ТЕМА: ЛІДЕРСТВО ТА АКТИВНА ЖИТТЄВА ПОЗИЦІЯ
МЕТА: розглянути всебічно поняття «лідерка»,лідерські якості,ознаки та функці; навчити розуміти власний емоційний світ; розвинути здатність до співчуття і співпереживання оточуючим.
Тривалість: 50 хвилин Ресурси:презентація у вигляді опорної схеми, бланк із тестом» Чи є лідером - кою?». Мотузка, як засіб комунікації;папір, олівці, капелюхи, картини.
ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ
I. ПРИВІТАННЯ II.ВИРОБЛЕННЯ ПРАВИЛ ЗАНЯТТЯ. III. ВИЗНАЧИТИ ПОНЯТТЯ « ЛІДЕР» ТА ЛІДЕРСЬКІ ЯКОСТІ.
Завдання: намалювати свої пальці з долонькою і написати своє ім’я. На кожному пальці написати: 1. Я в школі. 2.Я в сім ї. 3.Я з друзями. 4.Я в класі. 5.Я для себе. Пропоную дітям з поданих деталей зробити квітку . В середині намалювати смайлик свого настрою та на кожному листочку надписати: 1.Допомога. 2.Творчість. 3.Турбота. 4.Кохання. Які ж риси характеру у вас? Чи є ви лідером в чому?
ВПРАВА « ДЗЕРКАЛО» ( робота в парах). Один гравець робить уповільнено рухи руками, головою, ногами … , а інший повторює і навпаки. Підсумок: ми відчуваємо партнера і схоплюємо послідовність його рухів . Спочатку лідер один , а потім - інший. Даємо відповідь : - Що таке лідерство? Хто такий лідер? - Якими якостями він володіє та які завдання він може виконувати? ВИСНОВОК: лідер - це людина, яка може вести за собою.
ВПРАВА « ЖИВА ВІЗИТКА».( Робота в групах). Завдання: кожна група займає місце за окремим столом. На столах розкладено усі необхідні для роботи ресурси: по 1 аркушу для фліпчарту, ручку, маркери, клей, ножиці, журнали,газети. Протягом 5 хвилин кожна група міркуватиме над, тим хто такі лідер і кого можна так назвати, а потім своїми роздумами в оригінальний спосіб – створивши « живу візитку» - поділиться з іншими групами. Малюнками або колажем зафіксувати результати роздумів над такими питаннями : 1.Хто такий лідер або лідерка? 2.Що вирізняє їх з - поміж інших? 3.Хто і що оточує лідера або лідерку? 4.Що робить лідер або лідерка? На іншому боці « візитки» слід зафіксувати якості лідера .
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ: - Чим « візитка » вам запам’яталася найбільше і чому? - Які якості повторювалися найчастіше в групах? - Які риси зовнішності збігаються у презентаціях груп, а які різняться? - Тож яку людину і чому можна назвати лідером або лідер кою? Отже, лідер - це : - домінантна особистість; - людина зі швидкою реакцією на ситуацію і великим вибором засобів роз - в’язання проблем; - людина , яка виділяється з натовпу; - людина,яка має максимально великий вплив на інших навколо; - людина, яка здатна максимально перетворити ситуацію на користь собі та іншим.
ВПРАВА « ТЕСТ « ЧИ Є Я ЛІДЕРОМ/ - КОЮ?»
ВПРАВА « МОТУЗКА». Завдання: діти стають у коло, тримаючись за мотузку. Вони повинні заплющити очі і коли дає тренер команду: « Утворіть квадрат!» очі можна розплющити всім, щойно квадрат утворено. Фігури кожний раз змінюємо.
ПЕРЕГЛЯД ФІЛЬМУ « ЛІДЕР». ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ. ВПРАВА « МІКРОФОН». ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ: - Що виявилося корисним на сьогоднішньому занятті? - Що найбільше запам’яталося? - Чи може лідер / ка володіти тільки одним набором якостей , наприклад, інтелектуальними якостями? Обґрунтуйте відповідь. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Протягом тижня фіксувати, які з лідерських якостей у вас уже сформовані, а які ще варто розвивати.