Лінгвістична гра до Дня рідної мови «Я люблю Україну свою!»
Мета: показати багатство української мови, довести, що рідна мова – це духовна святиня, найбільший і найдорожчий наш скарб;розвивати почуття національної гордості;виховувати шану й любов до української мови, до батьківщини, національної культури.
Лінгвістична гра «Я люблю Україну свою!»
Мета: показати багатство української мови, довести, що рідна мова – це духовна святиня, найбільший і найдорожчий наш скарб;розвивати почуття національної гордості;виховувати шану й любов до української мови, до батьківщини, національної культури.
Хід заходу
Вступне слово вчителя:
Добрий день, шановні друзі!
Ми зустрілися у тіснім крузі
Слухати диво калинове –
Рідне українське слово.
Багато є таємниць у світі, і одна з найбільших – це мова.
Ми зібралися сьогодні недаремно: ще раз переконаємося, що мова – багатство народу, його душа. Сьогодні ми зіграємо в лінгвістичну гру « Я люблю Україну свою!», учасниками якої є учні 5-7 класів. Отже, почнемо!
Представлення команди синього сектора
Капітан в команді я –
Мудра в мене голова.
Українську добре знаю,
Медалістом стать бажаю.
Є Юля й Олічка у нас
Милі мають личка,
Завжди разом як сестрички.
Люблять працю та навчання,
Музику та малювання.
Артем і Владик – вірні друзі в нас,
Рівняння складають – просто клас!
Допоможуть усім і всюди,
Бережуть природу дуже.
Антоніна гарна, як уранці квітка
Вміє фарбами писати,
Як художник малювати.
Валерій та Максим у нас
Люблять поганяти мяч у вільний час,
Естафета і футбол,
Біг, ходьба і баскетбол.
Разом: Ми – команда, просто аси.
Переможемо всі ми класи,
Конкурс виграти бажаєм,
Перемогу обіцяєм.
Представлення команди жовтого сектора
Разом: Україну любим теж,
Тій любові – нема меж.
Граєм, бігаєм, вчимося,
Труднощів не боїмося!
Капітан команди – я,
Всі ми – як одна сімя.
Вмію всіх зібрати враз,
Командир я – просто «клас»!
А Микола наш – гарний хлопець,
Круглолиций, сіроокий,
Вправно він уроки робить,
Допоможе, як попросять.
У команді є у нас
Поетеси – просто «клас»!
Вірші всі вони складають,
І наснаги нам бажають.
Дві Катюші як сестрички.
Можуть заплести косички,
І співають, і танцюють
Що захочете – намалюють.
Ви не дивіться, що наші хлопці маленькі.
Швидко бігають вони.
Тай знань їм не позичати,
Вміють добре рахувати.
Правила конкурсу:
1.За правильну відповідь команді нараховується один бал.
2. Після кожного етапу конкурсу члени журі повинні оголосити результати.
3. За порушення дисципліни, підказки, викрики, журі має право зняти з команди один бал.
Маршрутний лист:
Конкурс «Мовна розминка»
Команди дають відповіді на запитання, правильна відповідь – 1 бал.
Конкурс «Усна народна творчість»
Наш народ має свою давню історію, багаті традиції. Усе це сприяло розвитку усної народної творчості. Напевно, всі ви знаєте українських пісень, казок. Однак у повсякденному житті частіше за все можна почути народні приказки.
Тому завдання конкурсу відгадати другу частину приказок. (за кожну правильну відповідь – один бал)
10. Не кажи «Не вмію», кажи ….(«Навчуся»).
11. Слово не горобець «як вилетить – не …(впіймаєш)».
12. Злагода будує, а незгода …. (руйнує).
13. Злий плаче від заздрості, а добрий від…(радості).
14. Під лежачий камінь і вода не …(тече).
15. Вік живи – вік ….(учись).
16. Вчення світло, а невчення - ….(тьма).
17. Праця чоловіка годує, а лінь …(марнує).
18. Більше діла – менше….( слів).
19. Книга вчить, як на світі….(жить).
20. Хто дбає, той і…. (має).
21. Дерево міцне корінням, а людина – родом і ..(народом).
22. Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто…(ти).
Конкурс «Дружна команда»
Скласти розповідь з одержаних слів. (5 балів)
Прийшла зима. Випав перший сніг. Все стало білим. Діти катаються на санчатах з гори. Веселощі, сміх.
Конкурс «Пантоміма»
За допомогою жестів та міміки покажіть прислівя так,Щоб команда змогла відгадати його. (4бали)
Конкурс «Розумний капітан»
“Поясни фразеологізм – підбери синонім” (потрібно замінити фразеологізм одним словом – синонімом). (1 бал за правильну відповідь)
Конкурс «Завдання для вболівальників»
заговорять.(Літери)
10. Якого каміння нема в морі? (Сухого)
11. Який рік тягнеться один день? (Новий)
12Чим закінчується вечір і починається ранок .(Буквою Р)
Конкурс «Мовні асорті»
Кожна команда має за 2 хвилини дати як можна більше відповідей на однакову кількість запитань. Журі фіксує загальну кількість правильних відповідей.
Запитання для команди №1
(Алфавіт)
10.Назвіть одним словом нерозривні словосполучення.
(Фразеологізми)
11.Словниковий склад мови.(Лексика)
12. Скільки звуків у слові «джміль»?(Чотири)
Запитання для команди №2
(Крапка)
10.У що береться пряма мова? (У лапки)
11. Розмова двох осіб. (Діалог)
12.Що вивчає орфографія? (Правопис слів)
Конкурс «Творча особистість»
Кожна команда повинна презентувати свою стінгазету, присвячену «Міжнародному дню рідної мови» (Команди презентують стінгазети)
Наш час завершується . Надаємо слово журі. (Журі підбиває підсумки гри, нагороджує переможців дипломами)
Дякуємо за прекрасну гру. Бажаємо всім учасникам успіхів у вивченні рідної мови, говоріть нею, спілкуйтеся нею, бо це справді божий дар.
(Перегляд презентації)