Лінійний малюнок.Практична робота «Чарівна тварина»

Про матеріал
: Дана розробка уроку допоможе закріпити поняття про графіку як лаконічну мову образотворчого мистецтва, про оригінальну графіку, її зображальні засоби, жанри. ; подати відомості про лінійний малюнок як основу всіх видів образотворчого мистецтва;навчити використовувати лінію для створення графічних образів.
Перегляд файлу


ТЕМА:        Лінійний малюнок.Практична робота «Чарівна тварина»

МЕТА:          Закріпити поняття про графіку  як лаконічну мову образотворчого мистецтва, про оригінальну графіку, її зображальні засоби, жанри. Подати відомості про лінійний малюнок як основу всіх видів образотворчого мистецтва. Вчити використовувати лінію для створення графічних образів. Розвивати фантазію, художньо-образне сприймання, інтерес до образотворчого мистецтва.

 ОБЛАДНАННЯ:         Магнітофон, репродукції :А. Матісса «Букет квітів у глечику», В. Серова «Портрет балерини Т.Карсавиної»,  зразки учнівських робіт

ЛІТЕРАТУРА: 1.Горошко Н.А. Образотворче мистецтво : 5 кл.:Навч.посібн..-Х.:Країна мрій,2005.-80с.

2.Н. Шевченко //Мистецтво та освіта №3 ,2002.,с.23-24

3. Рубля Т.Є. Образотворче мистецтво : 5 кл.: Підруч. Для загально освіт. Навч. закл./К.; Ірпінь:ВТФ «Перун», 2005.-144 с.

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ , ВИКОРИСТАНІ ВЧИТЕЛЕМ НА УРОЦІ:

Розповідь, гра,  розгляд репродукцій.

ВИДИ ТА ФОРМИ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ:

Сприймання, пізнавальна , гра, образотворча, оцінна, індивідуальна, колективна.

ХІД УРОКУ:

  1.         ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
  2.         ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ:

/Діти роблять виставку своїх робіт і шляхом голосування визначають чия робота краща і вартує вищої оцінки. Решту робіт оцінює вчитель, аналізуючи дитячі роботи/

Гра «Жанри оригінальної графіки»

/діти  даючи правильні відповіді можуть заробити додаткові бали/

Учитель читає вірші, а учні відгадують , яким із запропонованих малюнків вони відповідають.

1.Якщо бачиш на картині

Склянку чаю на столі

Чи компот в склянім графіні,

Чи троянду в кришталі,

Може й керамічну вазу

Або грушку, або торт,

Навіть все оце відразу, знай , що це є/натюрморт/

        2.Якщо бачиш :на картині

                              Намальована ріка,

                              Або ліс чи білий іній,

                               Або саду красота,

                               Може, снігова рівнина,

                               Чи дідусевий гараж,

                               Пам’ятай: оця картина

                                Називається-/пейзаж/

3.Коли бачиш, що з картини

Поглядає хтось на нас:

Може, граф в плащі старому,

Або в робі верхолаз,

Швачка , або балерина,

Або Ростик, твій сусід,

То тоді ось ця картина

Називається-/портрет/

4.Ось ти бачиш на картині:

Вовк з вовчицею сидить,

Лев- цар звірів- у савані

З левенятами лежить.

Бачиш іншого ти звіра,

Що зовсім нам є незвичний,

Як назвати жанр робіт цих?

Жанр цей-/анімалістичний/

5.Смуток, радість і любов-

Графік все відображає,

І красу людей у праці

Він чудово розкриває.

Все, що діється навкіл,

Відтворить завжди готовий.

Ці роботи потрапляють в жанр,

Що зветься -/побутовий/

  1.         ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ:

-Відгадайте загадку:

У коробці спочивають

Спритні хлопці-молодці,

Убрання сіреньке мають

І загострені кінці.

На папері слід малюють

І зовуться __олівці__.

Давайте сьогодні ближче познайомимось з мешканцями цього дерев’яного будиночка. І почнемо це знайомство з Лінії- господині цього дому.Тому що лінія-основний елемент будь-якого малюнку.

4.ВИКЛАД ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ:

- Лінія.Яка вона? Тонка, якщо поставити дві крапки недалеко одна від одної, а потім , тримаючи прямо, верхнім кінцем вгору  тоненько заточений олівець, скоро і легенько, не відриваючи руки, з’єднати їх(учні малюють кілька тоненьких ліній, а потім перевіряють їх лінійкою).

   Вона може бути товстою, якщо взяти для цього товсто відточений олівець або пензлик, крейду або ж кілька разів провести по тоненькій лінії(учні малюють товсті лінії).

    Ми знаємо , що кожній людині притаманні певні риси характеру, що виявляються  залежно від того, в які ситуації вона потрапляє.Лінія також може мати різний характер, залежно від свого призначення: вона може бути пласкою, одноманітною. В такому вигляді вона має допоміжне  призначення (розміщення на аркуші паперу, передача загальних обрисів предмета, визначення пропорцій тощо).Але може мати і просторовий характер.

      Сутність і значення цієї лінії легше за все зрозуміти, спостерігаючи за олівцем майстра в процесі його роботи: лінія то посилюється, то послаблюється , іноді зовсім зникає ,а потім знову з’являється. Особливо виразними в цьому відношенні є малюнки Мікеланджело, А. Дюрера, В. Сєрова. Звернімо увагу на них. Так, в освітленій частині художники зображують натуру легкими і тонкими, а в деяких місцях навіть рваними лініями, тоді як у затемненій частині малюнка лінії стають більш товстими і насиченими. Для того, щоб показати об’ємність і простір зображуваного об’єкта на площині  паперу, лінії на передньому плані передані більш чітко за тоном.Такі малюнки, що виконані просторовою лінією називають лінійними.

 Сьогодні ми з вами помандруємо у царство, де живуть тільки лінії . Кожна з них має свою душу , свій характер ,щось собою символізує. За напрямком лінії бувають:

  •            ГОРИЗОНТАЛЬНІ- символізують простір, спокій тишу;
  •            ВЕРТИКАЛЬНІ-передають прагнення в гору, ріст . урочистість;
  •            ЛАМАНІ-асоціюються з агресивністю, неврівноваженістю;
  •            ХВИЛЯСТІ-виражають рух різної швидкості, розвиток;
  •            ВИСХІДНІ,або АКТИВНІ-асоціюються з надією, злетом, підйомом тощо;
  •            НИЗХІДНІ,чи ПАСИВНІ- викликають почуття нестабільності, суму, безсилля, туги.

  Якщо ми намалюємо  обрис форми  предмета, що складається із чітких , ламаних, гострокутних ліній- він  буде асоціюватися з агресією, хаотичністю, страхом і  злом.

  Форма, контур якої утворюється з хвилястих та м’яких ліній, викликає почуття надії, спокою ,добра./вчитель демонструє свою розповідь на дошці/

 5. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ:

    -Щоб попасти у це королівство Ліній , нам слід взяти в руку чарівний наш простий олівець і, заплющивши очі,поставити на альбомний листок 8 крапок. Потім  з’єднуємо ці всі крапки у геометричну фігуру. В кожного вона вийшла своя.  Таким чином виконавши моє завдання, ви попали в нашу загадкову країну. Назад додому ви зможете повернутися  лише ,якщо  замалюєте тваринку , що проживає тут. Ця геометрична фігура- це її животик . А ви  повинні домалювати їй лапки чи крила , чи хвіст або ще щось ,щоб вийшла не проста  тваринка , а чарівна, якої немає більше ніде. Але є одна умова: малюнок має бути виконаний лише лініями. Тут не повинно бути ні крапок, ні плям. Крім того, ви маєте зобразити місцевість , де проживає тварина, дати їй ім’я, і розмалювати її теж лініями, так щоб можна було вгадати її характер./вчитель поетапно виконує роботу на дошці. Потім він демонструє дітям  зразки  учнівських робіт/.

6.ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ.

7. ПЕРЕГЛЯД, АНАЛІЗ ТА ОЦІНЮВАННЯ СТВОРЕНИХ УЧНЯМИ ХУДОЖНІХ РОБІТ.

 

docx
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку