Лінгвістична гра "Я люблю Україну свою"

Про матеріал

Лінгвістична гра до Дня рідної мови «Я люблю Україну свою!»

Мета: показати багатство української мови, довести, що рідна мова – це духовна святиня, найбільший і найдорожчий наш скарб;розвивати почуття національної гордості;виховувати шану й любов до української мови, до батьківщини, національної культури.

Перегляд файлу

Лінгвістична гра «Я люблю Україну свою!»

Мета: показати багатство української мови, довести, що рідна мова – це духовна святиня, найбільший і найдорожчий наш скарб;розвивати почуття національної гордості;виховувати шану й любов до української мови, до батьківщини, національної культури.

Хід заходу

Вступне слово вчителя:

                 Добрий день, шановні друзі!

                 Ми зустрілися у тіснім крузі

                 Слухати диво калинове –

                 Рідне українське слово.

Багато є таємниць у світі, і одна з найбільших – це мова.

Ми зібралися сьогодні недаремно: ще раз переконаємося, що мова – багатство народу, його душа. Сьогодні ми зіграємо в лінгвістичну гру « Я люблю Україну свою!», учасниками якої є учні 5-7 класів. Отже, почнемо!

Представлення команди синього сектора

  1. Капітан команди «Синіх»

                Капітан в команді я –

                Мудра в мене голова.

                Українську добре знаю,

                Медалістом стать бажаю.

Є Юля й Олічка у нас

Милі мають личка,

Завжди разом як сестрички.

Люблять працю та навчання,

Музику та малювання.

                 Артем і Владик – вірні друзі в нас,

                Рівняння складають – просто клас!

                Допоможуть усім і всюди, 

                Бережуть природу дуже.

Антоніна гарна, як уранці квітка

Вміє фарбами писати,

Як художник малювати.

                   Валерій та Максим у нас

                   Люблять поганяти мяч у вільний час,

                   Естафета і футбол,

                   Біг, ходьба і баскетбол.

Разом:       Ми – команда, просто аси.

                   Переможемо всі  ми класи,

                   Конкурс виграти бажаєм,

                   Перемогу обіцяєм.

Представлення команди жовтого сектора

  1. Капітан команди «Жовтих»

Разом:            Україну любим теж,

                       Тій любові – нема меж.

                       Граєм, бігаєм, вчимося,

                        Труднощів не боїмося!

Капітан команди – я,

Всі ми – як одна сімя.

Вмію всіх зібрати враз,

Командир я – просто «клас»!

                     А Микола наш – гарний хлопець,

                           Круглолиций, сіроокий,

                       Вправно він уроки робить,

                       Допоможе, як попросять.

У команді є у нас

Поетеси – просто «клас»!

Вірші всі вони складають,

І наснаги нам бажають.

Дві Катюші як сестрички.

Можуть заплести косички,

                              І співають, і танцюють

  Що захочете – намалюють.

Ви не дивіться, що наші хлопці маленькі.

Швидко бігають вони.

Тай знань їм не позичати,

Вміють добре рахувати.

Правила конкурсу:

1.За правильну відповідь команді нараховується один бал.

2. Після кожного етапу конкурсу члени журі повинні оголосити результати.

3. За порушення дисципліни, підказки, викрики, журі має право зняти з команди один бал.

Маршрутний лист:

  1. Мовна розминка.
  2. Усна народна творчість.
  3. Дружна команда.
  4. Пантоміма.
  5. Розумний капітан.
  6. Завдання для вболівальників.
  7. Мовні асорті.
  8. Творча особистість.

Конкурс «Мовна розминка»

Команди дають відповіді на запитання, правильна відповідь – 1 бал.

  1. Спільна частина споріднених слів називається… (корінь)
  2. Скільки звуків у слові ДЖМІЛЬ? (4)
  3. Перекладіть на українську мову слово ВОСХОД. (схід)
  4. Скільки складів у слові П’ЮТЬ? (1)
  5. До якої частини мови належать слова Я, МИ, ТИ, ВИ? (займенник)
  6. Як називаються слова, які звучать по-різному, але мають однакове значення? (синоніми)
  7. Хто автор казки “Кривенька качечка”? (народ)
  8. Як перенести з рядка в рядок слово БЛИСК? (ніяк)
  9. Хто написав рядки: “Садок вишневий коло хати…” (Т.Шевченко)
  10.  Хто написав рядки: “…Я туди, а він сюди, - Не віддам, - кричить, нізащо. Ти ялинку посади, а тоді рубай, ледащо!” ? (О.Олесь)

Конкурс «Усна народна творчість»

Наш народ має свою давню історію, багаті традиції. Усе це сприяло розвитку усної народної творчості. Напевно, всі ви знаєте українських пісень, казок. Однак у повсякденному житті частіше за все можна почути народні приказки.

Тому завдання конкурсу відгадати другу частину приказок. (за кожну правильну відповідь – один бал)

  1. Праця людину годує, а лінь…. (марнує).
  2. На сонці тепло, а біля матері…. (добре).
  3. Зробив діло – гуляй ….(сміло).
  4. Хто рано посіє, той рано…. (пожне).
  5. Мудрим ніхто не вродився, а…. (навчився).
  6. Без труда нема…. (плода).
  7. Хто стане орати, той стане ….(багатим).
  8. Книга вчить, як на світі ….(жить).
  9. Одна голова – добре, а дві - …(краще).

  10. Не кажи «Не вмію», кажи ….(«Навчуся»).

  11. Слово не горобець «як вилетить – не …(впіймаєш)».

  12. Злагода будує, а незгода …. (руйнує).

  13. Злий плаче від заздрості, а добрий від…(радості).

  14. Під лежачий камінь і вода не …(тече).

  15. Вік живи – вік ….(учись).

  16. Вчення світло, а невчення - ….(тьма).

  17. Праця чоловіка годує, а лінь …(марнує).

  18. Більше діла – менше….( слів).

  19. Книга вчить, як на світі….(жить).

  20. Хто дбає, той і…. (має).

  21. Дерево міцне корінням, а людина – родом і ..(народом).

  22. Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто…(ти).

Конкурс «Дружна команда»

Скласти розповідь з одержаних слів. (5 балів)

Прийшла зима. Випав перший сніг. Все стало білим. Діти катаються на санчатах з гори. Веселощі, сміх.

Конкурс «Пантоміма»

За допомогою жестів та міміки покажіть прислівя так,Щоб команда змогла відгадати його. (4бали)

  • Баба з возу – кобилі легше.
  • Не кажи «гоп», поки не перескочиш.
  • Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.
  • У нього не розживешся і льоду серед зими.

Конкурс «Розумний капітан»

“Поясни фразеологізм – підбери синонім” (потрібно замінити фразеологізм одним словом – синонімом). (1 бал за правильну відповідь)

  1. збити з пантелику – заплутати,
  2. за розум взятися – порозумнішати,
  3. прикусити язика – замовкнути,
  4. як зірок на небі – багато,
  5. ні пари з вуст – мовчати,
  6. як кіт наплакав – мало,
  7. пасти задніх – відставати,
  8. від горшка два вершка – малий.

Конкурс «Завдання для вболівальників»

  1. Що у світі найшвидше? (Думка)
  2. У вогні не горить, у воді не тоне.(Правда)
  3. Що мовчить, а розуму навчить?(Книга)
  4. Грамоти не знаю, а цілий вік пишу. (Ручка,олівець)
  5. Чорні, криві, від роду німі, а стануть в ряд – враз

заговорять.(Літери)

  1. Без рук, без ніг, а всіх кладе на постіль.(Сон)
  2. Що посеред землі стоїть? (Буква М)
  3. На небі одне, а в баби двоє. (Буква Б)
  4. Через що ти ходиш у школу? (Через поріг)

  10.  Якого каміння нема в морі? (Сухого)

  11.  Який рік тягнеться один день? (Новий)

12Чим закінчується вечір і починається ранок .(Буквою Р)

Конкурс «Мовні асорті»

Кожна команда має за 2 хвилини дати як можна більше відповідей на однакову кількість запитань. Журі фіксує загальну кількість правильних відповідей.

           Запитання для команди №1

  1. Державна мова України. (Українська)
  2. З якого знаку починається діалог?( З тире)
  3. Наука, що вивчає звуки мови. (Фенетика)
  4. Назвіть головні члени речення. (Підмет і присудок)
  5. Як називаються літери, що записані в певному порядку?

(Алфавіт)

  1. Що вивчає графіка? (Знаки письма)
  2. Скільки букв «О» в слові «Молоко»?(Три)
  3. Слово, що має багато знань. (Багатозначне)
  4. Остання буква у слові «сім» (Ем)

   10.Назвіть одним словом нерозривні словосполучення.

(Фразеологізми)

   11.Словниковий склад мови.(Лексика)

   12. Скільки звуків у слові «джміль»?(Чотири)

              Запитання для команди №2

  1. Найменша одиниця мови. (Звук)
  2. Слова, що мають спільний корінь.(Спільнокореневі)
  3. Скільки звуків у слові «легенький» (Вісім)
  4. Який знак ставиться в кінці розповідного речення?

(Крапка)

  1. Яка буква не має звука? (Мякий знак)
  2. Словник, з якого дізнаються значення слів.(Тлумачний)
  3. Сьомий відмінок нашої мови. (Кличний)
  4. Частина слова перед коренем.(Префікс)
  5. Речення з однією граматичною основою.(Просте)

10.У що береться пряма мова? (У лапки)

11. Розмова двох осіб. (Діалог)

12.Що вивчає орфографія? (Правопис слів)

Конкурс «Творча особистість»

Кожна команда повинна презентувати свою стінгазету, присвячену «Міжнародному дню рідної мови»     (Команди презентують стінгазети)

Наш час завершується . Надаємо слово журі.    (Журі підбиває підсумки гри, нагороджує переможців дипломами)

Дякуємо за прекрасну гру. Бажаємо всім учасникам успіхів у вивченні рідної мови, говоріть нею, спілкуйтеся нею, бо це справді божий дар.

              (Перегляд презентації)

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку