Даний матеріал допоможе вчителям повторити, систематизувати вивчений матеріал з теми "Лінійне рівняння з однією змінною". Ігрова форма проведення (у вигляді змагання між командами ) зацікавить учнів, допоможе набути навиків роботи в команді.
Тема: Лінійне рівняння з однією змінною. (фрагмент уроку).
Мета : поглибити, повторити, систематизувати та узагальнити матеріал з теми «Лінійні рівняння з однією змінною».
Бінарний урок: математика + фізкультура.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок-гра.
Наочність та обладнання: столи з номерами двох кольорів, завдання на кожен етап уроку, інструкція,
м’ячі, два велосипеди, фішки.
ХІД УРОКУ
Учні шикуються на стадіоні у дві шеренги. Учитель математики оголошує тему уроку, бажає успіху і наводить висловлювання Т. Едісона: «Геній складається з 1 % натхнення та 99 % потіння».
Учитель фізкультури
Представники від кожної команди розповідають про М. П. Кравчука, 120 років з дня народження якого святкували 27 вересня 2012 року, а також про нашого земляка М. В. Остроградського — вченого зі світовим ім'ям.
Після цього учні розходяться по своїх місцях, кур'єри на велосипедах розвозять завдання до столів № 1, 5, 6, 7, 8. Капітан разом з першим учасником розпочинає рух від столу № 1.
Завдання 1. Які з поданих рівнянь є лінійними? Знайдіть суму номерів правильних відповідей.
1) 4:2у = 10; 2) -5,6х = 24;
5) х2 +х-1-х2; 6) Зх2 = 0;
7) (х-1)(3х+б) = 0; 8) 0х = 7.
.Виконавши завдання, перший учасник одержує конверт для учасника, який знаходиться за столом № 2, і «гусячим кроком» (навприсядки) відносить на стіл № 2.
Завдання 2. Скільки коренів має рівняння:
1) 2х = 1; 2) 2(х-2) = 5;
3) х = х+3; 4) *(*-5) = 0;
5) 3 + х = х + 3; 6) (0,5-3)(х + 5) = 0?
Розв'язання віддають учителеві, отримують завдання для учасника, який знаходиться за столом № 3, і, пересуваючись далі, виконують вправу «Вершник».
Завдання 3. Розв'яжіть рівняння:
1) б(х-2) = 2х; 2) 8лг = -8 + 12х;
3) 3х + 1 = 3(3-х;); 4) 2,5х = -1\6 .
Виконавши завдання на цьому етапі, учні одержують від учителя наступне завдання для учасника, який знаходиться за столом № 4. Двоє членів команди, зробивши руками «стільчик», переносять на ньому третього учасника туди, де чекає член цієї команди, який мав уже розв'язати задачу.
Завдання 4. За три дні турист подолав 128 км, причому другого дня він подолав – 3\7 відстані,пройденої першого дня, а третього — 40 % відстані, що подолав першого дня. Який шлях долав турист кожного дня?
Виконавши завдання, розв'язання віддають учителеві і виконують спортивну вправу «Влучити в ціль». Біля лінії лежить волейбольний м'яч. На відстані 5-6 м лежить обруч, у який кожен учасник має влучити м'ячем. У разі не влучення м'яч повертають цьому ж гравцеві, який виконує повторну спробу. Гравець, який влучить м'ячем в обруч, перебігає за обруч і чекає, поки із завданням упораються всі учасники команди. Лише тоді всі п'ятеро учасників переходять до столу № 5, де чекають двоє учасників гри з розв'язаним завданням. Завдання 5.
1) У порожні клітинки впишіть слова, пов'язані з математикою, так, щоб збігались перша й остання букви та кількість букв у слові.
ч |
|
|
|
|
|
|
|
к |
Д |
|
|
|
|
|
|
ь |
|
к |
|
|
|
|
|
т |
|
|
ч |
|
|
|
|
и |
|
|
|
ч |
|
|
|
0 |
|
|
||
д |
|
|
б |
|
|
|
||
к |
|
т |
|
|
|
2) Розв'яжіть рівняння
|5х-4(2х + 3)| = 6.