Паганіні! Ходи-но сюди, я трохи тебе відлупцюю!» - я зроблю блискавичний рух рукою, і Кактус полетить шкереберть на асфальт, розмазуючи соплі і сльози.

- Як повівся Клим у банку?

- Яке відкриття зробив для себе Клим після цієї операції? (Його нові друзі не розбійники, а мисливці за прибульцями. І вірус страху найперше вражає хоробрих, бо в них немає імунітету).

- Як тепер поводиться Клим по відношенню до Кактуса? (Він вперше протистоїть йому, не боїться виступити проти Сашка і перемагає його, хоча й за допомогою якоїсь таємної сили) с. 199

- Чи могло б таке статися, якби Клим не вступив до ТТБ? Чи тільки таємна сила допомогла Климові перемогти Кактуса? (Клим  в ході таємної операції вже спробував свої сили і відчув, що може побороти свій страх. Якщо це йому вдалося один раз, то це може статися і ще. «Мабуть, усе, чого я боявся  досі, тепер здавалося мені дитячими забавками») с. 199

- Чи було ще страшно Джурі  після цієї пригоди? (Неодноразово. При зустрічі із синьомордою потворою на буд майданчику, тікаючи від екскаватора ватажка  синьомордиків, вирушаючи в подорож на часольоті, спускаючись у підземелля в табір синьомордів та рятуючи планету.)

- Чому ж він не відступив, не побоявся, як це було із Сашком? (Він розумів, що допомоги у більшості випадків йому не було звідки чекати, в нього не було вибору.  Хлопець знав, що від його дій залежить доля всієї цивілізації Землі.)

- Якби ви не знали Клима таким, як на початку повісті, ви могли б про нього сказати, що він – боягуз? (В кінці повісті він змінюється із боягуза на мужнього і кмітливого героя.)

- Що допомогло Джурі перебороти свій страх?  (Обставини, в які він потрапив, його власне бажання допомогти планеті й водночас перебороти свій страх.)

- Тож, із ким головний герой боровся протягом усього твору? (Із синьомордами і самим собою.)

- До речі, сині ропухи – не повністю витвір фантазії авторки. У зології виділяють земноводних дереволаз блакитний - довжина тіла блакитного древолаза становить до 5 см. У цих амфібій тулуб блакитний з чорними плямами і сині лапки. Слайд 7

- Чи дозволить Клим Джура тепер, після такої пригоди, кому-небудь ображати чи принижувати себе? (Ні. Він уже відчув власну гідність, відчув гордість за те, що зміг зробити для землян, тому буде відстоювати власну позицію.)

- Чи можна сказати, що після усіх цих пригод Клим став безстрашним, і він ніколи не відчуватиме страх? (Він буде чогось боятися, але тепер знатиме, як його перебороти. Просто діяти і перемагати).

Анкета персонажа Слайд 8

1

Прізвище та ім’я персонажа

Джура Клим Миколайович

2

Місце проживання

У звичайному місті, у звичайному будинку.

3

Вік

середній шкільний

4

Зовнішній вигляд

 

5

Риси характеру

Боязливий, потім сміливий, мужній, совісний, винахідливий, кмітливий, любить своїх близьких і всіх людей.

6

Поведінка, вчинки

Спочатку боїться, потім переборює поступово свій страх, радий допомогти, здатний на сміливі вчинки заради порятунку близьких і всієї Землі; виявляє кмітливість.

7

Заняття, уподобання

грає на скрипці

8

Стосунки з однолітками, дорослими, рідними

 

 

Стосунки Клима з бабусею.

 

 

 

 

Стосунки хлопця з батьками

 

Спочатку – невпевнений у собі, боязкий, не може дати відсіч; рідних любить, поважає, робить усе заради них.

Стосунки добрі, довірливі; онук цінує бабусю за її доброту, за смачні пиріжки, за захоплення квітами; допомагає їй; але вважає її звичайною скромною людиною.

Хлопчик любить батьків, розуміє їхнє захоплення археологією й те, що їм рідко доводиться бути разом.

9

Моє ставлення до героя

Пишаюсь, поважаю, хочу брати приклад, захоплююсь

 

 VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

 

Сюжетний пазл Слайд 9

Експозиція – Зав’язка – Розвиток дії – Кульмінація – Розв’язка

Лексична робота Слайд 10

Еволюція, Єгипетські піраміди, бербери, дримба, характерник.

  • Чому так багато уваги приділено Єгипту, його культурі, таємницям?

Історія написання повісті Слайд 11

Леся Воронина за два дні зібралася і полетіла взимку  в Шарм-ель-Шейх. Єгипетські піраміди - найбільша архітектурна пам'ятка Стародавнього Єгипту, одне з семи чудес світу.  Піраміди – це величезні кам'яні  споруди пірамідальної, ступінчатої чи баштоподібної форми, збудовані як гробниці для фараонів Давнього Єгипту. Усього в Єгипті знайдено 118 пірамід. При згадці єгипетських пірамід, як правило, мають на увазі розташовані в Гізі, неподалік від Каїру Великі Піраміди. 

Відео про Єгипетські піраміди

 

Стратегія вирішення проблеми «Ідеал» Слайд 12

І де тут проблема?

Формулювання проблеми

Доберіть питання до проблеми

Складання питань

Етапи вирішення проблеми

Можливі варіанти рішення (поради).

А тепер за роботу!

Вибір єдиного варіанту рішення

Логічні висновки

Висновки

  • Клим має змінитися, бо того вимагають обставини і обов’язок перед родиною та світом.

Сходинки еволюції Клима Джури від боягуза до супергероя

1 Я обережно визирнув із-за рогу будинку й одразу ж відсахнувся: біля мого під’їзду стояв Кактус.

2 Виходив з дому, як шпигун, полохливо озираючись, а коли стикався десь із Сашком, то просто тікав, як звичайний боягуз.

3 Серце в мене калатало як скажене…

4 Я з острахом відступив від явно божевільних хлопців…

5 Я помітив, що противний липкий страх кудись зник. Замість цього мене охопила цікавість.

6 В глибині душі у мене жила божевільна мрія: а що, як я і справді позбудуся цього огидного страху, що переслідує мене скрізь?

7 Якась незнана досі сила змусила мене підскочити догори, а потім, мов лавина, звалитися на Кактуса.

8 Здається страх відступив від мене після відвідин таємного лігвиська блакитних монстрів.

9 Я з полегшенням відкинувся на спинку сидіння й на шаленій швидкості понісся у безвість – назустріч небезпеці.

10 Я відчув, що нудотний липкий страх, який, здавалося, кудись зник за останні дні, заволодів мною знову…

11 Я вже відчув смак до шалених пригод. І здається, це був іще один засіб від переляку — кидатися у вир пригод сторчголов, не залишаючи собі часу на вагання, сумніви й побоювання

12 Тато говорив так спокійно й упевнено, що я зовсім перестав боятися

13 У колодязі моє серце затріпотіло, мов телячий хвіст, але відмовитись я не міг.

14 Я подумки наказав синьомордам: - Повертайтеся додому і ніколи не прилітайте на Землю! Бо наступного разу вам це так просто не минеться!

15 На серці у мене було так гарно, бо я точно знав: Землю врятовано, люди вилікуються від вірусу страху

16 Боягуз, котрий переміг свій страх, - найсильніша людина у світі!

 

СМІЛИВЕЦЬ Слайд 13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хмара слів «Клим» Слайд 14 (Робота у зошитах)

 

Знайти якомога більше рис характеру, властивих Климу.

Рішучий, веселий, боязкий, розумний, цілеспрямований, кмітливий, врівноважений.

Зустріч з літературним героєм

Учень виконує роль Клима Джури, учні та вчитель ставлять йому запитання.

  • Що ти відчував, коли упав у люк?
  • Чи важко тобі було подолати страх?
  • Що ти відчував, коли дізнався, що Жук і Заєць вже давно знають твою бабусю і співпрацюють із нею?

«Клим у майбутньому»

Пофантазуйте і уявіть, яку професію міг би отримати Клим у майбутньому.

(Рятувальника, пожежника, музиканта, поліцейського, історика-дослідника, археолога, ТАКСИСТ).

 

Музична пауза Слайд 15

  • Пригадайте, яку пісеньку часто наспівувала бабуся Соля?

«Жовтий підводний човен» — мультфільм, присвячений групі Бітлз, знятий в 1968 році Джорджем Даннінгом, канадським аніматором. У мультфільмі звучать пісні у виконанні The Beatles.


 

Гра «Фантастичні гіпотези

Дати відповідь на запитання:

  • «Що було б, якби  підступний вірус страху охопив нашу школу?»
  • «Що було б,  якби  у нашому місті з’явились  хижі синьоморди?»

 

Лінгвістичний експеримент

Числівники у повісті «Таємне товариство боягузів»

21:00 (о двадцять першій годині)

Зустріч під банком

15 хвилин (чверть години)

Тривалість операції у банку

3:00 (о третій годині)

Час прибуття основного десанту блакитних жаб на планету Земля

30 років

Вік бабуся Солі у минулому

26 вересня 2006 або 2012р. 1:00

Час, на який Клим налаштував часоліт

9 поверх

9-поверхівка

У будинку, де жив Клим

Слайд 16

Записати до зошитів 1 фразеологізм, 1 синонім, 1 антонім.

СТРАХ (стан хвилювання, тривоги, неспокою, викликаний чеканням чого-небудь неприємного, страшного)

Фразеологізми

страх за душу бере

у страху великі очі

панічний страх 

долати страх

викликає страх 

тремтіти від страху

страху натерпітися

на свій страх і ризик 

страх зовсім втратити

ходити у страху

обмира́ти / обме́рти зі стра́ху́

боя́́тися своє́́ї (вла́́сної) ті́́ні

Синоніми

острах, мо́торошність, боя́знь, бо́язкість, побо́ювання, жах

Антоніми

Відважність, відвага, сміливість, хоробрість, геройство, мужність, героїзм

 

Дивні фобії людини Слайд 17

Фобія — це страх чогось. Які бувають фобії? Існують сотні різних видів фобій людини, але деякі з них до смішного безглузді.

Аквафобія — боязнь води, вогкості і рідин.

Акустикофобія (фонофобія) — боязнь звуків і розмов по телефону. В наш час мобільних технологій особливо хороша фобія)).

Клаустрофо́бія — це страх перед замкненим простором, в автомобілі, в ліфті. Різновидом клаустрофобії також є страх знаходження у натовпі.

Софофобія — боязнь вчитися. Це у всіх школярів.

Русофобія, англофобія, германофобія — боязнь всього російського, англійського, німецького.

Гносіофобія — боязнь знання. Можна посилатися школярам та студентам на неї, коли не виконують домашніх завдань.

Кіберфобія — боязнь комп’ютерів. Але, я думаю, нашому поколінню це не загрожує.

Ностофобія — боязнь повертатися додому.

 

     Вчитель:

- Аби у нас з вами не розвинулась жодна фобія, прислухаймось до психологів, які дають ряд порад для подолання страху.

Поради від психологів Слайд 18

Як подолати свій страх

  1.                   Навчись розслабитись. Опануй себе.
  2.                   Спостерігай за чужим досвідом у такій ситуації і імітуй його.
  3.                   З’ясуй походження страху.
  4.                   Заміни страх іншою емоцією.
  5.                   Намалюй свій страх.
  6.                   Напиши історію про свій страх.

 

Вправа «Асоціації»

СТРАХ

Колір

Чорний

Вигляд

Маска, павук, миша, жаба

Дотик

Слизький, колючий, холодний

Звук

Грім, плач, несамовитий регіт

Запах

Піт

Смак

Кров

 

Слайд 19-24

Страх у живописі

Картини Едварда Мунка «Крик», Сальвадора Далі «Обличчя війни», П’єретти Діас, французької художниці, яка зобразила дитячі страхи, Сіріла Роландо, французького художника.

Прослуховування звуку «Мертва тиша»

Слово вчителя

У художніх творах не часто боягузи є героями. Навпаки, їх соромлять, протиставляють їм сміливців. А даремно, бо деякі психологи, що вивчають феномен страхів, твердять, ніби боягузи бувають чесніші в своїх почуттях  за сильних  духом героїв. Це тому, що всіма фібрами переляканих душечок своїх вони відчувають тонше небезпеку, швидше на неї реагують, вони чутливіші . І якби світ складався тільки з боягузів, то, можливо, він був би м’якший .     

