Одним із прийомів для формування мотивації до навчання є лінгвістичні ігри. Лінгвістичні ігри – належать до методів, що стимулюють ініціативу дітей, яка проявляється під час навчальної діяльності. Таким лінгвістичним прийомом, який широко використовується на уроках в початкових класах є ребуси.
Ребуси — це такі цікаві завдання, в яких у вигляді картинок, букв або символів та фігур зашифровані слова або навіть цілі вислови. Саме слово «ребус» походить від латинського rebus (річ, предмет), та в наш час воно почало означати щось хитромудре, незрозуміле та навіть загадкове.
Окрім класичних ребусів зі словами
також існують математичні ребуси або, іншими словами, числові.
Одним із прикладів математичних ребусів може бути такий ребус, де у виразі на додавання або віднімання зображені певні символи і необхідно підставити замість них правильні цифри.
Також до математичних ребусів можна віднести загадки із сірниками, де у некоректному виразі треба перекласти певну кількість сірників, щоб відповідь стала вірною.
Мабуть, одними із найрізноманітніших ребусів є мовні або звукові ребуси. Вони включають і ребуси на слова, і ребуси на вирази, і навіть ребуси на цілі речення, прислів’я, приказки та вірші.
Ребуси для дітей мають багато позитивних моментів:
1. Сприяють розвитку мислення.
2. Тренують логіку, інтуїцію, кмітливість.
3. Допомагають дитині розширити кругозір, запам’ятати нові слова, предмети.
4. Тренують зорову пам’ять, правопис.