Дана презентація є допоміжним матеріалом до розробки позакласного заходу з української мови для учнів 8-9 класів «Лінгвістичний калейдоскоп «Мови рідної дива», мета якого збудити в учнів прагнення продемонструвати свої знання та вміння з української мови, спонукати їх до творчої праці, вчити самостійно мислити; розвивати вміння школярів застосовувати власні знання на практиці; навчати дітей триматися перед глядачами, бути привабливими і цікавими для присутніх; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування; виховувати повагу до барвистого рідного слова.
Мета заходу: збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української мови, спонукати їх до творчої праці, вчити самостійно мислити; розвивати вміння школярів застосовувати свої знання на практиці; учити дітей триматися перед глядачами, бути привабливими і цікавими для присутніх; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування; виховувати повагу до барвистого рідного слова.
Конкурс № 2. «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь...»1. Віраж. 2. Акцент. 3. Журнал. 4. Вояж. 5. Монстр. 6. Сомнамбула. 7. Юрист. 8. Принцип. 9. Егоїст. 10. Асортимент. 11. Деградація. 12. Аплодисменти. 13. Унікум. 14. Кафе. 15. Блондинка1. Виняток 2. Оплески 3. Занепад4. Перелік5. Себелюб 6. Правило7. Правник8. Сновида. 9. Білявка10. Кав’ярня11. Поворот 12. Наголос13. Часопис14. Подорож15. Потвора. Необхідно об’єднати пари рідних та іншомовних слів
Конкурс № 3. «Знайди помилку»Наступне завдання – відредагувати подані речення. 1. Регістрація учасників форуму проводиться з дев’яти до одинадцяти годин. 2. Не мішайте працювати в класі. 3. Відкрийте форточку! 4. Через неділю в університеті день відчинених дверей. 5. Автобус по заказу прибув воврем’я. 6. Слідуюча зупинка площа Івана Франко. 7. Моє рідне село в п’ятдесяти кілометрах від Луцьку. 8. Осторожно, закриваю двері! 9. Пенсіонери в городському транспорті мають льготи. 10. Постав салфетки на стіл! 11. В скільки годин відходить автобус на Кіровоград? 12. На послєдній літак на Львів я не вспів.
Завдання для вболівальників «Витівки жартівника» У реченнях допущені пунктуаційні помилки, тому їх зміст видається смішним. Розставте правильно розділові знаки. Мій презлий собака пише: хлопчик живе в маленькій будці. Коли хлопчик відчинив хвіртку з гарчанням, на нього кинувся великий пес.3. Усі речовини кажуть: учені складаються з атомів.4. У нас у селі багато дерев: соняшників, троянд.
Конкурс № 4. «Ви нам слово — ми вам десять!»Необхідно відгадати, яке слово-іменник об’єднує подані означення.1. Кирпатий, орлиний, плескатий, м'ясистий, рівний, картоплинкою, римський 2. Повільна, швидка, тиха, дзвінка, засмічена, брутальна, рідна, ласкава, оксамитова, співуча, солов'їна, літературна. 3. Білий, чорний, тяжкий, пухкий, твердий, батьківський, священний, свіжий, смачний, пшеничний. 4. Важка, легка, натхненна, приємна, щоденна, сумлінна, улюблена, чесна, корисна, титанічна, безкорисна, людська.5. Сосновий, темний, осінній, густий, хвойний, мішаний, тропічний, вічнозелений, широколистяний, дубовий.
Конкурс № 4. «Ви нам слово — ми вам десять!»Необхідно відгадати яке слово-іменник об’єднує подані означення.6. Рідна, пухка, порепана, волога, тепла, родюча, чорна, рідна, дорога, батьківська, багата, щедра, квітуча, неозора, убога, плодюча, свята, чудова, життєдайна.7. Прим’ята, зелена, мокра, висока, пахуча, багаторічна, скошена, степова, морська, болотяна, цілюща, суха, шовкова, лугова, ніжна.8. Щаслива, розумна, весела, чесна, горда, приємна, справедлива.9. Добра, хороша, чудова, вічна, погана, світла, людська, слухова, зорова, міцна. 10. Квітуча, гостинна, неповторна, вишнева, благословенна, співуча, єдина, неподільна.
1. «Я ж тобі сказав правду»2. «Гей, в долині верба»3. «Поклав Іванко вогонь»4. «Померла в дідуся одна сумна качка»5. «Шепоче та радіє Дон вузенький»6. «День такий сонячний»7. «Ох коло березового гайочку там горобчик цвірінчав»8. «Біля гаю працювала, плоди розкидала»9. «Жевріла ялина, замерзала»10. «І твій нелюб борщику не бажає»Конкурс № 6. «Пісенні паліндроми»