 

Вправа «Займи позицію»

 Посилаючись на зміст твору та власний досвід, зайняти позицію:

Клим Джура – боягуз , Клим Джура – герой-переможець.

 

Тест: Ти боягуз, сміливець або обережний? Слайд 25

Чесно відповідай на запитання. Вибирай тільки одну відповідь.

  1.               Ти сам вдома. У зачинені двері подзвонили. Ти подивився у вічко і побачив незнайому людину. Ти:

А) Не боячись, відчинив двері.
Б)  Почав рухати меблі, щоб загородити двері.
В) Пішов в свою кімнату і продовжив робити уроки.
 

  1.               Ти розбив мамину улюблену вазу. Після цього ти:
    А) Залишив уламки на підлозі. Як тільки мама ввійшла, все їй чесно розповів.

Б) Звалив провину на кішку.
В) Зібрав уламки. Викинув їх. Сказав про те, що трапилося, після того, як мама відпочила.
 

  1.               Ваш клас повели до зубного лікаря. Ти:
    А) Знав, що у тебе дірка в зубі, але не боячись, увійшов в кабінет першим.
    Б) Втік з поліклініки.

В) Спокійно чекав своєї черги, тому що ти регулярно відвідуєш стоматолога, і знав, що з зубами у тебе все гаразд.
 

Відповідь А – вибирає сміливець, Б – боягуз, – обережний.

Можливо, у тебе вийшли різні літери. Подумай: чи завжди треба бути відчайдушним сміливцем, чому ти іноді боїшся, і як добре, що ти навчився обережності

 

Відео про хлопця сміливця, екстремала

Микита Дефт з Росії, йому 22 роки і він – професійний фотограф і спортсмен не тільки стрибає на скакалці на карнизі хмарочоса, але і ще робить перекиди і бек-фліпи на на дубайській будівлі The One Tower, висота якого близько 270 метрів, побудованій в 2009 році, що складається з 51 поверху.

 

VІІ. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

Проблемне питання

  • Чого нас навчає повість?

(Треба виховувати в собі силу волі, щоб перемагати свої вади, а саме: страх. Так можна допомогти і собі, й навіть планеті).

  • Від якого вірусу треба рятувати наш сучасний світ?

(Від вірусу зла, несправедливості, жорстокості, брехні, воєн, агресії, черствості, бездуховності, егоїзму, …).

Кого нині можна назвати героєм???? Слайд 26-28

 

- У рамках проведення днів цивільного захисту у школі та напередодні 34 річниці Чорнобильської трагедії наш клас відвідав виставку оперативно-рятувальної служби у Головному управлінні Державної служби із надзвичайних ситуацій у Вінницькій області.

Воїна АТО.

Героїв-рятівників Чорнобиля.

Поліцейського, який запобіг вчиненню важкого злочину.

Рятувальника, який визволив потопаючого.

Рятувальника, що дістав з-під завалів людей.

Пожежника, який врятував людей від пожежі.

Хлопця, який переведе через дорогу бабусю.

Чоловіка, який поступиться місцем у транспорті.

Людину, яка на зло відповіла добром.

Людину, яка живе за нормами моралі, честі, правди, справедливості, добра.

ГЕРОЇЗМ - ГУМАНІЗМ

 

VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ. ПІДСУМОК УРОКУ Слайд 29

 

- Я зрозумів, як важливо….

- Я усвідомив, що…

- Я переконався в тому, що….

- Набільшим досягненням у моєму житті є…

- Незважаючи на свої страхи я….

- Найбільшою моєю перемогою є….

- Героїзм для мене полягає…

- Герой – той, хто….

 

ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  Слайд 30

 

  1. Скласти СЕНКАН

Клим Джура

Боягузливий, сміливий

Боїться, рятує, перемагає

Врятував планету від прибульців

Герой

 

  1. Дати письмову відповідь на питання «Кого вважають героєм у наш час?»

Слайд 31

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Терпак Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Демченко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Галюк Ілона Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бабашкіна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
13 травня 2021
Переглядів
23738
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку