Лічба часу в історії

Про матеріал
Тема уроку: Лічба часу в історії. Складено до модельної програма: Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.)
Перегляд файлу

Тема уроку: Лічба часу в історії.  (урок у 5 класі)

 

Складено до модельної  програма: Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.)

Мета: Ознайомити учнів з поняттями хронологія, літочислення, вік; пояснити, як відбувається відлік часу в історії; формувати хронологічні вміння: навчити креслити стрічку часу та позначати на ній запропоновані дати, орієнтуватися на стрічці часу; співвідносити рік із століттям; застосовувати правила розв’язання хронологічних задач; впроваджувати до активного словника учнів такі слова, як відлік часу, хронологія, дата, століття, тисячоліття, літочислення, наша ера; розвивати  вміння працювати в групі; формувати  розуміння, що історія українського народу, України є невід’ємною складовою світового історичного процесу.

Конкретні результати навчальної діяльності:

Учень/учениця

1. розрізняє системи літочислення, пояснює їх на прикладах;

2. установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу;

3. за визначеним вчителем алгоритмом розташовує події у хронологічній послідовності, укладає хронологічну та синхронізовану хронологічну таблиці;

4. розуміє, що історія українського народу, України є невід’ємною складовою світового історичного процесу.

                                           

Етапи уроку

Зміст навчання (знаннєвий компонент)

Завдання для учнів

Діяльність вчителя

Інструмент формувального оцінювання

1.

Організаційний момент

 

Перевірити свою готовність до уроку, налаштуватися на навчальну діяльність.

Створення доброзичливої атмосфери перед початком уроку.

 

 

2.

Мотивація навчальної діяльності

фокусація уваги учнів на проблемі, щоб викликати інтерес до обговорюваної теми.

На дошці прикріплені зображення різних видів годинників і календарів. 

  • Що зображено на малюнках? (годинники і календарі).
  • Для чого нам потрібні ці речі? (для визначення часу).
  • Як ви думаєте, про що ми поговоримо на сьогоднішньому уроці (про час).

Підсумовує відповіді дітей.

 

3.

Оголошення теми та очікуваних результатів.

Представлення теми  уроку та очікуваних результатів (слайд на інтерактивній дошці)

Методом уявного мікрофону аргументовано висловіть свою позицію: чи важливо знати хронологічну послідовність подій?

Узагальнює відповіді дітей, формулює тему уроку та очікувані результати на інтерактивній дошці.

 

4.

Вивчення нового матеріалу.

1. Робота в групах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Гра хмаринка слів – робота в парах( додаток 1. – слайд на інтерактивній дошці, та  надрукований на альбомному аркуші, пари учнів на ньому виконують завдання.

 

 

 

 

 

3.Тренувальна вправа на співвіднесення року і століття (робота в парах) перехресна перевірка відповідей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Що таке лінія часу. Індивідуальна робота в зошитах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Кожна група отримує одне  поняття на альбомному аркуші

Завдання:

  • знайти за допомогою можливостей Інтернету, що вони означають.
  • записати на аркуші відповідь
  • представити результат

 

2. Завдання :

  • перед вами є хмаринки слів. Що ви на ній бачите?(Цифри) Це не просто цифри. Це дати -  роки, в які відбувалися визначні події в історії України. Працюючи в парах випишіть три дати і розташуйте їх послідовно, в порядку зростання цифр.

 

3.  Завдання:

  • визначте початок 15 ст.
  • визначте кінець 18 ст.
  • визначте будь-який рік 14 ст.
  • визначте  будь-який рік 16 ст.
  • до якого століття належить 1654 р.?
  • до якого століття належить 1805 р?

 

4. Для того щоб уявити плин часу, спробуємо уявити його у вигляді прямої лінії. На ній ми розташуємо один за одним різні роки. Праворуч позначимо рік, в якому живемо, а ліворуч – попередні роки.

Завдання:

  •      Накресліть лінію часу в

зошиті та позначте на ній рік свого народження та рік коли ви пішли в школу.

  • Скільки років минуло між цими подіями?

1.Розташовує відповіді на дошці, слідкує за правильністю формулювання визначення, коментує роботу груп.

 

 

 

 

2.Спрямовує відповіді дітей в необхідному напрямку, допомагає виправляти помилки, фіксує на дошці кластер (за допомогою бажаючого учня)

 

 

 

 

3.Вчитель робить висновок:

  • таким чином ми з вами створили хронологічну послідовність, тобто послідовність подій у часі.
  • (Додаток 2. )

Вчитель слідкує за правильністю перевірки, фіксує результати роботи пар на дошці.

 

 

4. Вчитель перевіряє роботу кожного,

 

 

 

Кожна група отримає великий  смайлик за вірно виконане завдання

Кожна пара отримає маленький смайлик за вірно виконане завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Систематизація й узагальнення нових знань і умінь на перетворюючому і творчому рівнях.

Через гру  історичне лото (додаток 3) відновити в пам’яті та усвідомити знання, отримані на уроці.

Завдання: кожна група   збирають вірні відповіді в картках.

 

Допомагає дітям правильно скласти лото та  зробити виставку готових робіт.

Формувальне оцінювання:

порахувати зібрані смайлики, та  намалювати в зошиті смайлик  свого настрою, та оцінки своєї діяльності на уроці. (додаток 5.)

6.

Підведення підсумків уроку.

Рефлексія

1. Вправа «Історія та апельсин» метод «Мікрофон» (додаток 4)

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Забезпечення можливості й уміння аналізувати власну діяльність.

1. Пропаную учням відповісти на запитання:

  • Всесвітню історію порівнюють з апельсином, як ви вважаєте чому?
  • Чи можемо ми сказати, що історія України є долькою світової історії та культури?

 

2.Робота з таблицею – аналіз власної діяльності

1. Вчитель формує  розуміння, що історія українського народу, України є невід’ємною складовою світового історичного процесу

 

 

 

 

 

2.Узагальнює  навчальну діяльність учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

Формувальне оцінювання під час підведення підсумків – які смайлики переважують.

 

Додаток 1.

 

 

Додаток 2.  Як визначити початок та кінець століття.

1 –

100 рр.

801 –

900 рр.

901 –

1000 рр.

1001 –

1100 рр.

1101 –

1200 рр.

1201 –

1300 рр.

1901 –

2000 рр.

1 ст.

9 ст.

10 ст.

11 ст.

12 ст.

13 ст.

20 ст.

.

 

 

Додаток 3. Гра історичне лото.

 

Хронологія

 

 

 

літочислення

століття

вік

тисячоліття

Історія

 

 

 

календар

Хронологічна послідовність

 

Хронологія

 

 

 

літочислення

століття

вік

тисячоліття

Історія

 

 

 

календар

Хронологічна послідовність

 

Хронологія

 

 

 

літочислення

століття

вік

тисячоліття

Історія

 

 

 

календар

Хронологічна послідовність

 

наука, що вивчає способи обчислення часу

 

 

лічба років від певної події

кожні сто років історичного часу

те саме,

що століття.

 

кожні тисячу років історичного часу

спосіб розрахунку великих відрізків часу, який ґрунтується на рухові Сонця і Місяця.

наука, яка вивчає минуле людства

 

послідовність подій у часі.

 

 

наука, що вивчає способи обчислення часу

 

 

лічба років від певної події

кожні сто років історичного часу

те саме,

що століття.

 

кожні тисячу років історичного часу

спосіб розрахунку великих відрізків часу, який ґрунтується на рухові Сонця і Місяця.

наука, яка вивчає минуле людства

 

послідовність подій у часі.

 

 

наука, що вивчає способи обчислення часу

 

 

лічба років від певної події

кожні сто років історичного часу

те саме,

що століття.

 

кожні тисячу років історичного часу

спосіб розрахунку великих відрізків часу, який ґрунтується на рухові Сонця і Місяця.

наука, яка вивчає минуле людства

 

послідовність подій у часі.

 

 

Додаток 4.

Додаток 5. Кожен учень отримає аркуш із таблицею та розташовує смайлики із самооцінкою.

Оціни що тобі вдалось сьогодні на уроці

ТАК

Частково

НІ

  • Я знаю що таке хронологія

 

 

 

  • Я знаю що таке літочислення

 

 

 

  • Я знаю що таке вік

 

 

 

  • Я можу пояснити як відбувається відлік часу в історії

 

 

 

  • Я навчився/ навчилась креслити стрічку часу та позначати на ній дати

 

 

 

  • Я вже зможу розв’язати задачу на лічбу часу

 

 

 

  • Я плідно працював в групі

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
18 лютого
Переглядів
381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку