5 клас
Дата: 01.09.2020
Предмет: Трудове навчання
Урок 1
Проект 1: Листівка
Тема: Вступ. Вступний інструктаж з БЖ та ОП
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:
Знаннєвий компонент: розуміє необхідність дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця.
Розрізняє і називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів.
Діяльнісний компонент: добирає та використовує знаряддя праці під час вирішення практичних завдань, дотримуючись правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій
Ціннісний компонент: усвідомлює важливість дотримання безпечних прийомів праці.
Обладнання, матеріали, наочність: стенд «Правила безпеки життєдіяльності в шкільній майстерні», зразки дитячих робіт
Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Проведення вступного інструктажу з реєстрацією в журналі
ІІІ. Актуалізація опорних знань (бесіда):
• Згадаємо, чим ви займалися на уроках трудового навчання в початковій школі
• З якими інструментами й матеріалами ви працювали?
• Яких правил безпечної праці дотримувалися під час роботи на уроках?
IV. Мотивація навчальної діяльності
На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з новими термінами, навчимося робити багато цікавих та корисних речей. А також отриманні знання, уміння допоможуть вам у виборі вашої майбутньої професії.
V. Повідомлення теми та завдань уроку
VI. Вивчення нового матеріалу
• працювати з інформаційними джерелами;
• обробляти інформацію (стосується теми проекту);
• застосовувати методи проектної діяльності;
• планувати технологічний процес із виготовлення виробу й підбирати відповідний матеріал та інструменти;
Вивчення проектних технологій дає можливість стати успішною людиною. Але треба пам’ятати, що успіху можна досягти лише завдяки наполегливій праці.
Давайте поміркуємо.
Речі, якими користується людина в житті, виготовляються на підприємствах — заводах, фабриках, фірмах, на сільських господарствах.
Для виготовлення будь якої продукції треба обов’язково мати три речі: сировину, обладнання та працю.
Сьогодні ми ознайомимося з новими поняттями:
Треба об’єднати роботу людей і машин, спрямувати на перетворення матеріалів і виготовлення продукції – це є виробничий процес. Він складається з окремих етапів (операцій). Послідовність виконання операцій під час виготовлення продукції називають технологічним процесом. Об’єднавши технологічні процеси, отримаємо технологію, за якою виготовляються вироби. Технологія - наука про майстерність. (Приклад: технологія швейного виробництва вивчає процеси перетворення тканини в готові вироби — сукні, пальта, спідниці, брюки тощо, технологія харчової
промисловості - способи переробки овочів, м’яса, молока в харчові продукти.)
- Як ви вважаєте, для чого людина використовує техніку?
Це значно полегшує роботу людини, скорочує час на виготовлення виробів. З одного боку, техніка послуговує для виконання технологічних процесів, а з іншого — сама є продуктом праці людини.
Праця була й залишається основою життєдіяльності людини. Під час праці найповніше розкриваються внутрішні можливості особистості, інтереси та здібності, створюються найсприятливіші умови для їх розвитку. Будь-яка праця потрібна і важлива. Державі необхідні люди, які вміють виготовляти різноманітні вироби, корисні для себе й для інших.
Якість праці та життя людини під час діяльності залежить від правильної організації робочого місця з дотриманням правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.
Знайомство з інструкціями з безпеки життєдіяльності та опрацювання їх.
VII. Практична робота
Для наведених виробів підібрати засоби праці, знаряддя праці, яку техніку та технологію застосовують:
Назва виробу |
Засоби праці |
Знаряддя праці |
Технологія |
Техніка |
Юбка |
|
|
|
|
Стіл |
|
|
|
|
VIII. Підсумки уроку
Оцінювання активності учнів.
ІХ. Домашнє завдання
Записати технологію виготовлення будь-якого виробу, виготовленого вами в початковій школі.
Х. Прибирання приміщення
1