Поняття проектування. Етапи проектування.

Про матеріал
навчальна- ознайомити учнів з метою вивчення предмета, охарактеризувати основні навчальні завдання, ознайомити учнів з правилами з ОП та БЖ; провести інструктаж;
Перегляд файлу

5 клас

                                                                                   Дата: 07.09.2020

Предмет: Трудове навчання

Урок 2

Тема уроку: Поняття проектування. Етапи проектування.

Мета уроку: навчальна- ознайомити учнів з метою вивчення предмета, охарактеризувати основні навчальні завдання, ознайомити учнів з правилами з ОП та БЖ; провести інструктаж;

розвиваюча- розвивати увагу, спостережливість, аналітичні здібності, естетичний смак, творче мислення; формувати комунікативні, соціальні компетентності, компетентності продуктивної творчої праці;

виховуюча-виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Форма проведення:  урок-гра

Хід уроку

І. Організація учнів. Перевірка присутності і їх готовності до уроку. Розподіл у творчі групи.

ІІ. Вступне слово вчителя.

Учитель. - Сьогодні наше перше заняття у Чарівній школі рукоділля. Сподіваюся Ви готові до нових знань та відкриттів! Зайчик Розумака вже готовий провести Вас стежкою пізнання нашої чарівної школи. Але вирушати у путь не можна без гарного настрою і я хочу поділитися з Вами формулою позитивного настрою.

Створення позитивного настрою

Взаєморозуміння+ Посмішка + Співпраця = Радість (формула гарного настрою)

Вправа «Хвилинка міркувань»

  • Як називається процес створення виробу?
  • Що потрібно знати для того, щоб зробити будь-який виріб?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:

Для того, щоб виготовити виріб потрібно знати як його виготовити, з яких матеріалів, у якій послідовності. Для цього треба опанувати основи проектування виробів, вивчити етапи проектування. Вміючи виконувати проектування виробів Ви зможете без проблем створювати різні вироби для власних потреб, виготовляти подарунки іншим.

IV. Оголошення теми і мети уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

Проектування - Виконання будь-якої роботи, особливо творчої, відбувається за певним планом. Виконується необхідна документація та подається необхідна інформація про процес створення  виробу. Ця діяльність має назву – проект.

На виробництві під проектом розуміють сукупність документації, яка необхідна для реалізації задумки. Над виробничим (промисловим) проектом працюють фахівці: інженери, дизайнери, технологи, економісти тощо. Виробничий проект – це комерційний продукт, який можна продавати та купувати.

Навчальний проект передбачає не лише створення ідей, документації, а й виготовлення та випробування виробу.

Проект передбачає створення ідеї нового виробу, виготовлення його та оформлення відповідної документації. Виконання проекту визначається етапами та стадіями проектування. Коротко розглянемо їх.

На першому етапі, організаційно-підготовчому, виконується підготовча робота до виконання творчої роботи та виготовлення виробу. Визначається завдання (виріб) для проектування та доцільність виконання проекту. Формулюються вимоги до проектованого виробу. Створюється банк ідей та пропозицій.

На конструкторському етапі виконується основна творча діяльність: вироблення власних ідей та вибір остаточного варіанту, розробка ескізів та креслень деталей, розробка ескізів оздоблення, розробка технологічного процесу у вигляді таблиць.

Третій етап, технологічний, передбачає виготовлення виробу згідно плану виконання роботи та технологічної послідовності виготовлення деталей та виробу в цілому. Під час виконання етапу в технологічну послідовність можуть вноситися необхідні корективи, які зазначаються у відповідному місці. Корективи можуть вноситися відносно інструментів та пристосувань, більш раціональної послідовності тощо.

Останній етап, заключний, найменший за обсягом часу. По-перше, слід виконати випробування виготовленого виробу на відповідність поставленим вимогам та написати висновок. По-друге, відбувається презентування проекту та підводяться підсумки.

процес створення проекту майбутнього об’єкта та способів його виготовлення. Процес створення будь - якого виробу відбувається  у певній послідовності.

- Перед Вами ключові запитання, на які потрібно дати відповідь, щоб спроектувати, а потім виготовити виріб. Розташуйте питання у правильній черговості.

Ключові питання:

- Що робити?

- Яке робити?

- Чим роботи?

- Як робити?

- Який результат?

Фізкультхвилинка

3. Вправа «Конструктор» /скласти схему етапів проектування/

  1.Організаційно - підготовчий етап 

Визначення проблеми, яка спонукає до роботи.

  • Постановка мети й завдань проекту.
  • Вибір об'єкта проектування та доцільність його виготовлення.
  • Підготовка історико - технічної довідки про об'єкт проектування
  • Обґрунтування вибору кращої ідеї для реалізації проекту на основі проведених досліджень 

  2. Конструкторський етап

  • Створення малюнку виробу.
  • Опис зовнішнього вигляду та конструкції проектної моделі.
  • Викоанн креслення, шаблону. 
  • Підбір відповідних конструкційних матеріалів, інструментів та обладнання для роботи.

  3. Технологічний етап

  • Визначення оптимальної технології виготовлення проектного виробу.
  • Складання технологічної карти на виготовлення виробу.
  • Виготовлення об'єкта проектування, дотримання правил безпечної праці під час роботи.

  4. Заключний етап

  • Виконання економічних розрахунків собівартості та прибутковості виробу.
  • Екологічна оцінка виробу.
  • Аналіз власної діяльності на кожному з етапів проектування та підведення відсумків роботи над проектом.
  • Презентація виготовленого виробу чи проекту в цілому.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Учитель. - Ви були уважними та слухняними, вивчили багато нового. А щоб перевірити результати ваших знань Зайчик Розумака пропонує Вам пройти декілька випробувань.

2. Вправа «Логічний ланцюжок» (учням даються картки з написаними етапами проектування, дітям потрібно розташувати їх у правильній послідовності та пояснити, що відбувається на цьому етапі).

Організаційно-підготовчий етап

 

Конструкторський етап

 

Технологічний етап

 

Заключний етап

3. Рефлексія

- У Вас на столі лежать смайлики. Намалюйте на них як Вам сьогодні працювалося на уроці.

VIІ. Підбиття підсумків уроку.

1. Аналіз роботи учнів.

2. Виставлення та мотивація оцінок.

VIІI.Домашнє завдання: вивчити етапи проектування виробу, підібрати ілюстрації тих виробів, які б учень хотів виготовити.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шигалевський Владислав Юрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 вересня 2021
Переглядів
33508
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку